REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Top 10: Nowy samochód z LPG 2019 - pełna oferta rynkowa!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Top 10: Nowy samochód z LPG 2019 - pełna oferta rynkowa!
Top 10: Nowy samochód z LPG 2019 - pełna oferta rynkowa!
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Pokonanie 100 kilometrów jednym z modeli przedstawionych na tej liście kosztuje zaledwie… 10 złotych. A to nie koniec zalet instalacji gazowej w aucie. Jaki nowy samochód z LPG wybrać z rocznika 2019? Oto lista.

Ceny LPG na przestrzeni dwóch dekad podskoczyły do góry zdecydowanie. Jedno w ich przypadku się jednak nie zmieniło. Nadal gaz jest o ponad połowę tańszy od oleju napędowego czy benzyny. A to sprawia, że na LPG nadal można jeździć na kropelce i montaż instalacji zasilania propan-butanem nadal jest opłacalny. Jakie samochody można kupić z fabrycznym gazem? Zobaczcie naszą listę.

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Fabia 1.0 MPi LPG

Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi

Kuba Brzeziński

Infor.pl

REKLAMA

Skoda Fabia to bardzo zgrabne auto miejskie. Zabiera na pokład nawet czterech dorosłych pasażerów, 330 litrów bagażu i jest niezwykle zwinna. Co więcej, w przypadku zasilania LPG potrafi też jeździć za grosze. Przy spalaniu na poziomie 5,3 litra w cyklu mieszanym, koszt pokonania stu kilometrów wynosi zaledwie 10,91 złotego! Ceny Skody Fabii 1.0 MPi LPG startują od 46 050 złotych. W tej cenie dostępna jest jednak wersja 60-konna. Za model 75-kony dopłacić trzeba kolejne 3 tysiące złotych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Który wybrać? Nowy samochód z LPG powinien mieć nieco mocy. Zdecydowanie lepiej wziąć zatem model mocniejszy. Szczególnie że i on radzi sobie przyzwoicie, ale to też tylko w mieście. Wyposażenie bazowej Fabii jest dobre. Kupujący otrzymuje pakiet elektryczny, manualną klimatyzację i komplet poduszek powietrznych.

Zobacz również: Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi - czy to auto ma sens?

Dacia Duster SCe 115 LPG

SUV, Dacia Duster

Dacia

Być może Duster nie jest piękny, być może nie poraża jakością wykonania. Ma jednak inne zalety. Po pierwsze jest tani. Po drugie da się go fabrycznie wyposażyć w instalację LPG. Tak skonfigurowany model kosztuje co najmniej 50 400 złotych. A to cena wręcz śmieszna jak na crossovera! Dacia Duster SCe 115 LPG jest napędzana 1.6-litrowym, wolnossącym benzyniakiem o mocy 115 koni mechanicznych. Samochód osiąga pierwszą setkę w 12,6 sekundy, a do tego spala średnio około 8 litrów paliwa. Wyposażenie? Na liście na próżno szukać nawet manualnej klimatyzacji. Mam za to też dobre informacje. Bagażnik Dustera mieści aż 445 litrów.

Zobacz również: Nowa Dacia Duster – cena w Polsce

Fiat Tipo 1.4 16v LPG

Fiat Tipo 1.3 MultiJet

Kamil Fraszkiewicz

Fiat Tipo to fajne auto i to z kilku powodów. Po pierwsze nawet w wersji sedan wygląda świetnie. Po drugie ma 520-litrowy bagażnik, co stanowi rekord w segmencie C. Po trzecie już w wyposażeniu podstawowym oferuje radio i klimatyzację. A po czwarte da się go przerobić na zasilanie LPG. Problem z Fiatem Tipo 1.4 16v LPG jest jeden - w chwili obecnej nowe egzemplarze poszukuje się głównie na placach salonowych. Modele wypadły z oficjalnego cennika. Auto da się jednak kupić już za 48 - 50 tysięcy złotych. A to świetna cena!

Zobacz również: Fiat Tipo Hatchback i Station Wagon z fabryczną instalacją LPG

Kia Rio 1.2 DOHC LPG

Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy

Tomasz Korniejew

Trzecia generacja Kii Rio stanowi naprawdę duży postęp. Milion razy lepiej wygląda od poprzedników, a do tego jest zdecydowanie lepiej wykonana. Z drugiej strony auto okazuje się nadal tanie. W końcu w wersji napędzanej 84-konnym silnikiem 1.2 MPi sparowanej z instalacją LPG zostanie wycenione na 53 340 złotych. Hatchback przyspiesza do pierwszej setki w 12,9 sekundy, spala średnio około 6 litrów paliwa i ma 325-litrowy bagażnik. Wyposażenie standardowe? To obejmuje komputer pokładowy, pakiet elektryczny, 6 poduszek powietrznych, klimatyzację manualną i radio z 4 głośnikami.

Zobacz również: Nowa Kia Rio 2017 – wrażenia z jazdy

SsangYong XLV 1.6

SsangYong XLV / fot. Sebastian Tomaszewski

Sebastian Tomaszewski

SsangYong choć jest obecny na rynku samochodów ze zwiększonym prześwitem od lat, w Polsce nie jest specjalnie rozpoznawalną marką. XLV słabą renomę zawdzięcza tak naprawdę kilku czynnikom. To nie jest najładniejszy crossover na rynku, który dodatkowo nie okazuje się ani najlepiej wykonany, ani najbardziej zaawansowany technologicznie. Mimo wszystko auto ma jedną i to dość dużą zaletę. Jest oferowany w wersji zasilanej gazem. SsangYong XLV 1.6 wraz z instalacją LPG kosztuje 72 590 złotych. W tej cenie Koreańczyk jest napędzany 1.6-litrowym benzyniakiem o mocy 128 koni mechanicznych.

Zobacz również: SsangYong XLV 1.6 2WD QUARTZ

Opel Corsa 1.4

Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM

Opel

Modelem, który można nabyć z „fabrycznie” zamontowaną instalacją LPG, jest Opel Corsa. Gaz jest instalowany w wersji napędzanej za pomocą 1.4-litrowego, wolnossącego benzyniaka o mocy 90 koni mechanicznych. Choć jednostka ma przyzwoitą ilość mocy, auto jest naprawdę ciężkie. W efekcie osiąga pierwszą setkę dopiero w 13,9 sekundy! Ile kosztuje Opel Corsa z LPG? Wersja bazowa jest wyceniona przez Niemców na 51 950 złotych. Za tą sumę kupujący otrzyma hatchbacka z manualną klimatyzacją, pakietem elektrycznym i kompletem poduszek powietrznych.

Zobacz również: Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM

Skoda Citigo 1.0 MPi LPG

Skoda Citigo LPG 2014

Skoda

Citigo to drugi model Skody, który jest oferowany z instalacją LPG. Co ciekawe, o ile montaż układu w Fabii kosztuje tylko 1750 złotych, o tyle już w Citigo dopłata sięga 3800 złotych. Dwukrotny wzrost sumy jest o tyle dziwny, że obydwa modele posiadają dokładnie ten sam silnik! Z czego specyficzna polityka Skody by nie wynikała, ważne jest jedno. Skoda Citigo 1.0 MPi LPG kosztuje minimum 41 000 złotych. A to niewielka suma na polskim rynku motoryzacyjnym - zwłaszcza jak na nowe auto wyposażone w klimatyzację i radio. W wersji 60-konnej hatchback do miasta osiąga pierwszą setkę w 14,4 sekundy i spala średnio 5,1 litra paliwa.

Zobacz również: Test Skoda Citigo 1.0 75 KM LPG

Opel Mokka X 1.4 Turbo LPG

Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4

Tomasz Korniejew

Opel Mokka nie jest najnowszą konstrukcją. Zanim jednak auto zostanie wymienione na następcę, może jeszcze dać nieco eksploatacyjnej radości kierowcy. A ta wynika z faktu, że auto można kupić w wersji zasilanej LPG. Z gazem Niemcy parują dynamiczny silnik 1.4 Turbo o mocy 140 koni mechanicznych. Doładowany benzyniak dobrze radzi sobie z crossoverem. Przyspieszenie do pierwszej setki trwa 10,2 sekundy. Z drugiej strony w mieście auto potrafi spalić nawet 10 litrów gazu. To oznacza wydatek nieco ponad 20 złotych. Opel Mokka X 1.4 Turbo LPG zabiera na pokład czterech dorosłych pasażerów i 356 litrów bagażu. Model kosztuje 85 550 złotych.

Zobacz również: Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4

Dacia Logan TCe 90 LPG

Używany samochód do 20 tysięcy złotych: Dacia Logan II

Twórcy Dacii zdecydowanie nie są mistrzami designu. A na poparcie tezy wystarczy powołać się na przykład Logana. Prostota stylistyczna ma jednak dwa zadania. Po pierwsze podkreśla niskobudżetowy charakter auta. Po drugie pozwala praktyczniej gospodarować przestrzenią. Przykład? Liftback ma bagażnik o rekordowej pojemności na poziomie 510 litrów! Dacia Logan TCe 90 LPG jest napędzana benzyniakiem o pojemności 0,9 litra i mocy 90 koni. Rumun przyspiesza do pierwszej setki w 11,3 sekundy. Cena? Ta w przypadku gazu startuje od 41 900 złotych. Za tą sumę auto będzie wyposażone w 4 poduszki powietrzne, system ISOFIX, pakiet elektryczny i radio z Bluetooth.

Zobacz również: Dane techniczne: Dacia Logan Laureate TCe 90

SsangYong Korando 2.0 e-XGi200

SsangYong Korando

Maciej Medyj

Koreańczycy z SsangYonga mają na naszej liście kolejnego gracza. Tym razem jest nim nieco luksusowy Korando. W przypadku tego modelu instalacja LPG jest łączona z silnikiem benzynowym o pojemności 2 litrów. 149-konna jednostka wysyła moc na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej przekładni manualnej. Gaz oznacza wybór co najmniej drugiego poziomu wyposażenia Crystal. W takim przypadku cena startuje od 79 690 złotych.

Zobacz również: Test SsangYong Korando: Egzotyczny komfort w terenie

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

REKLAMA

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA