REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG - Golf z Mlada Boleslav?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG - Golf z Mlada Boleslav?
Test: Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG - Golf z Mlada Boleslav?
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Choć Czesi funkcjonowali w segmencie C, nie mieli w ofercie klasycznego hatchbacka. To zmieniło się teraz, a wszystko za sprawą Skody Scali. Jak model sprawdza się w topowej wersji Style napędzanej 115-konnym silnikiem 1.0 TSI DSG?

Karoseria Skody Scali prezentuje się dość efektownie. Nie do końca przypadł mi do gustu przód auta - moim zdaniem zbyt mocno schodzi się ku dołowi. Z drugiej strony świetnie prezentuje się powiększona szyba w tylnej klapie - to opcja! Niewiele da się zarzucić również mocno wyakcentowanej linii bocznej oraz dość agresywnym światłom zastosowanym w tylnej części. Poza tym kompaktowa Czeszka robi świetne wrażenie wieczorem. To wtedy auto odpala LED-owe lampy z przodu i z tyłu oraz w świetle odbłysków z efektownego, niebieskiego lakieru ma najmocniej podkreśloną dynamikę i charakter linii nadwozia.

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Scala Style - kabina w stylu minimum!

Podczas zajmowania miejsca w kabinie pasażerskiej Skody Scali Style 1.0 TSI DSG można odnieść wrażenie, że projektantom tej przestrzeni przyświecała idea przede wszystkim ascetycznego stylu. Oczywiście są tu dwa kolorowe ekrany - w tym jeden zamiast zegarów, ale z drugiej strony ilość przycisków i pokręteł została ograniczona do minimum. Minimalistyczna jest też forma stylistyczna - a przecież testowałem topową wersję. Skoda dość szybko jednak nadrabia braki chociażby ergonomią czy intuicyjną obsługą. A to jeszcze nie koniec, bo warto wspomnieć o wysokiej jakości materiałów. Plastiki są w większości miękkie, a tapicerka foteli miła w dotyku.

Test: Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG - Golf z Mlada Boleslav?

Kuba Brzeziński

Siedziska są wyłożone dobrym materiałem, ale też choć twarde, nie męczą pleców podczas jazdy. Dodatkowo Skoda Scala jest naprawdę przestronna. Tylna kanapa jest miejscem, w którym spokojnie zmieszczą się nawet wysocy pasażerowie. A do tego do dyspozycji podróżujących nadal pozostaje bagażnik o podstawowej pojemności sięgającej 467 litrów - a to chyba jeden z rekordów w segmencie C! Świetnym dodatkiem jest też dach panoramiczny. Doświetla wnętrze i potęguje poczucie przestronności. Z drugiej strony ma na tyle dobry filtr, że z zewnątrz wygląda jak zwykły dach… pomalowany na czarno.

Zobacz również: Silnik 1.0 MPi i 1.0 TSI VAG - oznaczenia i opis konstrukcji

REKLAMA

Skoda Scala - niektóre rozwiązania są dość dziwne

Co z wadami wnętrza Skody Scali Style 1.0 TSI? Znalazłem kilka. Po pierwsze ekran multimedialny, w którym ukryta została większość opcji auta działa dość powolnie zaraz po rozruchu. To nowy system w czeskich autach - być może wymaga jeszcze nieco dopracowania. Po drugie choć klimatyzacja ma swój panel - z przyciskami i pokrętłami, tryb dualny trzeba uruchamiać już za pomocą dotykowego wyświetlacza. To rozwiązanie dość specyficzne. Po trzecie w aucie testowym coś potrzaskiwało na konsoli po stronie pasażera w okolicy szyby. Dźwięki może nie były denerwujące, ale warte odnotowania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pod maską testowej Scali pracuje świetnie znany z gamy Grupy Volkswagena silnik 1.0 TSI. Ma litr pojemności, 3 cylindry i aż 115 koni mechanicznych mocy. Co więcej, w tym modelu został połączony z 7-biegową skrzynią automatyczną DSG. Tak skonfigurowany układ napędowy ma co najmniej kilka asów w rękawie. A pierwszym jest… spalanie. Podczas testu średnie zapotrzebowanie na paliwo nie przekroczyło 6,5 litra. A to oznacza, że w trasie przy spokojnej jeździe można zejść w okolice 5 litrów. Skutek? W połączeniu z 50-litrowym zbiornikiem kierowca ma do dyspozycji dobry zasięg - w teście sięgnął blisko 800 kilometrów!

Test: Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG - Golf z Mlada Boleslav?

Kuba Brzeziński

Skoda Scala 1.0 TSI - bardzo kulturalnie pracujące 3 cylindry

Druga z zalet układu napędowego dotyczy komfortu - choć tu należy się drobna gwiazdka. 3 cylindry w jeździe miejskiej są utrzymywane przez skrzynię DSG na naprawdę niskich obrotach. A w takich warunkach silnik pracuje gładko, a do tego praktycznie nie wibruje podczas postojów na światłach. Gdzie ukrywa się gwiazdka? Ta zaczyna obowiązywać poza miastem - gdy rośnie obciążenie silnika. Rozdrażniony benzyniak z niemieckiej stajni zaczyna powarkiwać - może nie w sposób mocno denerwujący, ale bardzo charakterystyczny dla 3 cylindrów. Ten gang nie ma w sobie nic z gładkości znanej dla pracy motorów posiadających o jeden cylinder więcej.

Zobacz również: Nowa Skoda Octavia - Czesi pokazali przyszły hit sprzedaży!

Skoda Scala 1.0 TSI DSG to zdecydowanie propozycja dla tych, którzy poruszają się przede wszystkim w mieście. I nie chodzi wyłącznie o dźwięki pracy benzyniaka. Argumentem za są też możliwości układu napędowego. Auto przyspiesza bardzo chętnie, jednak głównie do prędkości 50 - 60 km/h. Później - gdy wycisza się maksymalny moment obrotowy - przyrost prędkości staje się mniej drastyczny. Uwagę kierowcy z pewnością zwróci jeszcze jedna rzecz - tym razem dotycząca skrzyni. Podczas toczenia się na parkingu DSG najpierw zapina dwójkę, a później na siłę wbija jedynkę. Przez to pojawia się delikatne szarpnięcie.

Skoda Scala - pewne prowadzenie to potężny plus!

Mocną stroną testowej Skody Scali było prowadzenie. Kompakt z całą pewnością nie jest przesadnie sztywny - dość sprężyście pokonuje nierówności. Z drugiej strony świetnie trzyma się drogi. Lubi szybko pokonywane zakręty, a w czasie jazdy w łuku nadwozie nie przechyla się zbyt mocno na boki. Podwozie Skody Scali ma jeszcze jedną zaletę. A tą jest precyzyjny układ kierowniczy. Tak, być może brakuje mu nieco bezpośredniości i jest nieco za mocno wspomagany. Mimo wszystko kierowca może bez większych korekt podążać zamierzonym torem, a samochód szybko reaguje nawet na delikatniejsze muśnięcie koła kierownicy.

Test: Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG - Golf z Mlada Boleslav?

Kuba Brzeziński

Skoda Scala w testowej wersji Style skonfigurowana z silnikiem 1.0 TSI i skrzynią DSG zostanie wyceniona w salonie na ponad 114 tysięcy złotych. A to… spora ilość gotówki. Tak, część opcji ma rozsądnie brzmiące ceny. Przykład? Za 18-calowe felgi trzeba dopłacić tylko 1500 złotych, a system nagłośnienia składający się z 9 głośników, subwoofera i wzmacniacza kosztuje 1900 złotych. Mimo wszystko ja radzę, żeby konfigurować Scalę z dużo większą dozą rozsądku. Wtedy cenę auta uda się utrzymać bardziej w okolicy 80 - 90 tysięcy złotych i wtedy też będzie ona mocno konkurencyjna na rynku.

Zobacz również: Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!

Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG - podsumowanie:

Jak posumować test Skody Scali? Początkowo odnosiłem mocne wrażenie, że to nic innego jak czeski Golf. W rzeczywistości jednak Scala Golfem nie jest. Brakuje jej trochę np. na polu jakości wykończenia wnętrza. Co ciekawe, to jednak nic nie ujmuje z jej charakteru. Kompakt z Mlada Boleslav nadal jest samochodem interesującym, którym warto zainteresować się w sytuacji, w której kierowca poszukuje hatchbacka segmentu C. A to prowadzi tylko do jednego wniosku. Czesi już dziś i w przedbiegach mogą świętować kolejny sprzedażowy sukces.

Test: Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 999 cm3
  • Maksymalna moc: 115 KM (przy 6400 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 200 Nm (przy 2000 - 3500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 201 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,9 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, dwusprzęgłowa o 7 biegach
  • Zbiornik paliwa: 40 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,5 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,0
  • Długość: 4362 mm
  • Szerokość: 1793 mm
  • Wysokość: 1499 mm
  • Rozstaw osi: 2636 mm
  • Pojemność bagażnika: 467/1410 litrów
  • Cena: od 65 000 złotych

Test: Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG - cena i wyposażenie:

  • Cena: 114 150 złotych
  • System dostępu i uruchamiania bezkluczykowego
  • Dach panoramiczny
  • Obręcze kół ze stopów lekkich SIRIUS 7J x 18"
  • Dekor Beżowy Brushed z chromowaną listwą ozdobną
  • DRIVE MODE SELECT - wybór profilu jazdy
  • SIDE ASSIST - funkcja monitorowania martwego pola w lusterkach z REAR TRAFFIC ALERT
  • Nawigacja AMUNDSEN (ekran 9,2", dwa gniazda USB-C) z VIRTUAL COCKPIT
  • Tapicerka częściowo skórzana (fotele podgrzewane z przodu, fotele przednie z manualną regulacją wysokości, podłokietnik z tyłu, podgrzewane dysze spryskiwaczy)
  • Poduszka chroniąca kolana kierowcy
  • Alarm z funkcją monitorowania wnętrza oraz czujnikiem przechyłu
  • Oświetlenie Ambiente - białe
  • Sound system Škoda - zestaw 9 głośników, subwoofer, wzmacniacz
  • Elektrycznie ogrzewana przednia szyba
  • CLIMATRONIC - dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z przyciemnianym lusterkiem wstecznym
  • Tylne światła FULL LED z dynamicznymi kierunkowskazami
  • Czujnik zmierzchu i deszczu, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne
  • Reflektory przednie FULL LED
  • Pakiet Image - przedłużona szyba pokrywy bagażnika
  • Elektrycznie sterowane, podgrzewane i składane lusterka boczne
  • ADAPTIVE CRUISE CONTROL – aktywny tempomat do 210 km/h

Test: Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG - Golf z Mlada Boleslav?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG - Golf z Mlada Boleslav?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG - Golf z Mlada Boleslav?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG - Golf z Mlada Boleslav?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG - Golf z Mlada Boleslav?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG - Golf z Mlada Boleslav?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG - Golf z Mlada Boleslav?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG - Golf z Mlada Boleslav?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG - Golf z Mlada Boleslav?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG - Golf z Mlada Boleslav?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG - Golf z Mlada Boleslav?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG - Golf z Mlada Boleslav?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG - Golf z Mlada Boleslav?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG - Golf z Mlada Boleslav?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG - Golf z Mlada Boleslav?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG - Golf z Mlada Boleslav?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG - Golf z Mlada Boleslav?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG - Golf z Mlada Boleslav?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG - Golf z Mlada Boleslav?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG - Golf z Mlada Boleslav?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG - Golf z Mlada Boleslav?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG - Golf z Mlada Boleslav?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG - Golf z Mlada Boleslav?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG - Golf z Mlada Boleslav?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG - Golf z Mlada Boleslav?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG - Golf z Mlada Boleslav?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG - Golf z Mlada Boleslav?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG - Golf z Mlada Boleslav?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG - Golf z Mlada Boleslav?
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

REKLAMA

Kiedy seniorzy stracą prawo jazdy? Aktualne zasady na październik 2025 – sprawdź, czy dotyczy to Ciebie

Czy seniorzy tracą prawo jazdy z powodu wieku? A może wystarczy choroba? A co z punktami karnymi? W praktycznym poradniku wyjaśniamy, co naprawdę decyduje o utracie uprawnień i jakie przepisy obowiązują kierowców w starszym wieku. Sprawdzamy też, kiedy decyzję podejmuje lekarz, a kiedy starosta lub sąd. Dzięki temu dowiesz się, jak uniknąć problemów i zachować prawo jazdy na dłużej.

Zakup używanego auta – 5 zasad, które uchronią Cię przed stratą pieniędzy

Zakup samochodu używanego to dla wielu kierowców najprostszy sposób na własne auto, tańszy i szybszy niż czekanie na nowy model z salonu. Jednocześnie to rynek pełen pułapek: cofnięte liczniki, auta powypadkowe czy ukryte długi sprzedającego mogą zamienić marzenie w kosztowny koszmar. Jak nie wpaść w tę pułapkę? Oto pięć sprawdzonych zasad, które pomogą odróżnić okazję od ryzykownego zakupu.

REKLAMA