REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid - naprawdę przemyślane modern-art!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Jest krwiście czerwona i… typowo miejska! Tym razem przed naszą redakcją stanęła Mazda 2 Skydream wyposażona w silnik Skyactiv-G 1.5 M Hybrid. Jak sprawdziła się lekka hybryda z Japonii? O tym w naszej relacji.

Mazda 2 wygląda jak zminiaturyzowany model CX-3 ze zmniejszonym prześwitem. Czy to źle? W żadnym razie. Bo fakt ten oznacza pojawienie się serii efektownych akcentów. Podczas oglądania nadwozia hatchbacka z Japonii warto zwrócić uwagę np. na lampy przednie delikatnie schowane pod obrysem maski. Tak, Mazda wygląda przez nie na nieco wkurzoną, z drugiej strony to nadaje miejskiemu autu charakteru. Poza tym w oczy rzucają się przetłoczenia przedniego i tylnego nadkola spotykające się na linii bocznej oraz dość sportowy tył z czarnym spojlerem umieszczonym nad zgrabną klapą bagażnika.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Test: Mazda 3 Hikari 2.0 Skyactiv-G - jest stylowa, ale nie… szybka

Mazda 2 Skydream - japońska sztuka motoryzacyjna!

Jakie wrażenia zapewnia kabina Mazdy 2? Kiedyś samochody z Japonii były toporne. Po starych Mazdach nie ma jednak nawet śladu! Konsola wygląda jak dzieło sztuki nowoczesnej. Jest minimalistyczna i ma czystą formę, a mimo wszystko prezentuje się świetnie i nowocześnie. Japończycy zadbali też o serię wysmakowanych akcentów. Przykład? Konsola jest obita syntetyczną skórą z efektownym przeszyciem, a zegary wyglądają trochę tak, jakby zostały zapożyczone z auta sportowego. Skojarzenia z autami o sportowych charakterze budzi jednak również kierownica, fotel oraz gałka zmiany biegów.

mazda 2 1.5 skyactiv

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Kuba Brzeziński

Kierownica jest mała i dobrze leży w dłoniach. Siedziska w pierwszym rzędzie foteli są dobrze wyprofilowane, trzymają ciała pasażerów w zakręcie, a do tego okazują się idealnie twarde w czasie jazdy. Skrzynia? Gałka jest krótka i foremna. Precyzja jej pracy jest na tyle duża, że kierowca dosłownie jest naprowadzany na konkretny bieg. Testowa Mazda 2 - jako że była skonfigurowana w bogatej wersji - oferowała też świetny system audio. Poza tym choć Dwójka jest hatchbackiem miejskim, została dobrze wygłuszona, przez co nie czuć w niej prędkości dochodzących do 100 km/h. Przestrzeń? Tej jest pod dostatkiem - model ma np. o 10 cm większy rozstaw osi od Fabii.

REKLAMA

Zobacz również: Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mazda 2: head-up jest raczej mało czytelny

Oczywiście kabina testowej Mazdy 2 miała też pewne wady. Podczas jazdy mocno przeszkadzał mi np. brak analogowego prędkościomierza. Wskazania były wyświetlane na niewielkim ekranie umieszczonym w polu obrotomierza - a to rozwiązanie dość mało intuicyjne. Tak, prędkość jest pokazana również na wysuwanym znad kierownicy head-upie. Ten niestety w słoneczny dzień jest mało czytelny. Obraz na nim najlepiej widać podczas jazdy nocą.

mazda 2 1.5 skyactiv

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Kuba Brzeziński

Mazda przedstawiła nam do testu Dwójkę wyposażoną w silnik Skyactiv-G 1.5 M Hybrid. Pod tajemniczą nazwą ukrywa się 4-cylindrowy benzyniak o pojemności 1.5 litra i mocy 90 koni mechanicznych, który został sparowany z lekką hybrydą. Skutek? Jako że auto jest w stanie zbierać energię podczas hamowania, może dłużej utrzymywać motor w trybie uśpienia w korku. Poza tym wolnossący benzyniak posiada 6-biegową skrzynię manualną oraz przekazuje napęd na przednie koła. Wrażenia? W mieście Mazda 2 zbiera się zaskakująco dobrze. Zresztą wskazuje na to czas sprintu do pierwszej setki określony przez producenta na 9,8 sekundy.

Zobacz również: Test: Mazda CX-5 2.5 SkyActiv-G SkyPassion w pełnej krasie

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid - mild-hybrydowy, ale i… dynamiczny!

Silnik Skyactiv-G 1.5 M Hybrid pracuje też cicho i raczej nie zachęca do wkręcania na obroty - nie brakuje mu siły już w okolicy 3 tys. obr/min. Problem z dynamiką jazdy zaczyna się jednak za miastem. Powyżej 100 km/h Mazda 2 przyspiesza wyjątkowo niechętnie. W tych warunkach nie do końca sprawdza się także szósty bieg. Nie jest w stanie utrzymać zadanej przez kierowcę prędkości, przez co samochód zwalnia i zmusza prowadzącego do redukcji na piątkę.

mazda 2 1.5 skyactiv

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Kuba Brzeziński

Mazdzie 2 M Hybrid dwie rzeczy rzeczywiście trzeba oddać.  Po pierwsze choć silnik gaśnie na postoju, jego ponowny rozruch odbywa się bez żadnego szarpnięcia - praktycznie niezauważalnie. Po drugie układ napędowy jest naprawdę oszczędny. Podczas testu w cyklu mieszanym potrzebował tylko 5,7 litra benzyny na pokonanie każdych stu kilometrów. Dla porównania warto dodać, że doładowane benzyniaki 3-cylindrowe często mają apetyt nawet o litr większy! Zastrzeżenia? Jeżeli uruchomicie nawiew na szyby, układ Start/Stop z automatu przestaje działać - ot taka ciekawostka.

Zobacz również: Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI - jeżeli pytasz ile kosztuje…

Mazda 2 to zdecydowanie samochód kierowcy!

Mazda 2 Skydream jest sportowa nie tylko w środku. Sportowo się też prowadzi. Sztywne zawieszenie dobrze utrzymuje nadwozie w pionie podczas pokonywania zakrętów - ale co warto zauważyć, potrafi też głośniej pracować w czasie jazdy po nierównościach. Precyzyjny układ kierowniczy raz, że informuje kierowcę o sytuacji na drodze, a dwa pozwala na pewne wskazywanie toru jazdy. Wspomaganie? Jest ani mocne, ani za słabe. Podczas jazdy czuć delikatny opór, z drugiej strony manewrowanie na parkingu nie przysparza większych problemów nawet płci pięknej.

mazda 2 1.5 skyactiv

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Kuba Brzeziński

Nie ma żadnych wątpliwości, że Mazda 2 jest modelem drogim w segmencie B. Cennik startuje od blisko 75 tysięcy złotych. Konkurenci potrafią być nawet o 25 tysięcy złotych tańsi. Warto jednak w tym momencie zdać sobie sprawę z tego, że bazowa Mazda 2 nie jest wcale taka bazowa. To samochód, który już na starcie oferuje wysoki poziom wyposażenia - a to po części tłumaczy cenę. Cenę tłumaczy jednak jeszcze jeden fakt - a ten dotyczy wrażeń podczas jazdy. Przy pierwszym kontakcie z hatchbackiem odniosłem wrażenie, że mam do czynienia z autem… segmentu premium. Dwójka jest bardzo dojrzała i bardzo dopracowana pod kątem jakości.

Mazda 2: wybór z serca? No może prawie…

Kierowca nie czuje się jak w samochodzie miejskim, a bardziej zminiaturyzowanym kompakcie. Czemu jeszcze podobała mi się Mazda 2? Na początku testu pisałem o tym, że filozofia prostoty Mazdy odeszła do lamusa. Tak naprawdę jednak nie do końca, bo choć Dwójka jest nowoczesna, nie byłą przesadnie elektroniczna. Do polecenia tego samochodu z całego serca brakuje mi tak naprawdę wyłącznie jednego. A tym czymś jest… mocniejszy silnik. 90-konna jednostka jest wybitnie oszczędna i sprawdzi się w mieście. Poza miastem czuć w nim jednak wyraźnie niedostatki mocy.

mazda 2 1.5 skyactiv

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Kuba Brzeziński

Test: Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid - dane techniczne:

  • Silnik: R4, wolnossący, benzyna
  • Pojemność silnika: 1496 cm3
  • Maksymalna moc: 90 KM (przy 6000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 148 Nm (przy 3800 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 183 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,8 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 43 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 5,6 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 5,3 litra
  • Długość: 4065 mm
  • Szerokość: 1695 mm
  • Wysokość: 1495 mm
  • Rozstaw osi: 2570 mm
  • Pojemność bagażnika: 280/950 litrów
  • Cena: od 74 700 złotych

Test: Mazda 2 Skydream - cena i wyposażenie:

  • Cena: 98 620,12 zł
  • 16-calowe obręcze aluminiowe,
  • System wykrywania pieszych przed pojazdem,
  • Adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości - aktywny tempomat,
  • System rozpoznający znaki ograniczenia prędkości,
  • System monitorowania martwego pola oraz system monitorowania ruchu poprzecznego przy cofaniu,
  • Czujnik zmierzchu,
  • Klimatyzacja automatyczna,
  • Kolorowy wyświetlacz Head-up,
  • System nawigacji,
  • Tapicerka skórzana w kolorze niebieskim,
  • system kamer 360°.

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA