REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG - czy SUV może być sportowy?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Karoq Sportline ma wszystko, co tego typu autu jest potrzebne do sukcesu. No może prawie wszystko… Bo ma niestety zastosowane dość dyskusyjnie wyglądające podzielone światła.

Opowieść o teście Skody Karoq zacznę dość nietypowo. Bo w pierwszej kolejności napiszę o… wnętrzu! Kierowca po otwarciu drzwi SUV-a w pierwszej kolejności odkryje zalety foteli. Te nie tylko wyglądają świetnie, ale równie świetnie sprawdzają się w czasie jazdy. Dobrze obejmują ciało pasażera i gwarantują mu stabilną pozycję podczas pokonywania zakrętów. Właściciela Skody urzec mogą też materiały. Praktycznie nie ma tu twardych plastików, a wszystkie części konsoli są miłe w dotyku i dobrze spasowane. Pasażerowie nie będą mogli narzekać również na ilość miejsca. W kabinie zmieszczą się cztery dorosłe osoby i przeszło 520 litrów bagażu.

REKLAMA

Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG

Kuba Brzeziński

Skoda Karoq Sportline - kierowcę wita… projektor!

Skoda jeszcze dwie dekady temu była po prostu tanim środkiem transportu. Dziś zdecydowanie zyskuje na jakości i lifestylowym charakterze. Dowód? Po otwarciu drzwi testowego Karoqa Sportline na chodniku wyświetlany jest napis Skoda. Projektorem jeszcze niedawno był zarezerwowany wyłącznie dla samochodów luksusowych! Co z wadami? Raczki na drzwiach trzeszczą - szczególnie wtedy gdy łapie się je podczas zamykania drzwi. Poza tym błyszczące plastiki w dolnej części konsoli centralnej są podatne na zarysowania, a zawieszenie przednie resoruje nierówności zdecydowanie zbyt głośno.

Zobacz również: Test Skoda Karoq 2.0 TDI DSG Style

O karoserii Skody Karoq nie chciałem mówić w pierwszej kolejności celowo. A głównie dlatego, że nie do końca rozumiem pomysł stylistyczny Czechów. O ile dość klasyczna bryła bez wątpienia ma i zachowane proporcje, i może się po prostu podobać, o tyle zastrzeżenia mam głównie do pasa przedniego z podzielonymi lampami. Tak, bez wątpienia stał się wyróżnikiem aut Skody. Mimo wszystko ja jeszcze nie zdążyłem do końca do niego przywyknąć. Najlepszy akcent nadwozia? Bez wątpienia jest nim głębokie wklęśnięcie pojawiające się na linii bocznej. To nadaje Karoqowi charakteru. Poza tym świetny był lakier. Stonowany srebrny okazywał się dyskretny, ale mienił się w słońcu.

Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG

Kuba Brzeziński

Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG. Benzyniak przyjemnie powarkuje

Czesi podczas produkowania testowej Skody Karoq Sportline postawili na sprawdzoną jednostkę napędową. Pod maską SUV-a ląduje 2-litrowy benzyniak TSI - ten który debiutował pod maską Golfa GTI piątej generacji. Motor jest zestawiony z czteronapędem oraz 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową typu DSG. Karoq bez wątpienia nie jest demonem prędkości. Mimo wszystko czas przyspieszenia na poziomie 7,3 sekundy robi wrażenie. Jeszcze bardziej wrażenie robi jednak coś innego. Chodzi o dźwięk pracy silnika. Za każdym razem gdy kierowca wciśnie pedał gazu motor generuje gardłowe powarkiwanie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line

Rasowy bulgot pewnie jest w jakimś stopniu tworzony przez głośniki zamontowane aucie. Tylko kogo to właściwie obchodzi, skoro na twarzy pojawia się uśmiech! Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI daje potężne poczucie frajdy. Do tego dobrze przyspiesza, ale też nie jest typowym sportowcem trzymającym pasażerów cały czas w napięciu. Czy podczas testu ujawniły się jakieś wady? Ja zauważyłem dwie. Pierwszą i dość naturalną jest wysokie spalanie. W cyklu mieszanym motor potrafi „wypić” nieco ponad 9 litrów benzyny. Drogą z wad jest fakt, że na zimnym silniku auto może nieco poszarpywać.

Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG

Kuba Brzeziński

A Skoda Karoq Sportline prowadzi się…

Karoq prowadzi się bardzo dobrze. Ciasno bierze zakręty, utrzymuje stały kontakt z nawierzchnią i ma do dyspozycji dołączany napęd tylnej osi. Z drugiej strony zawieszenie jest o wiele za sztywne. Przez to podczas jazdy w trasie po drodze niższej kategorii, kierowca i pasażerowie zostaną dosłownie wytrzęsieni. Jak jeździ się Karoqiem Sportline 2.0 TSI DSG? Relaksująco i w zasadzie bez większego zastanawiania się. Czeski SUV prowadzi się akuratnie. Raczej nie zaskoczy kierowcy nieoczekiwaną reakcją, a do tego choć posiada asystentów jazdy, ci rzeczywiście wspierają kierowcę, a nie starają się mu przeszkadzać.

Zobacz również: Test: Seat Ateca Xcellence 2.0 TSI DSG 4Drive - świetny towarzysz podróży

Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM jest szybka, dobrze się prowadzi i oferuje bogate wyposażenie. Niestety auto ma też kilka wad, z których najbardziej zasadnicza dotyczy… ceny. Blisko 170 tysięcy złotych to spora kwota - szczególnie na tle takich rywali jak chociażby Kia Sportage. Co w tej sytuacji? Kierowcy, którym Karoq podoba się na tyle, że chcą złożyć zamówienie, mogą zawsze zoptymalizować poziom wyposażenia czy listę opcji. To pozwoli uatrakcyjnić nieco cenę.

Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG

Kuba Brzeziński

Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1984 cm3
  • Maksymalna moc: 190 KM (przy 4200 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 320 Nm (przy 1500 - 4100 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 213 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 7,3 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 55 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 9,2 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 8,4 litrów
  • Długość: 4382 mm
  • Szerokość: 1841 mm
  • Wysokość: 1628 mm
  • Rozstaw osi: 2629 mm
  • Pojemność bagażnika: 521/1630 litrów
  • Cena: od 91 750 złotych

Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG - cena i wyposażenie:

  • Cena: 166 150 złotych
  • KESSY FULL - bezkluczykowy system obsługi samochodu z alarmem i funkcją SAFE
  • DCC - zawieszenie adaptacyjne i DRIVING MODE SELECT (dla napędu 4x4 z funkcją OFF-ROAD)
  • ADAPTIVE CRUISE CONTROL - aktywny tempomat do 160 km/h
  • LANE ASSIST - asystent pasa ruchu i BLIND SPOT DETECT- funkcja monitorowania martwego pola z REAR TRAFFIC ALERT
  • TRAVEL ASSIST - funkcja rozpoznawania znaków drogowych
  • AUTO LIGHT ASSIST - funkcja automatycznego włączania i wyłączania świateł drogowych
  • Sound System Canton (9 głośników, cyfrowy korektor, subwoofer, moc 550W)
  • System nawigacji satelitarnej COLUMBUS z mapą Europy i z usługą Map Care (kolorowy ekran dotykowy 9,2 cala, obsługa głosowa)
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • VIRTUAL COCKPIT - Cyfrowy zestaw wskaźników
  • Elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika
  • Podgrzewane fotele przednie i zewnętrzne miejsca tylnej kanapy

Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA