REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Testowy ASX był nie tylko idealnie niebieski i nie tylko miał sportowe dodatki. To też wersja niezwykle limitowana. Zostanie bowiem sprzedana na polskim rynku zaledwie w ilości 100 sztuk. Czy warto kupić japońskiego rodzynka?

Mitsubishi ASX jest znany na rynku od dekady. I choć 10 lat to całe wieki w motoryzacji, Japończycy dbają o to, aby samochód nie był mocno nadgryziony zębem czasu. Przykład? Pod koniec roku 2019 model przeszedł kolejną modernizację. A teraz jej elementem stała się limitowana wersja Insport. Jak bardzo jest limitowana? Powstanie zaledwie 100 sztuk. I tak, wiem że to nadużycie, ale muszę dodać, że nawet Ferrari powstają w większej ilości egzemplarzy. Zalety ASX-a Insport? W samochodzie testowym niesamowity był niebieski lakier. Pięknie połyskiwał w słońcu i robił naprawdę piorunujące wrażenie.

REKLAMA

Zobacz również: Nowe Mitsubishi ASX już w Polsce! Co się zmieniło?

ASX Insport - niezbyt sportowy, ale za to… ładny!

To jednak nie koniec, bo niebieski bardzo dobrze współgrał też z czarnymi i czerwonymi wstawkami. Karoseria została ubrana 18-calowymi felgami, a to jeszcze nie koniec. Na uwagę zasługiwał jeszcze jeden akcent. Niektóre plastiki użyte do wykończenia nadwozia mają strukturę… karbonu! Wniosek? Polski oddział japońskiej firmy ewidentnie zaszalał na dziale afterparts w jednym ze sklepów motoryzacyjnych. Tylko czy to źle? Moim zdaniem nie. Muskularny ASX z przytłaczająco dużą i chromowaną kratownicą grilla zyskał w ten sposób nieco więcej charakteru.

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…

Kuba Brzeziński

Po otwarciu drzwi kierowcę uderzy to, że w kabinie pasażerskiej ASX-a jest niezwykle ciemno. Czarne są i plastiki, i tapicerka. Mnie to jednak nie przerażało. Po pierwsze dlatego, że ciemne wykończenie jest praktyczniejsze. Po drugie dlatego, że czarna barwa dużo lepiej maskowała niedoskonałości materiałów wykończeniowych. Na fotelach pojawia się częściowo syntetyczna skóra, plastiki w większości są twarde, a podsufitka przypomina plusz. W Mitsubishi przeszkadzać mogą też drobne niedopatrzenia. Przykład? Na podnóżku umieszczonym zamiast pedału sprzęgła brakuje niewielkiej zaślepki w punkcie mocowania.

Zobacz również: Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mitsubishi ASX Insport - miła w dotyku alkantara na fotelach

Zalety? Zegary są wyjątkowo czytelne i zostały umieszczone w tubach. A do tego między nimi pojawia się niewielki, kolorowy ekran. Tak, jakość grafiki jest dyskusyjna, mimo wszystko przekazuje wszystkie konieczne informacje. Spodobała mi się też tapicerka foteli. Część siedziska została wyłożona miłą w dotyku alkantarą. A jej przeszycia są wykonane… czerwoną nicią! Na pedałach pojawiły się aluminiowe nakładki, podczas gdy kamera cofania nie tylko jest, ale ma wręcz zadziwiająco dobrą jak na Japończyka grafikę i jej obraz jest wyświetlany na 8-calowym ekranie dotykowym.

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…

Kuba Brzeziński

Pod maską testowego Mitsubishi ASX Insport pracował 2-litrowy, wolnossący benzyniak. Przedstawiciel wymierającego gatunku oferował 150 koni mechanicznych. I choć wartość może się wydawać optymalna, warto pamiętać że jest dostępna dopiero powyżej 6 tysięcy obr./min. - czyli dokładnie tam, gdzie skrzynia CVT nigdy nie pozwoli zajrzeć układowi napędowemu. Skutek? ASX z pewnością nie jest demonem prędkości. Sprint do pierwszej setki zajmuje mu prawie 12 sekund. Z drugiej strony przekładnia pracuje gładko, auto chętnie przyspiesza w mieście, a do tego ma rozsądne spalanie. W cyklu mieszanym palił 8 litrów.

Zobacz również: Używane: Mitsubishi ASX (od 2010) - opinie i typowe usterki

Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC - w trasie to długodystansowiec

Jeszcze lepiej Mitsubishi wypada podczas spokojnej jeździe w trasie. W takim przypadku na 62-litrowym zbiorniku spokojnie można wygenerować zasięg wynoszący nawet 900 kilometrów. Wady? Połączenie cherlawego benzyniaka i skrzyni CVT sprawia, że podczas przyspieszania kierowca musi słuchać głośnego buczenia silnika. Na szczęście można się do nieco przyzwyczaić. ASX Insport głównie z nazwy ma sportowe konotacje. I to czuć nie tylko po układzie napędowym, ale i podwoziu. Mitsubishi dobrze trzyma się nawierzchni, ale ma zbyt mocno wspomagany układ kierowniczy. Poza tym nadwozie lubi wychylać się w zakrętach.

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…

Kuba Brzeziński

Mitsubishi ASX Insport choć chciałby udawać nieco młodzieżowego, upływu czasu nie ukryje. Ta konstrukcja ma dekadę i to czuć. Tylko czy to źle? Odpowiedź zależy od punktu widzenia. Jeżeli kierowca poszukuje elektronicznych gadżetów, tych niestety ich nie uświadczy. Gdy jednak szuka samochodu, na którym można polegać dłużej niż przez pierwsze 3 - 4 lata eksploatacji, Mitsubishi raczej nie powinien być zawiedziony. To auto wykonane w zgodzie z zasadami starej szkoły. Ma ograniczoną do minimum elektronikę i prostą technologię w postaci wolnossącego silnika o pojemności 2 litrów.

Mitsubishi ASX Insport - on po prostu nie lubi… się psuć!

W skrócie Mitsubishi ASX to nie jest pojazd zaprojektowany przez dział zajmujący się planowaniem awarii. W tworzeniu tej konstrukcji brali udział ludzie, którzy postojów na poboczach chcieliby uniknąć. A to połączenie, które daje kierowcy gwarancję, że za kierownicą ASX-a bez problemów pokona setki tysięcy kilometrów. W dzisiejszej rzeczywistości motoryzacyjnej to wartość sama w sobie.

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - dane techniczne:

  • Silnik: R4, wolnossący, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1998 cm3
  • Maksymalna moc: 150 KM (przy 6000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 195 Nm (przy 4200 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 190 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 11,7 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna CVT
  • Zbiornik paliwa: 63 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 8,0 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 7,8 litra
  • Długość: 4365 mm
  • Szerokość: 1810 mm
  • Wysokość: 1640 mm
  • Rozstaw osi: 2670 mm
  • Pojemność bagażnika: 406 litrów
  • Cena: od 77 490 złotych

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - cena i wyposażenie:

  • Cena: 107 990 zł
  • Felgi aluminiowe 18-cali w kolorze czarnym z czerwonymi detalami
  • Częściowo skórzana tapicerka foteli
  • Kierownica, gałka dźwigni zmiany biegów i uchwyt dźwigni hamulca ręcznego przeszyte czerwoną nicią
  • Podsufitka w kolorze czarnym
  • Aluminiowe nakładki na pedały
  • Przednie reflektory BI-LED dla świateł drogowych i mijania
  • Światła do jazdy dziennej LED
  • Tylne światła wykonane w technologii LED
  • Przednie i tylne czujniki parkowania
  • Kamera cofania
  • System multimedialny z aplikacją Android Auto i Apple Car Play
  • 6 głośników
  • Tempomat

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA