REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Testowy ASX był nie tylko idealnie niebieski i nie tylko miał sportowe dodatki. To też wersja niezwykle limitowana. Zostanie bowiem sprzedana na polskim rynku zaledwie w ilości 100 sztuk. Czy warto kupić japońskiego rodzynka?

Mitsubishi ASX jest znany na rynku od dekady. I choć 10 lat to całe wieki w motoryzacji, Japończycy dbają o to, aby samochód nie był mocno nadgryziony zębem czasu. Przykład? Pod koniec roku 2019 model przeszedł kolejną modernizację. A teraz jej elementem stała się limitowana wersja Insport. Jak bardzo jest limitowana? Powstanie zaledwie 100 sztuk. I tak, wiem że to nadużycie, ale muszę dodać, że nawet Ferrari powstają w większej ilości egzemplarzy. Zalety ASX-a Insport? W samochodzie testowym niesamowity był niebieski lakier. Pięknie połyskiwał w słońcu i robił naprawdę piorunujące wrażenie.

REKLAMA

Zobacz również: Nowe Mitsubishi ASX już w Polsce! Co się zmieniło?

ASX Insport - niezbyt sportowy, ale za to… ładny!

To jednak nie koniec, bo niebieski bardzo dobrze współgrał też z czarnymi i czerwonymi wstawkami. Karoseria została ubrana 18-calowymi felgami, a to jeszcze nie koniec. Na uwagę zasługiwał jeszcze jeden akcent. Niektóre plastiki użyte do wykończenia nadwozia mają strukturę… karbonu! Wniosek? Polski oddział japońskiej firmy ewidentnie zaszalał na dziale afterparts w jednym ze sklepów motoryzacyjnych. Tylko czy to źle? Moim zdaniem nie. Muskularny ASX z przytłaczająco dużą i chromowaną kratownicą grilla zyskał w ten sposób nieco więcej charakteru.

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…

Kuba Brzeziński

Po otwarciu drzwi kierowcę uderzy to, że w kabinie pasażerskiej ASX-a jest niezwykle ciemno. Czarne są i plastiki, i tapicerka. Mnie to jednak nie przerażało. Po pierwsze dlatego, że ciemne wykończenie jest praktyczniejsze. Po drugie dlatego, że czarna barwa dużo lepiej maskowała niedoskonałości materiałów wykończeniowych. Na fotelach pojawia się częściowo syntetyczna skóra, plastiki w większości są twarde, a podsufitka przypomina plusz. W Mitsubishi przeszkadzać mogą też drobne niedopatrzenia. Przykład? Na podnóżku umieszczonym zamiast pedału sprzęgła brakuje niewielkiej zaślepki w punkcie mocowania.

Zobacz również: Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mitsubishi ASX Insport - miła w dotyku alkantara na fotelach

Zalety? Zegary są wyjątkowo czytelne i zostały umieszczone w tubach. A do tego między nimi pojawia się niewielki, kolorowy ekran. Tak, jakość grafiki jest dyskusyjna, mimo wszystko przekazuje wszystkie konieczne informacje. Spodobała mi się też tapicerka foteli. Część siedziska została wyłożona miłą w dotyku alkantarą. A jej przeszycia są wykonane… czerwoną nicią! Na pedałach pojawiły się aluminiowe nakładki, podczas gdy kamera cofania nie tylko jest, ale ma wręcz zadziwiająco dobrą jak na Japończyka grafikę i jej obraz jest wyświetlany na 8-calowym ekranie dotykowym.

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…

Kuba Brzeziński

Pod maską testowego Mitsubishi ASX Insport pracował 2-litrowy, wolnossący benzyniak. Przedstawiciel wymierającego gatunku oferował 150 koni mechanicznych. I choć wartość może się wydawać optymalna, warto pamiętać że jest dostępna dopiero powyżej 6 tysięcy obr./min. - czyli dokładnie tam, gdzie skrzynia CVT nigdy nie pozwoli zajrzeć układowi napędowemu. Skutek? ASX z pewnością nie jest demonem prędkości. Sprint do pierwszej setki zajmuje mu prawie 12 sekund. Z drugiej strony przekładnia pracuje gładko, auto chętnie przyspiesza w mieście, a do tego ma rozsądne spalanie. W cyklu mieszanym palił 8 litrów.

Zobacz również: Używane: Mitsubishi ASX (od 2010) - opinie i typowe usterki

Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC - w trasie to długodystansowiec

Jeszcze lepiej Mitsubishi wypada podczas spokojnej jeździe w trasie. W takim przypadku na 62-litrowym zbiorniku spokojnie można wygenerować zasięg wynoszący nawet 900 kilometrów. Wady? Połączenie cherlawego benzyniaka i skrzyni CVT sprawia, że podczas przyspieszania kierowca musi słuchać głośnego buczenia silnika. Na szczęście można się do nieco przyzwyczaić. ASX Insport głównie z nazwy ma sportowe konotacje. I to czuć nie tylko po układzie napędowym, ale i podwoziu. Mitsubishi dobrze trzyma się nawierzchni, ale ma zbyt mocno wspomagany układ kierowniczy. Poza tym nadwozie lubi wychylać się w zakrętach.

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…

Kuba Brzeziński

Mitsubishi ASX Insport choć chciałby udawać nieco młodzieżowego, upływu czasu nie ukryje. Ta konstrukcja ma dekadę i to czuć. Tylko czy to źle? Odpowiedź zależy od punktu widzenia. Jeżeli kierowca poszukuje elektronicznych gadżetów, tych niestety ich nie uświadczy. Gdy jednak szuka samochodu, na którym można polegać dłużej niż przez pierwsze 3 - 4 lata eksploatacji, Mitsubishi raczej nie powinien być zawiedziony. To auto wykonane w zgodzie z zasadami starej szkoły. Ma ograniczoną do minimum elektronikę i prostą technologię w postaci wolnossącego silnika o pojemności 2 litrów.

Mitsubishi ASX Insport - on po prostu nie lubi… się psuć!

W skrócie Mitsubishi ASX to nie jest pojazd zaprojektowany przez dział zajmujący się planowaniem awarii. W tworzeniu tej konstrukcji brali udział ludzie, którzy postojów na poboczach chcieliby uniknąć. A to połączenie, które daje kierowcy gwarancję, że za kierownicą ASX-a bez problemów pokona setki tysięcy kilometrów. W dzisiejszej rzeczywistości motoryzacyjnej to wartość sama w sobie.

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - dane techniczne:

  • Silnik: R4, wolnossący, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1998 cm3
  • Maksymalna moc: 150 KM (przy 6000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 195 Nm (przy 4200 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 190 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 11,7 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna CVT
  • Zbiornik paliwa: 63 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 8,0 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 7,8 litra
  • Długość: 4365 mm
  • Szerokość: 1810 mm
  • Wysokość: 1640 mm
  • Rozstaw osi: 2670 mm
  • Pojemność bagażnika: 406 litrów
  • Cena: od 77 490 złotych

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - cena i wyposażenie:

  • Cena: 107 990 zł
  • Felgi aluminiowe 18-cali w kolorze czarnym z czerwonymi detalami
  • Częściowo skórzana tapicerka foteli
  • Kierownica, gałka dźwigni zmiany biegów i uchwyt dźwigni hamulca ręcznego przeszyte czerwoną nicią
  • Podsufitka w kolorze czarnym
  • Aluminiowe nakładki na pedały
  • Przednie reflektory BI-LED dla świateł drogowych i mijania
  • Światła do jazdy dziennej LED
  • Tylne światła wykonane w technologii LED
  • Przednie i tylne czujniki parkowania
  • Kamera cofania
  • System multimedialny z aplikacją Android Auto i Apple Car Play
  • 6 głośników
  • Tempomat

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Fałszywe prawo jazdy, cudze karty i ciężarówki w fatalnym stanie. Seria szokujących kontroli ITD na Dolnym Śląsku

Wyprzedził go radiowóz ITD. Zjechał na pobocze i… szybko wyjął cudzą kartę kierowcy. Fałszywe dokumenty, sądowe zakazy i ciężarówki z niesprawnymi hamulcami – inspektorzy z Wrocławia nie kryli zaskoczenia skalą nieprawidłowości. Sprawdzamy, co wykazały kontrole drogowe przeprowadzone w lipcu 2025 r.

Prawo jazdy 2025: kod 01 i mandat 500 zł. Ten błąd może Cię słono kosztować

Masz wpisany kod w prawie jazdy? Nawet jeśli widzisz dobrze i czujesz się pewnie za kierownicą, niewłaściwe użycie okularów lub soczewek może skutkować mandatem i to w wysokości 500 zł. Przepisy są w tej kwestii jednoznaczne. Wyjaśniamy, co oznaczają kody ograniczeń, jak je interpretować i kiedy grozi kara.

Nowy obowiązek dla dzieci na rowerach i hulajnogach – kaski już wkrótce wymagane!

Podczas posiedzenia Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zapadła ważna decyzja dotycząca bezpieczeństwa najmłodszych użytkowników dróg. Uchwała zakłada obowiązek noszenia kasków ochronnych przez dzieci i młodzież do 16. roku życia podczas jazdy rowerem, hulajnogą elektryczną oraz urządzeniami transportu osobistego.

KGP: 112 965 interwencji, 419 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 965 interwencji. Byli wzywani do 419 wypadków drogowych.

REKLAMA

1500 zł mandatu i 10 punktów karnych za stłuczkę? Jak tego uniknąć? Wystarczy smartfon z aplikacją mObywatel

Kolizja na drodze to stres, mandaty, punkty karne i długie czekanie na patrol. Na szczęście już niedługo w niektórych przypadkach będzie można tego wszystkiego uniknąć. Legalnie, szybko i bez papierologii. Sprawdź, co się zmieni i jak wkrótce będziesz mógł oszczędzić nawet 1500 zł.

Taniej na stacjach! Już w przyszłym tygodniu kierowcy zatankują wyraźnie taniej – znamy nowe ceny paliw

Nadchodzą spadki cen paliw, które wielu kierowców przyjmie z ulgą. Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują wyraźne obniżki cen benzyny 95-oktanowej oraz autogazu, które pojawią się już w nadchodzącym tygodniu. Dobra wiadomość dla wszystkich wybierających się w wakacyjne podróże – będzie taniej przy dystrybutorze.

Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od lipca 2025 roku jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin na prawo jazdy wynikiem negatywnym – bez możliwości dokończenia jazdy. Zobacz, co się zmieniło, które błędy kończą egzamin natychmiast i jak się do niego przygotować.

REKLAMA

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

REKLAMA