REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Testowy ASX był nie tylko idealnie niebieski i nie tylko miał sportowe dodatki. To też wersja niezwykle limitowana. Zostanie bowiem sprzedana na polskim rynku zaledwie w ilości 100 sztuk. Czy warto kupić japońskiego rodzynka?

Mitsubishi ASX jest znany na rynku od dekady. I choć 10 lat to całe wieki w motoryzacji, Japończycy dbają o to, aby samochód nie był mocno nadgryziony zębem czasu. Przykład? Pod koniec roku 2019 model przeszedł kolejną modernizację. A teraz jej elementem stała się limitowana wersja Insport. Jak bardzo jest limitowana? Powstanie zaledwie 100 sztuk. I tak, wiem że to nadużycie, ale muszę dodać, że nawet Ferrari powstają w większej ilości egzemplarzy. Zalety ASX-a Insport? W samochodzie testowym niesamowity był niebieski lakier. Pięknie połyskiwał w słońcu i robił naprawdę piorunujące wrażenie.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Nowe Mitsubishi ASX już w Polsce! Co się zmieniło?

ASX Insport - niezbyt sportowy, ale za to… ładny!

To jednak nie koniec, bo niebieski bardzo dobrze współgrał też z czarnymi i czerwonymi wstawkami. Karoseria została ubrana 18-calowymi felgami, a to jeszcze nie koniec. Na uwagę zasługiwał jeszcze jeden akcent. Niektóre plastiki użyte do wykończenia nadwozia mają strukturę… karbonu! Wniosek? Polski oddział japońskiej firmy ewidentnie zaszalał na dziale afterparts w jednym ze sklepów motoryzacyjnych. Tylko czy to źle? Moim zdaniem nie. Muskularny ASX z przytłaczająco dużą i chromowaną kratownicą grilla zyskał w ten sposób nieco więcej charakteru.

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…

Kuba Brzeziński

Po otwarciu drzwi kierowcę uderzy to, że w kabinie pasażerskiej ASX-a jest niezwykle ciemno. Czarne są i plastiki, i tapicerka. Mnie to jednak nie przerażało. Po pierwsze dlatego, że ciemne wykończenie jest praktyczniejsze. Po drugie dlatego, że czarna barwa dużo lepiej maskowała niedoskonałości materiałów wykończeniowych. Na fotelach pojawia się częściowo syntetyczna skóra, plastiki w większości są twarde, a podsufitka przypomina plusz. W Mitsubishi przeszkadzać mogą też drobne niedopatrzenia. Przykład? Na podnóżku umieszczonym zamiast pedału sprzęgła brakuje niewielkiej zaślepki w punkcie mocowania.

REKLAMA

Zobacz również: Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mitsubishi ASX Insport - miła w dotyku alkantara na fotelach

Zalety? Zegary są wyjątkowo czytelne i zostały umieszczone w tubach. A do tego między nimi pojawia się niewielki, kolorowy ekran. Tak, jakość grafiki jest dyskusyjna, mimo wszystko przekazuje wszystkie konieczne informacje. Spodobała mi się też tapicerka foteli. Część siedziska została wyłożona miłą w dotyku alkantarą. A jej przeszycia są wykonane… czerwoną nicią! Na pedałach pojawiły się aluminiowe nakładki, podczas gdy kamera cofania nie tylko jest, ale ma wręcz zadziwiająco dobrą jak na Japończyka grafikę i jej obraz jest wyświetlany na 8-calowym ekranie dotykowym.

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…

Kuba Brzeziński

Pod maską testowego Mitsubishi ASX Insport pracował 2-litrowy, wolnossący benzyniak. Przedstawiciel wymierającego gatunku oferował 150 koni mechanicznych. I choć wartość może się wydawać optymalna, warto pamiętać że jest dostępna dopiero powyżej 6 tysięcy obr./min. - czyli dokładnie tam, gdzie skrzynia CVT nigdy nie pozwoli zajrzeć układowi napędowemu. Skutek? ASX z pewnością nie jest demonem prędkości. Sprint do pierwszej setki zajmuje mu prawie 12 sekund. Z drugiej strony przekładnia pracuje gładko, auto chętnie przyspiesza w mieście, a do tego ma rozsądne spalanie. W cyklu mieszanym palił 8 litrów.

Zobacz również: Używane: Mitsubishi ASX (od 2010) - opinie i typowe usterki

Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC - w trasie to długodystansowiec

Jeszcze lepiej Mitsubishi wypada podczas spokojnej jeździe w trasie. W takim przypadku na 62-litrowym zbiorniku spokojnie można wygenerować zasięg wynoszący nawet 900 kilometrów. Wady? Połączenie cherlawego benzyniaka i skrzyni CVT sprawia, że podczas przyspieszania kierowca musi słuchać głośnego buczenia silnika. Na szczęście można się do nieco przyzwyczaić. ASX Insport głównie z nazwy ma sportowe konotacje. I to czuć nie tylko po układzie napędowym, ale i podwoziu. Mitsubishi dobrze trzyma się nawierzchni, ale ma zbyt mocno wspomagany układ kierowniczy. Poza tym nadwozie lubi wychylać się w zakrętach.

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…

Kuba Brzeziński

Mitsubishi ASX Insport choć chciałby udawać nieco młodzieżowego, upływu czasu nie ukryje. Ta konstrukcja ma dekadę i to czuć. Tylko czy to źle? Odpowiedź zależy od punktu widzenia. Jeżeli kierowca poszukuje elektronicznych gadżetów, tych niestety ich nie uświadczy. Gdy jednak szuka samochodu, na którym można polegać dłużej niż przez pierwsze 3 - 4 lata eksploatacji, Mitsubishi raczej nie powinien być zawiedziony. To auto wykonane w zgodzie z zasadami starej szkoły. Ma ograniczoną do minimum elektronikę i prostą technologię w postaci wolnossącego silnika o pojemności 2 litrów.

Mitsubishi ASX Insport - on po prostu nie lubi… się psuć!

W skrócie Mitsubishi ASX to nie jest pojazd zaprojektowany przez dział zajmujący się planowaniem awarii. W tworzeniu tej konstrukcji brali udział ludzie, którzy postojów na poboczach chcieliby uniknąć. A to połączenie, które daje kierowcy gwarancję, że za kierownicą ASX-a bez problemów pokona setki tysięcy kilometrów. W dzisiejszej rzeczywistości motoryzacyjnej to wartość sama w sobie.

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - dane techniczne:

  • Silnik: R4, wolnossący, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1998 cm3
  • Maksymalna moc: 150 KM (przy 6000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 195 Nm (przy 4200 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 190 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 11,7 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna CVT
  • Zbiornik paliwa: 63 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 8,0 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 7,8 litra
  • Długość: 4365 mm
  • Szerokość: 1810 mm
  • Wysokość: 1640 mm
  • Rozstaw osi: 2670 mm
  • Pojemność bagażnika: 406 litrów
  • Cena: od 77 490 złotych

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - cena i wyposażenie:

  • Cena: 107 990 zł
  • Felgi aluminiowe 18-cali w kolorze czarnym z czerwonymi detalami
  • Częściowo skórzana tapicerka foteli
  • Kierownica, gałka dźwigni zmiany biegów i uchwyt dźwigni hamulca ręcznego przeszyte czerwoną nicią
  • Podsufitka w kolorze czarnym
  • Aluminiowe nakładki na pedały
  • Przednie reflektory BI-LED dla świateł drogowych i mijania
  • Światła do jazdy dziennej LED
  • Tylne światła wykonane w technologii LED
  • Przednie i tylne czujniki parkowania
  • Kamera cofania
  • System multimedialny z aplikacją Android Auto i Apple Car Play
  • 6 głośników
  • Tempomat

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

REKLAMA

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA