REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen T-Roc R choć otrzymał pomarańczowy lakier, nadal ma doładowany silnik, 300 koni mocy i napęd 4Motion. Oto hot-hatch na szczudłach!

Volkswagen T-Roc R wygląda… specyficznie. To dobrze?

Powiedzmy to sobie otwarcie. Volkswagen T-Roc nie jest najbardziej atrakcyjnym modelem niemieckiej marki. Brakuje mu stylu i smukłości Arteona, futuryzmu wprowadzonego do gamy za sprawą ID.3 czy chociażby nowoczesnego minimalizmu pokazanego na przykładzie T-Crossa. Czy to oznacza, że jest brzydki? Bez wątpienia nie. W zamian ma dość specyficzne podejście do designu. Tylko że słowo specyficzny w XXI wieku nie jest wyrazem krytyki, a tak właściwie może stanowić receptę na sukces. A żeby się o tym przekonać, wystarczy przypomnieć sobie chociażby Nissana Juke`a pierwszej generacji.

REKLAMA

REKLAMA

T-Roc R: w sportowych akcentach jest jego siła!

Co mi się podoba w T-Rocu? Fajne jest przetłoczenie w okolicy tylnego nadkola. Całkiem nieźle wygląda nawet „zmęczone spojrzenie” w stylu nowoczesnych Volkswagenów. To jednak dopiero wstęp, bo tak naprawdę zakochałem się dopiero we wszystkich sportowych dodatkach charakterystycznych dla wersji R. Cudownie prezentowały się czarne, matowe i szprychowe felgi o wielkości 19 cali, wyjątkowego uroku przodowi dodawały szerokie wloty powietrza (T-Roc wyglądał trochę jak najedzony chomik), a do tego tył przyozdobiły sporej wielkości cztery końcówki układu wydechowego.

Volkswagen T-Roc R

Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!

Układ wydechowy dodaje uroku, ale i działa na emocjach. W czasie rozruchu silnika daje piękne mruknięcie. Jako że wersja testowa posiadała wydech Performance, ten w trybie Race potrafił też głośno pokasływać podczas redukcji biegów w czasie dynamicznej jazdy, a po wciśnięciu gazu do dechy zaczynał wrzeszczeć jak Maryla Rodowicz wykonująca piosenkę „Niech żyje bal” w Spocie w 1984 roku.

Volkswagen T-Roc R: 300 koni i prawie półtorej tony

Pomijając sportową stylizację, zdecydowanie największa zaleta Volkswagena T-Roca R ukrywa się… pod maską! Mowa o doładowanym silniku 2.0 TSI. W tej wersji jednostka oferuje aż 300 koni mechanicznych. Moc trafia na koła za pośrednictwem skrzyni DSG i napędu 4Motion. T-Roc R ma aż 400 Nm momentu obrotowego. Co więcej, jest on dostępny już przy 2000 obr./min. To oznacza mniej więcej tyle, że po chwilce zastanowienia, Volkswagen uwalnia siłę rozpędzającą go do pierwszej setki w 4,9 sekundy! Czy T-Roc R jest szybki? Jest piekielnie szybki! Czy T-Roc R jest elastyczny? Bardzo - szybko reaguje na wciśnięcie gazu i w mieście, i w trasie.

REKLAMA

Ciekawostki? Silnik 2.0 TSI pod maską T-Roca R może mieć przesunięty ogranicznik prędkości - z 250 na 270 km/h. Sportowy SUV Volkswagena jest szybki, ale niestety ma też pewne wady. A te da się odkryć głównie podczas wizyty… na stacji benzynowej. T-Roc R zdecydowanie nie jest autem oszczędnym. Średnie spalanie w czasie testu sięgnęło ponad 10 litrów paliwa. Tak, ja podczas jazd wykorzystywałem większą część potencjału silnika - chciałem się autem nacieszyć. Mimo wszystko wydaje mi się, że realnie spalania nie da się obniżyć poniżej 9 litrów. Tak mocny wariant silnika 2.0 TSI musi mieć swój apetyt.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volkswagen T-Roc R

Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!

Volkswagen T-Roc R - fizyki nie oszukasz?

Volkswagen T-Roc R wygląda na sportowego, ma dużo mocy i otrzymał sztywne zwieszenie. Dość twardo wybiera nierówności, ale przez to pewnie trzyma się drogi. Trakcję wspomaga też napęd na cztery koła. Prowadzenie? T-Roc R jest trochę niezgrabny w zakręcie. Mógłby nieco lepiej składać się do szybkich łuków. Niestety w tym przypadku praw fizyki nie da się oszukać - auto nadal ma sporą masę i podwyższone zawieszenie. Z drugiej strony układ kierowniczy pracuje z przyjemnym oporem - przy czym opór ten mocno wzmaga się w sportowym trybie Race.

Volkswagen T-Roc R: niebieskie listwy i sportowe fotele

Co z kabiną pasażerską? Na początek muszę wspomnieć o dość dziwnej konfiguracji. Bo choć nadwozie otrzymało lakier pomarańczowy, wstawki na konsoli są… niebieskie. Pomijając ten fakt, T-Roc R to starty, dobry Volkswagen. Deska rozdzielcza jest przejrzysta i funkcjonalna. Na jej szczycie pojawił się ekran dotykowy, a tunel centralny został przyozdobiony wygodnym i regulowanym podłokietnikiem. Sportowe dodatki? T-Roc R otrzymał specjalne fotele - tapicerka użyta do ich wykończenia przypomina fakturą carbon. Dodatkowo inżynierowie zastosowali małą i dobrze wyprofilowaną kierownicę.

Volkswagen T-Roc R

Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!

Jak T-Roc R, to tylko w trybie… Race!

Wnętrze Volkswagena T-Roca R to też kilka elektronicznych gadżetów. Najciekawszy? To pokrętło trybów. Za jego sprawą włącza się ustawienia Race. Po jego uruchomieniu pedał gazu staje się niezwykle czuły, układ kierowniczy usztywnia się, a wydech zaczyna pracować zdecydowanie głośniej. Poza tym na uwagę zasługuje opcjonalny system audio Bose. Ten składa się z 6 głośników i wzmacniacza. W sumie oferuje moc 300 watów. Za jej sprawą nawet większość radiowych przebojów staje się miła dla ucha.

Volkswagen T-Roc to nic innego jak… Golf na szczudłach. A to oznacza mniej więcej tyle, że ilość przestrzeni jest wystarczająca. Wysocy pasażerowie zajmą wygodne miejsce na podwyższonych fotelach i w pierwszym, i drugim rzędzie. Bagażnik ma przeszło 390 litrów. Jakość? Konsola jest wyłożona naprawdę twardymi plastikami. Nawet Golf ma miękką deskę! Tylko czy to aż tak rzucało się w oczy? Chyba nie, szczególnie że przez pierwszych kilka dni nie miałem o tym pojęcia - tak naprawdę zwrócił mi na to uwagę znajomy. Ja byłem dużo bardziej zainteresowany mocą i drogowym charakterem T-Roca R-a.

Volkswagen T-Roc R

Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!

Test: Volkswagen T-Roc R - podsumowanie:

Volkswagen T-Roc R nie poraża urodą, ale nie brakuje mu sportowego charakteru, rwie do przodu jak niedźwiedź, ale też potrafi być delikatny i relaksujący, a do tego ma pod dostatkiem trakcji i dobrze się prowadzi. Tak, blisko 230 tysięcy złotych za takiego SUV-a to sporo. Z drugiej strony to kwota, która pozwoli zachować i rodzinny charakter, i bardzo sportowe możliwości. Poza tym T-Roc R jest wyjątkowy z jeszcze jednego punktu widzenia. Fajnie, że nadal na rynku motoryzacyjnym jest miejsce dla samochodów, w których najbardziej zielony może być… lakier nadwozia. Choć tu nawet i on nie będzie zielony, bo barwy takiej nie ma w palecie.

Volkswagen T-Roc R - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1984 cm3
  • Maksymalna moc: 300 KM
  • Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm (przy 2000 - 5200 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 250 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 4,9 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, dwusprzęgłowa, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 55 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 10,2 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 8,9 litra
  • Długość: 4348 mm
  • Szerokość: 1819 mm
  • Wysokość: 1573 mm
  • Rozstaw osi: 2593 mm
  • Pojemność bagażnika: 392/1237 litrów
  • Cena: od 186 290 zł

Volkswagen T-Roc R - cena i wyposażenie:

  • Cena wersji testowej: 229 550 zł
  • 19-calowe felgi aluminiowe,
  • Lusterka boczne elektrycznie regulowane i podgrzewane, elektrycznie składane,
  • Funkcja automatycznego włączania świateł oraz funkcja Coming/Leaving Home,
  • Aktywny tempomat ACC do 210 km/h z automatyczną regulacją odległości,
  • Czujnik deszczu,
  • Lusterko wsteczne, automatycznie przyciemniane,
  • Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście,
  • Light Assist - system automatycznej zmiany świateł mijania na drogowe,
  • System monitorowania martwego pola Blind Spot z asystentem toru jazdy Lane Assist oraz Rear Traffic Alert,
  • System nawigacji satelitarnej Discover Media,
  • Podgrzewane przednie fotele,
  • Fotele sportowe,
  • Zawieszenie DCC,
  • Układ wydechowy "Performance",
  • Kamera cofania,
  • Keyless Access - bezkluczykowy dostęp i uruchamianie samochodu,
  • System elektrycznego otwierania i zamykania pokrywy bagażnika,
  • System dźwięku Beats.

Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

REKLAMA

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA