REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Testowy ASX był nie tylko idealnie niebieski i nie tylko miał sportowe dodatki. To też wersja niezwykle limitowana. Zostanie bowiem sprzedana na polskim rynku zaledwie w ilości 100 sztuk. Czy warto kupić japońskiego rodzynka?

Mitsubishi ASX jest znany na rynku od dekady. I choć 10 lat to całe wieki w motoryzacji, Japończycy dbają o to, aby samochód nie był mocno nadgryziony zębem czasu. Przykład? Pod koniec roku 2019 model przeszedł kolejną modernizację. A teraz jej elementem stała się limitowana wersja Insport. Jak bardzo jest limitowana? Powstanie zaledwie 100 sztuk. I tak, wiem że to nadużycie, ale muszę dodać, że nawet Ferrari powstają w większej ilości egzemplarzy. Zalety ASX-a Insport? W samochodzie testowym niesamowity był niebieski lakier. Pięknie połyskiwał w słońcu i robił naprawdę piorunujące wrażenie.

REKLAMA

Zobacz również: Nowe Mitsubishi ASX już w Polsce! Co się zmieniło?

ASX Insport - niezbyt sportowy, ale za to… ładny!

To jednak nie koniec, bo niebieski bardzo dobrze współgrał też z czarnymi i czerwonymi wstawkami. Karoseria została ubrana 18-calowymi felgami, a to jeszcze nie koniec. Na uwagę zasługiwał jeszcze jeden akcent. Niektóre plastiki użyte do wykończenia nadwozia mają strukturę… karbonu! Wniosek? Polski oddział japońskiej firmy ewidentnie zaszalał na dziale afterparts w jednym ze sklepów motoryzacyjnych. Tylko czy to źle? Moim zdaniem nie. Muskularny ASX z przytłaczająco dużą i chromowaną kratownicą grilla zyskał w ten sposób nieco więcej charakteru.

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…

Kuba Brzeziński

Po otwarciu drzwi kierowcę uderzy to, że w kabinie pasażerskiej ASX-a jest niezwykle ciemno. Czarne są i plastiki, i tapicerka. Mnie to jednak nie przerażało. Po pierwsze dlatego, że ciemne wykończenie jest praktyczniejsze. Po drugie dlatego, że czarna barwa dużo lepiej maskowała niedoskonałości materiałów wykończeniowych. Na fotelach pojawia się częściowo syntetyczna skóra, plastiki w większości są twarde, a podsufitka przypomina plusz. W Mitsubishi przeszkadzać mogą też drobne niedopatrzenia. Przykład? Na podnóżku umieszczonym zamiast pedału sprzęgła brakuje niewielkiej zaślepki w punkcie mocowania.

Zobacz również: Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mitsubishi ASX Insport - miła w dotyku alkantara na fotelach

Zalety? Zegary są wyjątkowo czytelne i zostały umieszczone w tubach. A do tego między nimi pojawia się niewielki, kolorowy ekran. Tak, jakość grafiki jest dyskusyjna, mimo wszystko przekazuje wszystkie konieczne informacje. Spodobała mi się też tapicerka foteli. Część siedziska została wyłożona miłą w dotyku alkantarą. A jej przeszycia są wykonane… czerwoną nicią! Na pedałach pojawiły się aluminiowe nakładki, podczas gdy kamera cofania nie tylko jest, ale ma wręcz zadziwiająco dobrą jak na Japończyka grafikę i jej obraz jest wyświetlany na 8-calowym ekranie dotykowym.

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…

Kuba Brzeziński

Pod maską testowego Mitsubishi ASX Insport pracował 2-litrowy, wolnossący benzyniak. Przedstawiciel wymierającego gatunku oferował 150 koni mechanicznych. I choć wartość może się wydawać optymalna, warto pamiętać że jest dostępna dopiero powyżej 6 tysięcy obr./min. - czyli dokładnie tam, gdzie skrzynia CVT nigdy nie pozwoli zajrzeć układowi napędowemu. Skutek? ASX z pewnością nie jest demonem prędkości. Sprint do pierwszej setki zajmuje mu prawie 12 sekund. Z drugiej strony przekładnia pracuje gładko, auto chętnie przyspiesza w mieście, a do tego ma rozsądne spalanie. W cyklu mieszanym palił 8 litrów.

Zobacz również: Używane: Mitsubishi ASX (od 2010) - opinie i typowe usterki

Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC - w trasie to długodystansowiec

Jeszcze lepiej Mitsubishi wypada podczas spokojnej jeździe w trasie. W takim przypadku na 62-litrowym zbiorniku spokojnie można wygenerować zasięg wynoszący nawet 900 kilometrów. Wady? Połączenie cherlawego benzyniaka i skrzyni CVT sprawia, że podczas przyspieszania kierowca musi słuchać głośnego buczenia silnika. Na szczęście można się do nieco przyzwyczaić. ASX Insport głównie z nazwy ma sportowe konotacje. I to czuć nie tylko po układzie napędowym, ale i podwoziu. Mitsubishi dobrze trzyma się nawierzchni, ale ma zbyt mocno wspomagany układ kierowniczy. Poza tym nadwozie lubi wychylać się w zakrętach.

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…

Kuba Brzeziński

Mitsubishi ASX Insport choć chciałby udawać nieco młodzieżowego, upływu czasu nie ukryje. Ta konstrukcja ma dekadę i to czuć. Tylko czy to źle? Odpowiedź zależy od punktu widzenia. Jeżeli kierowca poszukuje elektronicznych gadżetów, tych niestety ich nie uświadczy. Gdy jednak szuka samochodu, na którym można polegać dłużej niż przez pierwsze 3 - 4 lata eksploatacji, Mitsubishi raczej nie powinien być zawiedziony. To auto wykonane w zgodzie z zasadami starej szkoły. Ma ograniczoną do minimum elektronikę i prostą technologię w postaci wolnossącego silnika o pojemności 2 litrów.

Mitsubishi ASX Insport - on po prostu nie lubi… się psuć!

W skrócie Mitsubishi ASX to nie jest pojazd zaprojektowany przez dział zajmujący się planowaniem awarii. W tworzeniu tej konstrukcji brali udział ludzie, którzy postojów na poboczach chcieliby uniknąć. A to połączenie, które daje kierowcy gwarancję, że za kierownicą ASX-a bez problemów pokona setki tysięcy kilometrów. W dzisiejszej rzeczywistości motoryzacyjnej to wartość sama w sobie.

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - dane techniczne:

  • Silnik: R4, wolnossący, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1998 cm3
  • Maksymalna moc: 150 KM (przy 6000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 195 Nm (przy 4200 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 190 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 11,7 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna CVT
  • Zbiornik paliwa: 63 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 8,0 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 7,8 litra
  • Długość: 4365 mm
  • Szerokość: 1810 mm
  • Wysokość: 1640 mm
  • Rozstaw osi: 2670 mm
  • Pojemność bagażnika: 406 litrów
  • Cena: od 77 490 złotych

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - cena i wyposażenie:

  • Cena: 107 990 zł
  • Felgi aluminiowe 18-cali w kolorze czarnym z czerwonymi detalami
  • Częściowo skórzana tapicerka foteli
  • Kierownica, gałka dźwigni zmiany biegów i uchwyt dźwigni hamulca ręcznego przeszyte czerwoną nicią
  • Podsufitka w kolorze czarnym
  • Aluminiowe nakładki na pedały
  • Przednie reflektory BI-LED dla świateł drogowych i mijania
  • Światła do jazdy dziennej LED
  • Tylne światła wykonane w technologii LED
  • Przednie i tylne czujniki parkowania
  • Kamera cofania
  • System multimedialny z aplikacją Android Auto i Apple Car Play
  • 6 głośników
  • Tempomat

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA