REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Jest potężny, luksusowy i przestronny. A czy da się oczekiwać czegoś więcej od SUV-a? To postanowiliśmy sprawdzić podczas testu Renault Koleosa dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris.

Już po pierwszym rzucie oka na nadwozie, kierowca nie będzie miał wątpliwości że Koleos należy do rodziny Renault. W końcu to tak naprawdę Talisman, tylko ze zdecydowanie wydłużoną linią drzwi i błotników. Czy to źle? Po części nie. W końcu naprawdę fajnie prezentują się przednie światła do jazdy dziennej w kształcie zębów czy przywodząca na myśl styl retro srebrna wstawka na przednim błotniku. Z drugiej strony nadwozie jest nieco zaburzone przez zbyt dużą ilość obłości - np. mocno wybrzuszone nadkola. Przez to wygląda trochę tak, jakby miało problem z nadprogramowymi kilogramami.

REKLAMA

Zobacz również: Nowy Renault Koleos - lifting dużego SUV-a

Renault Initiale Paris, czyli elegancki!

Kabina pasażerska? To typowe Renault. Identyczna konsola pojawia się w Talismanie, Megane, Scenicu i Kadjarze. Idealny przykład normalizacji dotyczy chociażby dużego ekranu multimedialnego przypominającego tablet. Fajne akcenty? Świetnie prezentują się pikowane fotele - wyglądają trochę tak jak siedziska zapożyczone z salonu. Dobre wrażenie robi też panoramiczny dach - wpuszcza do wnętrza dodatkową ilość światła i rozświetla kabinę skonfigurowaną w czarnych tonacjach. Wady? Jest parę niedoskonałości elektronicznych. Przykład: po włączeniu kierunkowskazu kontrolka miga szybciej niż dźwięk.

Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic <a class=4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!"/>

Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!

Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!

Kuba Brzeziński

Choć Koleos bardzo mocno chciałby pretendować do segmentu luksusowych SUV-ów, w uzyskaniu legitymacji uprawniającej do wejścia do tego klubu przeszkadza mu jedna rzecz. Mowa o zbyt mocno terenowym rodowodzie. Renault jest potężne, ciężkie i ociężałe. I wrażenia nie poprawia wcale układ napędowy. 2-litrowy diesel pracuje wyjątkowo głośno (prawie jak silnik z dostawczaka), a do tego został sparowany z bezstopniową przekładnią CVT. Ta - identycznie jak spora masa pojazdu - dość skutecznie tonuje zapędy 190-konnej jednostki. Skutek? Sprint do pierwszej setki w nieco ponad 10 sekund.

Zobacz również: Jak działa bezstopniowa skrzynia biegów?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Renault Koleos dCi 190 - hałaśliwy, ale oszczędny…

Francuski diesel nie ma dużego pojęcia o kulturze pracy. Bo poza hałasem, emituje też sporo wibracji. Z drugiej strony ma też i pewne zalety. Testowy Renault Koleos bardzo chętnie przyspieszał w trasie - dzięki temu kierowca nie będzie miał większych problemów np. z wyprzedzeniem ciężarówki na drodze krajowej. Poza tym silnik dCi 190 może być naprawdę oszczędny. Według oficjalnej specyfikacji średnie spalanie wynosi 7 litrów. Podczas testu wynik był nieco wyższy - sięgnął 7,7 litra. To jednak i tak rozsądna wartość, która pozwala na pokonanie na pełnym zbiorniku prawie 780 kilometrów.

Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!

Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!

Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!

Kuba Brzeziński

Prowadzenie? Renault Koleos jest na drodze nieco niezdarny. Wysoko ustawiony środek ciężkości i wysoka masa w połączeniu z mało precyzyjnym układem kierowniczym sprawiają, że SUV nie przepada za ciasnymi zakrętami. Całe szczęście to nie jest auto sportowe, a SUV. Skutek? Kierowca i pasażerowie docenią miękki sposób resorowania nierówności oraz duży komfort podróżowania. Koleos ma jeszcze jedną zaletę. Podczas jazdy tym autem nie czuć prędkości, a przeszkadzać może głównie… szum generowany przez panoramiczne okno dachowe.

Zobacz również: Test Renault Koleos 2.0 dCi 4x4

Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 - podsumowanie:

Renault Koleos zdecydowanie nie jest najlepszym SUV-em w segmencie D. Jest toporny, ma zbyt głośno pracujący silnik, a do tego pewne braki na polu technologicznym. Tylko czy to go dyskwalifikuje w rynkowej konkurencji? Jeżeli ktoś potrzebuje rodzinnego auta na co dzień i porusza się głównie z mieście, Francuz nie sprawdzi się najlepiej. Jest za duży i za toporny. W sytuacji, w której kierowca oczekuje jednak wygodnego krążownika do dalszych podróży, który dodatkowo od czasu do czasu zjedzie z utartego szlaku, Koleos dCi 190 spisze się w tej roli może nie idealnie, ale naprawdę dobrze.

Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!

Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!

Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!

Kuba Brzeziński

Test: Renault Koleos Blue dCi 190 X-Tronic 4x4 - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, diesel
  • Pojemność silnika: 1995 cm3
  • Maksymalna moc: 190 KM (przy 3500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 380 Nm (przy 1750 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 198 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 10,1 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna CVT
  • Zbiornik paliwa: 60 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,7 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 7,0 litra
  • Długość: 4673 mm
  • Szerokość: 1843 mm
  • Wysokość: 1678 mm
  • Rozstaw osi: 2705 mm
  • Pojemność bagażnika: 579/1795 litrów
  • Cena: od 127 900 złotych

Test: Renault Koleos Initiale Paris - cena i wyposażenie:

  • Cena: 177 000 zł
  • system multimedialny R-LINK 2 z ekranem dotykowym 8,7", z nawigacją i systemem nagłośnienia BOSE
  • oświetlenie ambientowe
  • elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele przednie
  • tapicerka wykonana ze skóry Nappa
  • dwustrefowa klimatyzacja
  • zespół zegarów i wskaźników z kolorowym 7" ekranem TFT
  • konsola centralna z przesuwanym podłokietnikiem
  • dach panoramiczny elektrycznie otwierany w części przedniej
  • światła przednie Full LED Pure Vision
  • system kontroli martwego pola
  • system kontroli pasa ruchu
  • funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania
  • system wykrywania zmęczenia kierowcy
  • aktywny system wspomagania nagłego hamowania, z funkcją wykrywania pieszych
  • system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych
  • przednia szyba podgrzewana
  • podgrzewana kierownica
  • podgrzewane fotele boczne w drugim rzędzie

Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Koleos dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris - stary niedźwiedź… głośno brzmi!
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA