REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Škody Roomster 1.2 TSI: Sportowa ciężarówka

Maciej Medyj
Škoda Roomster - przód
Škoda Roomster - przód

REKLAMA

REKLAMA

Przód jak ze sportowego auta, właściwie prawie jak z samolotu, tył jakby z minivana – to pierwsze skojarzenie, kiedy patrzy się na Roomstera. Czy tak nietypowe połączenie może być udane?

Na pewno już z zewnątrz widać, że to pasażerowie tylnej kanapy są tu najbardziej uprzywilejowani. Świadczą o tym wielkie, przyciemniane okna drugiej pary drzwi i przeszklony dach.

REKLAMA

Jadąc za kierownicą, a potem przesiadając się na tył ma się wrażenie, że zmieniło się samochód na zupełnie inny. To wersja sport – jednokolorowe wnętrze, skórzane elementy i chromowe ramki. Ergonomia doskonała – intuicyjna obsługa radia, klimatyzacji i innych klawiszy. W końcu to Škoda. Dwa zamykane schowki w desce rozdzielczej. Uchwyty na napoje, kieszenie w drzwiach, szuflady pod fotelami – mnóstwo miejsca na drobiazgi. Sportowe przednie fotele z wydatnym trzymaniem bocznym i długimi siedziskami wymuszają dość wysoką pozycję za kierownicą, którą też łatwo dostosować do własnych wymagań. Czyli nie siedzi się prawie na asfalcie, jak w prawdziwym bolidzie, ale za to jest bezpiecznie.

Zobacz też: Opinie kierowców o Skodzie Roomster

Tył auta to raj dla pasażerów. Skrajne siedzenia są przesuwane, oparcia można pochylać. Do dyspozycji jest też trochę mniej wygodne środkowe miejsce, które można zmienić w podłokietnik – niestety wtedy otwiera się dostęp do bagażnika, więc ostrożność przy pakowaniu drobnych, latających rzeczy w tym miejscu musi być zachowana. Linia okien poprowadzona jest nisko, dzięki czemu nawet małe dzieci będą mogły swobodnie obserwować mijane krajobrazy. Wachlarz wizualnych atrakcji uzupełnia potężne okno dachowe. Bagażnik jest świetnie zorganizowany ze swoimi półeczkami, drugą parą zawiasów na półkę, zagrodą na większe drobiazgi i wieszakami na torby z zakupami. Można go powiększać przez przesuwanie siedzeń lub ich całkowite zwinięcie do przodu lub nawet usunięcie z auta. Możliwości przewozowe są więc ogromne.

Zobacz też: Test Skoda Fabia Monta Carlo: pro mladší ducha

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Kierowca poszkodowany nieco mniej atrakcyjną funkcją pilota może za to delektować się innymi rzeczami. Bo prowadzenie tego Roomstera to czysta przyjemność. Na jej wysoki poziom wpływa sprawny silnik benzynowy 1.2 TSI w wersji o mocy 105 KM. Tylko 105? Ale popatrzmy na wartość momentu obrotowego! 175 Nm dostępnych w zakresie 1550-4100 obr./min.! Łączy więc zalety motoru diesla i benzynowego. Ma i górę, i dół, idzie równo w pełnym zakresie obrotów i nie ma problemu, czy na pokładzie jest tylko kierowca, czy 4 osoby. Przyspieszenie 0-100 nie wygląda może imponująco, bo wynosi niecałe 11 sekund, ale trzeba pamiętać, że w porównaniu z silnikami bez turbo nie wymaga wciskania pedału w podłogę. Elastyczność przy wyprzedzaniu jest zadowalająca, jednak redukcja zawsze wskazana. Spalanie oscyluje od mniej, niż 5 litrów w spokojnej trasie, do nawet 9 w szalonym mieście.

Dynamiczną jazdę ułatwia usztywnione zawieszenie i koła ze stopów lekkich. Auto mimo swojej wysokości nie wpada w duży boczny przechył w zakrętach. Silny, boczny wiatr również zdaje się nie być przeszkodą dla Roomstera – jego aerodynamiczny kształt śmiało tnie powietrze pod każdym kątem. Testowaną wersję wyposażono w hamulce tarczowe przy wszystkich kołach i bardzo dobrze zestrojone systemy ABS i ESP Plus. W nocy pokonywanie wąskich i krętych dróg ułatwia system doświetlania zakrętów ze skrętnymi reflektorami. A jeśli już wszystko, odpukać, zawiedzie, to na straży bezpieczeństwa stoją cztery poduszki powietrzne w standardzie i kurtyny w opcji.

Zobacz też: Test Skoda Octavia: Coś małego, coś dużego

Škoda Roomster to przemyślana konstrukcja dla kierowców o pragmatycznym podejściu do samochodu. Daje frajdę z jazdy kierowcy i pasażerom, choć każdemu w nieco inny sposób. I to jest jego przewaga. Próżno szukać tak uniwersalnego auta u konkurencji. Sportowa rodzinna ciężarówka, tak można określić Roomstera. Zresztą już jego nazwa mówi wszystko. Na koniec rachunek – wersja testowana kosztuje okrągłe 65 tysięcy. Jednak podstawowy „Roomster Roomster” jest osiągalny już za 45 450, czyli niecałe 5 tysięcy więcej od Fabii Combi w wersji Classic. Diesel 1.6 to wydatek przynajmniej 58 300 w podstawie do 71 300 w wersji Sport. W tym przypadku zdecydowanie polecamy jednak benzynę 1.2 TSI.

Škoda Roomster - prawy przód
Škoda Roomster - lewy tył
Škoda Roomster - lewa strona
Škoda Roomster - kokpit
Škoda Roomster - liczniki
Škoda Roomster - fotel kierowcy
Škoda Roomster - deska rozdzielcza
Škoda Roomster - wnętrze
Škoda Roomster - okno dachowe
Škoda Roomster - tylna kanapa
Škoda Roomster - podłokietnik na tylnej kanapie
Škoda Roomster
Škoda Roomster - bagażnik
Škoda Roomster - duża przestrzeń bagażowa
Škoda Roomster - silnik
Škoda Roomster - lewy przód
Škoda Roomster - tył
Škoda Roomster - lewy profil
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

REKLAMA

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

REKLAMA

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

REKLAMA