Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG - czy SUV może być sportowy?
REKLAMA
REKLAMA
Opowieść o teście Skody Karoq zacznę dość nietypowo. Bo w pierwszej kolejności napiszę o… wnętrzu! Kierowca po otwarciu drzwi SUV-a w pierwszej kolejności odkryje zalety foteli. Te nie tylko wyglądają świetnie, ale równie świetnie sprawdzają się w czasie jazdy. Dobrze obejmują ciało pasażera i gwarantują mu stabilną pozycję podczas pokonywania zakrętów. Właściciela Skody urzec mogą też materiały. Praktycznie nie ma tu twardych plastików, a wszystkie części konsoli są miłe w dotyku i dobrze spasowane. Pasażerowie nie będą mogli narzekać również na ilość miejsca. W kabinie zmieszczą się cztery dorosłe osoby i przeszło 520 litrów bagażu.
REKLAMA
Skoda Karoq Sportline - kierowcę wita… projektor!
Skoda jeszcze dwie dekady temu była po prostu tanim środkiem transportu. Dziś zdecydowanie zyskuje na jakości i lifestylowym charakterze. Dowód? Po otwarciu drzwi testowego Karoqa Sportline na chodniku wyświetlany jest napis Skoda. Projektorem jeszcze niedawno był zarezerwowany wyłącznie dla samochodów luksusowych! Co z wadami? Raczki na drzwiach trzeszczą - szczególnie wtedy gdy łapie się je podczas zamykania drzwi. Poza tym błyszczące plastiki w dolnej części konsoli centralnej są podatne na zarysowania, a zawieszenie przednie resoruje nierówności zdecydowanie zbyt głośno.
Zobacz również: Test Skoda Karoq 2.0 TDI DSG Style
O karoserii Skody Karoq nie chciałem mówić w pierwszej kolejności celowo. A głównie dlatego, że nie do końca rozumiem pomysł stylistyczny Czechów. O ile dość klasyczna bryła bez wątpienia ma i zachowane proporcje, i może się po prostu podobać, o tyle zastrzeżenia mam głównie do pasa przedniego z podzielonymi lampami. Tak, bez wątpienia stał się wyróżnikiem aut Skody. Mimo wszystko ja jeszcze nie zdążyłem do końca do niego przywyknąć. Najlepszy akcent nadwozia? Bez wątpienia jest nim głębokie wklęśnięcie pojawiające się na linii bocznej. To nadaje Karoqowi charakteru. Poza tym świetny był lakier. Stonowany srebrny okazywał się dyskretny, ale mienił się w słońcu.
Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG. Benzyniak przyjemnie powarkuje
Czesi podczas produkowania testowej Skody Karoq Sportline postawili na sprawdzoną jednostkę napędową. Pod maską SUV-a ląduje 2-litrowy benzyniak TSI - ten który debiutował pod maską Golfa GTI piątej generacji. Motor jest zestawiony z czteronapędem oraz 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową typu DSG. Karoq bez wątpienia nie jest demonem prędkości. Mimo wszystko czas przyspieszenia na poziomie 7,3 sekundy robi wrażenie. Jeszcze bardziej wrażenie robi jednak coś innego. Chodzi o dźwięk pracy silnika. Za każdym razem gdy kierowca wciśnie pedał gazu motor generuje gardłowe powarkiwanie.
Zobacz również: Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line
Rasowy bulgot pewnie jest w jakimś stopniu tworzony przez głośniki zamontowane aucie. Tylko kogo to właściwie obchodzi, skoro na twarzy pojawia się uśmiech! Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI daje potężne poczucie frajdy. Do tego dobrze przyspiesza, ale też nie jest typowym sportowcem trzymającym pasażerów cały czas w napięciu. Czy podczas testu ujawniły się jakieś wady? Ja zauważyłem dwie. Pierwszą i dość naturalną jest wysokie spalanie. W cyklu mieszanym motor potrafi „wypić” nieco ponad 9 litrów benzyny. Drogą z wad jest fakt, że na zimnym silniku auto może nieco poszarpywać.
A Skoda Karoq Sportline prowadzi się…
Karoq prowadzi się bardzo dobrze. Ciasno bierze zakręty, utrzymuje stały kontakt z nawierzchnią i ma do dyspozycji dołączany napęd tylnej osi. Z drugiej strony zawieszenie jest o wiele za sztywne. Przez to podczas jazdy w trasie po drodze niższej kategorii, kierowca i pasażerowie zostaną dosłownie wytrzęsieni. Jak jeździ się Karoqiem Sportline 2.0 TSI DSG? Relaksująco i w zasadzie bez większego zastanawiania się. Czeski SUV prowadzi się akuratnie. Raczej nie zaskoczy kierowcy nieoczekiwaną reakcją, a do tego choć posiada asystentów jazdy, ci rzeczywiście wspierają kierowcę, a nie starają się mu przeszkadzać.
Zobacz również: Test: Seat Ateca Xcellence 2.0 TSI DSG 4Drive - świetny towarzysz podróży
Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM jest szybka, dobrze się prowadzi i oferuje bogate wyposażenie. Niestety auto ma też kilka wad, z których najbardziej zasadnicza dotyczy… ceny. Blisko 170 tysięcy złotych to spora kwota - szczególnie na tle takich rywali jak chociażby Kia Sportage. Co w tej sytuacji? Kierowcy, którym Karoq podoba się na tyle, że chcą złożyć zamówienie, mogą zawsze zoptymalizować poziom wyposażenia czy listę opcji. To pozwoli uatrakcyjnić nieco cenę.
Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG - dane techniczne:
- Silnik: R4, doładowany, benzynowy
- Pojemność silnika: 1984 cm3
- Maksymalna moc: 190 KM (przy 4200 obr./min.)
- Maksymalny moment obrotowy: 320 Nm (przy 1500 - 4100 obr./min.)
- Prędkość maksymalna: 213 km/h
- Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 7,3 s.
- Skrzynia biegów: automatyczna, 7 biegów
- Zbiornik paliwa: 55 litrów
- Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 9,2 litra
- Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 8,4 litrów
- Długość: 4382 mm
- Szerokość: 1841 mm
- Wysokość: 1628 mm
- Rozstaw osi: 2629 mm
- Pojemność bagażnika: 521/1630 litrów
- Cena: od 91 750 złotych
Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG - cena i wyposażenie:
- Cena: 166 150 złotych
- KESSY FULL - bezkluczykowy system obsługi samochodu z alarmem i funkcją SAFE
- DCC - zawieszenie adaptacyjne i DRIVING MODE SELECT (dla napędu 4x4 z funkcją OFF-ROAD)
- ADAPTIVE CRUISE CONTROL - aktywny tempomat do 160 km/h
- LANE ASSIST - asystent pasa ruchu i BLIND SPOT DETECT- funkcja monitorowania martwego pola z REAR TRAFFIC ALERT
- TRAVEL ASSIST - funkcja rozpoznawania znaków drogowych
- AUTO LIGHT ASSIST - funkcja automatycznego włączania i wyłączania świateł drogowych
- Sound System Canton (9 głośników, cyfrowy korektor, subwoofer, moc 550W)
- System nawigacji satelitarnej COLUMBUS z mapą Europy i z usługą Map Care (kolorowy ekran dotykowy 9,2 cala, obsługa głosowa)
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- VIRTUAL COCKPIT - Cyfrowy zestaw wskaźników
- Elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika
- Podgrzewane fotele przednie i zewnętrzne miejsca tylnej kanapy
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA