REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Top 10: Nowy samochód z LPG 2019 - pełna oferta rynkowa!

Top 10: Nowy samochód z LPG 2019 - pełna oferta rynkowa!
Top 10: Nowy samochód z LPG 2019 - pełna oferta rynkowa!
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Pokonanie 100 kilometrów jednym z modeli przedstawionych na tej liście kosztuje zaledwie… 10 złotych. A to nie koniec zalet instalacji gazowej w aucie. Jaki nowy samochód z LPG wybrać z rocznika 2019? Oto lista.

Ceny LPG na przestrzeni dwóch dekad podskoczyły do góry zdecydowanie. Jedno w ich przypadku się jednak nie zmieniło. Nadal gaz jest o ponad połowę tańszy od oleju napędowego czy benzyny. A to sprawia, że na LPG nadal można jeździć na kropelce i montaż instalacji zasilania propan-butanem nadal jest opłacalny. Jakie samochody można kupić z fabrycznym gazem? Zobaczcie naszą listę.

REKLAMA

Skoda Fabia 1.0 MPi LPG

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi

Kuba Brzeziński

Infor.pl

Skoda Fabia to bardzo zgrabne auto miejskie. Zabiera na pokład nawet czterech dorosłych pasażerów, 330 litrów bagażu i jest niezwykle zwinna. Co więcej, w przypadku zasilania LPG potrafi też jeździć za grosze. Przy spalaniu na poziomie 5,3 litra w cyklu mieszanym, koszt pokonania stu kilometrów wynosi zaledwie 10,91 złotego! Ceny Skody Fabii 1.0 MPi LPG startują od 46 050 złotych. W tej cenie dostępna jest jednak wersja 60-konna. Za model 75-kony dopłacić trzeba kolejne 3 tysiące złotych.

Który wybrać? Nowy samochód z LPG powinien mieć nieco mocy. Zdecydowanie lepiej wziąć zatem model mocniejszy. Szczególnie że i on radzi sobie przyzwoicie, ale to też tylko w mieście. Wyposażenie bazowej Fabii jest dobre. Kupujący otrzymuje pakiet elektryczny, manualną klimatyzację i komplet poduszek powietrznych.

Zobacz również: Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi - czy to auto ma sens?

Dacia Duster SCe 115 LPG

SUV, Dacia Duster

SUV, Dacia Duster

Dacia

Być może Duster nie jest piękny, być może nie poraża jakością wykonania. Ma jednak inne zalety. Po pierwsze jest tani. Po drugie da się go fabrycznie wyposażyć w instalację LPG. Tak skonfigurowany model kosztuje co najmniej 50 400 złotych. A to cena wręcz śmieszna jak na crossovera! Dacia Duster SCe 115 LPG jest napędzana 1.6-litrowym, wolnossącym benzyniakiem o mocy 115 koni mechanicznych. Samochód osiąga pierwszą setkę w 12,6 sekundy, a do tego spala średnio około 8 litrów paliwa. Wyposażenie? Na liście na próżno szukać nawet manualnej klimatyzacji. Mam za to też dobre informacje. Bagażnik Dustera mieści aż 445 litrów.

Zobacz również: Nowa Dacia Duster – cena w Polsce

Fiat Tipo 1.4 16v LPG

Fiat Tipo 1.3 MultiJet

Fiat Tipo 1.3 MultiJet

Kamil Fraszkiewicz

Fiat Tipo to fajne auto i to z kilku powodów. Po pierwsze nawet w wersji sedan wygląda świetnie. Po drugie ma 520-litrowy bagażnik, co stanowi rekord w segmencie C. Po trzecie już w wyposażeniu podstawowym oferuje radio i klimatyzację. A po czwarte da się go przerobić na zasilanie LPG. Problem z Fiatem Tipo 1.4 16v LPG jest jeden - w chwili obecnej nowe egzemplarze poszukuje się głównie na placach salonowych. Modele wypadły z oficjalnego cennika. Auto da się jednak kupić już za 48 - 50 tysięcy złotych. A to świetna cena!

Zobacz również: Fiat Tipo Hatchback i Station Wagon z fabryczną instalacją LPG

Kia Rio 1.2 DOHC LPG

Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy

Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy

Tomasz Korniejew

Trzecia generacja Kii Rio stanowi naprawdę duży postęp. Milion razy lepiej wygląda od poprzedników, a do tego jest zdecydowanie lepiej wykonana. Z drugiej strony auto okazuje się nadal tanie. W końcu w wersji napędzanej 84-konnym silnikiem 1.2 MPi sparowanej z instalacją LPG zostanie wycenione na 53 340 złotych. Hatchback przyspiesza do pierwszej setki w 12,9 sekundy, spala średnio około 6 litrów paliwa i ma 325-litrowy bagażnik. Wyposażenie standardowe? To obejmuje komputer pokładowy, pakiet elektryczny, 6 poduszek powietrznych, klimatyzację manualną i radio z 4 głośnikami.

Zobacz również: Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy

SsangYong XLV 1.6

SsangYong XLV / fot. Sebastian Tomaszewski

SsangYong XLV / fot. Sebastian Tomaszewski

Sebastian Tomaszewski

SsangYong choć jest obecny na rynku samochodów ze zwiększonym prześwitem od lat, w Polsce nie jest specjalnie rozpoznawalną marką. XLV słabą renomę zawdzięcza tak naprawdę kilku czynnikom. To nie jest najładniejszy crossover na rynku, który dodatkowo nie okazuje się ani najlepiej wykonany, ani najbardziej zaawansowany technologicznie. Mimo wszystko auto ma jedną i to dość dużą zaletę. Jest oferowany w wersji zasilanej gazem. SsangYong XLV 1.6 wraz z instalacją LPG kosztuje 72 590 złotych. W tej cenie Koreańczyk jest napędzany 1.6-litrowym benzyniakiem o mocy 128 koni mechanicznych.

Zobacz również: SsangYong XLV 1.6 2WD QUARTZ

Opel Corsa 1.4

Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM

Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM

Opel

Modelem, który można nabyć z „fabrycznie” zamontowaną instalacją LPG, jest Opel Corsa. Gaz jest instalowany w wersji napędzanej za pomocą 1.4-litrowego, wolnossącego benzyniaka o mocy 90 koni mechanicznych. Choć jednostka ma przyzwoitą ilość mocy, auto jest naprawdę ciężkie. W efekcie osiąga pierwszą setkę dopiero w 13,9 sekundy! Ile kosztuje Opel Corsa z LPG? Wersja bazowa jest wyceniona przez Niemców na 51 950 złotych. Za tą sumę kupujący otrzyma hatchbacka z manualną klimatyzacją, pakietem elektrycznym i kompletem poduszek powietrznych.

Zobacz również: Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM

Skoda Citigo 1.0 MPi LPG

Skoda Citigo LPG 2014

Skoda Citigo LPG 2014

Skoda

Citigo to drugi model Skody, który jest oferowany z instalacją LPG. Co ciekawe, o ile montaż układu w Fabii kosztuje tylko 1750 złotych, o tyle już w Citigo dopłata sięga 3800 złotych. Dwukrotny wzrost sumy jest o tyle dziwny, że obydwa modele posiadają dokładnie ten sam silnik! Z czego specyficzna polityka Skody by nie wynikała, ważne jest jedno. Skoda Citigo 1.0 MPi LPG kosztuje minimum 41 000 złotych. A to niewielka suma na polskim rynku motoryzacyjnym - zwłaszcza jak na nowe auto wyposażone w klimatyzację i radio. W wersji 60-konnej hatchback do miasta osiąga pierwszą setkę w 14,4 sekundy i spala średnio 5,1 litra paliwa.

Zobacz również: Test Skoda Citigo 1.0 75 KM LPG

Opel Mokka X 1.4 Turbo LPG

Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4

Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4

Tomasz Korniejew

Opel Mokka nie jest najnowszą konstrukcją. Zanim jednak auto zostanie wymienione na następcę, może jeszcze dać nieco eksploatacyjnej radości kierowcy. A ta wynika z faktu, że auto można kupić w wersji zasilanej LPG. Z gazem Niemcy parują dynamiczny silnik 1.4 Turbo o mocy 140 koni mechanicznych. Doładowany benzyniak dobrze radzi sobie z crossoverem. Przyspieszenie do pierwszej setki trwa 10,2 sekundy. Z drugiej strony w mieście auto potrafi spalić nawet 10 litrów gazu. To oznacza wydatek nieco ponad 20 złotych. Opel Mokka X 1.4 Turbo LPG zabiera na pokład czterech dorosłych pasażerów i 356 litrów bagażu. Model kosztuje 85 550 złotych.

Zobacz również: Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4

Dacia Logan TCe 90 LPG

Używany samochód do 20 tysięcy złotych: Dacia Logan II

Używany samochód do 20 tysięcy złotych: Dacia Logan II

Twórcy Dacii zdecydowanie nie są mistrzami designu. A na poparcie tezy wystarczy powołać się na przykład Logana. Prostota stylistyczna ma jednak dwa zadania. Po pierwsze podkreśla niskobudżetowy charakter auta. Po drugie pozwala praktyczniej gospodarować przestrzenią. Przykład? Liftback ma bagażnik o rekordowej pojemności na poziomie 510 litrów! Dacia Logan TCe 90 LPG jest napędzana benzyniakiem o pojemności 0,9 litra i mocy 90 koni. Rumun przyspiesza do pierwszej setki w 11,3 sekundy. Cena? Ta w przypadku gazu startuje od 41 900 złotych. Za tą sumę auto będzie wyposażone w 4 poduszki powietrzne, system ISOFIX, pakiet elektryczny i radio z Bluetooth.

Zobacz również: Dane techniczne: Dacia Logan Laureate TCe 90

SsangYong Korando 2.0 e-XGi200

SsangYong Korando

SsangYong Korando

Maciej Medyj

Koreańczycy z SsangYonga mają na naszej liście kolejnego gracza. Tym razem jest nim nieco luksusowy Korando. W przypadku tego modelu instalacja LPG jest łączona z silnikiem benzynowym o pojemności 2 litrów. 149-konna jednostka wysyła moc na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej przekładni manualnej. Gaz oznacza wybór co najmniej drugiego poziomu wyposażenia Crystal. W takim przypadku cena startuje od 79 690 złotych.

Zobacz również: Test SsangYong Korando: Egzotyczny komfort w terenie

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    REKLAMA

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    REKLAMA