REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

VGP podsumowuje rok. E-auta i nowe kanały sprzedaży.

Subskrybuj nas na Youtube
VGP podsumowuje rok. E-auta i nowe kanały sprzedaży.
VGP podsumowuje rok. E-auta i nowe kanały sprzedaży.
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Sprzedaż Volkswagenów w Polsce z uwagi na pandemię była niższa. Marka wykorzystała czas spowolnienia m.in. na opracowanie nowych kanałów zbytu.

W roku 2020 sprzedaż samochodów Volkswagen Group Polska wyniosła 120 009 egzemplarzy. To wynik o 20,3 proc. niższy niż w roku 2019. Powód? Bezpośrednim była pandemia koronawirusa. Ta przełożyła się nie tylko na niższe zainteresowanie nowymi pojazdami, ale również ograniczyła możliwość dostawy pojazdów - z uwagi na czasowe wyłączenia części fabryk. Czy to powód do zmartwienia dla marki? Nie do końca, bo jednocześnie jej udział w rynku wzrósł o blisko punkt procentowy do 28 proc. Drugą najchętniej wybieraną marką w Polsce w roku 2020 została Skoda. Czeska firma sprzedała nad Wisłą w sumie 56 334 egzemplarze aut. Volkswagen zajął czwartą pozycję z wynikiem na poziomie 37 206 egzemplarzy.

REKLAMA

REKLAMA

Sprzedaż Volkswagenów w Polsce. W strukturze wyróżnia się też Skoda i Audi!

Sprzedaż Volkswagenów w Polsce to nie tylko czołowe miejsca w rankingu popularności producentów. Cała grupa VGP może się pochwalić jeszcze czterema innymi sukcesami. Skoda Octavia to najchętniej kupowany model nad Wisłą. Jej zbyt sięgnął ilości 18 667 egzemplarzy. Skoda Citigo iV była najczęściej rejestrowanym elektrykiem (516 sztuk), a Skoda Superb iV najczęściej rejestrowaną hybrydą plug-in (500 sztuk).

Na tle firm motoryzacyjnych obecnych w Polsce wyróżnia się Audi. Marka sprzedała w roku 2020 15 602 auta. To oznacza wzrost o 13,2 proc. - wzrost ten jest jedynym jaki został odnotowany w pierwszej dziesiątce najchętniej wybieranych marek w Polsce.

Sprzedaż nowych samochodów: nowa rzeczywistość, nowe wyzwania

Sprzedaż Volkswagenów w Polsce spadła, a pandemia skutecznie ograniczyła marce możliwość działania. Volkswagen Group Polska wykorzystało jednak czas spowolnienie na wprowadzenie na rynek kolejnych pojazdów elektrycznych oraz... zbudowanie nowych kanałów zbytu. Jeżeli chodzi o e-pojazdy, niemiecki koncern oferuje je dziś w niemalże każdym segmencie rynku. W efekcie co czwarty elektryk rejestrowany nad Wisłą ma logo Skody, Volkswagena, Audi lub Porsche. Zaskakujące jest duże zainteresowanie np. drogimi autami o napędzie elektrycznym - chętnie kupowane było i Audi e-Tron, i Porsche Taycan.

REKLAMA

Sprzedaż Volkswagenów w Polsce zaczyna przenosić się do... sieci. Już w kwietniu 2020 roku niemiecka firma uruchomiła wirtualny salon e-Home. Za jego pośrednictwem obsługiwanych jest 500 klientów miesięcznie. Przez internet można również leasingować Volkswagena (decyzję leasingową otrzymuje się w maksymalnie 2 dni), a formalności ograniczyć za sprawą usługi sprzedaży pojazdów w modelu door-to-door.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

REKLAMA

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA