REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Jest duży, francuski i… ostentacyjny. Bo choć Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 jest dość tanim autem w segmencie D, robi wrażenie drogiego, a momentami wręcz ekskluzywnego.

Stylizacja Renault Talismana Grandtour jest typowo… francuska! Przód został zdominowany przez potężny grill, mocno przetłoczoną maskę i masywne lampy. Samochód prezentuje się dobrze i naprawdę bogato. Rzuca się w oczy, a do tego łączy nowoczesność z odpowiednią porcją elegancji. Co niezwykle ważne podczas jazdy w mieście, „nos” kombiaka jest osadzony niezwykle wysoko. To oznacza mniej więcej tyle, że kierowca może parkować przodem przy krawężników bez obawy o podrapanie dolnej części zderzaka. Talisman jest duży i kierowca to czuje w czasie jazdy. Mi jednak rozmiary auta absolutnie nie przeszkadzały.

REKLAMA

Test: Renault Talisman Grandtour - zupełnie jak w domu!

Osoba, która miała styczność ze współczesnymi Renault, w kabinie pasażerskiej Talismana poczuje się jak w domu! Deska rozdzielcza jest praktycznie identyczna jak w Megane, Scenicu czy Kadjarze. Tak, być może ekrany pozostawiają sporo do życzenia w kwestii grafiki, jednak temu autu nie da się odmówić jednego. Obsługa systemu multimedialnego jest naprawdę intuicyjna, a do tego pracuje on sprawnie i bez zbędnej zwłoki. Ilość przestrzeni? Tej w Renault Talisman Grandtour nie zabraknie. Auto pomieści cztery dorosłe osoby, a 572-litrowy bagażnik będzie dosłownie połykał kolejne bagaże.

Zobacz również: Test Renault Talisman 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Fajnym rozwiązaniem jest stworzenie otwieranej półki w kufrze. Dzięki niej małe bagaże nie będą się przemieszczać po przestrzeni załadunkowej w czasie jazdy. Poza tym na uwagę zasługują fotele. Te są obszerne i naprawdę mięsiste. A do tego miękkie materiały wykończeniowe - w tym wnętrzu jest naprawdę mało twardych plastików. Zastrzeżenia? Fotel kierowcy jest zbyt płaski. Nie gwarantuje praktycznie żadnego podparcia bocznego. Nieładny jest też welur zastosowany na fotelach - wygląda staromodnie. Całości dopełniają nie zawsze przemyślane wykończenia. Przykład? Schowek przy skrzyni biegów ma delikatne zamknięcie, które z pewnością zepsuje się po kilku latach.

Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!

Kuba Brzeziński

Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - co z tym dieslem?

Diesel o pojemności na poziomie 1.7 litra choć korzysta z wtrysku typu common rail oraz posiada filtr cząstek stałych i koło dwumasowe, jest trochę wykonany w zgodzie ze starymi zasadami. Co to oznacza? Pracuje dość głośno, a do tego nabiera ochoty do dynamicznej jazdy dopiero od drugiego przełożenia. To na szczęście jeszcze nie oznacza, że Renault Talisman Grandtour 1.7 Blue dCi jest powolny. Być może nie nadaje się do wyścigów spod świateł. Z drugiej strony dynamikę ma absolutnie wystarczającą np. do bardzo sprawnego wyprzedzenia ciężarówki w trasie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Z tymi silnikami mogą być problemy: 1.5 dCi Renault

Poza tym francuski ropniak ma jeszcze jedną zaletę. A jest nią… niskie zapotrzebowanie na paliwo! Podczas testu komputer pokładowy pokazywał średnie spalanie na poziomie 5,8 litra oleju napędowego. To wyśmienity wynik. Ile było realnie? Z naszych wyliczeń wychodzi niewiele wyższy wskaźnik. Na baku o pojemności 51 litrów Renault Talisman Grandtour był w stanie pokonać 830 kilometrów. A to oznacza,  że po pokonaniu każdych stu kilometrów ze zbiornika paliwa zamontowanego we francuskim kombi znikało nieco ponad 6,1 litra oleju napędowego.

Renault Talisman Grandtour. Zawieszenie to słaby punkt…

Układ kierowniczy Renault Talismana Grandtour podczas jazdy miejskiej robi bardzo dobre wrażenie. Czemu? Stawia delikatny opór. W ten sposób kierowca wie, że jest połączony z kołami mechanizmem, a nie kablem. Przy bliższym przyjrzeniu traci jednak swój czar. Okazuje się bowiem mało precyzyjny zwłaszcza podczas jazdy z większą prędkością. Identyczna sytuacja dotyczy zawieszenia. To przy pierwszym kontakcie wydaje się sztywne. Wraz ze wzrostem prędkości mimo wszystko traci na stabilności. W łukach pokonywanych poza miastem nadwozie Talismana pochyla się, a do tego auto potrafi podskakiwać na nierównościach.

Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!

Kuba Brzeziński

Francuzi podczas tworzenia kolejnej generacji kombi segmentu D powinni popracować nad skrętnością auta. Talisman niezbyt dobrze radzi sobie w tej kwestii, przez co mocno utrudnia manewry wykonywane np. w ciasnej uliczce. Poza tym inżynierowie Renault powinni wyznaczyć sobie jeszcze jeden cel. Chodzi o wyciszenie zawieszenia. Zawieszenie podczas jazdy po nierównościach hałasuje i rezonuje te dźwięki wprost do wnętrza. A to jest mało komfortowe dla pasażerów.

Zobacz również: Test: Ford Mondeo ST-Line X 2.0 EcoBlue 190 KM - flotowy James Bond

Test: Renault Talisman Grandtour - podsumowanie:

Być może Renault Talisman Grandtour jest gorzej wykonany od Passata i nie oferuje tak nowoczesnej technologii jak Insignia. Ma jednak inną zasadniczą zaletę. Stanowi dobrą ofertę za dobre pieniądze. A to siła, która francuskiego kombiaka szczególnie mocno pcha w ręce klientów flotowych. Co mogę dodać od siebie? Chyba tylko tyle, że choć jestem świadom wszystkich wad Talismana, muszę przyznać że w ciągu tygodnia spędzonego za jego kierownicą naprawdę go polubiłem. Polubiłem go pomimo wszystkich jego słabości. Wy zatem też pewnie będziecie mogli.

Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!

Kuba Brzeziński

Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, diesel
  • Pojemność silnika: 1749 cm3
  • Maksymalna moc: 150 KM (przy 3500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 340 Nm (przy 1750 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 203 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 10,5 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 51 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 5,7 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,1 litra
  • Długość: 4865 mm
  • Szerokość: 1870 mm
  • Wysokość: 1465 mm
  • Rozstaw osi: 2809 mm
  • Pojemność bagażnika: 572/1681 litrów
  • Cena: od 103 900 złotych

Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - cena i wyposażenie:

  • Cena: 137 000 złotych
  • światła przednie Full LED Pure Vision
  • funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania
  • system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych
  • kolorowy wyświetlacz 8,7 cala
  • felgi aluminiowe 18 cali
  • czujnik deszczu
  • system wspomagania przy ruszaniu pod górę
  • funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania
  • system kontroli pas a ruchu (LWD)
  • system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych
  • dwustrefowa klimatyzacja automatyczna

Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

KGP: 114 678 interwencji, 483 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 678 interwencji. Byli wzywani do 483 wypadków drogowych.

Masz wadę wzroku? W 2025 możesz stracić prawo jazdy. Sprawdź, co oznacza symbol 04-O

W 2025 roku coraz więcej kierowców traci prawo jazdy z powodu problemów ze wzrokiem – nawet jeśli wcześniej nie było przeciwwskazań. Powód? Nowe zasady badań i większa ostrożność lekarzy orzeczników. Wystarczy, że nie spełnisz jednego z wymagań: ostrości widzenia, odpowiedniego pola widzenia lub zdolności do prowadzenia auta po zmroku. Szczególnie narażone są osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności ze symbolem 04-O, a także pacjenci z zaćmą, jaskrą i zwyrodnieniem plamki żółtej (AMD). Sprawdź, kiedy lekarz może cofnąć Twoje uprawnienia i jak się przed tym zabezp

REKLAMA

Tankujesz E10? Sprawdź, czy Twoje auto sobie z nią poradzi – mechanicy ostrzegają

Zatankował i… żałował. Mechanicy ostrzegają: E10 niszczy starsze auta. W 2025 roku wielu kierowców wciąż nie zdaje sobie sprawy, że ich silnik może ulec poważnej awarii. Sprawdź, czy Twoje auto jest na liście zagrożonych – naprawa może kosztować nawet 8 tys. zł.

Zanim ruszysz w trasę. Praktyczne rady na wakacyjne podróże samochodem

Odpowiednie przygotowanie do podróży ma kluczowe znaczenie dla bezpiecznego przebiegu wakacyjnej trasy. Regularna kontrola stanu technicznego samochodu, przemyślane pakowanie, zaplanowanie trasy oraz zadbanie o wygodę kierowcy mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo – zarówno nasze, jak i innych osób na drodze.

REKLAMA