REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Rudy lakier, srebrne dodatki i 18-calowe, piękne felgi. Seat Arona Xcellence z pakietem Outdoor Edition bez wątpienia rzuca się w oczy. Tylko na czy na tym kończą się zalety małego crossovera? To postanowiliśmy sprawdzić.

Bez wątpienia jedną z mocniejszych stron hiszpańskiego crossovera jest design. Ostro zarysowane lampy świetnie współgrają z srebrną listwą poprowadzoną wokoło grilla. Linia boczna jest zdominowana przez ostro poprowadzoną linię na drzwiach oraz dwukolorową tonację nadwozia, podczas gdy tył nabiera muskulatury za sprawą srebrnej wstawki wspinającej się prawie pod samą klapę bagażnika. Bardzo ważne są też dodatki z czarnego plastiku w dolnej części nadwozia. Za ich sprawą projektanci Seata podkreślili, że Arona mimo wszystko mentalnie wywodzi się z segmentu SUV-ów.

REKLAMA

Zobacz również: Silnik 1.0 TSI VAG - awarie, problemy, opinie

Test: Seat Arona urzeka jakością wykończenia

Kabina pasażerska jest zdecydowanie mniej kolorowa od nadwozia. W niej króluje czerń. Czy to źle? Ja osobiście wolę ciemniejszą stylizację kabiny. Jest bardziej praktyczna. Konsola jest dopracowana pod kątem ergonomii - wszystko jest na intuicyjne wyciągnięcie ręki. Materiały? Plastiki są dobrze spasowane i nie potrzaskują w czasie jazdy, a część konsoli została wyłożona miękką skórą syntetyczną. Pozycja za kierownicą zdradza konotacje z Grupą Volkswagena. Kierowca może wszechstronnie ustawić kolumnę i fotel, a do tego otrzymuje mocne wsparcie boczne dla ciała.

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?

Kuba Brzeziński

Testowy Seat Arona był napędzany litrowym benzyniakiem. Motor ma 3 cylindry, doładowanie i 115 koni mechanicznych. To jednak nie koniec, bo moc na koła transferuje automatyczna przekładnia dwusprzęgłowa o siedmiu przełożeniach. O tym układzie napędowym można powiedzieć sporo dobrego. Benzyniak choć 3-cylindrowy, pracuje bardzo cicho. Moc? Crossover jest ani zbyt szybki, ani zbyt wolny. Spalanie? W cyklu mieszanym w czasie testu osiągnęliśmy wynik na poziomie 7,6 litra. Tak, producent upiera się przy spalaniu niższym. Ja jednak jeździłem dość dynamicznie. To raz. A dwa niespełna 8 litrów to i tak moim zdaniem oznacza optymalny apetyt.

Zobacz również: Silnik TSI a gaz - czy to dobre połączenie?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Seat Arona Outdoor Edition - z charakteru SUV, a prowadzenia kompakt

Spora zaleta Seata Arony dotyczy prowadzenia. Nie od dziś wiadomo, że Seat jest najbardziej sportową marką w całej dywizji samochodów popularnych Grupy Volkswagena. I to akurat czuć. Zawieszenie stosunkowo komfortowo przyjmuje nierówności, ale w tym samym czasie pewnie utrzymuje pojazd na drodze. Dla przykładu nadwozie nie przechyla się zbyt mocno w zakrętach. Jeżeli chodzi o układ kierowniczy, ten jest mocno wspomagany, mimo wszystko pracuje z delikatnym oporem. Nie, nie jest przesadnie responsywny, to jednak nie przeszkadza kierowcy w dość precyzyjnym planowaniu manewrów.

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?

Kuba Brzeziński

Cennik Seata Arony w Polsce startuje od 71 700 złotych. A to przyzwoita wartość jak na niewielkiego, miejskiego crossovera. Niestety nasz model testowy był sporo droższy. Za świetnie wyposażone auto w efektownym, pomarańczowym lakierze kupujący musi zapłacić blisko 118 tysięcy złotych. Skąd taka cena? Po pierwsze dysponowaliśmy mocniejszym wariantem benzyniaka 1.0 TSI, a po drugie ten był zestawiony z dwusprzęgłowym automatem. Po trzecie nasz Seat to Arona Outdoor Edition. A sam pakiet stylistyczny wymaga dopłaty oszacowanej na 11 001 złotych.

Zobacz również: Elektryczna Cupra - premiera w roku 2021!

Seat Arona - jeden z czworaczków, ale z własnym charakterem!

Wysoka cena to jedno. Podczas konfiguracji Seata moją uwagę zwrócił jednak jeszcze jeden fakt. Hiszpańska firma stosuje rozczulające wręcz ceny dodatków. Przykład? Za system audio Beats z 6 głośnikami i subwooferem trzeba dopłacić 2302 złote, a wirtualny kokpit kosztuje 1576 złotych. Czemu ceny dodatków tak jak w przypadku innych marek motoryzacyjnych nie mogą być okrągłe, a są podawane z dokładnością do każdej złotówki? Ot taka drobna ciekawostka. Ciekawostka, która na szczęście nie ma wpływu na ogólny odbiór Arony. Bo Arona jest po prostu fajna!

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?

Kuba Brzeziński

To auto, które choć funkcjonuje w segmencie miejskich crossoverów, podczas jazdy sprawia wrażenie dużo bardziej dojrzałego. To samochód, w którym kierowca nie będzie narzekać na jakość wykończenia czy stabilność na drodze. To też model, który rzuca się w oczy i wygląda naprawdę dobrze. Bardzo ważne jest też to, że podczas jazdy nie czuć że Arona jest wyłącznie bratem T-Crossa, Q2 czy Kamiqa. Bo choć twórcy Seata wzięli części z tego samego magazynu, sposób ich zestawienia oraz drobne detale w wykończeniu nadają modelowi odrębny od reszty stawki charakter.

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzyna
  • Pojemność silnika: 999 cm3
  • Maksymalna moc: 115 KM (przy 5000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 200 Nm (przy 2000 - 3500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 190 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 10 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna dwusprzęgłowa, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 40 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,6 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,3 litra
  • Długość: 4138 mm
  • Szerokość: 1780 mm
  • Wysokość: 1543 mm
  • Rozstaw osi: 2566 mm
  • Pojemność bagażnika: 400 litrów
  • Cena: od 71 700 złotych

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - cena i wyposażenie:

  • Cena: 117 818 zł
  • czujniki parkowania z przodu i z tyłu,
  • kamera cofania,
  • system monitorowania martwego pola,
  • bezkluczykowy dostęp do kabiny i uruchamianie silnika,
  • aktywny tempomat,
  • wirtualny kokpit,
  • system nawigacyjny,
  • 18-calowe felgi aluminiowe,
  • system BeatsAudio z 6 głośnikami i subwooferem,
  • podgrzewane przednie fotele.

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

REKLAMA

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

REKLAMA