REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Seat Ateca FR Black - rodzinny SUV i... sportowe akcenty

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Seat Ateca FR Black
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Krwista czerwień, czarne dodatki, wściekłe spojrzenie, 190 koni pod maską i… 5-letnia gwarancja! W skrócie dziś test Seata Ateca FR Black.

Jedno Seatowi Atece FR Black trzeba przyznać. Prezentuje się piorunująco. Krwisty lakier nadwozia rzuca się w oczy w ruchu miejskim, a czarne obręcze aluminiowe czy czarny grill nadają mu nieco sportowego charakteru. Dobrym pomysłem jest też dołożenie srebrnych dodatków w zderzakach i na dole drzwi oraz mocno zaznaczony spojler nad tylną klapą. Skutek? Mniej wprawne oko weekendowego znawcy motoryzacji może pomylić Atecę FR z... Cuprą.

REKLAMA

Zobacz również: Elektryczna Cupra - premiera w roku 2021!

Ateca FR Black: SUV w stroju Cupry!

Pomijając zdecydowanie modniejsze wykończenia, to nadal świetnie znany SUV - co prawda w wersji sprzed liftingu. A to oznacza mocno geometryczny motyw designu nadwozia. Karoseria jest muskularna i przysadzista, ale w żadnym razie nie ociężała. Poza tym urzeka wściekłym spojrzeniem, mocną linią akcentową na boku, ale też względnie kompaktowymi rozmiarami. Seat jest najprzystojniejszym z braci z niemieckiej grupy - lepiej wygląda i od Tiguana, i od Karoqa.

Test: Seat Ateca FR

Test: Seat Ateca FR Black

Kuba Brzeziński

Seat Ateca FR Black to ukłon w stronę sportowej stylizacji. I widać to też w kabinie pasażerskiej. W centralnej części fotela pojawia się alkantara, przeszycia na siedziskach, kierownicy i gałce zmiany biegów są wykonane czerwoną nitką, a kierownica jest spłaszczona u dołu. Fotele? Wyglądają na nieco płaskie. Mimo wszystko oferują szeroką regulację i bardzo wygodną pozycję nawet podczas dłuższych przejazdów. Niewątpliwą zaletą testowego Seata okazuje się też... nagłośnienie. System Beats wymaga symbolicznej dopłaty na poziomie 2199 złotych. W zamian gwarantuje 9 głośników i moc 340 watów!

Zobacz również: Seat hybryda SUV. Nowość w gamie marki!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Seat Ateca FR - co wyróżnia tą wersję?

O ergonomii Seata można powiedzieć wiele. I będzie to wiele dobrego. Poszczególne przyciski są dokładnie tam, gdzie być powinny. Przez to kierowca obsługuje je intuicyjnie. Od ergonomii ważniejsze są jednak inne rzeczy. Przykład? Pasażerowie docenią chociażby ilość przestrzeni. Być może trzy dorosłe osoby nie będą miały dużego komfortu podróżowania na tylnej kanapie, jednak dwójka dzieci - i to nawet dorosłych - wpasuje się do tej kabiny wręcz idealnie. Dodatkowo kufer liczy 510 litrów, czyli zmieści wakacyjne bagaże. A podróż uprzyjemniać może warty blisko 4300 złotych dach panoramiczny.

Test: Seat Ateca FR

Test: Seat Ateca FR Black

Kuba Brzeziński

Jeżeli chodzi o kabinę pasażerską, mam też kilka uwag. Po pierwsze wnętrze ma jak na ten segment rynku chyba zbyt duże stężenie twardych plastików - chociażby na boczkach drzwi. Te choć wyglądają estetycznie i nie rzucają się w oczy, są niemiłe w dotyku. Po drugie czarne dodatki pasują do linii FR Black. Nie wszędzie jednak wyglądają dobrze. Przykład? Klamki zdecydowanie powinny zachować srebrne wstawki. Z czarnymi wyglądają trochę... tanio.

Zobacz również: Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?

Ile pali seat Ateca? 190 koni ma swój apetyt…

Testowy Seat Ateca FR Black był napędzany 2-litrowym silnikiem TSI. Benzyniak oferuje 190 koni mechanicznych, współpracuje z 7-biegową skrzynią automatyczną, a do tego transferuje moc na asfalt za pośrednictwem elektronicznie sterowanego 4x4. Układ napędowy z całą pewnością nie jest przesadnie oszczędny. W cyklu mieszanym uzyskałem spalanie wynoszące nieco ponad 9 litrów paliwa. Z drugiej strony pracuje gładko, równomiernie rozwija moc, jest dynamiczny ze startu i… choć dyskretnie, to jednak przyjemnie powarkuje w czasie przyspieszania.

Test: Seat Ateca FR

Test: Seat Ateca FR Black

Kuba Brzeziński

Ateca 2.0 TSI osiąga pierwszą setkę w 7,1 sekundy. To naprawdę dobry wynik! I co ważne, po przekroczeniu pierwszej setki, też nie ma problemów z rozwijaniem prędkości. W efekcie w trasie kierowca nie musi się martwić o brak siły np. podczas wyprzedzania ciężarówki. Automat? Ten w żadnym razie nie przeszkadza. W modelu testowym można było korzystać z łopatek przy kierownicy - te umożliwiają np. redukcję biegu. Napęd? Działa bardzo sprawnie i mocno poprawia trakcję. Za jego sprawą nawet uwolnienie 350 Nm momentu obrotowego nie było w stanie zerwać trakcji w czasie startu.

Zobacz również: Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!

Ateca: test ze sportowym zacięciem?

Seat Ateca FR mocno stawia na sport. To wyraźnie widać po designie nadwozia, ale też czuć w czasie jazdy. Kierownica pracuje z delikatnym oporem. Ten nie przeszkadza podczas manewrów parkingowych, ale poprawia precyzję. Co do zawieszenia, Hiszpanie postawili na dość sztywną konstrukcję, która mimo wszystko głośno nie pracuje na nierównościach. Skutkiem jest pewne resorowanie, które być może nie przynosi większych emocji w mieście, ale okazuje się bardzo stabilne i przewidywalne podczas szybszej jazdy w trasie.

Test: Seat Ateca FR

Test: Seat Ateca FR Black

Kuba Brzeziński

Seat Ateca FR choć wygląda trochę jak baby-Cupra, Cuprą niestety jeszcze nie jest. Nie ma tyle charakteru i tyle pewności siebie. Tylko czy to źle? Chyba nie do końca. Szczególnie że SUV z Hiszpanii z krwistym nadwoziem i czarnymi dodatkami prezentuje się świetnie, a do tego uwielbia dalekie podróże, prowadzi się intuicyjnie i w standardzie oferuje aż 5 lat fabrycznej gwarancji. A to wartości, które doceni każdy kierowca poszukujący nieco niesztampowego towarzysza codziennych podróży. I Ateca byłaby jeszcze lepsza, gdyby nie błędy popełnione na polu jakości czy nieco zbyt paliwożerny silnik.

Seat Ateca FR Black 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1984 cm3
  • Maksymalna moc: 190 KM (przy 4500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 350 Nm (przy 1500 - 4400 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 212 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 7,1 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 50 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 9,2 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 8,5 litra
  • Długość: 4363 mm
  • Szerokość: 1841 mm
  • Wysokość: 1601 mm
  • Rozstaw osi: 2638 mm
  • Pojemność bagażnika: 510 litrów
  • Cena: od 87 800 złotych

Seat Ateca FR Black - cena i wyposażenie:

  • Cena: 157 195 złotych
  • Wirtualny kokpit z kolorowym ekranem TFT 10,25 cala
  • Beats Sound System
  • Full Link
  • Asystent świateł drogowych
  • Asystent pasa ruchu
  • System rozpoznawania znaków drogowych
  • Asystent jazdy w korku
  • Aktywny tempomat
  • System monitorowania martwego pola
  • System kamer 360 z widokiem z góry
  • Automatyczna klimatyzacja dwustrefowa
  • Przednie światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów
  • Nawigacja satelitarna
  • Pełne przednie światła LED
  • Tylne światła LED
  • 18-calowe felgi aluminiowe

Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Test: Seat Ateca FR Black
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy obowiązek dla dzieci na rowerach i hulajnogach – kaski już wkrótce wymagane!

Podczas posiedzenia Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zapadła ważna decyzja dotycząca bezpieczeństwa najmłodszych użytkowników dróg. Uchwała zakłada obowiązek noszenia kasków ochronnych przez dzieci i młodzież do 16. roku życia podczas jazdy rowerem, hulajnogą elektryczną oraz urządzeniami transportu osobistego.

KGP: 112 965 interwencji, 419 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 965 interwencji. Byli wzywani do 419 wypadków drogowych.

1500 zł mandatu i 10 punktów karnych za stłuczkę? Jak tego uniknąć? Wystarczy smartfon z aplikacją mObywatel

Kolizja na drodze to stres, mandaty, punkty karne i długie czekanie na patrol. Na szczęście już niedługo w niektórych przypadkach będzie można tego wszystkiego uniknąć. Legalnie, szybko i bez papierologii. Sprawdź, co się zmieni i jak wkrótce będziesz mógł oszczędzić nawet 1500 zł.

Taniej na stacjach! Już w przyszłym tygodniu kierowcy zatankują wyraźnie taniej – znamy nowe ceny paliw

Nadchodzą spadki cen paliw, które wielu kierowców przyjmie z ulgą. Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują wyraźne obniżki cen benzyny 95-oktanowej oraz autogazu, które pojawią się już w nadchodzącym tygodniu. Dobra wiadomość dla wszystkich wybierających się w wakacyjne podróże – będzie taniej przy dystrybutorze.

REKLAMA

Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od lipca 2025 roku jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin na prawo jazdy wynikiem negatywnym – bez możliwości dokończenia jazdy. Zobacz, co się zmieniło, które błędy kończą egzamin natychmiast i jak się do niego przygotować.

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

REKLAMA

Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

REKLAMA