REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Top: Samochody z fabrycznym LPG 2021 r. Jakie są oferty?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Top: Samochody z fabrycznym LPG 2021 r. Jakie są oferty?
Top: Samochody z fabrycznym LPG 2021 r. Jakie są oferty?
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Samochody z fabrycznym LPG 2021 r. Czyli dziś przejrzymy ofertę rynkową pojazdów, które już w salonie są wyposażane w instalację gazową.

Dacia Duster 1.0 TCe LPG 100 KM

Dacia Duster LPG test

Dacia Duster LPG test

Dacia Duster świetnie wygląda, bardzo przyzwoicie zachowuje się na drodze, ma przestronną kabinę i 445-litrowy bagażnik, jest skandalicznie tania, a do tego może otrzymać fabryczną instalację LPG. Cena bazowa Dustera LPG? To tylko 53 400 złotych! Pod maską tego modelu pracuje 3-cylindrowy, litrowy silnik doładowany o mocy 100 koni mechanicznych. Co ciekawe, ma on filtr cząstek stałych i 6-biegową przekładnię manualną. Osiągi? Sprint do pierwszej setki trwa 13,8 sekundy. Spalanie? Średnio jakieś 8 litrów gazu. Skutek? Pokonanie każdych 100 kilometrów Dusterem LPG kosztuje zaledwie 16 złotych. Tym samym Dacia z fabryczną instalacją LPG pozwala na jazdę za grosze!

REKLAMA

Zobacz również: Tanio, taniej, Dacia. Czyli efektowny Duster LPG w teście.

Renault Clio 1.0 TCe LPG 100 KM

Test: Renault Clio Intens TCe 100 - i to się nazywa rozsądne auto!

Francuzi budując polską ofertę nowego Clio poszli torem obranym przez współczesną motoryzację. A to oznacza sprzedaż hybryd i benzyniaków. Tak, nowoczesne jednostki są oszczędne. Renault doskonale rozumie jednak, że nie brakuje kierowców poszukujących czegoś więcej niż zwykła oszczędność. To im dedykowane jest Clio TCe 100 LPG. Cena? Ta startuje od 65 400 złotych. Osiągi? 100-konny benzyniak o pojemności blisko litra wyposażony we wtrysk pośredni rozpędza hatchbacka do pierwszej setki w 12,5 sekundy. Spalanie? To waha się w granicy jakiś 7 litrów. Koszty? Pokonanie każdych stu kilometrów kosztuje zatem 14 złotych.

Zobacz również: Test: Renault Clio Intens TCe 100 - i to się nazywa rozsądne auto!

Kia Rio 1.2 DPI LPG 84 KM

Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy

REKLAMA

Czwarta generacja Kii Rio ma swoje zalety. Miejski hatchback choć ma złośliwe spojrzenie, wygląda całkiem nowocześnie. A do tego oferuje miejsce dla czterech dorosłych osób w kabinie i 325 litrów przestrzeni bagażowej. Choć ta ostatnia nieco się zmniejszy w sytuacji, w której kierowca wybierze fabryczną instalację LPG w Rio. Ile ona kosztuje? Dopłata to 4800 złotych, co sprawia że bazowy model zostanie wyceniony na 56 290 złotych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

84-konna Kia nie będzie demonem prędkości. Osiąga pierwszą setkę w 13,1 sekundy. Z drugiej strony pozwoli na spore oszczędności - szczególnie że w cyklu mieszanym powinna spalić jakiś 6,5 - 7 litrów LPG. To oznacza wydatek na poziomie 13 - 14 złotych!

Zobacz również: Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy

Dacia Sandero 1.0 TCe LPG 100 KM

Nowa Dacia Sandero

Nowa Dacia Sandero już w Polsce. Ceny od 40 900 zł!

Materiały prasowe Dacia

Bo Dacie są brzydkie? Popatrzcie tylko na Dustera czy nowe Sandero. Bo Dacie są słabo wykonane? Nowe Sandero odsyła ten mit do lamusa! Hatchback prezentuje się nowocześnie, a do tego w wersji Comfort (wymagającej dopłaty zaledwie 3 tysięcy złotych!) standardowo posiada system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym, pakiet elektryczny, pokładowy system bluetooth, manualną klimatyzację oraz światła do jazdy dziennej LED. Cena? Tak skonfigurowana Dacia Sandero TCe 100 LPG kosztuje 53 900 złotych. A to oznacza, że ten model z fabrycznym gazem ma niezwykle rozsądnie brzmiący stosunek wartości do ceny.

Zobacz również: Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?

Skoda Fabia 1.0 MPI LPG 60 KM

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

REKLAMA

Nowa Fabia powoli zbiera się do rynkowej premiery. To jednak jeszcze nie oznacza, że stara wersja została wycofana ze sprzedaży. Nadal jest obecna w salonach, a to stanowi dobrą informację dla kierowców poszukujących samochodu z fabrycznym LPG. Czesi postawili na instalację Landi Renzo. Jej koszt to tylko 1750 złotych (auto kosztuje tylko 53 550 złotych)! Wady? Niestety jest ona parowana tylko z 60-konnym silnikiem 1.0 MPI. Skutek? Kierowca musi oczekiwać na pojawienie się pierwszej setki na liczniku całą wieczność - aż 16,4 sekundy. Średnie spalanie wynosi jakieś 7 litrów LPG. Poza tym warto pamiętać o tym, że w tym przypadku spalanie gazu czasami wymaga dotrysku benzyny. Tak się dzieje na wysokich obrotach.

Jeszcze dwa lata temu w sprzedaży funkcjonowała wersja 1.0 MPI 75 KM. Ją też dało się sparować z instalacją LPG. Poprawa osiągów nie była zasadnicza. Mimo wszystko przyrost 15 koni przy takiej mocy jest już znaczący!

Zobacz również: Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi - czy to auto ma sens?

Renault Captur 1.0 TCe LPG 100 KM

Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?

Nowy renault Captur jest stylowym samochodem miejskim i rodzinnym. Duży prześwit i muskularne nadwozie sprawiają, że może się podobać, a poprawiony układ jezdny warunkuje dobre prowadzenie. I choć Captur już na starcie nie jest modelem drogim na rynku, kierowca dodatkowo może poprawić stosunek ceny do wartości. Jak? Wybierając model Captur TCe 100 LPG. Wariant kosztuje 75 900 złotych. Tak skonfigurowane Renault przyspiesza do pierwszej setki w 13 sekund. Spalanie w cyklu mieszanym oscyluje w granicy 8 litrów. A to oznacza, że koszt pokonania 100 kilometrów to jakieś... 16 złotych.

Zobacz również: Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?

Captur to kolejny dowód na to, że Renault i Dacia to obecni mistrzowie oferowania samochodów z fabrycznym gazem. I pomysł wydaje się... niezwykle trafiony! Szczególnie na rynku polskim, na którym kierowcy bardzo chętnie wybierają nowe modele z fabryczną instalacją LPG.

Dacia Logan 0.9 TCe LPG 90 KM

Dacia Logan 0.9 TCe 2013

Nowa Dacia Logan powoli zaczyna zaglądać do polskich salonów. Tak naprawdę okazją jest jednak dopiero zakup poprzednika. Powód? Samochód cennikowo kosztuje 42 400 złotych - i to już z instalacją LPG! A jako że model jest wyprzedawany, kierowca może liczyć na dodatkowy pakiet korzyści - np. rabat, darmowe ubezpieczenie czy opony zimowe. Dodatkowe zalety? 3-cylindrowy, 90-konny silnik 0.9 TCe rozpędza liftbacka do setki w 11 sekund. Średnie spalanie wynosi nieco ponad 6 litrów. Pokonanie 100 kilometrów to wydatek na poziomie 12 - 13 złotych. A do dyspozycji kierowcy i pasażerów pozostaje 510-litrowy bagażnik!

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Prawo jazdy seniorów: Czy możesz je stracić od 1 lipca 2025?

W życie miały wejść nowe przepisy dla kierowców, którzy ukończyli 65 lat. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury, seniorzy mieli regularnie przechodzić badania lekarskie kierowców po 65. roku życia, aby zachować ważność prawa jazdy. Dodatkowe obowiązki, w tym częstsze kontrole specjalistyczne (okulistyczne i neurologiczne), czekają również kierowców po 75. roku życia.

Jeden błąd i po egzaminie. Sprawdź nowe zasady egzaminu na prawo jazdy od 1 lipca 2025

Od 1 lipca 2025 roku obowiązują nowe przepisy, które rewolucjonizują sposób przeprowadzania egzaminów na prawo jazdy. Wprowadzenie tzw. błędów krytycznych sprawia, że wystarczy jeden poważny błąd, by zakończyć egzamin wynikiem negatywnym – bez szansy na dokończenie jazdy. Sprawdź, czego unikać, aby nie oblać na pierwszym zakręcie.

R.Kubica: Le Mans to wyścig, który powinien zostać zakazany. Ludzie nie śpią przez dwa dni próbując się zdrzemnąć na krzesełku. Jak spalić 12 tys. kalorii w jedną noc

Robert Kubica uważa, że zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans było jego celem odkąd wystąpił w nim pierwszy raz w 2021 r. "Dało mi to mnóstwo pozytywnych emocji, mimo że był to jeden z trudniejszych momentów w mojej karierze" - powiedział podczas briefingu w Warszawie. Podkreślił wyczerpujący charakter tego wyścigu, a brak snu był jednym z poważniejszych wyzwań.

Do którego momentu dziecko musi jeździć w foteliku? Czy wiek dziecka ma znaczenie? Kto nie musi zapinać pasów bezpieczeństwa? {przepisy}

Nie każdy musi zapinać pasy bezpieczeństwa, ale warto pamiętać, że za nieprzestrzeganie przepisów grożą mandaty. Czy wiesz do którego momentu dziecko musi podróżować w foteliku? Kto jest zwolniony z obowiązku zapinania pasów bezpieczeństwa?

REKLAMA

Rząd otwiera drogi dla pojazdów autonomicznych [projekt przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy umożliwiający testowanie pojazdów autonomicznych na polskich drogach. Nowe regulacje mają wesprzeć innowacje i rozwój branży motoryzacyjnej, dostosowując przepisy do wyzwań współczesnego transportu.

Zmiana zasad rejestracji pojazdów w 2026 r. Nowelizacja Prawa o ruchu drogowym - projekt deregulacyjny

W dniu 17 czerwca 2025 r. opublikowany został projekt ustawy, która ma znowelizować Prawo o ruchu drogowym. Nowelizacja ta ma zrealizować m.in. postulaty deregulacyjne zespołu SprawdzaMy kierowanego przez Rafała Brzoskę - w szczególności w zakresie rejestracji pojazdów. Zmiany mają wejść w życie w większości po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia w Dzienniku Ustaw, a więc z pewnością już w 2026 roku.

REKLAMA