Top 10: Nowy samochód z LPG 2019 - pełna oferta rynkowa!
REKLAMA
REKLAMA
Ceny LPG na przestrzeni dwóch dekad podskoczyły do góry zdecydowanie. Jedno w ich przypadku się jednak nie zmieniło. Nadal gaz jest o ponad połowę tańszy od oleju napędowego czy benzyny. A to sprawia, że na LPG nadal można jeździć na kropelce i montaż instalacji zasilania propan-butanem nadal jest opłacalny. Jakie samochody można kupić z fabrycznym gazem? Zobaczcie naszą listę.
REKLAMA
Skoda Fabia 1.0 MPi LPG
Skoda Fabia to bardzo zgrabne auto miejskie. Zabiera na pokład nawet czterech dorosłych pasażerów, 330 litrów bagażu i jest niezwykle zwinna. Co więcej, w przypadku zasilania LPG potrafi też jeździć za grosze. Przy spalaniu na poziomie 5,3 litra w cyklu mieszanym, koszt pokonania stu kilometrów wynosi zaledwie 10,91 złotego! Ceny Skody Fabii 1.0 MPi LPG startują od 46 050 złotych. W tej cenie dostępna jest jednak wersja 60-konna. Za model 75-kony dopłacić trzeba kolejne 3 tysiące złotych.
Który wybrać? Nowy samochód z LPG powinien mieć nieco mocy. Zdecydowanie lepiej wziąć zatem model mocniejszy. Szczególnie że i on radzi sobie przyzwoicie, ale to też tylko w mieście. Wyposażenie bazowej Fabii jest dobre. Kupujący otrzymuje pakiet elektryczny, manualną klimatyzację i komplet poduszek powietrznych.
Zobacz również: Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi - czy to auto ma sens?
Dacia Duster SCe 115 LPG
Być może Duster nie jest piękny, być może nie poraża jakością wykonania. Ma jednak inne zalety. Po pierwsze jest tani. Po drugie da się go fabrycznie wyposażyć w instalację LPG. Tak skonfigurowany model kosztuje co najmniej 50 400 złotych. A to cena wręcz śmieszna jak na crossovera! Dacia Duster SCe 115 LPG jest napędzana 1.6-litrowym, wolnossącym benzyniakiem o mocy 115 koni mechanicznych. Samochód osiąga pierwszą setkę w 12,6 sekundy, a do tego spala średnio około 8 litrów paliwa. Wyposażenie? Na liście na próżno szukać nawet manualnej klimatyzacji. Mam za to też dobre informacje. Bagażnik Dustera mieści aż 445 litrów.
Zobacz również: Nowa Dacia Duster – cena w Polsce
Fiat Tipo 1.4 16v LPG
Fiat Tipo to fajne auto i to z kilku powodów. Po pierwsze nawet w wersji sedan wygląda świetnie. Po drugie ma 520-litrowy bagażnik, co stanowi rekord w segmencie C. Po trzecie już w wyposażeniu podstawowym oferuje radio i klimatyzację. A po czwarte da się go przerobić na zasilanie LPG. Problem z Fiatem Tipo 1.4 16v LPG jest jeden - w chwili obecnej nowe egzemplarze poszukuje się głównie na placach salonowych. Modele wypadły z oficjalnego cennika. Auto da się jednak kupić już za 48 - 50 tysięcy złotych. A to świetna cena!
Zobacz również: Fiat Tipo Hatchback i Station Wagon z fabryczną instalacją LPG
Kia Rio 1.2 DOHC LPG
Trzecia generacja Kii Rio stanowi naprawdę duży postęp. Milion razy lepiej wygląda od poprzedników, a do tego jest zdecydowanie lepiej wykonana. Z drugiej strony auto okazuje się nadal tanie. W końcu w wersji napędzanej 84-konnym silnikiem 1.2 MPi sparowanej z instalacją LPG zostanie wycenione na 53 340 złotych. Hatchback przyspiesza do pierwszej setki w 12,9 sekundy, spala średnio około 6 litrów paliwa i ma 325-litrowy bagażnik. Wyposażenie standardowe? To obejmuje komputer pokładowy, pakiet elektryczny, 6 poduszek powietrznych, klimatyzację manualną i radio z 4 głośnikami.
Zobacz również: Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy
SsangYong XLV 1.6
SsangYong choć jest obecny na rynku samochodów ze zwiększonym prześwitem od lat, w Polsce nie jest specjalnie rozpoznawalną marką. XLV słabą renomę zawdzięcza tak naprawdę kilku czynnikom. To nie jest najładniejszy crossover na rynku, który dodatkowo nie okazuje się ani najlepiej wykonany, ani najbardziej zaawansowany technologicznie. Mimo wszystko auto ma jedną i to dość dużą zaletę. Jest oferowany w wersji zasilanej gazem. SsangYong XLV 1.6 wraz z instalacją LPG kosztuje 72 590 złotych. W tej cenie Koreańczyk jest napędzany 1.6-litrowym benzyniakiem o mocy 128 koni mechanicznych.
Zobacz również: SsangYong XLV 1.6 2WD QUARTZ
Opel Corsa 1.4
Modelem, który można nabyć z „fabrycznie” zamontowaną instalacją LPG, jest Opel Corsa. Gaz jest instalowany w wersji napędzanej za pomocą 1.4-litrowego, wolnossącego benzyniaka o mocy 90 koni mechanicznych. Choć jednostka ma przyzwoitą ilość mocy, auto jest naprawdę ciężkie. W efekcie osiąga pierwszą setkę dopiero w 13,9 sekundy! Ile kosztuje Opel Corsa z LPG? Wersja bazowa jest wyceniona przez Niemców na 51 950 złotych. Za tą sumę kupujący otrzyma hatchbacka z manualną klimatyzacją, pakietem elektrycznym i kompletem poduszek powietrznych.
Zobacz również: Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM
Skoda Citigo 1.0 MPi LPG
Citigo to drugi model Skody, który jest oferowany z instalacją LPG. Co ciekawe, o ile montaż układu w Fabii kosztuje tylko 1750 złotych, o tyle już w Citigo dopłata sięga 3800 złotych. Dwukrotny wzrost sumy jest o tyle dziwny, że obydwa modele posiadają dokładnie ten sam silnik! Z czego specyficzna polityka Skody by nie wynikała, ważne jest jedno. Skoda Citigo 1.0 MPi LPG kosztuje minimum 41 000 złotych. A to niewielka suma na polskim rynku motoryzacyjnym - zwłaszcza jak na nowe auto wyposażone w klimatyzację i radio. W wersji 60-konnej hatchback do miasta osiąga pierwszą setkę w 14,4 sekundy i spala średnio 5,1 litra paliwa.
Zobacz również: Test Skoda Citigo 1.0 75 KM LPG
Opel Mokka X 1.4 Turbo LPG
Opel Mokka nie jest najnowszą konstrukcją. Zanim jednak auto zostanie wymienione na następcę, może jeszcze dać nieco eksploatacyjnej radości kierowcy. A ta wynika z faktu, że auto można kupić w wersji zasilanej LPG. Z gazem Niemcy parują dynamiczny silnik 1.4 Turbo o mocy 140 koni mechanicznych. Doładowany benzyniak dobrze radzi sobie z crossoverem. Przyspieszenie do pierwszej setki trwa 10,2 sekundy. Z drugiej strony w mieście auto potrafi spalić nawet 10 litrów gazu. To oznacza wydatek nieco ponad 20 złotych. Opel Mokka X 1.4 Turbo LPG zabiera na pokład czterech dorosłych pasażerów i 356 litrów bagażu. Model kosztuje 85 550 złotych.
Zobacz również: Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4
Dacia Logan TCe 90 LPG
Twórcy Dacii zdecydowanie nie są mistrzami designu. A na poparcie tezy wystarczy powołać się na przykład Logana. Prostota stylistyczna ma jednak dwa zadania. Po pierwsze podkreśla niskobudżetowy charakter auta. Po drugie pozwala praktyczniej gospodarować przestrzenią. Przykład? Liftback ma bagażnik o rekordowej pojemności na poziomie 510 litrów! Dacia Logan TCe 90 LPG jest napędzana benzyniakiem o pojemności 0,9 litra i mocy 90 koni. Rumun przyspiesza do pierwszej setki w 11,3 sekundy. Cena? Ta w przypadku gazu startuje od 41 900 złotych. Za tą sumę auto będzie wyposażone w 4 poduszki powietrzne, system ISOFIX, pakiet elektryczny i radio z Bluetooth.
Zobacz również: Dane techniczne: Dacia Logan Laureate TCe 90
SsangYong Korando 2.0 e-XGi200
Koreańczycy z SsangYonga mają na naszej liście kolejnego gracza. Tym razem jest nim nieco luksusowy Korando. W przypadku tego modelu instalacja LPG jest łączona z silnikiem benzynowym o pojemności 2 litrów. 149-konna jednostka wysyła moc na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej przekładni manualnej. Gaz oznacza wybór co najmniej drugiego poziomu wyposażenia Crystal. W takim przypadku cena startuje od 79 690 złotych.
Zobacz również: Test SsangYong Korando: Egzotyczny komfort w terenie
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.