REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Renault Espace Initiale 2.0 DCi: luksusowa kanapa na kołach!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Renault Espace Initiale 2.0 DCi: luksusowa kanapa na kołach!
Test: Renault Espace Initiale 2.0 DCi: luksusowa kanapa na kołach!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Test Renault Espace, czyli dziś opowiemy o minivanie, który pomieści całą rodzinę, jest wyposażony jak Mercedes i wygląda jak... milion dolarów!

Renault Espace: to takie rodzinne… żelazko!

Renault Espace piątej generacji jest wielki, majestatyczny, ale też wygląda bardzo nowocześnie. Styliści francuskiej marki poszli świetnie znanym im tropem. Co to oznacza? A chociażby to, że nadwozie jest nie tylko pełne chromowanych wykończeń czy zostało uzupełnione 20-calowymi felgami, ale także powstało w oparciu o formę, która nieco przypomina... żelazko. Czy to źle? W żadnym razie. Bo o ile Espace jest naprawdę duży, o tyle za sprawą formy klina staje się też dynamiczny. Świetnie wygląda w centrum dużego miasta i rzuca się w oczy na parkingu przed supermarketem.

REKLAMA

Dobre wrażenie robi długa maska ukrywająca po bokach matrixowe światła, ale także tył - z wąsko poprowadzonymi szybami, masywnymi reflektorami i kusą szybą. Całość dobrze współgra ze sobą.

Test Renault Espace

Test Renault Espace

Test: Renault Espace Initiale 2.0 DCi: luksusowa kanapa na kołach!

Renault Espace: fotele jak z eleganckiego salonu

REKLAMA

Po otwarciu drzwi rodzinnego autobusu z Francji oczom kierowcy ukazuje się masywny fotel. Wygląda jak skórzane siedzisko, które pojawia się w eleganckich salonach. I co więcej, jest tak samo stylowy, jak i wygodny. Dobre wrażenie robią też wszechobecne pikowania charakterystyczne dla tapicerki nappa dostępnej w wersji Initiale Paris oraz masywne, ale i dające szeroką regulację zagłówki. Fajna jest kierownica - ma mały i gruby wieniec, a do tego dobre profilowanie. Dobrze prezentują się "drewniane" wstawki na konsoli, a jakość materiałów i ich spasowania jest więcej niż przyzwoita. Pozytywnie oceniam też schowek w tunelu centralnym - jest pojemny i otrzymał praktyczną roletkę.

Baza technologiczna piątej generacji Renault Espace pochodzi z roku 2014. Rok temu auto przeszło jednak delikatny lifting. Czy rozumie nowoczesne trendy? Bardzo dobrze. Ma elektroniczne zegary, dobrą graficznie kamerę cofania, gałkę automatycznej skrzyni by-wire oraz zestaw nowoczesnych asystentów. Bardzo ważne jest to, że Francuzi działali z rozsądkiem. I tak asystent pasa ruchu nie jest nachalny i nie wyrywa kierowcy koła z dłoni, a jedynie wibruje kierownicą i informuje o najechaniu na linię na jezdni.

Test Renault Espace

Test Renault Espace

Test: Renault Espace Initiale 2.0 DCi: luksusowa kanapa na kołach!

Renault Espace: praktyczność dopracowywana od roku 1984!

REKLAMA

Espace to europejski pionier segmentu minivanów. A jako że recepta na to auto jest doskonalona od roku 1984, Francuzi doszli w kwestii planowania kabiny do wysokiego poziomu. Co to oznacza? Świetnym pomysłem jest pusty tunel centralny - w środku ma kieszeń, w której umieszczona została np. ładowarka indukcyjna do telefonu. Poza tym schowek na rękawiczki choć uderza pasażera w kolana, otwiera się po dotknięciu płytki, w drugim rzędzie pojawiają się trzy oddzielne i dobrze wyprofilowane fotele, a ogromny dach panoramiczny idealnie doświetla kabinę pasażerską.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wady kabiny Espace? Fotel kierowcy jest ustawiony niezwykle wysoko. Raz że wolę siedzieć nisko. Dwa że przy moim wzroście miałem wrażenie jakbym głową miał uderzyć w dach, a do tego pole widzenia ograniczała mi np. osłona przeciwsłoneczna. Ograniczona przestrzeń nad głową to jednak nie tylko wina fotela, ale i niskiej kabiny. Espace stał się trochę minivanem, a trochę SUV-em - wsiada się do niego wysoko, bo ma wysoko zarysowaną podłogę. Poza tym grafika ekranu zegarów mogłaby być nieco lepsza - wygląda trochę archaicznie. A do tego wolałbym żeby plastiki na tunelu centralnym nie były czarne i błyszczące. W takiej formie są mocno podatne na zarysowania - a zarysowania będą się pojawiać, w końcu to samochód rodzinny.

Espace 2.0 Blue DCi 200 EDC - nowoczesny diesel, dobry diesel

Nadwozie Renault Espace jest jak najbardziej modne. Wnętrze rodzinnego autobusu też nadąża za najnowszymi trendami. Co z silnikiem? Pod maską wersji testowej pracował coraz mniej modny... diesel. I tak, można krytykować ropniaki stając w obronie ekologii. Należy jednak pamiętać o tym, że diesel świetnie sprawdza się w tego typu aucie. Powód? Po pierwsze ma 400 Nm momentu obrotowego i 200 koni - a to oznacza, że oferuje rozsądne osiągi. Po drugie jest zdecydowanie bardziej oszczędny od benzynowego odpowiednika. A to wiąże się z niższą emisją spalin i mniejszą toksycznością dla środowiska. Po trzecie francuski diesel jest naszpikowany emisyjnymi wynalazkami - ma filtr cząstek stałych i konwerter SCR wyłapujący tlenki azotu z gazów wydechowych.

Test Renault Espace

Test Renault Espace

Test: Renault Espace Initiale 2.0 DCi: luksusowa kanapa na kołach!

200-konny diesel pod maską Espace brzmi dynamicznie? To jednak wyłącznie wrażenie. Samochód nie jest lekki - waży blisko 1800 kilogramów. A do tego został sparowany z dość powolnie pracującą przekładnią automatyczną. Skutek? 400 Nm przekłada się na sprint do pierwszej setki w 9,1 sekundy. Warto w tym momencie wspomnieć, że wysokoprężne Renault Espace jest dość elastyczne. W ten sposób dobrze radzi sobie np. z wyprzedzaniem w trasie. Jeżeli chodzi o spalanie, średnie zapotrzebowanie na paliwo osiągnęło w teście 7,8 litra oleju napędowego. A to przy siedmiu osobach na pokładzie oraz dużym i wygodnym aucie należy uznać za wynik bardzo dobry.

Renault Espace: bo rodzina wymaga komfortu!

No i teraz może nieco o prowadzeniu Espace`a. Samochód jest duży, masywny i ma miękko zestrojone zawieszenie. A to w prostej linii prowadzi nas do wniosku, że w przeciwieństwie do pojazdów konkurencji, nie stawia raczej na precyzję jazdy. Renault nie lubi szybko pokonywanych zakrętów czy nie pozwoli na manewry wykonywane na tzw. milimetry. To mi jednak w żaden sposób nie przeszkadzało. Bo wszystkie wady na polu dynamiki wynagradzał wyjątkowy komfort. Kierowca jest otulony miękkim i masywnym fotelem, ma do dyspozycji płynące po drodze zawieszenie i układ kierowniczy, który obraca kołami bez żadnego oporu.

Elementem wyposażenia testowego Renault Espace był układ 4Control - mowa o czterech kołach skrętnych. W łagodniejszych łukach system świetnie radził sobie z "dokręcaniem" do kierunku jazdy auta.

Komfort przez duże K sprawia, że nowy Renault Espace uwielbia dalekie podróże. Podczas połykania kolejnych kilometrów okazuje się relaksujący i wygodny. W czasie testu jeździłem też autem w mieście. I pomimo rozmiarów trzeba przyznać, że takie wojaże też są klimatem francuskiego minivana. Kierowca może odpalić ulubioną playlistę poprzez świetnie grające głośniki Bose i cieszyć się z komfortowego fotela podczas codziennych dojazdów do pracy czy po dzieci do szkoły.

Test Renault Espace

Test Renault Espace

Test: Renault Espace Initiale 2.0 DCi: luksusowa kanapa na kołach!

Renault Espace: very nice. How much?

Testowy Renault Espace został wyceniony przez producenta na blisko 210 tysięcy złotych. Za tą kwotę kierowca otrzymuje 200-konnego diesla, światła LED-owe Matrix, nawigację ukrytą w 9,3-calowym ekranie, automatyczną skrzynię, skórzaną tapicerkę, 20-calowe felgi, perłowy lakier, tempomat, system nagłośnienia Bose i bezkluczykowy dostęp do kabiny pasażerskiej. W skrócie pełne wyposażenie. Czy Espace jest drogi? 210 tysięcy złotych to spora kwota. Warto jednak pamiętać o tym, że dziś za podobne pieniądze można kupić np. przeciętnie wyposażonego Passata. Suma w przypadku dużego minivana nie wydaje się zatem mocno wygórowana.

Test: Renault Espace Initiale Paris DCi 200 - podsumowanie:

Być może nowy Renault Espace mógłby być nieco bardziej nowoczesny, być może też powinien oferować lepszą dynamikę 200-konnego diesla. To jednak samochód, który naprawdę da się lubić. A sympatię w sposób szczególny powoduje niesamowity komfort, piękna sylwetka czy dopracowana funkcjonalność kabiny. To auto, które choć zauroczyło się nieco SUV-ami, nigdy nie zapomniało o korze swojego DNA, a przez to filozofię minivanów przenosi na kolejny poziom. Skutek? Choć nowy Espace nie jest już taki nowy (Renault sprzedaje tą bazę technologiczną od 7 lat), nadal ma potężne szanse na zwycięstwo w starciu z dużo nowocześniejszymi konkurentami.

Test Renault Espace

Test Renault Espace

Test: Renault Espace Initiale 2.0 DCi: luksusowa kanapa na kołach!

Renault Espace 2.0 Blue DCi 200 EDC - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, diesel
  • Pojemność silnika: 1997 cm3
  • Maksymalna moc: 200 KM (przy 3500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm (przy 1750 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 215 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,1 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 62 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,8 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 7,0 litra
  • Długość: 4859 mm
  • Szerokość: 1888 mm
  • Wysokość: 1681 mm
  • Rozstaw osi: 2884 mm
  • Pojemność bagażnika: 247/680/785/2101 litrów
  • Cena: od 169 900 zł

Renault Espace Initiale Paris - cena i wyposażenie:

  • Cena wersji testowej: 209 600 zł
  • reflaktory LED-owe typu Matrix Vision,
  • asystent jazdy w korku i na autostradzie,
  • adaptacyjny tempomat,
  • wyświetlacz head-up,
  • system nagłośnienia Bose,
  • ładowarka indukcyjna,
  • kamera cofania,
  • system multimedialny z ekranem o wielkości 9,3 cala,
  • nawigacja satelitarna,
  • bezkluczykowy dostęp do kabiny i rozruch silnika,
  • 20-calowe felgi aluminiowe,
  • lakier perłowy,
  • tapicerka skórzana nappa,
  • elektrycznie sterowany dach panoramiczny,
  • klimatyzacja dwustrefowa,
  • podgrzewana przednia szyba,
  • podgrzewane przednie i tylne fotele,
  • elektrycznie unoszona i opuszczana klapa bagażnika,
  • elektryczna regulacja przednich foteli.

Test: Renault Espace Initiale 2.0 DCi: luksusowa kanapa na kołach!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Espace Initiale 2.0 DCi: luksusowa kanapa na kołach!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Espace Initiale 2.0 DCi: luksusowa kanapa na kołach!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Espace Initiale 2.0 DCi: luksusowa kanapa na kołach!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Espace Initiale 2.0 DCi: luksusowa kanapa na kołach!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Espace Initiale 2.0 DCi: luksusowa kanapa na kołach!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Espace Initiale 2.0 DCi: luksusowa kanapa na kołach!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Espace Initiale 2.0 DCi: luksusowa kanapa na kołach!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Espace Initiale 2.0 DCi: luksusowa kanapa na kołach!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Espace Initiale 2.0 DCi: luksusowa kanapa na kołach!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Espace Initiale 2.0 DCi: luksusowa kanapa na kołach!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Espace Initiale 2.0 DCi: luksusowa kanapa na kołach!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Espace Initiale 2.0 DCi: luksusowa kanapa na kołach!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Espace Initiale 2.0 DCi: luksusowa kanapa na kołach!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Espace Initiale 2.0 DCi: luksusowa kanapa na kołach!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Espace Initiale 2.0 DCi: luksusowa kanapa na kołach!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Espace Initiale 2.0 DCi: luksusowa kanapa na kołach!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Espace Initiale 2.0 DCi: luksusowa kanapa na kołach!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Espace Initiale 2.0 DCi: luksusowa kanapa na kołach!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Espace Initiale 2.0 DCi: luksusowa kanapa na kołach!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Espace Initiale 2.0 DCi: luksusowa kanapa na kołach!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Espace Initiale 2.0 DCi: luksusowa kanapa na kołach!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Espace Initiale 2.0 DCi: luksusowa kanapa na kołach!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Espace Initiale 2.0 DCi: luksusowa kanapa na kołach!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Espace Initiale 2.0 DCi: luksusowa kanapa na kołach!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Espace Initiale 2.0 DCi: luksusowa kanapa na kołach!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Espace Initiale 2.0 DCi: luksusowa kanapa na kołach!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Espace Initiale 2.0 DCi: luksusowa kanapa na kołach!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Espace Initiale 2.0 DCi: luksusowa kanapa na kołach!
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA