REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!

Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Jest duży, francuski i… ostentacyjny. Bo choć Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 jest dość tanim autem w segmencie D, robi wrażenie drogiego, a momentami wręcz ekskluzywnego.

Stylizacja Renault Talismana Grandtour jest typowo… francuska! Przód został zdominowany przez potężny grill, mocno przetłoczoną maskę i masywne lampy. Samochód prezentuje się dobrze i naprawdę bogato. Rzuca się w oczy, a do tego łączy nowoczesność z odpowiednią porcją elegancji. Co niezwykle ważne podczas jazdy w mieście, „nos” kombiaka jest osadzony niezwykle wysoko. To oznacza mniej więcej tyle, że kierowca może parkować przodem przy krawężników bez obawy o podrapanie dolnej części zderzaka. Talisman jest duży i kierowca to czuje w czasie jazdy. Mi jednak rozmiary auta absolutnie nie przeszkadzały.

REKLAMA

Test: Renault Talisman Grandtour - zupełnie jak w domu!

Osoba, która miała styczność ze współczesnymi Renault, w kabinie pasażerskiej Talismana poczuje się jak w domu! Deska rozdzielcza jest praktycznie identyczna jak w Megane, Scenicu czy Kadjarze. Tak, być może ekrany pozostawiają sporo do życzenia w kwestii grafiki, jednak temu autu nie da się odmówić jednego. Obsługa systemu multimedialnego jest naprawdę intuicyjna, a do tego pracuje on sprawnie i bez zbędnej zwłoki. Ilość przestrzeni? Tej w Renault Talisman Grandtour nie zabraknie. Auto pomieści cztery dorosłe osoby, a 572-litrowy bagażnik będzie dosłownie połykał kolejne bagaże.

Zobacz również: Test Renault Talisman 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Fajnym rozwiązaniem jest stworzenie otwieranej półki w kufrze. Dzięki niej małe bagaże nie będą się przemieszczać po przestrzeni załadunkowej w czasie jazdy. Poza tym na uwagę zasługują fotele. Te są obszerne i naprawdę mięsiste. A do tego miękkie materiały wykończeniowe - w tym wnętrzu jest naprawdę mało twardych plastików. Zastrzeżenia? Fotel kierowcy jest zbyt płaski. Nie gwarantuje praktycznie żadnego podparcia bocznego. Nieładny jest też welur zastosowany na fotelach - wygląda staromodnie. Całości dopełniają nie zawsze przemyślane wykończenia. Przykład? Schowek przy skrzyni biegów ma delikatne zamknięcie, które z pewnością zepsuje się po kilku latach.

Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!

Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!

Kuba Brzeziński

Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - co z tym dieslem?

Diesel o pojemności na poziomie 1.7 litra choć korzysta z wtrysku typu common rail oraz posiada filtr cząstek stałych i koło dwumasowe, jest trochę wykonany w zgodzie ze starymi zasadami. Co to oznacza? Pracuje dość głośno, a do tego nabiera ochoty do dynamicznej jazdy dopiero od drugiego przełożenia. To na szczęście jeszcze nie oznacza, że Renault Talisman Grandtour 1.7 Blue dCi jest powolny. Być może nie nadaje się do wyścigów spod świateł. Z drugiej strony dynamikę ma absolutnie wystarczającą np. do bardzo sprawnego wyprzedzenia ciężarówki w trasie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Z tymi silnikami mogą być problemy: 1.5 dCi Renault

Poza tym francuski ropniak ma jeszcze jedną zaletę. A jest nią… niskie zapotrzebowanie na paliwo! Podczas testu komputer pokładowy pokazywał średnie spalanie na poziomie 5,8 litra oleju napędowego. To wyśmienity wynik. Ile było realnie? Z naszych wyliczeń wychodzi niewiele wyższy wskaźnik. Na baku o pojemności 51 litrów Renault Talisman Grandtour był w stanie pokonać 830 kilometrów. A to oznacza,  że po pokonaniu każdych stu kilometrów ze zbiornika paliwa zamontowanego we francuskim kombi znikało nieco ponad 6,1 litra oleju napędowego.

Renault Talisman Grandtour. Zawieszenie to słaby punkt…

Układ kierowniczy Renault Talismana Grandtour podczas jazdy miejskiej robi bardzo dobre wrażenie. Czemu? Stawia delikatny opór. W ten sposób kierowca wie, że jest połączony z kołami mechanizmem, a nie kablem. Przy bliższym przyjrzeniu traci jednak swój czar. Okazuje się bowiem mało precyzyjny zwłaszcza podczas jazdy z większą prędkością. Identyczna sytuacja dotyczy zawieszenia. To przy pierwszym kontakcie wydaje się sztywne. Wraz ze wzrostem prędkości mimo wszystko traci na stabilności. W łukach pokonywanych poza miastem nadwozie Talismana pochyla się, a do tego auto potrafi podskakiwać na nierównościach.

Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!

Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!

Kuba Brzeziński

Francuzi podczas tworzenia kolejnej generacji kombi segmentu D powinni popracować nad skrętnością auta. Talisman niezbyt dobrze radzi sobie w tej kwestii, przez co mocno utrudnia manewry wykonywane np. w ciasnej uliczce. Poza tym inżynierowie Renault powinni wyznaczyć sobie jeszcze jeden cel. Chodzi o wyciszenie zawieszenia. Zawieszenie podczas jazdy po nierównościach hałasuje i rezonuje te dźwięki wprost do wnętrza. A to jest mało komfortowe dla pasażerów.

Zobacz również: Test: Ford Mondeo ST-Line X 2.0 EcoBlue 190 KM - flotowy James Bond

Test: Renault Talisman Grandtour - podsumowanie:

Być może Renault Talisman Grandtour jest gorzej wykonany od Passata i nie oferuje tak nowoczesnej technologii jak Insignia. Ma jednak inną zasadniczą zaletę. Stanowi dobrą ofertę za dobre pieniądze. A to siła, która francuskiego kombiaka szczególnie mocno pcha w ręce klientów flotowych. Co mogę dodać od siebie? Chyba tylko tyle, że choć jestem świadom wszystkich wad Talismana, muszę przyznać że w ciągu tygodnia spędzonego za jego kierownicą naprawdę go polubiłem. Polubiłem go pomimo wszystkich jego słabości. Wy zatem też pewnie będziecie mogli.

Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!

Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!

Kuba Brzeziński

Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, diesel
  • Pojemność silnika: 1749 cm3
  • Maksymalna moc: 150 KM (przy 3500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 340 Nm (przy 1750 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 203 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 10,5 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 51 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 5,7 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,1 litra
  • Długość: 4865 mm
  • Szerokość: 1870 mm
  • Wysokość: 1465 mm
  • Rozstaw osi: 2809 mm
  • Pojemność bagażnika: 572/1681 litrów
  • Cena: od 103 900 złotych

Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - cena i wyposażenie:

  • Cena: 137 000 złotych
  • światła przednie Full LED Pure Vision
  • funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania
  • system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych
  • kolorowy wyświetlacz 8,7 cala
  • felgi aluminiowe 18 cali
  • czujnik deszczu
  • system wspomagania przy ruszaniu pod górę
  • funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania
  • system kontroli pas a ruchu (LWD)
  • system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych
  • dwustrefowa klimatyzacja automatyczna

Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA