REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Top 10: Best of test 2020: najlepsze auta testowe? Oto lista!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Audi RS Q8
Audi RS Q8
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Najlepsze samochody w roku 2020, czyli dziś zaprezentujemy testówki, które w zeszłym roku szczególnie zapadły nam w pamięć. Zobaczcie top wybory!

Audi RS Q8

Audi RS Q8

Audi RS Q8

Audi RS Q8 wygląda groźnie? Poczekajcie zatem aż odpalicie jego silnik! 600-konna V-ósemka już w momencie startu daje kontrolne warknięcie. To ma poinformować pozostałych użytkowników drogi, że... żarty się skończyły. I RS Q8 bez wątpienia nie jest drogowym pozerem. 2,5-tonowy SUV przyspiesza do pierwszej setki w zaledwie 3,8 sekundy. Jak go podsumować w możliwie najkrótszy sposób? Jest zbyt ciężki i idealnie mocy. To samochód, który sprawia, że prawa fizyki przestają być aktualne.

REKLAMA

REKLAMA

Pełna wersja testu: Audi RS Q8 jest jak Bond. Będziesz wstrząśnięty, a nie zmieszany!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM

Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM

Yaris raczej nigdy nie był samochodem mocno porywającym. Czemu zatem najnowsza odsłona Toyoty i to jeszcze w wersji hybrydowej pojawiła się na tej liście? Bo ten samochód ma tak naprawdę to wszystko, czego kierowca może oczekiwać od współczesnego hatchbacka do miasta. Czerwono-czarne nadwozie przykuwa spojrzenia, 116-konna hybryda jest i dynamiczna, i oszczędna, auto prowadzi się jak mały hot-hatch, a do tego o wygodzie decyduje automatyczna przekładnia. Yaris Hybrid udowadnia, że eko w motoryzacji nie musi oznaczać wyrzeczeń, a korzyści.

Pełna wersja testu: Test: Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM - czy to naprawdę segment B?

REKLAMA

Nissan Juke 1.0 DIG-T DCT

Nissan Juke

Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?

Nigdy nie byłem zwolennikiem pierwszego Juke`a. Uważałem, że jest brzydki i słabo wykonany, a do tego prowadzi się beznamiętnie. Dlatego do testu drugiej odsłony podszedłem z pewną dozą rezerwy. I jakież było moje zaskoczenie, gdy okazało się że nowy Nissan jest po prostu... świetny! Prowadzi się jak hot-hatch i uwielbia zakręty, ma konsolę wyłożoną przyjemną w dotyku imitacją alkantary, a do tego nawet zaczął mi się podobać nowy pomysł stylistyczny Japończyków z "twarzą" pożyczoną od transformersa. Co bym zmienił w tym aucie? Nowemu Juke brakuje trochę mocy - mocniejszy silnik byłby zatem bardzo na miejscu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pełna wersja testu: Test: Nissan Juke N-Design 1.0 DIG-T DCT - awangardowy, ale nie brzydki!

Dacia Duster 1.0 TCe LPG

Dacia Duster LPG test

Dacia Duster LPG test

Duster jaki jest, każdy widzi. Tak, ma spore braki w kwestii jakości, z drugiej strony wygląda więcej niż nieźle i jest nieprzyzwoicie wręcz tani! Testowa wersja wyposażona w nawigację, kamerę 360 stopni, bezkluczykowy dostęp do kabiny, czujnik martwego pola i automatyczną klimatyzację kosztuje niespełna 70 tysięcy złotych! A na tym zalety się nie kończą. Bo doładowany silnik 100-konny oferuje kierowcy rozsądne osiągi, a do tego został sparowany z instalacją LPG. Za jej sprawą koszt pokonania każdych 100 kilometrów w mieście sięga jakiś 20 złotych. Nie da się bardziej stylowo i rodzinnie oraz taniej pokonać tego dystansu...

Pełna wersja testu: Tanio, taniej, Dacia. Czyli efektowny Duster LPG w teście.

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G

mazda 2 1.5 skyactiv

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Bardzo długo czekałem na test Mazdy 2. I choć to tylko hatchback segmentu B, samochód był wart czekania. Powód? Do Mazdy trzeba wsiąść i się nią przejechać. Dwójka konkuruje z Micrą, Corsą, 208 i Polo. Nad konkurentami góruje jednak jakością wykończenia i klimatem - jest jakby arystokratą swojego segmentu. Skutek? Za kierownicą japońskiego hatchbacka kierowca czuje się trochę jak w aucie premium - konsola jest wykonana z miękkich materiałów, a do tego jej stylizacja jest czysta i nowoczesna. Wady? Mazda 2 mogłaby być zdecydowanie tańsza. Ta jednak niedogodność jest teraz skutecznie kasowana - za sprawą wyprzedaży rocznika 2020.

Pełna wersja testu: Test: Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid - naprawdę przemyślane modern-art!

Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi

Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!

Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!

Testowy Citroen C5 Aircross miał mało atrakcyjny, czarny lakier, a do tego serię twardych plastików na konsoli centralnej i automatyczną skrzynię, która miała problem z odczytywaniem intencji kierowcy. Mimo wszystko polubiłem to auto i to bardzo! Za co? Za to że jest tak przestronny, za to że ma swój charakter i z odwagą prezentuje go na ulicach, za oszczędnego i całkiem dynamicznego diesla, za rozsądnie wykalkulowaną cenę oraz za wyjątkowy komfort podróżowania. Dawno nie jeździłem SUV-em, który jest tak wygodny. Większość konkurentów stawia bowiem na przesadnie twarde resorowanie.

Pełna wersja testu: Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!

Volvo XC60 B5 R-Design

Test: Volvo XC60 R-Design B5 Mild Hybrid AWD - to chyba nie SUV…

Volvo XC60 ma swoje za uszami. Ma pewne braki w kwestii jakości wykończenia wnętrza i moim zdaniem dyskusyjna jest funkcjonalność obsługi konsoli zawierającej olbrzymi tablet. W testowym SUV-ie napędzanym dieslem B5 i skonfigurowanym z pakietem R-Design żadna z tych wad mi jednak nie przeszkadzała. Powód? Za sprawą 235-konnej, lekkiej hybrydy był akuratnie dynamiczny, z niebieskim lakierem i 21-calowymi felgami wyglądał po prostu obłędnie, a do tego za sprawą wartego 10 tysięcy złotych zawieszenia pneumatycznego dosłownie płynął nad asfaltem. Poza tym pokochałem jego fotel, który otacza ciało jak przyciasny sweter i sposób prowadzenia - mało precyzyjny, ale relaksujący.

Pełna wersja testu: Test: Volvo XC60 R-Design B5 Mild Hybrid AWD - to chyba nie SUV…

Renault Clio Intens TCe 100

Test: Renault Clio Intens TCe 100 - i to się nazywa rozsądne auto!

Renault Clio miało różne okresy w swojej historii. Wraz z prezentacją najnowszej odsłony dla francuskiego hatchbacka rozpoczął się jednak okres mentalnego prosperity. I powodów ku temu nie brakuje. Nowe Clio jest dojrzałe, eleganckie, nowoczesne i dobrze wykonane. I co ważne, nie tylko świetnie wygląda, ale równie świetnie się prowadzi. Dobrze resoruje nierówności, pewnie trzyma się nawierzchni, ale mogłoby mieć nieco bardziej precyzyjny układ kierowniczy. Cena? Do testów otrzymałem tzw. Clio dla Kowalskiego. To oznaczało mimo wszystko bogatą listę wyposażenia, 100-konny silnik doładowany oraz cenę na poziomie 75 tysięcy złotych. Bardzo rozsądnie to brzmi!

Pełna wersja testu: Test: Renault Clio Intens TCe 100 - i to się nazywa rozsądne auto!

Toyota Camry 2.5 HDF

Test: Toyota Camry 2.5 HDF e-CVT Executive - bo to prawdziwa limuzyna!

Czym jest nowa Toyota Camry? To tak naprawdę przebrany Lexus. Lexusem mocno pachnie stylizacja limuzyny. Klimat tej marki mocno czuć też w kabinie pasażerskiej. I to akurat w żadnym razie mi nie przeszkadza, bo choć Japończycy mogliby nieco mocniej przyłożyć się w temacie materiałów wykończeniowych, sam design wpisuje się w moją bajkę. Jeszcze bardziej w Camry przekonała mnie jednak hybryda. Tak, benzyniak ma 2.5 litra pojemności i tak, układ napędowy oferuje w sumie 218 koni mechanicznych. To jednak nie przeszkadza Toyocie w rozpędzaniu się do pierwszej setki w 8,3 sekundy i spalaniu średnio około 6 litrów paliwa na 100 kilometrów.

Pełna wersja testu: Test: Toyota Camry 2.5 HDF e-CVT Executive - bo to prawdziwa limuzyna!

Mitsubishi Outlander PHEV

Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!

Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!

Było co najmniej kilka rzeczy, które w Outlanderze mi się nie podobały. Uważałem że jest zbyt wysoki i zbyt wąski, że ma fotel, który nie potrafi dopasować się do mojego ciała i że silnik benzynowy jest momentami zbyt hałaśliwy. Mimo wszystko znalazłem miejsce dla Mitsubishi na tej liście. Powód? Bo tym samochodem naprawdę przyjemnie się podróżuje. Jest niemęczący, lubi połykać kolejne kilometry, a do tego jest solidnie wykonany - raczej nigdy cię nie zawiedzie w trasie. Ekologiczny charakter? Tak, on może mieć znaczenie, ale głównie wtedy, gdy w garażu masz gniazdko.

Pełna wersja testu: Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

REKLAMA

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA