REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Top 10: Nowy samochód z LPG 2019 - pełna oferta rynkowa!
Top 10: Nowy samochód z LPG 2019 - pełna oferta rynkowa!
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Pokonanie 100 kilometrów jednym z modeli przedstawionych na tej liście kosztuje zaledwie… 10 złotych. A to nie koniec zalet instalacji gazowej w aucie. Jaki nowy samochód z LPG wybrać z rocznika 2019? Oto lista.

Ceny LPG na przestrzeni dwóch dekad podskoczyły do góry zdecydowanie. Jedno w ich przypadku się jednak nie zmieniło. Nadal gaz jest o ponad połowę tańszy od oleju napędowego czy benzyny. A to sprawia, że na LPG nadal można jeździć na kropelce i montaż instalacji zasilania propan-butanem nadal jest opłacalny. Jakie samochody można kupić z fabrycznym gazem? Zobaczcie naszą listę.

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Fabia 1.0 MPi LPG

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi

Kuba Brzeziński

Infor.pl

REKLAMA

Skoda Fabia to bardzo zgrabne auto miejskie. Zabiera na pokład nawet czterech dorosłych pasażerów, 330 litrów bagażu i jest niezwykle zwinna. Co więcej, w przypadku zasilania LPG potrafi też jeździć za grosze. Przy spalaniu na poziomie 5,3 litra w cyklu mieszanym, koszt pokonania stu kilometrów wynosi zaledwie 10,91 złotego! Ceny Skody Fabii 1.0 MPi LPG startują od 46 050 złotych. W tej cenie dostępna jest jednak wersja 60-konna. Za model 75-kony dopłacić trzeba kolejne 3 tysiące złotych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Który wybrać? Nowy samochód z LPG powinien mieć nieco mocy. Zdecydowanie lepiej wziąć zatem model mocniejszy. Szczególnie że i on radzi sobie przyzwoicie, ale to też tylko w mieście. Wyposażenie bazowej Fabii jest dobre. Kupujący otrzymuje pakiet elektryczny, manualną klimatyzację i komplet poduszek powietrznych.

Zobacz również: Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi - czy to auto ma sens?

Dacia Duster SCe 115 LPG

SUV, Dacia Duster

Dacia

Być może Duster nie jest piękny, być może nie poraża jakością wykonania. Ma jednak inne zalety. Po pierwsze jest tani. Po drugie da się go fabrycznie wyposażyć w instalację LPG. Tak skonfigurowany model kosztuje co najmniej 50 400 złotych. A to cena wręcz śmieszna jak na crossovera! Dacia Duster SCe 115 LPG jest napędzana 1.6-litrowym, wolnossącym benzyniakiem o mocy 115 koni mechanicznych. Samochód osiąga pierwszą setkę w 12,6 sekundy, a do tego spala średnio około 8 litrów paliwa. Wyposażenie? Na liście na próżno szukać nawet manualnej klimatyzacji. Mam za to też dobre informacje. Bagażnik Dustera mieści aż 445 litrów.

Zobacz również: Nowa Dacia Duster – cena w Polsce

Fiat Tipo 1.4 16v LPG

Fiat Tipo 1.3 MultiJet

Kamil Fraszkiewicz

Fiat Tipo to fajne auto i to z kilku powodów. Po pierwsze nawet w wersji sedan wygląda świetnie. Po drugie ma 520-litrowy bagażnik, co stanowi rekord w segmencie C. Po trzecie już w wyposażeniu podstawowym oferuje radio i klimatyzację. A po czwarte da się go przerobić na zasilanie LPG. Problem z Fiatem Tipo 1.4 16v LPG jest jeden - w chwili obecnej nowe egzemplarze poszukuje się głównie na placach salonowych. Modele wypadły z oficjalnego cennika. Auto da się jednak kupić już za 48 - 50 tysięcy złotych. A to świetna cena!

Zobacz również: Fiat Tipo Hatchback i Station Wagon z fabryczną instalacją LPG

Kia Rio 1.2 DOHC LPG

Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy

Tomasz Korniejew

Trzecia generacja Kii Rio stanowi naprawdę duży postęp. Milion razy lepiej wygląda od poprzedników, a do tego jest zdecydowanie lepiej wykonana. Z drugiej strony auto okazuje się nadal tanie. W końcu w wersji napędzanej 84-konnym silnikiem 1.2 MPi sparowanej z instalacją LPG zostanie wycenione na 53 340 złotych. Hatchback przyspiesza do pierwszej setki w 12,9 sekundy, spala średnio około 6 litrów paliwa i ma 325-litrowy bagażnik. Wyposażenie standardowe? To obejmuje komputer pokładowy, pakiet elektryczny, 6 poduszek powietrznych, klimatyzację manualną i radio z 4 głośnikami.

Zobacz również: Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy

SsangYong XLV 1.6

SsangYong XLV / fot. Sebastian Tomaszewski

Sebastian Tomaszewski

SsangYong choć jest obecny na rynku samochodów ze zwiększonym prześwitem od lat, w Polsce nie jest specjalnie rozpoznawalną marką. XLV słabą renomę zawdzięcza tak naprawdę kilku czynnikom. To nie jest najładniejszy crossover na rynku, który dodatkowo nie okazuje się ani najlepiej wykonany, ani najbardziej zaawansowany technologicznie. Mimo wszystko auto ma jedną i to dość dużą zaletę. Jest oferowany w wersji zasilanej gazem. SsangYong XLV 1.6 wraz z instalacją LPG kosztuje 72 590 złotych. W tej cenie Koreańczyk jest napędzany 1.6-litrowym benzyniakiem o mocy 128 koni mechanicznych.

Zobacz również: SsangYong XLV 1.6 2WD QUARTZ

Opel Corsa 1.4

Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM

Opel

Modelem, który można nabyć z „fabrycznie” zamontowaną instalacją LPG, jest Opel Corsa. Gaz jest instalowany w wersji napędzanej za pomocą 1.4-litrowego, wolnossącego benzyniaka o mocy 90 koni mechanicznych. Choć jednostka ma przyzwoitą ilość mocy, auto jest naprawdę ciężkie. W efekcie osiąga pierwszą setkę dopiero w 13,9 sekundy! Ile kosztuje Opel Corsa z LPG? Wersja bazowa jest wyceniona przez Niemców na 51 950 złotych. Za tą sumę kupujący otrzyma hatchbacka z manualną klimatyzacją, pakietem elektrycznym i kompletem poduszek powietrznych.

Zobacz również: Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM

Skoda Citigo 1.0 MPi LPG

Skoda Citigo LPG 2014

Skoda

Citigo to drugi model Skody, który jest oferowany z instalacją LPG. Co ciekawe, o ile montaż układu w Fabii kosztuje tylko 1750 złotych, o tyle już w Citigo dopłata sięga 3800 złotych. Dwukrotny wzrost sumy jest o tyle dziwny, że obydwa modele posiadają dokładnie ten sam silnik! Z czego specyficzna polityka Skody by nie wynikała, ważne jest jedno. Skoda Citigo 1.0 MPi LPG kosztuje minimum 41 000 złotych. A to niewielka suma na polskim rynku motoryzacyjnym - zwłaszcza jak na nowe auto wyposażone w klimatyzację i radio. W wersji 60-konnej hatchback do miasta osiąga pierwszą setkę w 14,4 sekundy i spala średnio 5,1 litra paliwa.

Zobacz również: Test Skoda Citigo 1.0 75 KM LPG

Opel Mokka X 1.4 Turbo LPG

Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4

Tomasz Korniejew

Opel Mokka nie jest najnowszą konstrukcją. Zanim jednak auto zostanie wymienione na następcę, może jeszcze dać nieco eksploatacyjnej radości kierowcy. A ta wynika z faktu, że auto można kupić w wersji zasilanej LPG. Z gazem Niemcy parują dynamiczny silnik 1.4 Turbo o mocy 140 koni mechanicznych. Doładowany benzyniak dobrze radzi sobie z crossoverem. Przyspieszenie do pierwszej setki trwa 10,2 sekundy. Z drugiej strony w mieście auto potrafi spalić nawet 10 litrów gazu. To oznacza wydatek nieco ponad 20 złotych. Opel Mokka X 1.4 Turbo LPG zabiera na pokład czterech dorosłych pasażerów i 356 litrów bagażu. Model kosztuje 85 550 złotych.

Zobacz również: Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4

Dacia Logan TCe 90 LPG

Używany samochód do 20 tysięcy złotych: Dacia Logan II

Twórcy Dacii zdecydowanie nie są mistrzami designu. A na poparcie tezy wystarczy powołać się na przykład Logana. Prostota stylistyczna ma jednak dwa zadania. Po pierwsze podkreśla niskobudżetowy charakter auta. Po drugie pozwala praktyczniej gospodarować przestrzenią. Przykład? Liftback ma bagażnik o rekordowej pojemności na poziomie 510 litrów! Dacia Logan TCe 90 LPG jest napędzana benzyniakiem o pojemności 0,9 litra i mocy 90 koni. Rumun przyspiesza do pierwszej setki w 11,3 sekundy. Cena? Ta w przypadku gazu startuje od 41 900 złotych. Za tą sumę auto będzie wyposażone w 4 poduszki powietrzne, system ISOFIX, pakiet elektryczny i radio z Bluetooth.

Zobacz również: Dane techniczne: Dacia Logan Laureate TCe 90

SsangYong Korando 2.0 e-XGi200

SsangYong Korando

Maciej Medyj

Koreańczycy z SsangYonga mają na naszej liście kolejnego gracza. Tym razem jest nim nieco luksusowy Korando. W przypadku tego modelu instalacja LPG jest łączona z silnikiem benzynowym o pojemności 2 litrów. 149-konna jednostka wysyła moc na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej przekładni manualnej. Gaz oznacza wybór co najmniej drugiego poziomu wyposażenia Crystal. W takim przypadku cena startuje od 79 690 złotych.

Zobacz również: Test SsangYong Korando: Egzotyczny komfort w terenie

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA