REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe Renault Clio z LPG. Opcja w silniku 1.0 TCe 100

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Nowe Renault Clio z LPG
Nowe Renault Clio z LPG
Materiały prasowe Renault

REKLAMA

REKLAMA

Nowe Renault Clio ma wszystkie te atrybuty, które są konieczne do odniesienia sukcesu. Dobrze wygląda, jest bogato wyposażone, a do tego występuje w wersji... zasilanej LPG.

Podstawową wersją napędową w nowym Renault Clio jest silnik TCe 100. To 3-cylindrowy motor o pojemności na poziomie 999 cm3 korzystający z wtrysku wielopunktowego, który w ramach wsparcia otrzymał turbosprężarkę. Skutek? Moc sięga 100 koni mechanicznych i jest rozwijana przy 5000 obr./min. Moment obrotowy ma wartość 160 Nm i staje się dostępny dla kierowcy już przy 2750 obr./min. Małolitrażowy benzyniak jest parowany wyłącznie z przekładnią manualną o 5 biegach. Clio TCe 100 jest naprawdę dynamiczne. Przyspieszenie do pierwszej setki zajmuje autu 11,8 sekundy. Prędkość maksymalna sięga z kolei 187 km/h.

REKLAMA

REKLAMA

Nowe Renault Clio z LPG - oszczędności są oczywiste!

Co ze spalaniem? W cyklu mieszanym auto może zużywać tylko 5,3 litra benzyny - tak przynajmniej wskazuje oficjalna specyfikacja producenta. Czemu zatem ktoś mógłby chcieć wyposażyć benzyniaka w układ LPG? Bo to mimo wszystko generuje oszczędności. Gaz nadal jest bowiem o połowę tańszy od benzyny. Skutek? Pokonanie 100 kilometrów na bezołowiowej kosztuje 26,5 złotego. W przypadku gazu koszt spada do 13,25 złotego. A należy wskazać, że LPG to nie tylko niższe wydatki. LPG to też niewątpliwa ekologia! Samochód korzystający z tego paliwa ma dużo mniej toksyczne spaliny.

W długofalowej eksploatacji oszczędności poczynione na LPG mogą być naprawdę znaczące. Tyle jednak wskazuje nam model idealny. Co się zmienia w wariancie rzeczywistym? Instalacja gazowa nie jest montowana w fabryce - choć nazywa się fabryczną. To układ, który dokłada Renault Polska już w krajowych serwisach autoryzowanych. Silniki nie zawsze przepadają za taką ingerencją. Nadwiślański oddział francuskiej marki chciał mieć zatem pewność, że nie wpłynie drastycznie na jego trwałość. A żeby tak się stało, do sterownika instalacji wprowadzili… systemowy dotrysk benzyny. To oznacza, że układ benzynowy też w pewnym stopniu pracuje w czasie jazdy.

Nowe Renault Clio z LPG - po co stosowany jest dotrysk benzyny?

Dotrysk benzyny ma obniżać temperaturę spalania przy dużym obciążeniu silnika - np. podczas szybkiej jazdy autostradowej, ewentualnie dynamicznej w mieście. A to ma za zadanie chronić tłoki i zawory oraz odciągnąć w czasie moment, w którym konieczny może się okazać generalny remont silnika. Jak jednak wyliczyć generowane w ten sposób straty? Ciężko stworzyć model uniwersalny. Szczególnie że wartość dotrysku w dużej mierze zależy od stylu jazdy, warunków eksploatacyjnych i preferencji kierowcy. Czy zatem LPG jest nadal opłacalne w silniku Renault? Jeżeli ktoś jeździ głównie w mieście lub strefie podmiejskiej, z całą pewnością tak.

REKLAMA

Oczywiście instalacja LPG to też pewne niedogodności dla kierowcy i pasażerów. O czym mowa? Dobry przykład dotyczy mniejszej pojemności bagażnika. W Renault Clio polski oddział firmy chciał zredukować tą wadę. W efekcie butla jest umieszczona w miejscu koła zapasowego. To jednak informacja połowicznie dobra. Z jednej strony do dyspozycji podróżujących francuskim hatchbackiem jest pełna pojemność bagażnika na poziomie przeszło 300 litrów. Z drugiej na pokładzie nie ma zapasu. A w tej perspektywie warto pomyśleć o jednej rzeczy. Mowa o ogumieniu umożliwiającym jazdę po przebiciu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowe Renault Clio z LPG - ile kosztuje?

Nowe Renault Clio TCe 100 LPG kosztuje 59 400 złotych. Auto można skonfigurowane wyłącznie w wersji ZEN. Czy to drogo? To dokładnie 10 tysięcy mniej od modelu zasilanego dieslem oraz dokładnie 3 tysiące więcej od wariantu napędzanego benzyniakiem pozbawionym układu LPG. To sprawia, że cena samochodu wydaje się zatem być naprawdę rozsądnie wykalkulowana. Co kupujący otrzymuje w zamian? Standardem jest system automatycznego hamowania w razie wykrycia zagrożenia kolizją, system rozpoznawania znaków drogowych, asystent pasa ruchu, przednie i tylne reflektory LED-owe, czujnik zmierzchu czy manualna klimatyzacja.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA