REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe Renault Clio z LPG. Opcja w silniku 1.0 TCe 100

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Nowe Renault Clio z LPG
Nowe Renault Clio z LPG
Materiały prasowe Renault

REKLAMA

REKLAMA

Nowe Renault Clio ma wszystkie te atrybuty, które są konieczne do odniesienia sukcesu. Dobrze wygląda, jest bogato wyposażone, a do tego występuje w wersji... zasilanej LPG.

Podstawową wersją napędową w nowym Renault Clio jest silnik TCe 100. To 3-cylindrowy motor o pojemności na poziomie 999 cm3 korzystający z wtrysku wielopunktowego, który w ramach wsparcia otrzymał turbosprężarkę. Skutek? Moc sięga 100 koni mechanicznych i jest rozwijana przy 5000 obr./min. Moment obrotowy ma wartość 160 Nm i staje się dostępny dla kierowcy już przy 2750 obr./min. Małolitrażowy benzyniak jest parowany wyłącznie z przekładnią manualną o 5 biegach. Clio TCe 100 jest naprawdę dynamiczne. Przyspieszenie do pierwszej setki zajmuje autu 11,8 sekundy. Prędkość maksymalna sięga z kolei 187 km/h.

REKLAMA

Nowe Renault Clio z LPG - oszczędności są oczywiste!

REKLAMA

Co ze spalaniem? W cyklu mieszanym auto może zużywać tylko 5,3 litra benzyny - tak przynajmniej wskazuje oficjalna specyfikacja producenta. Czemu zatem ktoś mógłby chcieć wyposażyć benzyniaka w układ LPG? Bo to mimo wszystko generuje oszczędności. Gaz nadal jest bowiem o połowę tańszy od benzyny. Skutek? Pokonanie 100 kilometrów na bezołowiowej kosztuje 26,5 złotego. W przypadku gazu koszt spada do 13,25 złotego. A należy wskazać, że LPG to nie tylko niższe wydatki. LPG to też niewątpliwa ekologia! Samochód korzystający z tego paliwa ma dużo mniej toksyczne spaliny.

W długofalowej eksploatacji oszczędności poczynione na LPG mogą być naprawdę znaczące. Tyle jednak wskazuje nam model idealny. Co się zmienia w wariancie rzeczywistym? Instalacja gazowa nie jest montowana w fabryce - choć nazywa się fabryczną. To układ, który dokłada Renault Polska już w krajowych serwisach autoryzowanych. Silniki nie zawsze przepadają za taką ingerencją. Nadwiślański oddział francuskiej marki chciał mieć zatem pewność, że nie wpłynie drastycznie na jego trwałość. A żeby tak się stało, do sterownika instalacji wprowadzili… systemowy dotrysk benzyny. To oznacza, że układ benzynowy też w pewnym stopniu pracuje w czasie jazdy.

Nowe Renault Clio z LPG - po co stosowany jest dotrysk benzyny?

REKLAMA

Dotrysk benzyny ma obniżać temperaturę spalania przy dużym obciążeniu silnika - np. podczas szybkiej jazdy autostradowej, ewentualnie dynamicznej w mieście. A to ma za zadanie chronić tłoki i zawory oraz odciągnąć w czasie moment, w którym konieczny może się okazać generalny remont silnika. Jak jednak wyliczyć generowane w ten sposób straty? Ciężko stworzyć model uniwersalny. Szczególnie że wartość dotrysku w dużej mierze zależy od stylu jazdy, warunków eksploatacyjnych i preferencji kierowcy. Czy zatem LPG jest nadal opłacalne w silniku Renault? Jeżeli ktoś jeździ głównie w mieście lub strefie podmiejskiej, z całą pewnością tak.

Oczywiście instalacja LPG to też pewne niedogodności dla kierowcy i pasażerów. O czym mowa? Dobry przykład dotyczy mniejszej pojemności bagażnika. W Renault Clio polski oddział firmy chciał zredukować tą wadę. W efekcie butla jest umieszczona w miejscu koła zapasowego. To jednak informacja połowicznie dobra. Z jednej strony do dyspozycji podróżujących francuskim hatchbackiem jest pełna pojemność bagażnika na poziomie przeszło 300 litrów. Z drugiej na pokładzie nie ma zapasu. A w tej perspektywie warto pomyśleć o jednej rzeczy. Mowa o ogumieniu umożliwiającym jazdę po przebiciu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowe Renault Clio z LPG - ile kosztuje?

Nowe Renault Clio TCe 100 LPG kosztuje 59 400 złotych. Auto można skonfigurowane wyłącznie w wersji ZEN. Czy to drogo? To dokładnie 10 tysięcy mniej od modelu zasilanego dieslem oraz dokładnie 3 tysiące więcej od wariantu napędzanego benzyniakiem pozbawionym układu LPG. To sprawia, że cena samochodu wydaje się zatem być naprawdę rozsądnie wykalkulowana. Co kupujący otrzymuje w zamian? Standardem jest system automatycznego hamowania w razie wykrycia zagrożenia kolizją, system rozpoznawania znaków drogowych, asystent pasa ruchu, przednie i tylne reflektory LED-owe, czujnik zmierzchu czy manualna klimatyzacja.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

REKLAMA

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

REKLAMA

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

REKLAMA