REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Škody Roomster 1.2 TSI: Sportowa ciężarówka

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Medyj
Škoda Roomster - przód
Škoda Roomster - przód

REKLAMA

REKLAMA

Przód jak ze sportowego auta, właściwie prawie jak z samolotu, tył jakby z minivana – to pierwsze skojarzenie, kiedy patrzy się na Roomstera. Czy tak nietypowe połączenie może być udane?

Na pewno już z zewnątrz widać, że to pasażerowie tylnej kanapy są tu najbardziej uprzywilejowani. Świadczą o tym wielkie, przyciemniane okna drugiej pary drzwi i przeszklony dach.

REKLAMA

Jadąc za kierownicą, a potem przesiadając się na tył ma się wrażenie, że zmieniło się samochód na zupełnie inny. To wersja sport – jednokolorowe wnętrze, skórzane elementy i chromowe ramki. Ergonomia doskonała – intuicyjna obsługa radia, klimatyzacji i innych klawiszy. W końcu to Škoda. Dwa zamykane schowki w desce rozdzielczej. Uchwyty na napoje, kieszenie w drzwiach, szuflady pod fotelami – mnóstwo miejsca na drobiazgi. Sportowe przednie fotele z wydatnym trzymaniem bocznym i długimi siedziskami wymuszają dość wysoką pozycję za kierownicą, którą też łatwo dostosować do własnych wymagań. Czyli nie siedzi się prawie na asfalcie, jak w prawdziwym bolidzie, ale za to jest bezpiecznie.

Zobacz też: Opinie kierowców o Skodzie Roomster

Tył auta to raj dla pasażerów. Skrajne siedzenia są przesuwane, oparcia można pochylać. Do dyspozycji jest też trochę mniej wygodne środkowe miejsce, które można zmienić w podłokietnik – niestety wtedy otwiera się dostęp do bagażnika, więc ostrożność przy pakowaniu drobnych, latających rzeczy w tym miejscu musi być zachowana. Linia okien poprowadzona jest nisko, dzięki czemu nawet małe dzieci będą mogły swobodnie obserwować mijane krajobrazy. Wachlarz wizualnych atrakcji uzupełnia potężne okno dachowe. Bagażnik jest świetnie zorganizowany ze swoimi półeczkami, drugą parą zawiasów na półkę, zagrodą na większe drobiazgi i wieszakami na torby z zakupami. Można go powiększać przez przesuwanie siedzeń lub ich całkowite zwinięcie do przodu lub nawet usunięcie z auta. Możliwości przewozowe są więc ogromne.

Zobacz też: Test Skoda Fabia Monta Carlo: pro mladší ducha

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Kierowca poszkodowany nieco mniej atrakcyjną funkcją pilota może za to delektować się innymi rzeczami. Bo prowadzenie tego Roomstera to czysta przyjemność. Na jej wysoki poziom wpływa sprawny silnik benzynowy 1.2 TSI w wersji o mocy 105 KM. Tylko 105? Ale popatrzmy na wartość momentu obrotowego! 175 Nm dostępnych w zakresie 1550-4100 obr./min.! Łączy więc zalety motoru diesla i benzynowego. Ma i górę, i dół, idzie równo w pełnym zakresie obrotów i nie ma problemu, czy na pokładzie jest tylko kierowca, czy 4 osoby. Przyspieszenie 0-100 nie wygląda może imponująco, bo wynosi niecałe 11 sekund, ale trzeba pamiętać, że w porównaniu z silnikami bez turbo nie wymaga wciskania pedału w podłogę. Elastyczność przy wyprzedzaniu jest zadowalająca, jednak redukcja zawsze wskazana. Spalanie oscyluje od mniej, niż 5 litrów w spokojnej trasie, do nawet 9 w szalonym mieście.

Dynamiczną jazdę ułatwia usztywnione zawieszenie i koła ze stopów lekkich. Auto mimo swojej wysokości nie wpada w duży boczny przechył w zakrętach. Silny, boczny wiatr również zdaje się nie być przeszkodą dla Roomstera – jego aerodynamiczny kształt śmiało tnie powietrze pod każdym kątem. Testowaną wersję wyposażono w hamulce tarczowe przy wszystkich kołach i bardzo dobrze zestrojone systemy ABS i ESP Plus. W nocy pokonywanie wąskich i krętych dróg ułatwia system doświetlania zakrętów ze skrętnymi reflektorami. A jeśli już wszystko, odpukać, zawiedzie, to na straży bezpieczeństwa stoją cztery poduszki powietrzne w standardzie i kurtyny w opcji.

Zobacz też: Test Skoda Octavia: Coś małego, coś dużego

Škoda Roomster to przemyślana konstrukcja dla kierowców o pragmatycznym podejściu do samochodu. Daje frajdę z jazdy kierowcy i pasażerom, choć każdemu w nieco inny sposób. I to jest jego przewaga. Próżno szukać tak uniwersalnego auta u konkurencji. Sportowa rodzinna ciężarówka, tak można określić Roomstera. Zresztą już jego nazwa mówi wszystko. Na koniec rachunek – wersja testowana kosztuje okrągłe 65 tysięcy. Jednak podstawowy „Roomster Roomster” jest osiągalny już za 45 450, czyli niecałe 5 tysięcy więcej od Fabii Combi w wersji Classic. Diesel 1.6 to wydatek przynajmniej 58 300 w podstawie do 71 300 w wersji Sport. W tym przypadku zdecydowanie polecamy jednak benzynę 1.2 TSI.

Škoda Roomster - prawy przód
Škoda Roomster - lewy tył
Škoda Roomster - lewa strona
Škoda Roomster - kokpit
Škoda Roomster - liczniki
Škoda Roomster - fotel kierowcy
Škoda Roomster - deska rozdzielcza
Škoda Roomster - wnętrze
Škoda Roomster - okno dachowe
Škoda Roomster - tylna kanapa
Škoda Roomster - podłokietnik na tylnej kanapie
Škoda Roomster
Škoda Roomster - bagażnik
Škoda Roomster - duża przestrzeń bagażowa
Škoda Roomster - silnik
Škoda Roomster - lewy przód
Škoda Roomster - tył
Škoda Roomster - lewy profil
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

REKLAMA

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Kontrole na granicy to gigantyczne kary dla firm przewozowych. Jak ich unikać?

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Polska również zdecydowała o wprowadzeniu kontroli granic. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA