REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!

Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Jest potężny, luksusowy i przestronny. A czy da się oczekiwać czegoś więcej od SUV-a? To postanowiliśmy sprawdzić podczas testu Renault Koleosa dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris.

Już po pierwszym rzucie oka na nadwozie, kierowca nie będzie miał wątpliwości że Koleos należy do rodziny Renault. W końcu to tak naprawdę Talisman, tylko ze zdecydowanie wydłużoną linią drzwi i błotników. Czy to źle? Po części nie. W końcu naprawdę fajnie prezentują się przednie światła do jazdy dziennej w kształcie zębów czy przywodząca na myśl styl retro srebrna wstawka na przednim błotniku. Z drugiej strony nadwozie jest nieco zaburzone przez zbyt dużą ilość obłości - np. mocno wybrzuszone nadkola. Przez to wygląda trochę tak, jakby miało problem z nadprogramowymi kilogramami.

REKLAMA

Zobacz również: Nowy Renault Koleos - lifting dużego SUV-a

Renault Initiale Paris, czyli elegancki!

Kabina pasażerska? To typowe Renault. Identyczna konsola pojawia się w Talismanie, Megane, Scenicu i Kadjarze. Idealny przykład normalizacji dotyczy chociażby dużego ekranu multimedialnego przypominającego tablet. Fajne akcenty? Świetnie prezentują się pikowane fotele - wyglądają trochę tak jak siedziska zapożyczone z salonu. Dobre wrażenie robi też panoramiczny dach - wpuszcza do wnętrza dodatkową ilość światła i rozświetla kabinę skonfigurowaną w czarnych tonacjach. Wady? Jest parę niedoskonałości elektronicznych. Przykład: po włączeniu kierunkowskazu kontrolka miga szybciej niż dźwięk.

Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic <a class=4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!"/>

Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!

Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!

Kuba Brzeziński

Choć Koleos bardzo mocno chciałby pretendować do segmentu luksusowych SUV-ów, w uzyskaniu legitymacji uprawniającej do wejścia do tego klubu przeszkadza mu jedna rzecz. Mowa o zbyt mocno terenowym rodowodzie. Renault jest potężne, ciężkie i ociężałe. I wrażenia nie poprawia wcale układ napędowy. 2-litrowy diesel pracuje wyjątkowo głośno (prawie jak silnik z dostawczaka), a do tego został sparowany z bezstopniową przekładnią CVT. Ta - identycznie jak spora masa pojazdu - dość skutecznie tonuje zapędy 190-konnej jednostki. Skutek? Sprint do pierwszej setki w nieco ponad 10 sekund.

Zobacz również: Jak działa bezstopniowa skrzynia biegów?

Renault Koleos dCi 190 - hałaśliwy, ale oszczędny…

Francuski diesel nie ma dużego pojęcia o kulturze pracy. Bo poza hałasem, emituje też sporo wibracji. Z drugiej strony ma też i pewne zalety. Testowy Renault Koleos bardzo chętnie przyspieszał w trasie - dzięki temu kierowca nie będzie miał większych problemów np. z wyprzedzeniem ciężarówki na drodze krajowej. Poza tym silnik dCi 190 może być naprawdę oszczędny. Według oficjalnej specyfikacji średnie spalanie wynosi 7 litrów. Podczas testu wynik był nieco wyższy - sięgnął 7,7 litra. To jednak i tak rozsądna wartość, która pozwala na pokonanie na pełnym zbiorniku prawie 780 kilometrów.

Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!

Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!

Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!

Kuba Brzeziński

Prowadzenie? Renault Koleos jest na drodze nieco niezdarny. Wysoko ustawiony środek ciężkości i wysoka masa w połączeniu z mało precyzyjnym układem kierowniczym sprawiają, że SUV nie przepada za ciasnymi zakrętami. Całe szczęście to nie jest auto sportowe, a SUV. Skutek? Kierowca i pasażerowie docenią miękki sposób resorowania nierówności oraz duży komfort podróżowania. Koleos ma jeszcze jedną zaletę. Podczas jazdy tym autem nie czuć prędkości, a przeszkadzać może głównie… szum generowany przez panoramiczne okno dachowe.

Zobacz również: Test Renault Koleos 2.0 dCi 4x4

Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 - podsumowanie:

Renault Koleos zdecydowanie nie jest najlepszym SUV-em w segmencie D. Jest toporny, ma zbyt głośno pracujący silnik, a do tego pewne braki na polu technologicznym. Tylko czy to go dyskwalifikuje w rynkowej konkurencji? Jeżeli ktoś potrzebuje rodzinnego auta na co dzień i porusza się głównie z mieście, Francuz nie sprawdzi się najlepiej. Jest za duży i za toporny. W sytuacji, w której kierowca oczekuje jednak wygodnego krążownika do dalszych podróży, który dodatkowo od czasu do czasu zjedzie z utartego szlaku, Koleos dCi 190 spisze się w tej roli może nie idealnie, ale naprawdę dobrze.

Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!

Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!

Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!

Kuba Brzeziński

Test: Renault Koleos Blue dCi 190 X-Tronic 4x4 - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, diesel
  • Pojemność silnika: 1995 cm3
  • Maksymalna moc: 190 KM (przy 3500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 380 Nm (przy 1750 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 198 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 10,1 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna CVT
  • Zbiornik paliwa: 60 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,7 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 7,0 litra
  • Długość: 4673 mm
  • Szerokość: 1843 mm
  • Wysokość: 1678 mm
  • Rozstaw osi: 2705 mm
  • Pojemność bagażnika: 579/1795 litrów
  • Cena: od 127 900 złotych

Test: Renault Koleos Initiale Paris - cena i wyposażenie:

  • Cena: 177 000 zł
  • system multimedialny R-LINK 2 z ekranem dotykowym 8,7", z nawigacją i systemem nagłośnienia BOSE
  • oświetlenie ambientowe
  • elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele przednie
  • tapicerka wykonana ze skóry Nappa
  • dwustrefowa klimatyzacja
  • zespół zegarów i wskaźników z kolorowym 7" ekranem TFT
  • konsola centralna z przesuwanym podłokietnikiem
  • dach panoramiczny elektrycznie otwierany w części przedniej
  • światła przednie Full LED Pure Vision
  • system kontroli martwego pola
  • system kontroli pasa ruchu
  • funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania
  • system wykrywania zmęczenia kierowcy
  • aktywny system wspomagania nagłego hamowania, z funkcją wykrywania pieszych
  • system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych
  • przednia szyba podgrzewana
  • podgrzewana kierownica
  • podgrzewane fotele boczne w drugim rzędzie

Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Czym kierują się Polacy podczas zakupu używanego auta?

    Przy wyborze auta z rynku wtórnego Polacy kierują się przede wszystkim ceną. Tuż za nią, z niemal identyczną liczbą wskazań, plasują się: rocznik oraz przebieg. Nabywcy chcą także znać historię serwisową i wypadkową pojazdu - wynika z badań serwisu autobaza.pl. Co jeszcze wpływa na motoryzacyjne wybory i w jaki sposób świadczy to o świadomości kupujących? Analizują eksperci autobaza.pl.

    Fałszywy mandat od straży miejskiej. Nowy sposób złodziei w Warszawie

    Wezwanie od straży miejskiej wygląda łudząco realistycznie. Prawdziwe jednak nie jest. Fakt, że dokument sporządzili oszuści, a nie strażnicy miejscy, zdradza kilka rzucających się w oczy detali. Sprawdź, na co zwrócić uwagę i jak nie dać się oszukać.

    Wracają kontrole na granicy ze Słowacją. Czy twoje auto też skontrolują?

    Na granicy między Polską a Słowacją ponownie pojawią się strażnicy graniczni. Ci nie będą obserwować ruchu, a zatrzymywać pojazdy i je kontrolować. Na jakich autach się skupią i co ma na celu przywrócenie kontroli granicznych? O tym w tym materiale.

    Dopłaty gwarantowane przez państwo wpływają na zainteresowanie Polaków elektrykami

    Dopłaty gwarantowane przez państwo wpływają na zainteresowanie Polaków elektrykami - wynika z badania zrealizowanego na potrzeby raportu „E-rewolucja w świecie motoryzacji”.

    REKLAMA

    Czy Ukrainiec może zrobić prawo jazdy w Polsce?

    Czy Ukrainiec może zrobić prawo jazdy w Polsce? Teoretycznie tak. Teoretycznie, bo przed przystąpieniem do kursu i egzaminu, musi spełnić kilka wymogów dodatkowych. O wszystkich koniecznych formalnościach opowiem w tym materiale.

    Wybory 2023: Ile będzie kosztować transport wyborców do komisji wyborczych?

    40 mln zł będzie kosztować transport wyborców do komisji wyborczych. Suma po części wynika ze skali przejazdów, a po części faktu, że ministerstwo... nie opracowało stawek, na podstawie których można byłoby taki transport realizować. Oto szczegóły programu "taksówka+".

    Obwodnica Pułtuska. Jest ZRID, zaraz startują prace

    Pułtusk jest pięknym miastem o mocnym akcencie historycznym. Nie ma się zatem co dziwić, że rząd postanowił zainwestować w nie 442 mln zł. A właściwie to nie tyle w nie, co w jego okolice. Bo powstanie obwodnica Pułtuska. Trasa otrzymała właśnie ZRID.

    Kara więzienia za brak OC? Od 1 października 2023 r. nowe przepisy

    Kierowcy w przypadku braku OC boją się szczególnie kary wlepionej przez UFG. 1 października 2023 r. pojawi się nowelizacja przepisów. W jej głos 7200 zł opłaty karnej straci na znaczeniu. Bo sankcja w skrajnym przypadku rozszerzy się do kary więzienia.

    REKLAMA

    UE wprowadza normę Euro 7. Surowsze warunki homologacji samochodów i silników

    Rada Unii Europejskiej przyjęła 25 września 2023 r. swoje stanowisko negocjacyjne w sprawie projektu rozporządzenia dotyczącego homologacji pojazdów (w tym samochodów) i silników. Chodzi o wprowadzenie normy Euro 7. Celem projektu jest obniżenie emisji substancji zanieczyszczających powietrze w transporcie drogowym.

    Czy jest możliwe odebranie samochodu za przekroczenie prędkości?

    Czy policjant może zabrać kierowcy samochód za przekroczenie prędkości? Może! Tyle że na razie policjant, ale nie w Polsce. Pójście w tym kierunku w naszym kraju jest jednak możliwe. Trzeba oczywiście na to jeszcze nieco poczekać.

    REKLAMA