REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!

Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Jest potężny, luksusowy i przestronny. A czy da się oczekiwać czegoś więcej od SUV-a? To postanowiliśmy sprawdzić podczas testu Renault Koleosa dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris.

Już po pierwszym rzucie oka na nadwozie, kierowca nie będzie miał wątpliwości że Koleos należy do rodziny Renault. W końcu to tak naprawdę Talisman, tylko ze zdecydowanie wydłużoną linią drzwi i błotników. Czy to źle? Po części nie. W końcu naprawdę fajnie prezentują się przednie światła do jazdy dziennej w kształcie zębów czy przywodząca na myśl styl retro srebrna wstawka na przednim błotniku. Z drugiej strony nadwozie jest nieco zaburzone przez zbyt dużą ilość obłości - np. mocno wybrzuszone nadkola. Przez to wygląda trochę tak, jakby miało problem z nadprogramowymi kilogramami.

REKLAMA

Zobacz również: Nowy Renault Koleos - lifting dużego SUV-a

Renault Initiale Paris, czyli elegancki!

Kabina pasażerska? To typowe Renault. Identyczna konsola pojawia się w Talismanie, Megane, Scenicu i Kadjarze. Idealny przykład normalizacji dotyczy chociażby dużego ekranu multimedialnego przypominającego tablet. Fajne akcenty? Świetnie prezentują się pikowane fotele - wyglądają trochę tak jak siedziska zapożyczone z salonu. Dobre wrażenie robi też panoramiczny dach - wpuszcza do wnętrza dodatkową ilość światła i rozświetla kabinę skonfigurowaną w czarnych tonacjach. Wady? Jest parę niedoskonałości elektronicznych. Przykład: po włączeniu kierunkowskazu kontrolka miga szybciej niż dźwięk.

Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic <a class=4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!"/>

Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!

Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!

Kuba Brzeziński

Choć Koleos bardzo mocno chciałby pretendować do segmentu luksusowych SUV-ów, w uzyskaniu legitymacji uprawniającej do wejścia do tego klubu przeszkadza mu jedna rzecz. Mowa o zbyt mocno terenowym rodowodzie. Renault jest potężne, ciężkie i ociężałe. I wrażenia nie poprawia wcale układ napędowy. 2-litrowy diesel pracuje wyjątkowo głośno (prawie jak silnik z dostawczaka), a do tego został sparowany z bezstopniową przekładnią CVT. Ta - identycznie jak spora masa pojazdu - dość skutecznie tonuje zapędy 190-konnej jednostki. Skutek? Sprint do pierwszej setki w nieco ponad 10 sekund.

Zobacz również: Jak działa bezstopniowa skrzynia biegów?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Renault Koleos dCi 190 - hałaśliwy, ale oszczędny…

Francuski diesel nie ma dużego pojęcia o kulturze pracy. Bo poza hałasem, emituje też sporo wibracji. Z drugiej strony ma też i pewne zalety. Testowy Renault Koleos bardzo chętnie przyspieszał w trasie - dzięki temu kierowca nie będzie miał większych problemów np. z wyprzedzeniem ciężarówki na drodze krajowej. Poza tym silnik dCi 190 może być naprawdę oszczędny. Według oficjalnej specyfikacji średnie spalanie wynosi 7 litrów. Podczas testu wynik był nieco wyższy - sięgnął 7,7 litra. To jednak i tak rozsądna wartość, która pozwala na pokonanie na pełnym zbiorniku prawie 780 kilometrów.

Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!

Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!

Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!

Kuba Brzeziński

Prowadzenie? Renault Koleos jest na drodze nieco niezdarny. Wysoko ustawiony środek ciężkości i wysoka masa w połączeniu z mało precyzyjnym układem kierowniczym sprawiają, że SUV nie przepada za ciasnymi zakrętami. Całe szczęście to nie jest auto sportowe, a SUV. Skutek? Kierowca i pasażerowie docenią miękki sposób resorowania nierówności oraz duży komfort podróżowania. Koleos ma jeszcze jedną zaletę. Podczas jazdy tym autem nie czuć prędkości, a przeszkadzać może głównie… szum generowany przez panoramiczne okno dachowe.

Zobacz również: Test Renault Koleos 2.0 dCi 4x4

Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 - podsumowanie:

Renault Koleos zdecydowanie nie jest najlepszym SUV-em w segmencie D. Jest toporny, ma zbyt głośno pracujący silnik, a do tego pewne braki na polu technologicznym. Tylko czy to go dyskwalifikuje w rynkowej konkurencji? Jeżeli ktoś potrzebuje rodzinnego auta na co dzień i porusza się głównie z mieście, Francuz nie sprawdzi się najlepiej. Jest za duży i za toporny. W sytuacji, w której kierowca oczekuje jednak wygodnego krążownika do dalszych podróży, który dodatkowo od czasu do czasu zjedzie z utartego szlaku, Koleos dCi 190 spisze się w tej roli może nie idealnie, ale naprawdę dobrze.

Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!

Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!

Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!

Kuba Brzeziński

Test: Renault Koleos Blue dCi 190 X-Tronic 4x4 - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, diesel
  • Pojemność silnika: 1995 cm3
  • Maksymalna moc: 190 KM (przy 3500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 380 Nm (przy 1750 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 198 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 10,1 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna CVT
  • Zbiornik paliwa: 60 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,7 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 7,0 litra
  • Długość: 4673 mm
  • Szerokość: 1843 mm
  • Wysokość: 1678 mm
  • Rozstaw osi: 2705 mm
  • Pojemność bagażnika: 579/1795 litrów
  • Cena: od 127 900 złotych

Test: Renault Koleos Initiale Paris - cena i wyposażenie:

  • Cena: 177 000 zł
  • system multimedialny R-LINK 2 z ekranem dotykowym 8,7", z nawigacją i systemem nagłośnienia BOSE
  • oświetlenie ambientowe
  • elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele przednie
  • tapicerka wykonana ze skóry Nappa
  • dwustrefowa klimatyzacja
  • zespół zegarów i wskaźników z kolorowym 7" ekranem TFT
  • konsola centralna z przesuwanym podłokietnikiem
  • dach panoramiczny elektrycznie otwierany w części przedniej
  • światła przednie Full LED Pure Vision
  • system kontroli martwego pola
  • system kontroli pasa ruchu
  • funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania
  • system wykrywania zmęczenia kierowcy
  • aktywny system wspomagania nagłego hamowania, z funkcją wykrywania pieszych
  • system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych
  • przednia szyba podgrzewana
  • podgrzewana kierownica
  • podgrzewane fotele boczne w drugim rzędzie

Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA