REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM - czy to naprawdę segment B?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Przed naszą redakcją pojawił się nowy Yaris. Kolejne, miejskie wozidełko z Japonii pomyślicie? Nie, nie tym razem. Czwarta odsłona to nie wynik ewolucji, a… rewolucji! Ten samochód w niczym nie przypomina poprzednika.

Przymrużone oczy, zadziorne spojrzenie, bardzo muskularna bryła i tylny spojler zespolony z pięknymi lampami. Czy tak brzmi opis Supry? Nie, dziś mówimy o nowym Yarisie. A zachwyty są o tyle donośniejsze, że do tej pory hatchback segmentu B z Japonii był aż do granic bólu nudny stylistycznie. Do testu otrzymaliśmy topową wersję Premiere Edition. Ta dodatkowo jest najeżona wysmakowanymi akcentami stylistycznymi. Przykład? W górnej części przednich reflektorów pojawiają się wstawki imitujące karbon, a przedni zderzak ma optycznie poszerzające nadwozie wloty. Tak skonfigurowany Yaris wygląda niezwykle sportowo.

REKLAMA

Zobacz również: Toyota GR Yaris - inspirowany WRC, ale drogowy!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Premiere Edition - bardzo dojrzały segment B!

Przednie drzwi małej Toyoty są wystarczająco duże. Tylne sprawiają wrażenie trochę za małych. Tak czy tak po zajęciu miejsca w kabinie oczom kierowcy i pasażerów ukazuje się dojrzała konsola. Mała kierownica świetnie leży w dłoniach, a zaraz za nią ukrywają się zegary. Dwa okrągłe wskaźniki elektroniczne i ekran po środku. Oczywiście to nadal auto japońskie, a Japończycy zawsze muszą upchnąć nieco świata analogicznego. W Yarisie to oznacza obecność kontrolek - np. pokazujących czy uruchomione są światła mijania. Ciekawostką jest standardowy w tej wersji head-up. Tak, w ciągu dnia jest mało widoczny. Wieczorem jednak oferuje idealny kontrast.

Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM

Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM

Kuba Brzeziński

Dobra informacja dotyczy ilości schowków. Toyota Yaris ma kieszeń w górnej i dolnej części konsoli, miejsce na kubki z kawą, łuzy w drzwiach, a do tego schowek w podłokietniku i na rękawiczki. Co z materiałami? Na konsoli nie brakuje miękkich plastików, a całość jest dobrze spasowana i uzupełniona gałką zmiany biegów znaną z… Lexusa! Zastrzeżenia można mieć głównie do materiału użytego podczas wykańczania boczków drzwi. Na pierwszy rzut oka wygląda estetycznie, po dotknięciu fakturą przypomina teksturową wytłaczarkę do jajek. Jeżeli chodzi o przestrzeń, w pierwszy rzędzie ciężko narzekać na brak miejsca. Nieco za mało przestrzeni na kolana jest za to na tylnej kanapie. Bagażnik ma 382 litry i jest wystarczający.

Zobacz również: Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowa Toyota Yaris Hybrid - eko-auto i sportowe fotele

Niewątpliwa zaleta dotyczy foteli. Są wykończone syntetyczną skórą, mają czerwone przeszycia, a do tego świetne profilowanie. Sprawiają wrażenie foteli trochę kubełkowych. Wady? Na kierownicy jest za dużo przycisków. Te raz, że stanowią dysonans w stosunku do minimalistycznej konsoli centralnej, a dwa że mogą przerażać przy pierwszym kontakcie. Poza tym za sprawą dość grubych słupków B i C, kierowca ma ograniczoną widoczność w sytuacji, w której wyjeżdżając z drogi ustawionej pod kątem, chce się włączyć do ruchu.

Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM

Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM

Kuba Brzeziński

Testowy Yaris był oczywiście napędzany silnikiem hybrydowym. To nowa jednostka w gamie Toyoty. Jak wygląda jej opis? Benzyniak ma 1.5 litra pojemności, ale tylko 3 cylindry. Silnik elektryczny oferuje aż 79 koni, a do tego został sparowany z akumulatorem litowo-jonowym. Wrażenia? Choć benzyniak jest wolnossący, samochód w żadnym razie nie jest powolny. 116 koni mechanicznych generowanych przy udziale elektryka sprawia, że ze startu Yaris jest wyjątkowo żwawy. Osiąga pierwszą setkę już w 9,7 sekundy. Świetnie radzi sobie też podczas wyprzedzania w trasie. Co ważne, gang 3-cylindrówki jest więcej niż znośny, a elektryk napędza pojazd nawet przy większych prędkościach - oscylujących w granicy 90 - 100 km/h.

Zobacz również: Dwa razy więcej napędów hybrydowych z Polski. Toyota rozwija fabryki!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic Force - silnik trochę… polski!

Hybrydowy Yaris ma dwie potężne zalety. Po pierwsze jest… polski! Co to znaczy? A mniej więcej tyle, że zarówno silnik benzynowy, jak i podzespoły hybrydowe są produkowane w montowniach Toyoty ulokowanych nad Wisłą. Po drugie Toyota może być wyjątkowo oszczędna. W czasie testu średnie spalanie sięgnęło 4,9 litra - w wynik zaliczyło się jednak przeszło 200 kilometrów trasy. W mieście spokojnie apetyt eko-hatchbacka można obniżyć poniżej 4 litrów paliwa. A to oznacza, że zapotrzebowanie na paliwo jest tak niskie, że raczej nie przebije go żaden z konkurentów w segmencie B.

Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM

Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM

Kuba Brzeziński

Nowy Yaris jest ładny, nowy Yaris jest oszczędny. Co jednak z prowadzeniem? Poprzednicy byli raczej beznamiętni w tej kwestii. A to oznaczało stosunkowo miękkie zawieszenie i głuchy układ kierowniczy. Te czasy… na szczęście odeszły już do lamusa. Bo czwarta generacja Toyoty zachowuje się na drodze bardziej jak hatchback segmentu C. Identycznie jak sportowe kompakty Yaris uwielbia zakręty, jest stabilny nawet przy prędkości autostradowej, a układ kierowniczy pracuje z przyjemnym oporem. Wady? Yaris mógłby być bardziej zawrotny. A do tego mógłby być wyposażany w czujniki parkowana. Te są dostępne wyłącznie za dopłatą - nawet w topowej wersji testowej.

Zobacz również: Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i - czteropędna i hybrydowa

Toyota Yaris 1.5 Hybrid - podsumowanie:

Yarisy poprzednich generacji były nieco… posępne. Właśnie dlatego przede wszystkim kupowało się je z rozsądku. Bo choć Toyota nigdy nie była tania, była budowana solidnie i gwarantowała bezawaryjność. Jaki jest Yaris dziś? Nadal sprawia wrażenie dobrze wykonanego. Cała reszta zmieniła się jednak diametralnie! Czwarta odsłona wnosi radość do segmentu B i to nie tylko za sprawą dwukolorowego malowania nadwozia. Fajne są też fikuśne zegary, a sposób prowadzenia imponuje. Skutek? Nowy Yaris - i to nawet w wersji hybrydowej! - to samochód, który można kupić sercem. On to serce po prostu trochę kradnie.

Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM

Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM

Kuba Brzeziński

Test: Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic Force 116 KM e-CVT - dane techniczne:

  • Silnik: R3, wolnossący, benzyna (92 KM) + elektryczny
  • Pojemność silnika: 1497 cm3
  • Maksymalna moc: 116 KM
  • Prędkość maksymalna: 175 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,7 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna e-CVT
  • Zbiornik paliwa: 30 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 4,8 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 4,3 litra
  • Długość: 3945 mm
  • Szerokość: 1695 mm
  • Wysokość: 1510 mm
  • Rozstaw osi: 2510 mm
  • Pojemność bagażnika: 382 litry
  • Cena: od 56 900 złotych

Test: Toyota Yaris 1.5 Hybrid Premiere Edition - cena i wyposażenie:

  • cena: 85 600 zł
  • Automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne,
  • Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne,
  • System bezkluczykowego dostępu do samochodu,
  • Klimatyzacja automatyczna,
  • Uruchamianie silnika przyciskiem,
  • Światła przeciwmgielne w technologii LED,
  • Dach w kolorze fortepianowej czerni,
  • Listwy drzwi w kolorze fortepianowej czerni,
  • 17" felgi aluminiowe,
  • Kamera cofania ze statycznymi liniami pomocniczymi,
  • Inteligentne wycieraczki z czujnikiem deszczu,
  • Trójramienna kierownica obszyta skórą,
  • Asystent utrzymania pasa ruchu,
  • System wykrywania zmęczenia kierowcy,
  • Inteligentny tempomat adaptacyjny,
  • System multimedialny Toyota Touch® 2 z kolorowym ekranem dotykowym 8 cali,
  • Interfejs Android Auto™, interfejs Apple CarPlay,
  • Wyświetlacz projekcyjny na przedniej szybie.

Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy obowiązek dla dzieci na rowerach i hulajnogach – kaski już wkrótce wymagane!

Podczas posiedzenia Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zapadła ważna decyzja dotycząca bezpieczeństwa najmłodszych użytkowników dróg. Uchwała zakłada obowiązek noszenia kasków ochronnych przez dzieci i młodzież do 16. roku życia podczas jazdy rowerem, hulajnogą elektryczną oraz urządzeniami transportu osobistego.

KGP: 112 965 interwencji, 419 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 965 interwencji. Byli wzywani do 419 wypadków drogowych.

1500 zł mandatu i 10 punktów karnych za stłuczkę? Jak tego uniknąć? Wystarczy smartfon z aplikacją mObywatel

Kolizja na drodze to stres, mandaty, punkty karne i długie czekanie na patrol. Na szczęście już niedługo w niektórych przypadkach będzie można tego wszystkiego uniknąć. Legalnie, szybko i bez papierologii. Sprawdź, co się zmieni i jak wkrótce będziesz mógł oszczędzić nawet 1500 zł.

Taniej na stacjach! Już w przyszłym tygodniu kierowcy zatankują wyraźnie taniej – znamy nowe ceny paliw

Nadchodzą spadki cen paliw, które wielu kierowców przyjmie z ulgą. Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują wyraźne obniżki cen benzyny 95-oktanowej oraz autogazu, które pojawią się już w nadchodzącym tygodniu. Dobra wiadomość dla wszystkich wybierających się w wakacyjne podróże – będzie taniej przy dystrybutorze.

REKLAMA

Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od lipca 2025 roku jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin na prawo jazdy wynikiem negatywnym – bez możliwości dokończenia jazdy. Zobacz, co się zmieniło, które błędy kończą egzamin natychmiast i jak się do niego przygotować.

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

REKLAMA

Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

REKLAMA