REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Auta luksusowe: Polacy kupują je coraz chętniej!

Auta luksusowe: Polacy kupują je coraz chętniej!
Auta luksusowe: Polacy kupują je coraz chętniej!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Auta luksusowe zdają się być... korona-odporne w Polsce. Bo pomimo pandemii rynek samochodów premium ma się świetnie. Na ile świetnie? Oto raport.

Rynek dóbr luksusowych ze spadkami

Raport KPMG nie pozostawia złudzeń. W wyniku pandemii rynek dóbr luksusowych w Polsce skurczył się. W roku 2020 był o 4,9 proc. mniejszy - jego wartość wyniosła 24 mld zł. Który z segmentów odczuł najmocniej skutki koronawirusa? W oczywisty sposób były to hotele i SPA. Te w roku 2020 zarobiły kwotę o... połowę (!) niższą niż rok wcześniej - wartość tego rynku została wyceniona na zaledwie 748 mln zł. O jedną trzecią zmniejszyła się sprzedaż drogich zegarków, o blisko 20 proc. luksusowych ubrań, a blisko 17 proc. luksusowych kosmetyków i perfum.

REKLAMA

Auta luksusowe są korona-odporne!

REKLAMA

Czy jest jakiś segment rynku luksusowego, który z pandemii wyszedł obronną ręką? Okazuje się, że tak. I segmentem tym są samochody. Wartość rynku aut luksusowych zmniejszyła się o zaledwie 1,6 proc. A to oznacza, że klienci nie tyle wycofali się ze sklepów, co raczej delikatnie spowolnili tendencje zakupowe - chwilowo obserwując sytuację.

Obecnie mamy do czynienia z lekkim spowolnieniem rynku dóbr luksusowych, wywołanym ogólnoświatowym kryzysem. Na wynik całego sektora największy wpływ ma segment luksusowych hoteli i SPA, które już od długiego czasu pozostają zamknięte. W najlepszej sytuacji są marki samochodów premium, na które popyt wciąż jest bardzo wysoki - mówi Cezary Chybowski, prezes spółki Reliance Polska, właściciel portalu inwestycyjnego Obligain.

Auta luksusowe: są firmy, które na pandemii... zyskały!

REKLAMA

Jak konkretnie wyglądają wyniki sprzedaży aut luksusowych? W roku 2020 w Polsce sprzedanych zostało 76,6 tys. pojazdów segmentu premium. 207 aut miało status luksusowy - mowa o pojazdach z logo takich firm jak Bentley, Lamborghini, Maserati, Ferrari, Rolls-Royce, McLaren czy Lotus. IBMR Samar wskazuje, że rynek pojazdów premium zmniejszył się o 4,63 proc. - jego specjaliści wskazują jednak w tym samym czasie, że były też marki, które mogły pochwalić się wyższym zbytem niż przed pandemią. I najlepszym przykładem jest Audi - jego sprzedaż wzrosła aż o 13,25 proc! Zaraz za nim wyróżnia się Lexus - ze wzrostem o wartości 12,57 proc.

Wciąż największą popularnością cieszą się auta marki Mercedes i BMW, które wielu kojarzą się z niezawodnością, wyjątkowym designem oraz prestiżem, a przy tym ich najtańsze modele są już w zasięgu ręki wielu Polaków. Sądzę, że w perspektywie najbliższych lat rynek tego typu samochodów będzie w naszym kraju coraz silniejszy. - zwraca uwagę Cezary Chybowski.

Auta luksusowe: inwestuj w luksus zabytkowy

Pandemia w odniesieniu do rynku aut luksusowych pokazała jednak jeszcze jedną tendencję. Polacy coraz chętniej inwestują w samochody - jednak nie te nowe, a zabytkowe. I ten pomysł nie wydaje się zły - szczególnie w świetle danych opracowanych przez Knight Frank Luxury Investment Index. Instytucja udowania, że w latach 2008 - 2018 środki zainwestowane w pojazdy zabytkowe były pomnażane szczególnie efektywnie. Dochód wynikający z niego w perspektywie dekady sięgnął 334 proc. i był najwyższy spośród innych alternatywnych źródeł aktywów.

W porównaniu do innych rynków europejskich w Polsce inwestowanie w zabytkowe modele samochodów rozpoczęło się ze znacznym opóźnieniem, dlatego wciąż jest to w naszym kraju rynek młody, ale dynamicznie rozwijający się. Najlepiej sprzedającymi się markami są zabytkowe modele mercedesa i jaguary - mówi Cezary Chybowski, właściciel portalu inwestycyjnego Obligain.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    REKLAMA

    Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

    W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

    Typy ładowarek samochodowych. Moc ważniejsza od liczby punktów! Przynajmniej dla ciężarówek

    Elektryfikacja oznacza konieczność rozbudowy sieci stacji ładowania. Dziś jednak coraz jaśniejsze staje się to, że do tej pory Europa szła w złym kierunku. Bo na mapie nie liczy się wcale ilość punktów, a oferowania przez nie moc.

    Kto musi odśnieżać drogi? Czasami to obowiązek... kierowcy. Inaczej zapłaci odszkodowanie

    Kierowcy też muszą odśnieżać drogi. Co prawda nie publiczne, ale mimo wszystko obowiązek taki mają. I warto o nim pamiętać. Zwłaszcza że w razie jego zaniedbania, mandat dochodzący do 1500 zł to naprawdę najmniejszy z problemów.

    Powołanie samochodu do wojska w 2024 r. Temat powraca. Jest nowe rozporządzenie

    Temat powołania samochodu do wojska powraca. A wszystko za sprawą rozporządzenia ministra o groźnie brzmiącej nazwie. To mówi o rodzajach rzeczy ruchomych podlegających ewidencji dotyczącej świadczeń na rzecz obrony. Co to oznacza dla kierowców?

    REKLAMA

    Kara za brak przeglądu. Mandaty czy zatrzymanie dowodu rejestracyjnego?

    Samochód oznacza wygodę. To jednak też obowiązek. I kierowca musi pamiętać nie tylko o polisie OC, ale także ważnym przeglądzie technicznym. Jaka jest kara za brak przeglądu w samochodzie?

    Jakie diesle wjadą do strefy czystego transportu? Te silniki oznaczają spokój na lata

    Nie wszystkie diesle nie będą mogły wjechać do stref czystego transportu. Są takie, których właściciele nie muszą się obawiać zakazu wjazdu do SCT przez długie lata! Co jednak z cenami diesli?

    REKLAMA