REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

VGP podsumowuje rok. E-auta i nowe kanały sprzedaży.

VGP podsumowuje rok. E-auta i nowe kanały sprzedaży.
VGP podsumowuje rok. E-auta i nowe kanały sprzedaży.
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Sprzedaż Volkswagenów w Polsce z uwagi na pandemię była niższa. Marka wykorzystała czas spowolnienia m.in. na opracowanie nowych kanałów zbytu.

W roku 2020 sprzedaż samochodów Volkswagen Group Polska wyniosła 120 009 egzemplarzy. To wynik o 20,3 proc. niższy niż w roku 2019. Powód? Bezpośrednim była pandemia koronawirusa. Ta przełożyła się nie tylko na niższe zainteresowanie nowymi pojazdami, ale również ograniczyła możliwość dostawy pojazdów - z uwagi na czasowe wyłączenia części fabryk. Czy to powód do zmartwienia dla marki? Nie do końca, bo jednocześnie jej udział w rynku wzrósł o blisko punkt procentowy do 28 proc. Drugą najchętniej wybieraną marką w Polsce w roku 2020 została Skoda. Czeska firma sprzedała nad Wisłą w sumie 56 334 egzemplarze aut. Volkswagen zajął czwartą pozycję z wynikiem na poziomie 37 206 egzemplarzy.

REKLAMA

Sprzedaż Volkswagenów w Polsce. W strukturze wyróżnia się też Skoda i Audi!

REKLAMA

Sprzedaż Volkswagenów w Polsce to nie tylko czołowe miejsca w rankingu popularności producentów. Cała grupa VGP może się pochwalić jeszcze czterema innymi sukcesami. Skoda Octavia to najchętniej kupowany model nad Wisłą. Jej zbyt sięgnął ilości 18 667 egzemplarzy. Skoda Citigo iV była najczęściej rejestrowanym elektrykiem (516 sztuk), a Skoda Superb iV najczęściej rejestrowaną hybrydą plug-in (500 sztuk).

Na tle firm motoryzacyjnych obecnych w Polsce wyróżnia się Audi. Marka sprzedała w roku 2020 15 602 auta. To oznacza wzrost o 13,2 proc. - wzrost ten jest jedynym jaki został odnotowany w pierwszej dziesiątce najchętniej wybieranych marek w Polsce.

Sprzedaż nowych samochodów: nowa rzeczywistość, nowe wyzwania

REKLAMA

Sprzedaż Volkswagenów w Polsce spadła, a pandemia skutecznie ograniczyła marce możliwość działania. Volkswagen Group Polska wykorzystało jednak czas spowolnienie na wprowadzenie na rynek kolejnych pojazdów elektrycznych oraz... zbudowanie nowych kanałów zbytu. Jeżeli chodzi o e-pojazdy, niemiecki koncern oferuje je dziś w niemalże każdym segmencie rynku. W efekcie co czwarty elektryk rejestrowany nad Wisłą ma logo Skody, Volkswagena, Audi lub Porsche. Zaskakujące jest duże zainteresowanie np. drogimi autami o napędzie elektrycznym - chętnie kupowane było i Audi e-Tron, i Porsche Taycan.

Sprzedaż Volkswagenów w Polsce zaczyna przenosić się do... sieci. Już w kwietniu 2020 roku niemiecka firma uruchomiła wirtualny salon e-Home. Za jego pośrednictwem obsługiwanych jest 500 klientów miesięcznie. Przez internet można również leasingować Volkswagena (decyzję leasingową otrzymuje się w maksymalnie 2 dni), a formalności ograniczyć za sprawą usługi sprzedaży pojazdów w modelu door-to-door.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    REKLAMA

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA