REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid - naprawdę przemyślane modern-art!

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Jest krwiście czerwona i… typowo miejska! Tym razem przed naszą redakcją stanęła Mazda 2 Skydream wyposażona w silnik Skyactiv-G 1.5 M Hybrid. Jak sprawdziła się lekka hybryda z Japonii? O tym w naszej relacji.

Mazda 2 wygląda jak zminiaturyzowany model CX-3 ze zmniejszonym prześwitem. Czy to źle? W żadnym razie. Bo fakt ten oznacza pojawienie się serii efektownych akcentów. Podczas oglądania nadwozia hatchbacka z Japonii warto zwrócić uwagę np. na lampy przednie delikatnie schowane pod obrysem maski. Tak, Mazda wygląda przez nie na nieco wkurzoną, z drugiej strony to nadaje miejskiemu autu charakteru. Poza tym w oczy rzucają się przetłoczenia przedniego i tylnego nadkola spotykające się na linii bocznej oraz dość sportowy tył z czarnym spojlerem umieszczonym nad zgrabną klapą bagażnika.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Test: Mazda 3 Hikari 2.0 Skyactiv-G - jest stylowa, ale nie… szybka

Mazda 2 Skydream - japońska sztuka motoryzacyjna!

Jakie wrażenia zapewnia kabina Mazdy 2? Kiedyś samochody z Japonii były toporne. Po starych Mazdach nie ma jednak nawet śladu! Konsola wygląda jak dzieło sztuki nowoczesnej. Jest minimalistyczna i ma czystą formę, a mimo wszystko prezentuje się świetnie i nowocześnie. Japończycy zadbali też o serię wysmakowanych akcentów. Przykład? Konsola jest obita syntetyczną skórą z efektownym przeszyciem, a zegary wyglądają trochę tak, jakby zostały zapożyczone z auta sportowego. Skojarzenia z autami o sportowych charakterze budzi jednak również kierownica, fotel oraz gałka zmiany biegów.

mazda 2 1.5 skyactiv

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Kuba Brzeziński

Kierownica jest mała i dobrze leży w dłoniach. Siedziska w pierwszym rzędzie foteli są dobrze wyprofilowane, trzymają ciała pasażerów w zakręcie, a do tego okazują się idealnie twarde w czasie jazdy. Skrzynia? Gałka jest krótka i foremna. Precyzja jej pracy jest na tyle duża, że kierowca dosłownie jest naprowadzany na konkretny bieg. Testowa Mazda 2 - jako że była skonfigurowana w bogatej wersji - oferowała też świetny system audio. Poza tym choć Dwójka jest hatchbackiem miejskim, została dobrze wygłuszona, przez co nie czuć w niej prędkości dochodzących do 100 km/h. Przestrzeń? Tej jest pod dostatkiem - model ma np. o 10 cm większy rozstaw osi od Fabii.

REKLAMA

Zobacz również: Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mazda 2: head-up jest raczej mało czytelny

Oczywiście kabina testowej Mazdy 2 miała też pewne wady. Podczas jazdy mocno przeszkadzał mi np. brak analogowego prędkościomierza. Wskazania były wyświetlane na niewielkim ekranie umieszczonym w polu obrotomierza - a to rozwiązanie dość mało intuicyjne. Tak, prędkość jest pokazana również na wysuwanym znad kierownicy head-upie. Ten niestety w słoneczny dzień jest mało czytelny. Obraz na nim najlepiej widać podczas jazdy nocą.

mazda 2 1.5 skyactiv

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Kuba Brzeziński

Mazda przedstawiła nam do testu Dwójkę wyposażoną w silnik Skyactiv-G 1.5 M Hybrid. Pod tajemniczą nazwą ukrywa się 4-cylindrowy benzyniak o pojemności 1.5 litra i mocy 90 koni mechanicznych, który został sparowany z lekką hybrydą. Skutek? Jako że auto jest w stanie zbierać energię podczas hamowania, może dłużej utrzymywać motor w trybie uśpienia w korku. Poza tym wolnossący benzyniak posiada 6-biegową skrzynię manualną oraz przekazuje napęd na przednie koła. Wrażenia? W mieście Mazda 2 zbiera się zaskakująco dobrze. Zresztą wskazuje na to czas sprintu do pierwszej setki określony przez producenta na 9,8 sekundy.

Zobacz również: Test: Mazda CX-5 2.5 SkyActiv-G SkyPassion w pełnej krasie

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid - mild-hybrydowy, ale i… dynamiczny!

Silnik Skyactiv-G 1.5 M Hybrid pracuje też cicho i raczej nie zachęca do wkręcania na obroty - nie brakuje mu siły już w okolicy 3 tys. obr/min. Problem z dynamiką jazdy zaczyna się jednak za miastem. Powyżej 100 km/h Mazda 2 przyspiesza wyjątkowo niechętnie. W tych warunkach nie do końca sprawdza się także szósty bieg. Nie jest w stanie utrzymać zadanej przez kierowcę prędkości, przez co samochód zwalnia i zmusza prowadzącego do redukcji na piątkę.

mazda 2 1.5 skyactiv

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Kuba Brzeziński

Mazdzie 2 M Hybrid dwie rzeczy rzeczywiście trzeba oddać.  Po pierwsze choć silnik gaśnie na postoju, jego ponowny rozruch odbywa się bez żadnego szarpnięcia - praktycznie niezauważalnie. Po drugie układ napędowy jest naprawdę oszczędny. Podczas testu w cyklu mieszanym potrzebował tylko 5,7 litra benzyny na pokonanie każdych stu kilometrów. Dla porównania warto dodać, że doładowane benzyniaki 3-cylindrowe często mają apetyt nawet o litr większy! Zastrzeżenia? Jeżeli uruchomicie nawiew na szyby, układ Start/Stop z automatu przestaje działać - ot taka ciekawostka.

Zobacz również: Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI - jeżeli pytasz ile kosztuje…

Mazda 2 to zdecydowanie samochód kierowcy!

Mazda 2 Skydream jest sportowa nie tylko w środku. Sportowo się też prowadzi. Sztywne zawieszenie dobrze utrzymuje nadwozie w pionie podczas pokonywania zakrętów - ale co warto zauważyć, potrafi też głośniej pracować w czasie jazdy po nierównościach. Precyzyjny układ kierowniczy raz, że informuje kierowcę o sytuacji na drodze, a dwa pozwala na pewne wskazywanie toru jazdy. Wspomaganie? Jest ani mocne, ani za słabe. Podczas jazdy czuć delikatny opór, z drugiej strony manewrowanie na parkingu nie przysparza większych problemów nawet płci pięknej.

mazda 2 1.5 skyactiv

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Kuba Brzeziński

Nie ma żadnych wątpliwości, że Mazda 2 jest modelem drogim w segmencie B. Cennik startuje od blisko 75 tysięcy złotych. Konkurenci potrafią być nawet o 25 tysięcy złotych tańsi. Warto jednak w tym momencie zdać sobie sprawę z tego, że bazowa Mazda 2 nie jest wcale taka bazowa. To samochód, który już na starcie oferuje wysoki poziom wyposażenia - a to po części tłumaczy cenę. Cenę tłumaczy jednak jeszcze jeden fakt - a ten dotyczy wrażeń podczas jazdy. Przy pierwszym kontakcie z hatchbackiem odniosłem wrażenie, że mam do czynienia z autem… segmentu premium. Dwójka jest bardzo dojrzała i bardzo dopracowana pod kątem jakości.

Mazda 2: wybór z serca? No może prawie…

Kierowca nie czuje się jak w samochodzie miejskim, a bardziej zminiaturyzowanym kompakcie. Czemu jeszcze podobała mi się Mazda 2? Na początku testu pisałem o tym, że filozofia prostoty Mazdy odeszła do lamusa. Tak naprawdę jednak nie do końca, bo choć Dwójka jest nowoczesna, nie byłą przesadnie elektroniczna. Do polecenia tego samochodu z całego serca brakuje mi tak naprawdę wyłącznie jednego. A tym czymś jest… mocniejszy silnik. 90-konna jednostka jest wybitnie oszczędna i sprawdzi się w mieście. Poza miastem czuć w nim jednak wyraźnie niedostatki mocy.

mazda 2 1.5 skyactiv

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Kuba Brzeziński

Test: Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid - dane techniczne:

  • Silnik: R4, wolnossący, benzyna
  • Pojemność silnika: 1496 cm3
  • Maksymalna moc: 90 KM (przy 6000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 148 Nm (przy 3800 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 183 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,8 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 43 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 5,6 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 5,3 litra
  • Długość: 4065 mm
  • Szerokość: 1695 mm
  • Wysokość: 1495 mm
  • Rozstaw osi: 2570 mm
  • Pojemność bagażnika: 280/950 litrów
  • Cena: od 74 700 złotych

Test: Mazda 2 Skydream - cena i wyposażenie:

  • Cena: 98 620,12 zł
  • 16-calowe obręcze aluminiowe,
  • System wykrywania pieszych przed pojazdem,
  • Adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości - aktywny tempomat,
  • System rozpoznający znaki ograniczenia prędkości,
  • System monitorowania martwego pola oraz system monitorowania ruchu poprzecznego przy cofaniu,
  • Czujnik zmierzchu,
  • Klimatyzacja automatyczna,
  • Kolorowy wyświetlacz Head-up,
  • System nawigacji,
  • Tapicerka skórzana w kolorze niebieskim,
  • system kamer 360°.

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

REKLAMA

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA