REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen Arteon R-Line: krewniak Passata? Jakiego Passata?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Volkswagen Arteon R-Line
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Arteon R-Line sprawi, że za ćwierć miliona poczujecie się jak… gwiazda! Od tego auta nie da się oderwać wzroku. A to nie koniec jego zalet.

W pierwszym momencie - przyznam się szczerze - czerwony lakier o nazwie Kigs Red nie przekonał mnie. Powód? Jestem pokoleniem, które pamięta czasy PRL-u. A wtedy prawie wszystkie samochody były czerwone… Magię barwy zastosowanej przez Niemców w modelu testowym odkryłem tak naprawdę pierwszego słonecznego dnia. Zobaczyłem jak barwa idealnie połyskuje w promieniach. A na tym na szczęście zalety nadwozia liftbacka nie kończą się. Bo niesamowicie prezentuje się przedni grill poprzecinany srebrnymi listwami i ogromnymi LED-ami, 20-calowe felgi o wzorze Nashville czy szerokie biodra zaakcentowane schodzącą się ku środkowi nadwozia linią dachu.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Test Volkswagen Arteon Elegance 2.0 TDI 190 KM

Volkswagen Arteon czerwony: gwiazda polskich ulic!

Skutek? Bardzo dawno nie miałem samochodu, który równie mocno rzucałby się w oczy jak Volkswagen Arteon R-Line. Uwagę zwracali na niego nie tylko inni kierowcy, ale i przechodnie. Były momenty, w których Arteon przyciągał na tyle dużo spojrzeń, że czułem się jakbym miał na fotelu obok jakiegoś youtubowego celebrytę. Wnętrze? Testowy Volkswagen Arteon w zasadzie niczym nie różni się od standardowego Passata. Na kierowcę czekają jednak dwie niespodzianki. Pierwszą są szyby bez ramek - i z przodu, i z tyłu. Robią świetne wrażenie! Drugą akcenty wykończeniowe R-Line - czyli gruba i idealnie wyprofilowana kierownica oraz sportowe fotele z motywem karbonu ze zintegrowanymi zagłówkami.

Volkswagen Arteon R-Line

Volkswagen Arteon R-Line

Kuba Brzeziński

W Volkswagenie Arteonie siedzi się bardzo nisko. Kierowca ma wrażenie jakby zasiadał za kierownicą rasowego coupe, a nie majestatycznego liftbacka o długości blisko 4,9 metra. Świetnym dodatkiem są błyszczące płytki na drzwiach. Te po zmroku podświetlają się na wybrany przez kierowcę kolor. Ciekawym rozwiązaniem są też małe szybki dołożone za tylnymi drzwiami - zdecydowanie poprawiają widoczność do tyłu. Przestrzeń? Arteon to prawdziwa limuzyna. Autem bez większych trudności podróżować mogą nawet cztery osoby o wzroście oscylującym w granicy dwóch metrów i żadnej z nich nie będzie ciasno.

REKLAMA

Zobacz również: Zawieszenie Volkswagena ID.4 - sportowy... e-SUV

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volkswagen Arteon: duży bagażnik i przestronna kabina

Miejsce nad głową? Dach jest zarysowany nisko, nisko się jednak również siedzi. A to generuje dodatkową przestrzeń nad głową. Bagażnik? Kufer ma 563 litry - może nie jest głęboki, ale jest naprawdę wielki! Dodatki mniej udane? Testowy Volkswagen Arteon R-Line został wyposażony w pojemnościową kierownicę. Ta nie ma fizycznych przycisków, a dotykowe płytki. I choć powierzchnia prawidłowo reaguje na dotyk, ja wolałbym dużo bardziej praktyczne przyciski fizyczne. Dodatkowo rozczarował mnie trochę szklany dach. Choć z zewnątrz wygląda na okno panoramiczne, z kabiny prezentuje się jak szyberdach. I co więcej, ma ręcznie przesuwaną roletę.

Volkswagen Arteon R-Line

Volkswagen Arteon R-Line

Kuba Brzeziński

VW Arteon: jaki silnik miał model testowy?

Testowy Volkswagen Arteon R-Line jest napędzany za pomocą 2-litrowego silnika TSI. Dobra informacja? Benzyniak pracuje gładko, wyjątkowo kulturalnie i jest oszczędny. Zła informacja? Niestety nie ma 272, a 190 koni mechanicznych. Arteon 2.0 TSI bez wątpienia nie jest wolny. Mimo wszystko prezentuje się na trochę krótszy czas sprintu do pierwszej setki niż 7,9 sekundy. Wrażenia z jazdy? Tak skonfigurowanym Volkswagenem można względnie dynamicznie jeździć i w mieście, i w trasie. Wystarczy zarówno w czasie drogi do pracy, jak i wyprzedzani ciężarówki na drodze krajowej.

Zobacz również: Nowość Volkswagena. Arteon Shooting Brake i Arteon po liftingu pokazane.

Czemu napisałem, że testowy Arteon niestety nie miał 272 koni mocy? Bo resorowanie i prowadzenie aż zachęcało do naprawdę sporej jazdy. Liftback precyzyjnie pokonuje łuki i ma sztywne zawieszenie, które dobrze trzyma auto na drodze. Układ napędowy testowego Volkswagena został sparowany z 7-biegowym automatem i brakowało mu jedynie czteronapędu. Ten przydałby się głównie w czasie szybkiego startu - wtedy przednie koła potrafią zabuksować. Testowy Arteon R spalał w cyklu mieszanym 8,5 litra. Jak na te gabaryty, tą pojemność i tą moc, wynik należy uznać za bardzo optymalny.

Volkswagen Arteon R-Line

Volkswagen Arteon R-Line

Kuba Brzeziński

Volkswagen Arteon: cena bazowa, a cena testowa?

Cennik Arteona startuje od nieco ponad 144 tysięcy złotych. To jednak nie przeszkadzało modelowi testowemu w wywindowaniu wartości do 252 200 złotych. Co składa się na tą kwotę? Mocniejszy silnik, wariant R-Line, efektowne dodatki i długa lista wyposażenia dodatkowego. Tak, z części opcji spokojnie można zrezygnować. Zostawić należy głównie pakiet sportowy, cudowne felgi i czerwony lakier.

Zobacz również: Test: Volkswagen Passat Variant Elegance 2.0 TSI 190 KM DSG

Arteon a Passat, czyli podsumowanie testu!

Bardzo długo myślałem, że Arteon jest jedynie nadepniętym Passatem z nieco zmienionym dla niepoznaki pasem przednim. Po tygodniowym teście mogę powiedzieć jedno: to był spory błąd! Bo choć Arteon rzeczywiście ma bazę technologiczną zbieżną z Passatem, charakter ma już całkowicie inny. Z dużo większą dawką nonszalancji podchodzi do tematu praktyczności, ma urok amerykańskiej gwiazdy kina i serię akuratnych gadżetów w postaci chociażby szyb bez ramek. W skrócie Arteon nie jest kolejnym, solidnym, ale i zimnym Volkswagenem, a Volkswagenem, który wreszcie budzi emocje.

Volkswagen Arteon R-Line

Volkswagen Arteon R-Line

Kuba Brzeziński

Volkswagen Arteon 2.0 TSI 190 KM - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1984 cm3
  • Maksymalna moc: 190 KM (przy 4100 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 320 Nm (przy 1500 - 4100 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 237 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 7,9 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, dwusprzęgłowa, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 66 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 8,5 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 8 litrów
  • Długość: 4866 mm
  • Szerokość: 1871 mm
  • Wysokość: 1460 mm
  • Rozstaw osi: 2835 mm
  • Pojemność bagażnika: 563/1557 litrów
  • Cena: od 144 590 zł

Volkswagen Arteon R-Line - cena i wyposażenie:

  • Cena: 252 200 zł,
  • 20-calowe felgi aluminiowe,
  • cyfrowy zestaw wskaźników,
  • aktywny tempomat ACC 210 km/h,
  • przednie i tylne światła LED,
  • system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania,
  • system Lane Assist, Traffic Jam, Emergency,
  • przednia szyba podgrzewana,
  • wyświetlacz head-up,
  • dach szklany panoramiczny,
  • automatyczna klapa bagażnika,
  • system bezkluczykowego dostępu i odpalania silnika,
  • klimatyzacja z systemem Air Care.

Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Volkswagen Arteon R-Line
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

REKLAMA

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA