REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Używana instalacja LPG: co na to przepisy?
Używana instalacja LPG: co na to przepisy?
STAG Autogas Systems

REKLAMA

REKLAMA

Przepisy nie przewidują takiego terminu jak używana instalacja LPG. Niestety bywa tak, że prawo sobie, a kierowcy... sobie. Czy zatem da się zamontować instalację gazową z drugiej ręki w aucie?

Odpowiedź jest bardzo prosta - oczywiście, że się da. Kierowca najpierw musi kupić kompletny układ zasilający, a następnie znaleźć sprytnego gazownika, któremu uda się go zamontować w pojeździe. Instalacje gazowe wymontowane z pojazdów wycofanych z użytku, ewentualnie rozbitych bez problemu można znaleźć np. w serwisach z ogłoszeniami. Ich ceny startują już od 500 złotych. Sam zakup wyczerpuje jednak dopiero połowę problemu. Bo to, że używana instalacja LPG jest możliwa do montażu, jeszcze nie decyduje o tym czy to ma sens.

REKLAMA

Używana instalacja LPG - dwa powody do zmartwienia!

REKLAMA

Czemu używana instalacja LPG nie jest najlepszym pomysłem? Decyduje o tym kilka powodów. Po pierwsze problemem może być stan instalacji. Układ sprzedawany w sieci jest wymontowany z poprzedniego pojazdu. Nie ma zatem możliwości sprawdzenia jak pracuje i czy ma sprawne wtryskiwacze oraz zawory. W sytuacji, w której okaże się że niektóre elementy są niesprawne, właściciel auta będzie musiał je wymienić. A to postawi pod dużym znakiem zapytania oszczędność płynącą z montażu używanej instalacji LPG.

Po drugie pozostaje kwestia homologacji butli gazowej. Ta jest ważna przez 10 lat od momentu pierwszego montażu. I w przypadku używanego LPG spokojnie można założyć, że termin ten albo już jest przekroczony, albo niebawem będzie. Co później? Konieczne jest badanie homologacyjne przeprowadzone na podstawie protokołu Transportowego Dozoru Technicznego. To koszt co najmniej 300 złotych. Podobną sumę w wariancie optymistycznym trzeba wydać na nową butlę.

Używana instalacja LPG a przepisy

Przepisy obowiązujące w Polsce nie przewidują możliwości montażu używanego układu zasilającego silnik gazem. Czemu? Powód jest bardzo prosty. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 28 września 2005 roku traktuje układ LPG jako integralną część silnika. Nie przewiduje zatem możliwości jej ponownego wykorzystania. To oznacza mniej więcej tyle, że nawet jeżeli kierowca uzyska zaświadczenie o montażu używanego gazu od gazownika, nie będzie miał możliwości wbicia go do dowodu rejestracyjnego samochodu.

Co w sytuacji, w której instalacja LPG nie pojawi się w dokumentach auta? O tym opowiadamy w tym materiale: Instalacja LPG bez wbicia w dowód. Jakie są konsekwencje?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

REKLAMA

Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

REKLAMA