REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen Arteon R-Line: krewniak Passata? Jakiego Passata?

Volkswagen Arteon R-Line
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Arteon R-Line sprawi, że za ćwierć miliona poczujecie się jak… gwiazda! Od tego auta nie da się oderwać wzroku. A to nie koniec jego zalet.

W pierwszym momencie - przyznam się szczerze - czerwony lakier o nazwie Kigs Red nie przekonał mnie. Powód? Jestem pokoleniem, które pamięta czasy PRL-u. A wtedy prawie wszystkie samochody były czerwone… Magię barwy zastosowanej przez Niemców w modelu testowym odkryłem tak naprawdę pierwszego słonecznego dnia. Zobaczyłem jak barwa idealnie połyskuje w promieniach. A na tym na szczęście zalety nadwozia liftbacka nie kończą się. Bo niesamowicie prezentuje się przedni grill poprzecinany srebrnymi listwami i ogromnymi LED-ami, 20-calowe felgi o wzorze Nashville czy szerokie biodra zaakcentowane schodzącą się ku środkowi nadwozia linią dachu.

REKLAMA

Zobacz również: Test Volkswagen Arteon Elegance 2.0 TDI 190 KM

Volkswagen Arteon czerwony: gwiazda polskich ulic!

Skutek? Bardzo dawno nie miałem samochodu, który równie mocno rzucałby się w oczy jak Volkswagen Arteon R-Line. Uwagę zwracali na niego nie tylko inni kierowcy, ale i przechodnie. Były momenty, w których Arteon przyciągał na tyle dużo spojrzeń, że czułem się jakbym miał na fotelu obok jakiegoś youtubowego celebrytę. Wnętrze? Testowy Volkswagen Arteon w zasadzie niczym nie różni się od standardowego Passata. Na kierowcę czekają jednak dwie niespodzianki. Pierwszą są szyby bez ramek - i z przodu, i z tyłu. Robią świetne wrażenie! Drugą akcenty wykończeniowe R-Line - czyli gruba i idealnie wyprofilowana kierownica oraz sportowe fotele z motywem karbonu ze zintegrowanymi zagłówkami.

Volkswagen Arteon R-Line

Volkswagen Arteon R-Line

Volkswagen Arteon R-Line

Kuba Brzeziński

W Volkswagenie Arteonie siedzi się bardzo nisko. Kierowca ma wrażenie jakby zasiadał za kierownicą rasowego coupe, a nie majestatycznego liftbacka o długości blisko 4,9 metra. Świetnym dodatkiem są błyszczące płytki na drzwiach. Te po zmroku podświetlają się na wybrany przez kierowcę kolor. Ciekawym rozwiązaniem są też małe szybki dołożone za tylnymi drzwiami - zdecydowanie poprawiają widoczność do tyłu. Przestrzeń? Arteon to prawdziwa limuzyna. Autem bez większych trudności podróżować mogą nawet cztery osoby o wzroście oscylującym w granicy dwóch metrów i żadnej z nich nie będzie ciasno.

Zobacz również: Zawieszenie Volkswagena ID.4 - sportowy... e-SUV

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volkswagen Arteon: duży bagażnik i przestronna kabina

Miejsce nad głową? Dach jest zarysowany nisko, nisko się jednak również siedzi. A to generuje dodatkową przestrzeń nad głową. Bagażnik? Kufer ma 563 litry - może nie jest głęboki, ale jest naprawdę wielki! Dodatki mniej udane? Testowy Volkswagen Arteon R-Line został wyposażony w pojemnościową kierownicę. Ta nie ma fizycznych przycisków, a dotykowe płytki. I choć powierzchnia prawidłowo reaguje na dotyk, ja wolałbym dużo bardziej praktyczne przyciski fizyczne. Dodatkowo rozczarował mnie trochę szklany dach. Choć z zewnątrz wygląda na okno panoramiczne, z kabiny prezentuje się jak szyberdach. I co więcej, ma ręcznie przesuwaną roletę.

Volkswagen Arteon R-Line

Volkswagen Arteon R-Line

Volkswagen Arteon R-Line

Kuba Brzeziński

VW Arteon: jaki silnik miał model testowy?

Testowy Volkswagen Arteon R-Line jest napędzany za pomocą 2-litrowego silnika TSI. Dobra informacja? Benzyniak pracuje gładko, wyjątkowo kulturalnie i jest oszczędny. Zła informacja? Niestety nie ma 272, a 190 koni mechanicznych. Arteon 2.0 TSI bez wątpienia nie jest wolny. Mimo wszystko prezentuje się na trochę krótszy czas sprintu do pierwszej setki niż 7,9 sekundy. Wrażenia z jazdy? Tak skonfigurowanym Volkswagenem można względnie dynamicznie jeździć i w mieście, i w trasie. Wystarczy zarówno w czasie drogi do pracy, jak i wyprzedzani ciężarówki na drodze krajowej.

Zobacz również: Nowość Volkswagena. Arteon Shooting Brake i Arteon po liftingu pokazane.

Czemu napisałem, że testowy Arteon niestety nie miał 272 koni mocy? Bo resorowanie i prowadzenie aż zachęcało do naprawdę sporej jazdy. Liftback precyzyjnie pokonuje łuki i ma sztywne zawieszenie, które dobrze trzyma auto na drodze. Układ napędowy testowego Volkswagena został sparowany z 7-biegowym automatem i brakowało mu jedynie czteronapędu. Ten przydałby się głównie w czasie szybkiego startu - wtedy przednie koła potrafią zabuksować. Testowy Arteon R spalał w cyklu mieszanym 8,5 litra. Jak na te gabaryty, tą pojemność i tą moc, wynik należy uznać za bardzo optymalny.

Volkswagen Arteon R-Line

Volkswagen Arteon R-Line

Volkswagen Arteon R-Line

Kuba Brzeziński

Volkswagen Arteon: cena bazowa, a cena testowa?

Cennik Arteona startuje od nieco ponad 144 tysięcy złotych. To jednak nie przeszkadzało modelowi testowemu w wywindowaniu wartości do 252 200 złotych. Co składa się na tą kwotę? Mocniejszy silnik, wariant R-Line, efektowne dodatki i długa lista wyposażenia dodatkowego. Tak, z części opcji spokojnie można zrezygnować. Zostawić należy głównie pakiet sportowy, cudowne felgi i czerwony lakier.

Zobacz również: Test: Volkswagen Passat Variant Elegance 2.0 TSI 190 KM DSG

Arteon a Passat, czyli podsumowanie testu!

Bardzo długo myślałem, że Arteon jest jedynie nadepniętym Passatem z nieco zmienionym dla niepoznaki pasem przednim. Po tygodniowym teście mogę powiedzieć jedno: to był spory błąd! Bo choć Arteon rzeczywiście ma bazę technologiczną zbieżną z Passatem, charakter ma już całkowicie inny. Z dużo większą dawką nonszalancji podchodzi do tematu praktyczności, ma urok amerykańskiej gwiazdy kina i serię akuratnych gadżetów w postaci chociażby szyb bez ramek. W skrócie Arteon nie jest kolejnym, solidnym, ale i zimnym Volkswagenem, a Volkswagenem, który wreszcie budzi emocje.

Volkswagen Arteon R-Line

Volkswagen Arteon R-Line

Volkswagen Arteon R-Line

Kuba Brzeziński

Volkswagen Arteon 2.0 TSI 190 KM - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1984 cm3
  • Maksymalna moc: 190 KM (przy 4100 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 320 Nm (przy 1500 - 4100 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 237 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 7,9 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, dwusprzęgłowa, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 66 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 8,5 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 8 litrów
  • Długość: 4866 mm
  • Szerokość: 1871 mm
  • Wysokość: 1460 mm
  • Rozstaw osi: 2835 mm
  • Pojemność bagażnika: 563/1557 litrów
  • Cena: od 144 590 zł

Volkswagen Arteon R-Line - cena i wyposażenie:

  • Cena: 252 200 zł,
  • 20-calowe felgi aluminiowe,
  • cyfrowy zestaw wskaźników,
  • aktywny tempomat ACC 210 km/h,
  • przednie i tylne światła LED,
  • system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania,
  • system Lane Assist, Traffic Jam, Emergency,
  • przednia szyba podgrzewana,
  • wyświetlacz head-up,
  • dach szklany panoramiczny,
  • automatyczna klapa bagażnika,
  • system bezkluczykowego dostępu i odpalania silnika,
  • klimatyzacja z systemem Air Care.

Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

REKLAMA

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

Ceny paliw w Polsce. Ile zapłacimy za benzynę, olej napędowy czy gaz?

Portal e-petrol.pl prognozuje, że ceny hurtowe paliw wkrótce zaczną spadać. To może oznaczać, że na stacjach nie będzie większych zmian w cenach.

REKLAMA

Nowe zasady przeglądu samochodu. Od 1 czerwca 2024 r. Każdy kierowca powinien to wiedzieć. Co z podwyżką opłat?

Przegląd techniczny pojazdu po nowemu. Każdy kierowca powinien wiedzieć o zmianach z 2024 r. Choć nie weszły jeszcze w życie wszystkie nowe zasady, które były zapowiadane, to jednak od 1 czerwca diagnosta działa inaczej.

1500 zł mandatu i utrata prawa jazdy. Dodatkowo 13 punktów karnych. To kara za przegapienie tylko jednego znaku

Rozkojarzenie za kierownicą jest niewskazane, a kara za przegapienie tego jednego znaku może być surowa. 13 punktów karnych i 1500 zł mandatu. Lepiej uważać. 

REKLAMA