REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale siłę ma!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen T-Roc R choć otrzymał pomarańczowy lakier, nadal ma doładowany silnik, 300 koni mocy i napęd 4Motion. Oto hot-hatch na szczudłach!

Volkswagen T-Roc R wygląda… specyficznie. To dobrze?

Powiedzmy to sobie otwarcie. Volkswagen T-Roc nie jest najbardziej atrakcyjnym modelem niemieckiej marki. Brakuje mu stylu i smukłości Arteona, futuryzmu wprowadzonego do gamy za sprawą ID.3 czy chociażby nowoczesnego minimalizmu pokazanego na przykładzie T-Crossa. Czy to oznacza, że jest brzydki? Bez wątpienia nie. W zamian ma dość specyficzne podejście do designu. Tylko że słowo specyficzny w XXI wieku nie jest wyrazem krytyki, a tak właściwie może stanowić receptę na sukces. A żeby się o tym przekonać, wystarczy przypomnieć sobie chociażby Nissana Juke`a pierwszej generacji.

REKLAMA

T-Roc R: w sportowych akcentach jest jego siła!

Co mi się podoba w T-Rocu? Fajne jest przetłoczenie w okolicy tylnego nadkola. Całkiem nieźle wygląda nawet „zmęczone spojrzenie” w stylu nowoczesnych Volkswagenów. To jednak dopiero wstęp, bo tak naprawdę zakochałem się dopiero we wszystkich sportowych dodatkach charakterystycznych dla wersji R. Cudownie prezentowały się czarne, matowe i szprychowe felgi o wielkości 19 cali, wyjątkowego uroku przodowi dodawały szerokie wloty powietrza (T-Roc wyglądał trochę jak najedzony chomik), a do tego tył przyozdobiły sporej wielkości cztery końcówki układu wydechowego.

Volkswagen T-Roc R

Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!

Układ wydechowy dodaje uroku, ale i działa na emocjach. W czasie rozruchu silnika daje piękne mruknięcie. Jako że wersja testowa posiadała wydech Performance, ten w trybie Race potrafił też głośno pokasływać podczas redukcji biegów w czasie dynamicznej jazdy, a po wciśnięciu gazu do dechy zaczynał wrzeszczeć jak Maryla Rodowicz wykonująca piosenkę „Niech żyje bal” w Spocie w 1984 roku.

Volkswagen T-Roc R: 300 koni i prawie półtorej tony

REKLAMA

Pomijając sportową stylizację, zdecydowanie największa zaleta Volkswagena T-Roca R ukrywa się… pod maską! Mowa o doładowanym silniku 2.0 TSI. W tej wersji jednostka oferuje aż 300 koni mechanicznych. Moc trafia na koła za pośrednictwem skrzyni DSG i napędu 4Motion. T-Roc R ma aż 400 Nm momentu obrotowego. Co więcej, jest on dostępny już przy 2000 obr./min. To oznacza mniej więcej tyle, że po chwilce zastanowienia, Volkswagen uwalnia siłę rozpędzającą go do pierwszej setki w 4,9 sekundy! Czy T-Roc R jest szybki? Jest piekielnie szybki! Czy T-Roc R jest elastyczny? Bardzo - szybko reaguje na wciśnięcie gazu i w mieście, i w trasie.

Ciekawostki? Silnik 2.0 TSI pod maską T-Roca R może mieć przesunięty ogranicznik prędkości - z 250 na 270 km/h. Sportowy SUV Volkswagena jest szybki, ale niestety ma też pewne wady. A te da się odkryć głównie podczas wizyty… na stacji benzynowej. T-Roc R zdecydowanie nie jest autem oszczędnym. Średnie spalanie w czasie testu sięgnęło ponad 10 litrów paliwa. Tak, ja podczas jazd wykorzystywałem większą część potencjału silnika - chciałem się autem nacieszyć. Mimo wszystko wydaje mi się, że realnie spalania nie da się obniżyć poniżej 9 litrów. Tak mocny wariant silnika 2.0 TSI musi mieć swój apetyt.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volkswagen T-Roc R

Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!

Volkswagen T-Roc R - fizyki nie oszukasz?

Volkswagen T-Roc R wygląda na sportowego, ma dużo mocy i otrzymał sztywne zwieszenie. Dość twardo wybiera nierówności, ale przez to pewnie trzyma się drogi. Trakcję wspomaga też napęd na cztery koła. Prowadzenie? T-Roc R jest trochę niezgrabny w zakręcie. Mógłby nieco lepiej składać się do szybkich łuków. Niestety w tym przypadku praw fizyki nie da się oszukać - auto nadal ma sporą masę i podwyższone zawieszenie. Z drugiej strony układ kierowniczy pracuje z przyjemnym oporem - przy czym opór ten mocno wzmaga się w sportowym trybie Race.

Volkswagen T-Roc R: niebieskie listwy i sportowe fotele

Co z kabiną pasażerską? Na początek muszę wspomnieć o dość dziwnej konfiguracji. Bo choć nadwozie otrzymało lakier pomarańczowy, wstawki na konsoli są… niebieskie. Pomijając ten fakt, T-Roc R to starty, dobry Volkswagen. Deska rozdzielcza jest przejrzysta i funkcjonalna. Na jej szczycie pojawił się ekran dotykowy, a tunel centralny został przyozdobiony wygodnym i regulowanym podłokietnikiem. Sportowe dodatki? T-Roc R otrzymał specjalne fotele - tapicerka użyta do ich wykończenia przypomina fakturą carbon. Dodatkowo inżynierowie zastosowali małą i dobrze wyprofilowaną kierownicę.

Volkswagen T-Roc R

Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!

Jak T-Roc R, to tylko w trybie… Race!

REKLAMA

Wnętrze Volkswagena T-Roca R to też kilka elektronicznych gadżetów. Najciekawszy? To pokrętło trybów. Za jego sprawą włącza się ustawienia Race. Po jego uruchomieniu pedał gazu staje się niezwykle czuły, układ kierowniczy usztywnia się, a wydech zaczyna pracować zdecydowanie głośniej. Poza tym na uwagę zasługuje opcjonalny system audio Bose. Ten składa się z 6 głośników i wzmacniacza. W sumie oferuje moc 300 watów. Za jej sprawą nawet większość radiowych przebojów staje się miła dla ucha.

Volkswagen T-Roc to nic innego jak… Golf na szczudłach. A to oznacza mniej więcej tyle, że ilość przestrzeni jest wystarczająca. Wysocy pasażerowie zajmą wygodne miejsce na podwyższonych fotelach i w pierwszym, i drugim rzędzie. Bagażnik ma przeszło 390 litrów. Jakość? Konsola jest wyłożona naprawdę twardymi plastikami. Nawet Golf ma miękką deskę! Tylko czy to aż tak rzucało się w oczy? Chyba nie, szczególnie że przez pierwszych kilka dni nie miałem o tym pojęcia - tak naprawdę zwrócił mi na to uwagę znajomy. Ja byłem dużo bardziej zainteresowany mocą i drogowym charakterem T-Roca R-a.

Volkswagen T-Roc R

Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!

Test: Volkswagen T-Roc R - podsumowanie:

Volkswagen T-Roc R nie poraża urodą, ale nie brakuje mu sportowego charakteru, rwie do przodu jak niedźwiedź, ale też potrafi być delikatny i relaksujący, a do tego ma pod dostatkiem trakcji i dobrze się prowadzi. Tak, blisko 230 tysięcy złotych za takiego SUV-a to sporo. Z drugiej strony to kwota, która pozwoli zachować i rodzinny charakter, i bardzo sportowe możliwości. Poza tym T-Roc R jest wyjątkowy z jeszcze jednego punktu widzenia. Fajnie, że nadal na rynku motoryzacyjnym jest miejsce dla samochodów, w których najbardziej zielony może być… lakier nadwozia. Choć tu nawet i on nie będzie zielony, bo barwy takiej nie ma w palecie.

Volkswagen T-Roc R - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1984 cm3
  • Maksymalna moc: 300 KM
  • Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm (przy 2000 - 5200 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 250 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 4,9 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, dwusprzęgłowa, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 55 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 10,2 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 8,9 litra
  • Długość: 4348 mm
  • Szerokość: 1819 mm
  • Wysokość: 1573 mm
  • Rozstaw osi: 2593 mm
  • Pojemność bagażnika: 392/1237 litrów
  • Cena: od 186 290 zł

Volkswagen T-Roc R - cena i wyposażenie:

  • Cena wersji testowej: 229 550 zł
  • 19-calowe felgi aluminiowe,
  • Lusterka boczne elektrycznie regulowane i podgrzewane, elektrycznie składane,
  • Funkcja automatycznego włączania świateł oraz funkcja Coming/Leaving Home,
  • Aktywny tempomat ACC do 210 km/h z automatyczną regulacją odległości,
  • Czujnik deszczu,
  • Lusterko wsteczne, automatycznie przyciemniane,
  • Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście,
  • Light Assist - system automatycznej zmiany świateł mijania na drogowe,
  • System monitorowania martwego pola Blind Spot z asystentem toru jazdy Lane Assist oraz Rear Traffic Alert,
  • System nawigacji satelitarnej Discover Media,
  • Podgrzewane przednie fotele,
  • Fotele sportowe,
  • Zawieszenie DCC,
  • Układ wydechowy "Performance",
  • Kamera cofania,
  • Keyless Access - bezkluczykowy dostęp i uruchamianie samochodu,
  • System elektrycznego otwierania i zamykania pokrywy bagażnika,
  • System dźwięku Beats.

Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc R: nie powala urodą, ale jest silny!
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

KGP: 114 678 interwencji, 483 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 678 interwencji. Byli wzywani do 483 wypadków drogowych.

Masz wadę wzroku? W 2025 możesz stracić prawo jazdy. Sprawdź, co oznacza symbol 04-O

W 2025 roku coraz więcej kierowców traci prawo jazdy z powodu problemów ze wzrokiem – nawet jeśli wcześniej nie było przeciwwskazań. Powód? Nowe zasady badań i większa ostrożność lekarzy orzeczników. Wystarczy, że nie spełnisz jednego z wymagań: ostrości widzenia, odpowiedniego pola widzenia lub zdolności do prowadzenia auta po zmroku. Szczególnie narażone są osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności ze symbolem 04-O, a także pacjenci z zaćmą, jaskrą i zwyrodnieniem plamki żółtej (AMD). Sprawdź, kiedy lekarz może cofnąć Twoje uprawnienia i jak się przed tym zabezp

REKLAMA

Tankujesz E10? Sprawdź, czy Twoje auto sobie z nią poradzi – mechanicy ostrzegają

Zatankował i… żałował. Mechanicy ostrzegają: E10 niszczy starsze auta. W 2025 roku wielu kierowców wciąż nie zdaje sobie sprawy, że ich silnik może ulec poważnej awarii. Sprawdź, czy Twoje auto jest na liście zagrożonych – naprawa może kosztować nawet 8 tys. zł.

Zanim ruszysz w trasę. Praktyczne rady na wakacyjne podróże samochodem

Odpowiednie przygotowanie do podróży ma kluczowe znaczenie dla bezpiecznego przebiegu wakacyjnej trasy. Regularna kontrola stanu technicznego samochodu, przemyślane pakowanie, zaplanowanie trasy oraz zadbanie o wygodę kierowcy mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo – zarówno nasze, jak i innych osób na drodze.

REKLAMA