REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Top: Samochody z fabrycznym LPG 2021 r. Jakie są oferty?

Top: Samochody z fabrycznym LPG 2021 r. Jakie są oferty?
Top: Samochody z fabrycznym LPG 2021 r. Jakie są oferty?
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Samochody z fabrycznym LPG 2021 r. Czyli dziś przejrzymy ofertę rynkową pojazdów, które już w salonie są wyposażane w instalację gazową.

Dacia Duster 1.0 TCe LPG 100 KM

Dacia Duster LPG test

Dacia Duster LPG test

Dacia Duster LPG test

Dacia Duster świetnie wygląda, bardzo przyzwoicie zachowuje się na drodze, ma przestronną kabinę i 445-litrowy bagażnik, jest skandalicznie tania, a do tego może otrzymać fabryczną instalację LPG. Cena bazowa Dustera LPG? To tylko 53 400 złotych! Pod maską tego modelu pracuje 3-cylindrowy, litrowy silnik doładowany o mocy 100 koni mechanicznych. Co ciekawe, ma on filtr cząstek stałych i 6-biegową przekładnię manualną. Osiągi? Sprint do pierwszej setki trwa 13,8 sekundy. Spalanie? Średnio jakieś 8 litrów gazu. Skutek? Pokonanie każdych 100 kilometrów Dusterem LPG kosztuje zaledwie 16 złotych. Tym samym Dacia z fabryczną instalacją LPG pozwala na jazdę za grosze!

REKLAMA

Zobacz również: Tanio, taniej, Dacia. Czyli efektowny Duster LPG w teście.

Renault Clio 1.0 TCe LPG 100 KM

Test: Renault Clio Intens TCe 100 - i to się nazywa rozsądne auto!

Test: Renault Clio Intens TCe 100 - i to się nazywa rozsądne auto!

Francuzi budując polską ofertę nowego Clio poszli torem obranym przez współczesną motoryzację. A to oznacza sprzedaż hybryd i benzyniaków. Tak, nowoczesne jednostki są oszczędne. Renault doskonale rozumie jednak, że nie brakuje kierowców poszukujących czegoś więcej niż zwykła oszczędność. To im dedykowane jest Clio TCe 100 LPG. Cena? Ta startuje od 65 400 złotych. Osiągi? 100-konny benzyniak o pojemności blisko litra wyposażony we wtrysk pośredni rozpędza hatchbacka do pierwszej setki w 12,5 sekundy. Spalanie? To waha się w granicy jakiś 7 litrów. Koszty? Pokonanie każdych stu kilometrów kosztuje zatem 14 złotych.

Zobacz również: Test: Renault Clio Intens TCe 100 - i to się nazywa rozsądne auto!

Kia Rio 1.2 DPI LPG 84 KM

Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy

Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy

REKLAMA

Czwarta generacja Kii Rio ma swoje zalety. Miejski hatchback choć ma złośliwe spojrzenie, wygląda całkiem nowocześnie. A do tego oferuje miejsce dla czterech dorosłych osób w kabinie i 325 litrów przestrzeni bagażowej. Choć ta ostatnia nieco się zmniejszy w sytuacji, w której kierowca wybierze fabryczną instalację LPG w Rio. Ile ona kosztuje? Dopłata to 4800 złotych, co sprawia że bazowy model zostanie wyceniony na 56 290 złotych.

84-konna Kia nie będzie demonem prędkości. Osiąga pierwszą setkę w 13,1 sekundy. Z drugiej strony pozwoli na spore oszczędności - szczególnie że w cyklu mieszanym powinna spalić jakiś 6,5 - 7 litrów LPG. To oznacza wydatek na poziomie 13 - 14 złotych!

Zobacz również: Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy

Dacia Sandero 1.0 TCe LPG 100 KM

Nowa Dacia Sandero

Nowa Dacia Sandero

Nowa Dacia Sandero już w Polsce. Ceny od 40 900 zł!

Materiały prasowe Dacia

Bo Dacie są brzydkie? Popatrzcie tylko na Dustera czy nowe Sandero. Bo Dacie są słabo wykonane? Nowe Sandero odsyła ten mit do lamusa! Hatchback prezentuje się nowocześnie, a do tego w wersji Comfort (wymagającej dopłaty zaledwie 3 tysięcy złotych!) standardowo posiada system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym, pakiet elektryczny, pokładowy system bluetooth, manualną klimatyzację oraz światła do jazdy dziennej LED. Cena? Tak skonfigurowana Dacia Sandero TCe 100 LPG kosztuje 53 900 złotych. A to oznacza, że ten model z fabrycznym gazem ma niezwykle rozsądnie brzmiący stosunek wartości do ceny.

Zobacz również: Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?

Skoda Fabia 1.0 MPI LPG 60 KM

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

REKLAMA

Nowa Fabia powoli zbiera się do rynkowej premiery. To jednak jeszcze nie oznacza, że stara wersja została wycofana ze sprzedaży. Nadal jest obecna w salonach, a to stanowi dobrą informację dla kierowców poszukujących samochodu z fabrycznym LPG. Czesi postawili na instalację Landi Renzo. Jej koszt to tylko 1750 złotych (auto kosztuje tylko 53 550 złotych)! Wady? Niestety jest ona parowana tylko z 60-konnym silnikiem 1.0 MPI. Skutek? Kierowca musi oczekiwać na pojawienie się pierwszej setki na liczniku całą wieczność - aż 16,4 sekundy. Średnie spalanie wynosi jakieś 7 litrów LPG. Poza tym warto pamiętać o tym, że w tym przypadku spalanie gazu czasami wymaga dotrysku benzyny. Tak się dzieje na wysokich obrotach.

Jeszcze dwa lata temu w sprzedaży funkcjonowała wersja 1.0 MPI 75 KM. Ją też dało się sparować z instalacją LPG. Poprawa osiągów nie była zasadnicza. Mimo wszystko przyrost 15 koni przy takiej mocy jest już znaczący!

Zobacz również: Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi - czy to auto ma sens?

Renault Captur 1.0 TCe LPG 100 KM

Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?

Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?

Nowy renault Captur jest stylowym samochodem miejskim i rodzinnym. Duży prześwit i muskularne nadwozie sprawiają, że może się podobać, a poprawiony układ jezdny warunkuje dobre prowadzenie. I choć Captur już na starcie nie jest modelem drogim na rynku, kierowca dodatkowo może poprawić stosunek ceny do wartości. Jak? Wybierając model Captur TCe 100 LPG. Wariant kosztuje 75 900 złotych. Tak skonfigurowane Renault przyspiesza do pierwszej setki w 13 sekund. Spalanie w cyklu mieszanym oscyluje w granicy 8 litrów. A to oznacza, że koszt pokonania 100 kilometrów to jakieś... 16 złotych.

Zobacz również: Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?

Captur to kolejny dowód na to, że Renault i Dacia to obecni mistrzowie oferowania samochodów z fabrycznym gazem. I pomysł wydaje się... niezwykle trafiony! Szczególnie na rynku polskim, na którym kierowcy bardzo chętnie wybierają nowe modele z fabryczną instalacją LPG.

Dacia Logan 0.9 TCe LPG 90 KM

Dacia Logan 0.9 TCe 2013

Dacia Logan 0.9 TCe 2013

Nowa Dacia Logan powoli zaczyna zaglądać do polskich salonów. Tak naprawdę okazją jest jednak dopiero zakup poprzednika. Powód? Samochód cennikowo kosztuje 42 400 złotych - i to już z instalacją LPG! A jako że model jest wyprzedawany, kierowca może liczyć na dodatkowy pakiet korzyści - np. rabat, darmowe ubezpieczenie czy opony zimowe. Dodatkowe zalety? 3-cylindrowy, 90-konny silnik 0.9 TCe rozpędza liftbacka do setki w 11 sekund. Średnie spalanie wynosi nieco ponad 6 litrów. Pokonanie 100 kilometrów to wydatek na poziomie 12 - 13 złotych. A do dyspozycji kierowcy i pasażerów pozostaje 510-litrowy bagażnik!

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    REKLAMA

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA