REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Seat Ateca FR Black - rodzinny SUV i... sportowe akcenty

Test: Seat Ateca FR Black
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Krwista czerwień, czarne dodatki, wściekłe spojrzenie, 190 koni pod maską i… 5-letnia gwarancja! W skrócie dziś test Seata Ateca FR Black.

Jedno Seatowi Atece FR Black trzeba przyznać. Prezentuje się piorunująco. Krwisty lakier nadwozia rzuca się w oczy w ruchu miejskim, a czarne obręcze aluminiowe czy czarny grill nadają mu nieco sportowego charakteru. Dobrym pomysłem jest też dołożenie srebrnych dodatków w zderzakach i na dole drzwi oraz mocno zaznaczony spojler nad tylną klapą. Skutek? Mniej wprawne oko weekendowego znawcy motoryzacji może pomylić Atecę FR z... Cuprą.

REKLAMA

Zobacz również: Elektryczna Cupra - premiera w roku 2021!

Ateca FR Black: SUV w stroju Cupry!

Pomijając zdecydowanie modniejsze wykończenia, to nadal świetnie znany SUV - co prawda w wersji sprzed liftingu. A to oznacza mocno geometryczny motyw designu nadwozia. Karoseria jest muskularna i przysadzista, ale w żadnym razie nie ociężała. Poza tym urzeka wściekłym spojrzeniem, mocną linią akcentową na boku, ale też względnie kompaktowymi rozmiarami. Seat jest najprzystojniejszym z braci z niemieckiej grupy - lepiej wygląda i od Tiguana, i od Karoqa.

Test: Seat Ateca FR

Test: Seat Ateca FR

Test: Seat Ateca FR Black

Kuba Brzeziński

Seat Ateca FR Black to ukłon w stronę sportowej stylizacji. I widać to też w kabinie pasażerskiej. W centralnej części fotela pojawia się alkantara, przeszycia na siedziskach, kierownicy i gałce zmiany biegów są wykonane czerwoną nitką, a kierownica jest spłaszczona u dołu. Fotele? Wyglądają na nieco płaskie. Mimo wszystko oferują szeroką regulację i bardzo wygodną pozycję nawet podczas dłuższych przejazdów. Niewątpliwą zaletą testowego Seata okazuje się też... nagłośnienie. System Beats wymaga symbolicznej dopłaty na poziomie 2199 złotych. W zamian gwarantuje 9 głośników i moc 340 watów!

Zobacz również: Seat hybryda SUV. Nowość w gamie marki!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Seat Ateca FR - co wyróżnia tą wersję?

O ergonomii Seata można powiedzieć wiele. I będzie to wiele dobrego. Poszczególne przyciski są dokładnie tam, gdzie być powinny. Przez to kierowca obsługuje je intuicyjnie. Od ergonomii ważniejsze są jednak inne rzeczy. Przykład? Pasażerowie docenią chociażby ilość przestrzeni. Być może trzy dorosłe osoby nie będą miały dużego komfortu podróżowania na tylnej kanapie, jednak dwójka dzieci - i to nawet dorosłych - wpasuje się do tej kabiny wręcz idealnie. Dodatkowo kufer liczy 510 litrów, czyli zmieści wakacyjne bagaże. A podróż uprzyjemniać może warty blisko 4300 złotych dach panoramiczny.

Test: Seat Ateca FR

Test: Seat Ateca FR

Test: Seat Ateca FR Black

Kuba Brzeziński

Jeżeli chodzi o kabinę pasażerską, mam też kilka uwag. Po pierwsze wnętrze ma jak na ten segment rynku chyba zbyt duże stężenie twardych plastików - chociażby na boczkach drzwi. Te choć wyglądają estetycznie i nie rzucają się w oczy, są niemiłe w dotyku. Po drugie czarne dodatki pasują do linii FR Black. Nie wszędzie jednak wyglądają dobrze. Przykład? Klamki zdecydowanie powinny zachować srebrne wstawki. Z czarnymi wyglądają trochę... tanio.

Zobacz również: Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?

Ile pali seat Ateca? 190 koni ma swój apetyt…

Testowy Seat Ateca FR Black był napędzany 2-litrowym silnikiem TSI. Benzyniak oferuje 190 koni mechanicznych, współpracuje z 7-biegową skrzynią automatyczną, a do tego transferuje moc na asfalt za pośrednictwem elektronicznie sterowanego 4x4. Układ napędowy z całą pewnością nie jest przesadnie oszczędny. W cyklu mieszanym uzyskałem spalanie wynoszące nieco ponad 9 litrów paliwa. Z drugiej strony pracuje gładko, równomiernie rozwija moc, jest dynamiczny ze startu i… choć dyskretnie, to jednak przyjemnie powarkuje w czasie przyspieszania.

Test: Seat Ateca FR

Test: Seat Ateca FR

Test: Seat Ateca FR Black

Kuba Brzeziński

Ateca 2.0 TSI osiąga pierwszą setkę w 7,1 sekundy. To naprawdę dobry wynik! I co ważne, po przekroczeniu pierwszej setki, też nie ma problemów z rozwijaniem prędkości. W efekcie w trasie kierowca nie musi się martwić o brak siły np. podczas wyprzedzania ciężarówki. Automat? Ten w żadnym razie nie przeszkadza. W modelu testowym można było korzystać z łopatek przy kierownicy - te umożliwiają np. redukcję biegu. Napęd? Działa bardzo sprawnie i mocno poprawia trakcję. Za jego sprawą nawet uwolnienie 350 Nm momentu obrotowego nie było w stanie zerwać trakcji w czasie startu.

Zobacz również: Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!

Ateca: test ze sportowym zacięciem?

Seat Ateca FR mocno stawia na sport. To wyraźnie widać po designie nadwozia, ale też czuć w czasie jazdy. Kierownica pracuje z delikatnym oporem. Ten nie przeszkadza podczas manewrów parkingowych, ale poprawia precyzję. Co do zawieszenia, Hiszpanie postawili na dość sztywną konstrukcję, która mimo wszystko głośno nie pracuje na nierównościach. Skutkiem jest pewne resorowanie, które być może nie przynosi większych emocji w mieście, ale okazuje się bardzo stabilne i przewidywalne podczas szybszej jazdy w trasie.

Test: Seat Ateca FR

Test: Seat Ateca FR

Test: Seat Ateca FR Black

Kuba Brzeziński

Seat Ateca FR choć wygląda trochę jak baby-Cupra, Cuprą niestety jeszcze nie jest. Nie ma tyle charakteru i tyle pewności siebie. Tylko czy to źle? Chyba nie do końca. Szczególnie że SUV z Hiszpanii z krwistym nadwoziem i czarnymi dodatkami prezentuje się świetnie, a do tego uwielbia dalekie podróże, prowadzi się intuicyjnie i w standardzie oferuje aż 5 lat fabrycznej gwarancji. A to wartości, które doceni każdy kierowca poszukujący nieco niesztampowego towarzysza codziennych podróży. I Ateca byłaby jeszcze lepsza, gdyby nie błędy popełnione na polu jakości czy nieco zbyt paliwożerny silnik.

Seat Ateca FR Black 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1984 cm3
  • Maksymalna moc: 190 KM (przy 4500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 350 Nm (przy 1500 - 4400 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 212 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 7,1 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 50 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 9,2 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 8,5 litra
  • Długość: 4363 mm
  • Szerokość: 1841 mm
  • Wysokość: 1601 mm
  • Rozstaw osi: 2638 mm
  • Pojemność bagażnika: 510 litrów
  • Cena: od 87 800 złotych

Seat Ateca FR Black - cena i wyposażenie:

  • Cena: 157 195 złotych
  • Wirtualny kokpit z kolorowym ekranem TFT 10,25 cala
  • Beats Sound System
  • Full Link
  • Asystent świateł drogowych
  • Asystent pasa ruchu
  • System rozpoznawania znaków drogowych
  • Asystent jazdy w korku
  • Aktywny tempomat
  • System monitorowania martwego pola
  • System kamer 360 z widokiem z góry
  • Automatyczna klimatyzacja dwustrefowa
  • Przednie światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów
  • Nawigacja satelitarna
  • Pełne przednie światła LED
  • Tylne światła LED
  • 18-calowe felgi aluminiowe

Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA