REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Top 10: Best of test 2020: najlepsze auta testowe? Oto lista!

Audi RS Q8
Audi RS Q8
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Najlepsze samochody w roku 2020, czyli dziś zaprezentujemy testówki, które w zeszłym roku szczególnie zapadły nam w pamięć. Zobaczcie top wybory!

Audi RS Q8

Audi RS Q8

Audi RS Q8

Audi RS Q8

Audi RS Q8 wygląda groźnie? Poczekajcie zatem aż odpalicie jego silnik! 600-konna V-ósemka już w momencie startu daje kontrolne warknięcie. To ma poinformować pozostałych użytkowników drogi, że... żarty się skończyły. I RS Q8 bez wątpienia nie jest drogowym pozerem. 2,5-tonowy SUV przyspiesza do pierwszej setki w zaledwie 3,8 sekundy. Jak go podsumować w możliwie najkrótszy sposób? Jest zbyt ciężki i idealnie mocy. To samochód, który sprawia, że prawa fizyki przestają być aktualne.

REKLAMA

Pełna wersja testu: Audi RS Q8 jest jak Bond. Będziesz wstrząśnięty, a nie zmieszany!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM

Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM

Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM

Yaris raczej nigdy nie był samochodem mocno porywającym. Czemu zatem najnowsza odsłona Toyoty i to jeszcze w wersji hybrydowej pojawiła się na tej liście? Bo ten samochód ma tak naprawdę to wszystko, czego kierowca może oczekiwać od współczesnego hatchbacka do miasta. Czerwono-czarne nadwozie przykuwa spojrzenia, 116-konna hybryda jest i dynamiczna, i oszczędna, auto prowadzi się jak mały hot-hatch, a do tego o wygodzie decyduje automatyczna przekładnia. Yaris Hybrid udowadnia, że eko w motoryzacji nie musi oznaczać wyrzeczeń, a korzyści.

Pełna wersja testu: Test: Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM - czy to naprawdę segment B?

Nissan Juke 1.0 DIG-T DCT

Nissan Juke

Nissan Juke

Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?

Nigdy nie byłem zwolennikiem pierwszego Juke`a. Uważałem, że jest brzydki i słabo wykonany, a do tego prowadzi się beznamiętnie. Dlatego do testu drugiej odsłony podszedłem z pewną dozą rezerwy. I jakież było moje zaskoczenie, gdy okazało się że nowy Nissan jest po prostu... świetny! Prowadzi się jak hot-hatch i uwielbia zakręty, ma konsolę wyłożoną przyjemną w dotyku imitacją alkantary, a do tego nawet zaczął mi się podobać nowy pomysł stylistyczny Japończyków z "twarzą" pożyczoną od transformersa. Co bym zmienił w tym aucie? Nowemu Juke brakuje trochę mocy - mocniejszy silnik byłby zatem bardzo na miejscu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pełna wersja testu: Test: Nissan Juke N-Design 1.0 DIG-T DCT - awangardowy, ale nie brzydki!

Dacia Duster 1.0 TCe LPG

Dacia Duster LPG test

Dacia Duster LPG test

Dacia Duster LPG test

Duster jaki jest, każdy widzi. Tak, ma spore braki w kwestii jakości, z drugiej strony wygląda więcej niż nieźle i jest nieprzyzwoicie wręcz tani! Testowa wersja wyposażona w nawigację, kamerę 360 stopni, bezkluczykowy dostęp do kabiny, czujnik martwego pola i automatyczną klimatyzację kosztuje niespełna 70 tysięcy złotych! A na tym zalety się nie kończą. Bo doładowany silnik 100-konny oferuje kierowcy rozsądne osiągi, a do tego został sparowany z instalacją LPG. Za jej sprawą koszt pokonania każdych 100 kilometrów w mieście sięga jakiś 20 złotych. Nie da się bardziej stylowo i rodzinnie oraz taniej pokonać tego dystansu...

Pełna wersja testu: Tanio, taniej, Dacia. Czyli efektowny Duster LPG w teście.

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G

mazda 2 1.5 skyactiv

mazda 2 1.5 skyactiv

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Bardzo długo czekałem na test Mazdy 2. I choć to tylko hatchback segmentu B, samochód był wart czekania. Powód? Do Mazdy trzeba wsiąść i się nią przejechać. Dwójka konkuruje z Micrą, Corsą, 208 i Polo. Nad konkurentami góruje jednak jakością wykończenia i klimatem - jest jakby arystokratą swojego segmentu. Skutek? Za kierownicą japońskiego hatchbacka kierowca czuje się trochę jak w aucie premium - konsola jest wykonana z miękkich materiałów, a do tego jej stylizacja jest czysta i nowoczesna. Wady? Mazda 2 mogłaby być zdecydowanie tańsza. Ta jednak niedogodność jest teraz skutecznie kasowana - za sprawą wyprzedaży rocznika 2020.

Pełna wersja testu: Test: Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid - naprawdę przemyślane modern-art!

Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi

Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!

Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!

Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!

Testowy Citroen C5 Aircross miał mało atrakcyjny, czarny lakier, a do tego serię twardych plastików na konsoli centralnej i automatyczną skrzynię, która miała problem z odczytywaniem intencji kierowcy. Mimo wszystko polubiłem to auto i to bardzo! Za co? Za to że jest tak przestronny, za to że ma swój charakter i z odwagą prezentuje go na ulicach, za oszczędnego i całkiem dynamicznego diesla, za rozsądnie wykalkulowaną cenę oraz za wyjątkowy komfort podróżowania. Dawno nie jeździłem SUV-em, który jest tak wygodny. Większość konkurentów stawia bowiem na przesadnie twarde resorowanie.

Pełna wersja testu: Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!

Volvo XC60 B5 R-Design

Test: Volvo XC60 R-Design B5 Mild Hybrid AWD - to chyba nie SUV…

Test: Volvo XC60 R-Design B5 Mild Hybrid AWD - to chyba nie SUV…

Volvo XC60 ma swoje za uszami. Ma pewne braki w kwestii jakości wykończenia wnętrza i moim zdaniem dyskusyjna jest funkcjonalność obsługi konsoli zawierającej olbrzymi tablet. W testowym SUV-ie napędzanym dieslem B5 i skonfigurowanym z pakietem R-Design żadna z tych wad mi jednak nie przeszkadzała. Powód? Za sprawą 235-konnej, lekkiej hybrydy był akuratnie dynamiczny, z niebieskim lakierem i 21-calowymi felgami wyglądał po prostu obłędnie, a do tego za sprawą wartego 10 tysięcy złotych zawieszenia pneumatycznego dosłownie płynął nad asfaltem. Poza tym pokochałem jego fotel, który otacza ciało jak przyciasny sweter i sposób prowadzenia - mało precyzyjny, ale relaksujący.

Pełna wersja testu: Test: Volvo XC60 R-Design B5 Mild Hybrid AWD - to chyba nie SUV…

Renault Clio Intens TCe 100

Test: Renault Clio Intens TCe 100 - i to się nazywa rozsądne auto!

Test: Renault Clio Intens TCe 100 - i to się nazywa rozsądne auto!

Renault Clio miało różne okresy w swojej historii. Wraz z prezentacją najnowszej odsłony dla francuskiego hatchbacka rozpoczął się jednak okres mentalnego prosperity. I powodów ku temu nie brakuje. Nowe Clio jest dojrzałe, eleganckie, nowoczesne i dobrze wykonane. I co ważne, nie tylko świetnie wygląda, ale równie świetnie się prowadzi. Dobrze resoruje nierówności, pewnie trzyma się nawierzchni, ale mogłoby mieć nieco bardziej precyzyjny układ kierowniczy. Cena? Do testów otrzymałem tzw. Clio dla Kowalskiego. To oznaczało mimo wszystko bogatą listę wyposażenia, 100-konny silnik doładowany oraz cenę na poziomie 75 tysięcy złotych. Bardzo rozsądnie to brzmi!

Pełna wersja testu: Test: Renault Clio Intens TCe 100 - i to się nazywa rozsądne auto!

Toyota Camry 2.5 HDF

Test: Toyota Camry 2.5 HDF e-CVT Executive - bo to prawdziwa limuzyna!

Test: Toyota Camry 2.5 HDF e-CVT Executive - bo to prawdziwa limuzyna!

Czym jest nowa Toyota Camry? To tak naprawdę przebrany Lexus. Lexusem mocno pachnie stylizacja limuzyny. Klimat tej marki mocno czuć też w kabinie pasażerskiej. I to akurat w żadnym razie mi nie przeszkadza, bo choć Japończycy mogliby nieco mocniej przyłożyć się w temacie materiałów wykończeniowych, sam design wpisuje się w moją bajkę. Jeszcze bardziej w Camry przekonała mnie jednak hybryda. Tak, benzyniak ma 2.5 litra pojemności i tak, układ napędowy oferuje w sumie 218 koni mechanicznych. To jednak nie przeszkadza Toyocie w rozpędzaniu się do pierwszej setki w 8,3 sekundy i spalaniu średnio około 6 litrów paliwa na 100 kilometrów.

Pełna wersja testu: Test: Toyota Camry 2.5 HDF e-CVT Executive - bo to prawdziwa limuzyna!

Mitsubishi Outlander PHEV

Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!

Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!

Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!

Było co najmniej kilka rzeczy, które w Outlanderze mi się nie podobały. Uważałem że jest zbyt wysoki i zbyt wąski, że ma fotel, który nie potrafi dopasować się do mojego ciała i że silnik benzynowy jest momentami zbyt hałaśliwy. Mimo wszystko znalazłem miejsce dla Mitsubishi na tej liście. Powód? Bo tym samochodem naprawdę przyjemnie się podróżuje. Jest niemęczący, lubi połykać kolejne kilometry, a do tego jest solidnie wykonany - raczej nigdy cię nie zawiedzie w trasie. Ekologiczny charakter? Tak, on może mieć znaczenie, ale głównie wtedy, gdy w garażu masz gniazdko.

Pełna wersja testu: Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA