REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym

Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Ford Puma wygląda obłędnie - szczególnie z dużymi felgami i niebieskim lakierem. A do tego prowadzi się jak gorący hatchback i jest wystarczająco dynamiczny. Z tym modelem wszystko byłoby dobrze, gdyby nie kolor pomarańczowy…

Puma jest ważnym modelem w ofercie Forda - ma stanąć do walki z takimi tuzami rynku, jak Nissan Juke. I o ile Japończycy poszli drogą oryginalności, Amerykanie postawili na płynność linii i wyjątkową… urodę. Nowa Puma - szczególnie ST-Line - jest i muskularna, i elegancka. A gdyby tego było mało, otrzymała niebieską barwę o nazwie Desert Island Blue. Dopłata do tego lakieru została oszacowana na 3050 złotych. Tak, to niemało. Mimo wszystko barwa idealnie połyskująca w słońcu jest warta każdej złotówki z tej kwoty. To samo dotyczy obręczy dostępnych wyłącznie w wartym przeszło 8 tysięcy pakiecie X.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Silnik 1.0 EcoBoost Ford - awarie, problemy, opinie

Ford Puma ST-Line: piękny niebieski i wzrok… Panamery!

Co jeszcze można powiedzieć o stylizacji? Podczas sesji zdjęciowej odkryłem pewną ciekawostkę. Otóż jak pod odpowiednim kątem spojrzycie na przód nowego Forda Pumy, zwrócicie uwagę że jest on podobny do nieco większego kolegi. Mowa o Porsche Panamerze - Puma otrzymała identycznie duże lampy i identycznie zezowate spojrzenie. I choć Panamera zdecydowanie nie jest najbardziej wysmakowanym samochodem z Niemiec, już skojarzenie z limuzyną segmentu F jak najbardziej dodaje Fordowi splendoru. Kolejna uwaga? Spójrzcie na lusterka. Te zastosowane w Pumie są wyjątkowo małe.

Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym

Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym

Kuba Brzeziński

W kwestii stylizacji wnętrza inżynierowie stojący za projektem nowej Pumy nie mieli zamiaru bawić się w specjalną zmyślność. Konsola została w całości przeniesiona z Fiesty. Czy to źle? W żadnym razie. Być może jest nieco zbyt pionowa i wysoka, jednak okazuje się dopracowana pod kątem ergonomii i nowoczesności. Z Fiesty zapożyczona jest jednak jeszcze jedna rzecz. Duża ilość twardych plastików na desce rozdzielczej i boczkach drzwi. Dodatkowo fotele w wersji ST-Line są częściowo pokryte skórą syntetyczną - i ta choć wygląda estetycznie, ogranicza komfort jazdy w czasie upałów.

REKLAMA

Nowa Puma: grafika z kotem i kontrolka dla turbo

Zalety wnętrza Forda Pumpy ST-Line? Tych nie brakuje! Po rozruchu silnika oczom kierowcy na ekranie zastosowanym w miejscu klasycznych zegarów ukazuje się grafika z pumą. To wygląda niezwykle efektownie. Podczas jazdy prowadzący może też obserwować ciekawą kontrolkę. Gdy odpuści się gaz, ta wskazuje na ładowanie baterii. Jeżeli mocno doda się gazu, pokazuje że właśnie uruchomiona została turbosprężarka. Kolejna zaleta dotyczy sposobu pracy zawieszenia. Choć punktem wyjścia jest segment B, resorowanie pracuje cicho nawet na większych nierównościach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym

Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym

Kuba Brzeziński

Gdy zachwyt grafiką z pumą i ciekawą kontrolką minie, pojawi się inny. Tym razem dotyczący dźwięku. Testowy Ford Puma został wyposażony w system markowany logo Bang & Olufsen. Zestaw 8 głośników i subwoofera kosztuje 2420 złotych. A to symboliczna kwota mając na uwadze fakt, że jakość dźwięku jest więcej niż imponująca! Skutek? Gdy tylko w radio pojawia się jeden z waszych ulubionych utworów, z automatu ustawiacie dźwięk głośniej. Tak żeby móc się delektować każdą z nut.

Zobacz również: Test: Ford Focus Active 2.0 EcoBlue 150 KM A8

Ford Hybrid mHEV: mało hybrydowa hybryda

Testowa Puma została wyposażona w silnik 1.0 EcoBoost mHEV. To oznacza, że układ napędowy wykorzystuje technologię hybrydową. Motor w czasie hamowania odzyskuje energię (dopóki kierowca nie wysprzęgli skrzyni), a następnie wykorzystuje ją w czasie jazdy. I choć hybryda brzmi dumnie, hybrydowość tego akurat napędu jest raczej ograniczona - dotyczy w największym stopniu dłuższego czasu, który na postoju można spędzić z uśpionym silnikiem spalinowym, no i oczywiście silnej rekuperacji, którą czuć zaraz po puszczeniu pedału gazu. Dla porównania Niemcy np. w układach mild hybrid oferują kierowcom tryb cruzingu. W nim silnik jest gaszony nie na postoju, a już w czasie dojeżdżania do skrzyżowania.

Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym

Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym

Kuba Brzeziński

Nową Pumę testowałem w czasie tęgich upałów. A to zdradziło dość kluczową wadę nowego układu napędowego. Mianowicie kompresor klimatyzacji jest napędzany z paska, a nie elektrycznie. Przez to gdy auto zatrzyma się przed sygnalizatorem, a silnik zgaśnie, w kabinie momentalnie robi się gorąco. Nie ma dopływu zimnego powietrza. Skutek? Silnik jest dość szybko odpalany ponownie. Dodatkowo sama hybryda nie jest przesadnie dynamiczna. Po 155-konnym silniku zamontowanym w ważącym 1280 kilogramów samochodzie można się spodziewać lepszego czasu przyspieszenia do pierwszej setki niż 9 sekund. Szczególnie że moment obrotowy o wartości 220 Nm jest dostępny już przy 1750 obr./min.

Puma 1.0 EcoBoost Hybrid - start/stop nie szarpie

Spalanie? To wypadło akurat przyzwoicie. W cyklu mieszanym Puma spalała blisko 7 litrów benzyny. Zatem spokojnie można przyjąć, że podczas spokojnej jazdy poza miastem można zejść do nieco ponad 5 litrów. Kolejna zaleta? Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid ma jeden z lepiej działających układów start/stop na rynku. A objawia się to gładkością rozruchu silnika po czasie dezaktywacji. Motor uruchamia się praktycznie niezauważalnie - konkurencja przyzwyczaiła natomiast do tego, że odpalaniu towarzyszy mocno wyczuwalne szarpnięcie.

Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym

Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym

Kuba Brzeziński

Pierwsza Puma - zaprezentowana w roku 1997 - reprezentowała segment małych coupe. Walczyła o klientów m.in. z oryginalną, ale i brzydką Tigrą. Druga generacja całkowicie zmieniła jednak grupę docelową. Teraz auto jest crossoverem segmentu B. I choć crossover może sygnalizować terenowe konotacje, Amerykanie nie chcieli iść w tym kierunku. Puma nie jest terenowa i takiej nie ma zamiaru nawet udawać. To miejski krążownik, który świetnie czuje się na asfalcie i w ciasnych zakrętach. Resorowanie stabilnie porusza nadwoziem i jest raczej sztywne. Jeżeli chodzi o układ kierowniczy, choć mocno wspomagany, gwarantuje precyzję manewrów. Skutek? Puma to auto kierowcy i taki gorący hatchback na szczudłach.

Zobacz również: Test: Ford Edge Titanium 2.0 EcoBlue TwinTurbo 4x4 238 KM - made in the USA

Test: Ford Puma Hybrid - i wszystko byłoby pięknie, gdyby nie…

Czemu w tytule tekstu pojawiła się wzmianka o kolorze pomarańczowym? To dość prosto wyjaśnić. Puma spodobała mi się. Polubiłem to że prowadzi się jak sportowy hatchback i nie przeszkadzały mi nawet przesadnie napchane nadwozie czy raczej mała hybrydowość silnika.  Niestety test został nagle przerwany. Puma choć o własnych siłach, musiała wrócić do matecznika. A wszystko za sprawa pomarańczowej kontrolki check, która zaświeciła się na cyfrowych zegarach. Lampka świeciła się bez litości - i to pomimo faktu, że model testowy miał zaledwie 8 tysięcy kilometrów na liczniku.

Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym

Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym

Kuba Brzeziński

Czy zatem Puma jest złym autem? Tego nie powiem w życiu. Czy stanie się gatunkiem rynkowo zagrożonym? Z pewnością nie - jaj urok przekona wielu kierowców. Przykład z pomarańczową kontrolką pokazuje jednak, że zastosowana w crossoverze hybryda może nie być tak dopracowana, jak mogłoby się wydawać. A to - pomijając moją prawdziwą sympatię do tego auta - nie stanowi najlepszej wróżby dla kogoś, kto ma zamiar wydać blisko 120 tysięcy złotych na samochód salonowy i chciałby pojeździć nim dłużej niż 3 lata.

Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzyna + mHEV
  • Pojemność silnika: 998 cm3
  • Maksymalna moc: 155 KM (przy 6000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 220 Nm (przy 1750 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 200 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,0 s.
  • Skrzynia biegów: manualna 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 42 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,9 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 5,7 litra
  • Długość: 4207 mm
  • Szerokość: 1805 mm
  • Wysokość: 1534 mm
  • Rozstaw osi: 2588 mm
  • Pojemność bagażnika: 406/1161 litrów
  • Cena: od 69 900 złotych

Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid ST-Line - cena i wyposażenie:

  • Cena: 119 530 zł
  • Sportowe zawieszenie
  • 12,3-calowy, kolorowy, konfigurowalny wyświetlacz na tablicy zegarów
  • 18" obręcze kół ze stopów lekkich
  • System nawigacji satelitarnej z Ford SYNC 3, DAB+ i systemem audio premium B&O (8 głośników + subwoofer)
  • Klimatyzacja automatyczna
  • Dodatkowo przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia
  • Wycieraczki przedniej szyby sterowane automatycznie, z czujnikiem deszczu
  • Automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne
  • Tapicerka częściowo skórzana z czerwonymi przeszyciami
  • Reflektory statyczne Full LED
  • Blind Spot Information z Cross Traffic Alert
  • Adaptive Cruise Control - tempomat adaptacyjny
  • Kamera ułatwiająca parkowanie tyłem
  • Active Park Assist
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu

Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA