REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Octavia Scout 1.8: Pokojowy zwiadowca

Maciej Medyj
Skoda Octavia Scout 1.8 przód
Skoda Octavia Scout 1.8 przód

REKLAMA

REKLAMA

Scout znaczy zwiadowca. W ofercie Skody jest ich trójka - Fabia, Roomster i Octavia. Jednak podczas gdy dwa pierwsze modele od swoich cywilnych wersji różnią się tylko stylizacją, to trzeci zasługuje w pełni na ten przydomek.

REKLAMA

Do niedawna Octavia Scout była jedyną terenówką czeskiego producenta. Teraz jest już Yeti, ale przcież nie każdemu podobają się takie auta. Podwyższone, masywne kombi z napędem na cztery koła, mocnym silnikiem i klasycznym wnętrzem jest ciekawą alternatywą dla wszędobylskich SUVów. Testowany egzemplarz to wersja jeszcze sprzed zaprezentowanego wiosną liftingu, lecz zmiany, które wprowadza są naprawdę kosmetyczne - dotyczą przedniego i tylnego pasa nadwozia. Wnętrze pozostało praktycznie takie samo, a tym bardziej podwozie i napęd. Linia Octavi Scout jest klasyczna i jednocześnie dynamiczna dzięki wysoko poprowadzonej linii okien i zaokrąglonemu tyłowi. Charakteru nadają jej dodakowe osłony z plastiku znane również z innych Scoutów Skody. Obrazu solidnego przecieraka nowych szlaków dopełniają siedemnastocalowe obręcze z pięcioma grubymi ramionami ubrane w opony o szerokości 225.

REKLAMA

Wnętrze Scouta nie różni się prawie od tego z innych wersji Octavi, posiada dodatkowo uchwyt dla pasażera, element znany właściwie tylko z najlepszych terenówek, a także logo 4x4 na drążku zmiany biegów. Reszta wyposażenia kabiny to standard, z tym, że wysoki. W pełni regulowana, gruba kierownica ze sterowaniem radiem i elektroniką pokładową, czytelne zegary z białym podświetleniem, centralny panel z ekranem dotykowym (ale bez nawigacji), schowki, kieszenie, nawiewy klimatyzacji - także na tunelu środkowym dla pasażerów tylnej kanapy. Doskonale wyprofilowane siedzenia, także te z tyłu, długie siedziska przednich foteli i pełna regulacja miejsca kierowcy sprawiają, że żaden z pasażerów nawet po najdłuższej podróży nie będzie się czuł zmęczony. Bagażnik jest wielki i można go jeszcze powiększyć składając kanapę, choć na płaską podłogę liczyć nie można.

Zobacz też: Opinie kierowców o Skoda Octavia

Scout w porównaniu ze zwykłą Octavią ma prześwit większy o 39 mm, dzięki czemu potrafi wjechać tam, gdzie zwykły kompakt by się nie ośmielił. Poza utwardzonymi drogami przydaje się też napęd na cztery koła rozdzielany między osiami za pomocą sprzęgła Haldex, które ponoć myśli szybciej od kierowcy i dostarcza siłę napędową w tym miejscu i w tym momencie, w którym jest najbardziej potrzebna. Da to się zauważyć nawet przy dynamicznym ruszaniu - odczuwa się, że przyczepność tracona z przodu jest równoważona przez dołączający się natychmiast tył. Tak więc nawet na asfalcie napęd ten daje przewagę - Scout spod świateł na skrzyżowaniu dosłownie wystrzeliwuje i pędzi gnany przez swoje 160 koni buszujących w turbodoładowanym benzynowym silniku 1.8 TSI. Do tego sześciobiegowa skrzynia i uśmiech na ustach kierowcy gwarantowany. Gorzej przy hamowaniu, dla którego skuteczności siła, z jaką należy naciskać na pedał musi być znaczna. Oczywiście na pokładzie są też inne systemy uzurpujące sobie prawo reakcji szybszej niż ludzka - to ESP i ABS. Jednak zestrojono je tak, że nie przeszkadzają w czerpaniu przyjemności z jazdy. Brakuje natomiast systemu wspomagającego zjeżdżanie ze wzniesienia.

Zobacz też: Suzuki SX4: wszystko czy nic?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Podwyższone zawieszenie Octavii Scout jest komfortowe, choć stosunkowo sztywne, więc na drobnych nierównościach lekko podskakuje, a na szerokiej równej drodze sprawia, że auto wydaje się płynąć unosząc się tuż nad nawierzchnią, zachowując jednak pełną przyczepność. W zakrętach z uwagi na wyżej położony środek ciężkości i większy skok zawieszenia podsterowność znana ze zwykłej wersji, szczególnie kombi, jest zniwelowana. Samochód pochyla się bardziej, ale dobrze utrzymuje tor jazdy. Przy większej prędkości na nierównej nawierzchni potrafi podskoczyć i lekko przestawić tył.

Skoda Octavia Scout to ciekawa propozycja dla tych, którzy nie chcą się nadmiernie wywyższać, tylko mieć nieco więcej możliwości od kierowców zwyczajnych kombi. Te dodatkowe atuty to mocny silnik, który przy spokojnej jeździe i w trasie potrzebuje tylko 7 do 8 litrów na 100 kilometrów, oraz napęd na cztery koła i duży prześwit, które pozwalają na eksplorację mniej uczęszczanych dróg. Dlatego w czasach pokoju ten zwiadowca będzie nadawał się najlepiej nie tyle do zwiadu, co do zwiedzania, odkrywania nowych dróg i miejsc - z rodziną albo z przyjaciółmi.

Skoda Octavia Scout 1.8 wnętrze
Skoda Octavia Scout 1.8 fotele przednie
Skoda Octavia Scout 1.8 silnik
Skoda Octavia Scout 1.8 przód/bok
Skoda Octavia Scout 1.8 tył
Skoda Octavia Scout 1.8 przód
Skoda Octavia Scout 1.8 przód
Skoda Octavia Scout 1.8 tył
Skoda Octavia Scout 1.8 przód
Skoda Octavia Scout 1.8 deska rozdzielcza
Skoda Octavia Scout 1.8 zegary
Skoda Octavia Scout 1.8 deska rozdzielcza
Skoda Octavia Scout 1.8 fotel kierowcy
Skoda Octavia Scout 1.8 tylna kanapa
Skoda Octavia Scout 1.8 bagażnik
Skoda Octavia Scout 1.8 przód
Skoda Octavia Scout 1.8 tył
Skoda Octavia Scout 1.8 bok
Skoda Octavia Scout 1.8 przód/bok
Skoda Octavia Scout 1.8 bok
Skoda Octavia Scout 1.8 bok
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA