REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Top 10: Nowy samochód z LPG 2019 - pełna oferta rynkowa!

Top 10: Nowy samochód z LPG 2019 - pełna oferta rynkowa!
Top 10: Nowy samochód z LPG 2019 - pełna oferta rynkowa!
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Pokonanie 100 kilometrów jednym z modeli przedstawionych na tej liście kosztuje zaledwie… 10 złotych. A to nie koniec zalet instalacji gazowej w aucie. Jaki nowy samochód z LPG wybrać z rocznika 2019? Oto lista.

Ceny LPG na przestrzeni dwóch dekad podskoczyły do góry zdecydowanie. Jedno w ich przypadku się jednak nie zmieniło. Nadal gaz jest o ponad połowę tańszy od oleju napędowego czy benzyny. A to sprawia, że na LPG nadal można jeździć na kropelce i montaż instalacji zasilania propan-butanem nadal jest opłacalny. Jakie samochody można kupić z fabrycznym gazem? Zobaczcie naszą listę.

REKLAMA

Skoda Fabia 1.0 MPi LPG

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi

Kuba Brzeziński

Infor.pl

Skoda Fabia to bardzo zgrabne auto miejskie. Zabiera na pokład nawet czterech dorosłych pasażerów, 330 litrów bagażu i jest niezwykle zwinna. Co więcej, w przypadku zasilania LPG potrafi też jeździć za grosze. Przy spalaniu na poziomie 5,3 litra w cyklu mieszanym, koszt pokonania stu kilometrów wynosi zaledwie 10,91 złotego! Ceny Skody Fabii 1.0 MPi LPG startują od 46 050 złotych. W tej cenie dostępna jest jednak wersja 60-konna. Za model 75-kony dopłacić trzeba kolejne 3 tysiące złotych.

Który wybrać? Nowy samochód z LPG powinien mieć nieco mocy. Zdecydowanie lepiej wziąć zatem model mocniejszy. Szczególnie że i on radzi sobie przyzwoicie, ale to też tylko w mieście. Wyposażenie bazowej Fabii jest dobre. Kupujący otrzymuje pakiet elektryczny, manualną klimatyzację i komplet poduszek powietrznych.

Zobacz również: Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi - czy to auto ma sens?

Dacia Duster SCe 115 LPG

SUV, Dacia Duster

SUV, Dacia Duster

Dacia

Być może Duster nie jest piękny, być może nie poraża jakością wykonania. Ma jednak inne zalety. Po pierwsze jest tani. Po drugie da się go fabrycznie wyposażyć w instalację LPG. Tak skonfigurowany model kosztuje co najmniej 50 400 złotych. A to cena wręcz śmieszna jak na crossovera! Dacia Duster SCe 115 LPG jest napędzana 1.6-litrowym, wolnossącym benzyniakiem o mocy 115 koni mechanicznych. Samochód osiąga pierwszą setkę w 12,6 sekundy, a do tego spala średnio około 8 litrów paliwa. Wyposażenie? Na liście na próżno szukać nawet manualnej klimatyzacji. Mam za to też dobre informacje. Bagażnik Dustera mieści aż 445 litrów.

Zobacz również: Nowa Dacia Duster – cena w Polsce

Fiat Tipo 1.4 16v LPG

Fiat Tipo 1.3 MultiJet

Fiat Tipo 1.3 MultiJet

Kamil Fraszkiewicz

Fiat Tipo to fajne auto i to z kilku powodów. Po pierwsze nawet w wersji sedan wygląda świetnie. Po drugie ma 520-litrowy bagażnik, co stanowi rekord w segmencie C. Po trzecie już w wyposażeniu podstawowym oferuje radio i klimatyzację. A po czwarte da się go przerobić na zasilanie LPG. Problem z Fiatem Tipo 1.4 16v LPG jest jeden - w chwili obecnej nowe egzemplarze poszukuje się głównie na placach salonowych. Modele wypadły z oficjalnego cennika. Auto da się jednak kupić już za 48 - 50 tysięcy złotych. A to świetna cena!

Zobacz również: Fiat Tipo Hatchback i Station Wagon z fabryczną instalacją LPG

Kia Rio 1.2 DOHC LPG

Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy

Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy

Tomasz Korniejew

Trzecia generacja Kii Rio stanowi naprawdę duży postęp. Milion razy lepiej wygląda od poprzedników, a do tego jest zdecydowanie lepiej wykonana. Z drugiej strony auto okazuje się nadal tanie. W końcu w wersji napędzanej 84-konnym silnikiem 1.2 MPi sparowanej z instalacją LPG zostanie wycenione na 53 340 złotych. Hatchback przyspiesza do pierwszej setki w 12,9 sekundy, spala średnio około 6 litrów paliwa i ma 325-litrowy bagażnik. Wyposażenie standardowe? To obejmuje komputer pokładowy, pakiet elektryczny, 6 poduszek powietrznych, klimatyzację manualną i radio z 4 głośnikami.

Zobacz również: Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy

SsangYong XLV 1.6

SsangYong XLV / fot. Sebastian Tomaszewski

SsangYong XLV / fot. Sebastian Tomaszewski

Sebastian Tomaszewski

SsangYong choć jest obecny na rynku samochodów ze zwiększonym prześwitem od lat, w Polsce nie jest specjalnie rozpoznawalną marką. XLV słabą renomę zawdzięcza tak naprawdę kilku czynnikom. To nie jest najładniejszy crossover na rynku, który dodatkowo nie okazuje się ani najlepiej wykonany, ani najbardziej zaawansowany technologicznie. Mimo wszystko auto ma jedną i to dość dużą zaletę. Jest oferowany w wersji zasilanej gazem. SsangYong XLV 1.6 wraz z instalacją LPG kosztuje 72 590 złotych. W tej cenie Koreańczyk jest napędzany 1.6-litrowym benzyniakiem o mocy 128 koni mechanicznych.

Zobacz również: SsangYong XLV 1.6 2WD QUARTZ

Opel Corsa 1.4

Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM

Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM

Opel

Modelem, który można nabyć z „fabrycznie” zamontowaną instalacją LPG, jest Opel Corsa. Gaz jest instalowany w wersji napędzanej za pomocą 1.4-litrowego, wolnossącego benzyniaka o mocy 90 koni mechanicznych. Choć jednostka ma przyzwoitą ilość mocy, auto jest naprawdę ciężkie. W efekcie osiąga pierwszą setkę dopiero w 13,9 sekundy! Ile kosztuje Opel Corsa z LPG? Wersja bazowa jest wyceniona przez Niemców na 51 950 złotych. Za tą sumę kupujący otrzyma hatchbacka z manualną klimatyzacją, pakietem elektrycznym i kompletem poduszek powietrznych.

Zobacz również: Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM

Skoda Citigo 1.0 MPi LPG

Skoda Citigo LPG 2014

Skoda Citigo LPG 2014

Skoda

Citigo to drugi model Skody, który jest oferowany z instalacją LPG. Co ciekawe, o ile montaż układu w Fabii kosztuje tylko 1750 złotych, o tyle już w Citigo dopłata sięga 3800 złotych. Dwukrotny wzrost sumy jest o tyle dziwny, że obydwa modele posiadają dokładnie ten sam silnik! Z czego specyficzna polityka Skody by nie wynikała, ważne jest jedno. Skoda Citigo 1.0 MPi LPG kosztuje minimum 41 000 złotych. A to niewielka suma na polskim rynku motoryzacyjnym - zwłaszcza jak na nowe auto wyposażone w klimatyzację i radio. W wersji 60-konnej hatchback do miasta osiąga pierwszą setkę w 14,4 sekundy i spala średnio 5,1 litra paliwa.

Zobacz również: Test Skoda Citigo 1.0 75 KM LPG

Opel Mokka X 1.4 Turbo LPG

Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4

Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4

Tomasz Korniejew

Opel Mokka nie jest najnowszą konstrukcją. Zanim jednak auto zostanie wymienione na następcę, może jeszcze dać nieco eksploatacyjnej radości kierowcy. A ta wynika z faktu, że auto można kupić w wersji zasilanej LPG. Z gazem Niemcy parują dynamiczny silnik 1.4 Turbo o mocy 140 koni mechanicznych. Doładowany benzyniak dobrze radzi sobie z crossoverem. Przyspieszenie do pierwszej setki trwa 10,2 sekundy. Z drugiej strony w mieście auto potrafi spalić nawet 10 litrów gazu. To oznacza wydatek nieco ponad 20 złotych. Opel Mokka X 1.4 Turbo LPG zabiera na pokład czterech dorosłych pasażerów i 356 litrów bagażu. Model kosztuje 85 550 złotych.

Zobacz również: Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4

Dacia Logan TCe 90 LPG

Używany samochód do 20 tysięcy złotych: Dacia Logan II

Używany samochód do 20 tysięcy złotych: Dacia Logan II

Twórcy Dacii zdecydowanie nie są mistrzami designu. A na poparcie tezy wystarczy powołać się na przykład Logana. Prostota stylistyczna ma jednak dwa zadania. Po pierwsze podkreśla niskobudżetowy charakter auta. Po drugie pozwala praktyczniej gospodarować przestrzenią. Przykład? Liftback ma bagażnik o rekordowej pojemności na poziomie 510 litrów! Dacia Logan TCe 90 LPG jest napędzana benzyniakiem o pojemności 0,9 litra i mocy 90 koni. Rumun przyspiesza do pierwszej setki w 11,3 sekundy. Cena? Ta w przypadku gazu startuje od 41 900 złotych. Za tą sumę auto będzie wyposażone w 4 poduszki powietrzne, system ISOFIX, pakiet elektryczny i radio z Bluetooth.

Zobacz również: Dane techniczne: Dacia Logan Laureate TCe 90

SsangYong Korando 2.0 e-XGi200

SsangYong Korando

SsangYong Korando

Maciej Medyj

Koreańczycy z SsangYonga mają na naszej liście kolejnego gracza. Tym razem jest nim nieco luksusowy Korando. W przypadku tego modelu instalacja LPG jest łączona z silnikiem benzynowym o pojemności 2 litrów. 149-konna jednostka wysyła moc na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej przekładni manualnej. Gaz oznacza wybór co najmniej drugiego poziomu wyposażenia Crystal. W takim przypadku cena startuje od 79 690 złotych.

Zobacz również: Test SsangYong Korando: Egzotyczny komfort w terenie

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Gołoledź na drogach. IMGW ostrzega przed czarnym lodem. Jak go rozpoznać?

    Na drogach w Polsce pojawiła się gołoledź. IMGW ostrzega zatem kierowców z 12 województw przed naprawdę trudnymi warunkami. Co oznacza czarny lód na drodze? I jak zachować się podczas jazdy po oblodzonej drodze?

    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    REKLAMA

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    REKLAMA

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    REKLAMA