REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Octavia Scout 1.8: Pokojowy zwiadowca

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Medyj
Skoda Octavia Scout 1.8 przód
Skoda Octavia Scout 1.8 przód

REKLAMA

REKLAMA

Scout znaczy zwiadowca. W ofercie Skody jest ich trójka - Fabia, Roomster i Octavia. Jednak podczas gdy dwa pierwsze modele od swoich cywilnych wersji różnią się tylko stylizacją, to trzeci zasługuje w pełni na ten przydomek.

REKLAMA

Do niedawna Octavia Scout była jedyną terenówką czeskiego producenta. Teraz jest już Yeti, ale przcież nie każdemu podobają się takie auta. Podwyższone, masywne kombi z napędem na cztery koła, mocnym silnikiem i klasycznym wnętrzem jest ciekawą alternatywą dla wszędobylskich SUVów. Testowany egzemplarz to wersja jeszcze sprzed zaprezentowanego wiosną liftingu, lecz zmiany, które wprowadza są naprawdę kosmetyczne - dotyczą przedniego i tylnego pasa nadwozia. Wnętrze pozostało praktycznie takie samo, a tym bardziej podwozie i napęd. Linia Octavi Scout jest klasyczna i jednocześnie dynamiczna dzięki wysoko poprowadzonej linii okien i zaokrąglonemu tyłowi. Charakteru nadają jej dodakowe osłony z plastiku znane również z innych Scoutów Skody. Obrazu solidnego przecieraka nowych szlaków dopełniają siedemnastocalowe obręcze z pięcioma grubymi ramionami ubrane w opony o szerokości 225.

REKLAMA

Wnętrze Scouta nie różni się prawie od tego z innych wersji Octavi, posiada dodatkowo uchwyt dla pasażera, element znany właściwie tylko z najlepszych terenówek, a także logo 4x4 na drążku zmiany biegów. Reszta wyposażenia kabiny to standard, z tym, że wysoki. W pełni regulowana, gruba kierownica ze sterowaniem radiem i elektroniką pokładową, czytelne zegary z białym podświetleniem, centralny panel z ekranem dotykowym (ale bez nawigacji), schowki, kieszenie, nawiewy klimatyzacji - także na tunelu środkowym dla pasażerów tylnej kanapy. Doskonale wyprofilowane siedzenia, także te z tyłu, długie siedziska przednich foteli i pełna regulacja miejsca kierowcy sprawiają, że żaden z pasażerów nawet po najdłuższej podróży nie będzie się czuł zmęczony. Bagażnik jest wielki i można go jeszcze powiększyć składając kanapę, choć na płaską podłogę liczyć nie można.

Zobacz też: Opinie kierowców o Skoda Octavia

Scout w porównaniu ze zwykłą Octavią ma prześwit większy o 39 mm, dzięki czemu potrafi wjechać tam, gdzie zwykły kompakt by się nie ośmielił. Poza utwardzonymi drogami przydaje się też napęd na cztery koła rozdzielany między osiami za pomocą sprzęgła Haldex, które ponoć myśli szybciej od kierowcy i dostarcza siłę napędową w tym miejscu i w tym momencie, w którym jest najbardziej potrzebna. Da to się zauważyć nawet przy dynamicznym ruszaniu - odczuwa się, że przyczepność tracona z przodu jest równoważona przez dołączający się natychmiast tył. Tak więc nawet na asfalcie napęd ten daje przewagę - Scout spod świateł na skrzyżowaniu dosłownie wystrzeliwuje i pędzi gnany przez swoje 160 koni buszujących w turbodoładowanym benzynowym silniku 1.8 TSI. Do tego sześciobiegowa skrzynia i uśmiech na ustach kierowcy gwarantowany. Gorzej przy hamowaniu, dla którego skuteczności siła, z jaką należy naciskać na pedał musi być znaczna. Oczywiście na pokładzie są też inne systemy uzurpujące sobie prawo reakcji szybszej niż ludzka - to ESP i ABS. Jednak zestrojono je tak, że nie przeszkadzają w czerpaniu przyjemności z jazdy. Brakuje natomiast systemu wspomagającego zjeżdżanie ze wzniesienia.

Zobacz też: Suzuki SX4: wszystko czy nic?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Podwyższone zawieszenie Octavii Scout jest komfortowe, choć stosunkowo sztywne, więc na drobnych nierównościach lekko podskakuje, a na szerokiej równej drodze sprawia, że auto wydaje się płynąć unosząc się tuż nad nawierzchnią, zachowując jednak pełną przyczepność. W zakrętach z uwagi na wyżej położony środek ciężkości i większy skok zawieszenia podsterowność znana ze zwykłej wersji, szczególnie kombi, jest zniwelowana. Samochód pochyla się bardziej, ale dobrze utrzymuje tor jazdy. Przy większej prędkości na nierównej nawierzchni potrafi podskoczyć i lekko przestawić tył.

Skoda Octavia Scout to ciekawa propozycja dla tych, którzy nie chcą się nadmiernie wywyższać, tylko mieć nieco więcej możliwości od kierowców zwyczajnych kombi. Te dodatkowe atuty to mocny silnik, który przy spokojnej jeździe i w trasie potrzebuje tylko 7 do 8 litrów na 100 kilometrów, oraz napęd na cztery koła i duży prześwit, które pozwalają na eksplorację mniej uczęszczanych dróg. Dlatego w czasach pokoju ten zwiadowca będzie nadawał się najlepiej nie tyle do zwiadu, co do zwiedzania, odkrywania nowych dróg i miejsc - z rodziną albo z przyjaciółmi.

Skoda Octavia Scout 1.8 wnętrze
Skoda Octavia Scout 1.8 fotele przednie
Skoda Octavia Scout 1.8 silnik
Skoda Octavia Scout 1.8 przód/bok
Skoda Octavia Scout 1.8 tył
Skoda Octavia Scout 1.8 przód
Skoda Octavia Scout 1.8 przód
Skoda Octavia Scout 1.8 tył
Skoda Octavia Scout 1.8 przód
Skoda Octavia Scout 1.8 deska rozdzielcza
Skoda Octavia Scout 1.8 zegary
Skoda Octavia Scout 1.8 deska rozdzielcza
Skoda Octavia Scout 1.8 fotel kierowcy
Skoda Octavia Scout 1.8 tylna kanapa
Skoda Octavia Scout 1.8 bagażnik
Skoda Octavia Scout 1.8 przód
Skoda Octavia Scout 1.8 tył
Skoda Octavia Scout 1.8 bok
Skoda Octavia Scout 1.8 przód/bok
Skoda Octavia Scout 1.8 bok
Skoda Octavia Scout 1.8 bok
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zmiana zasad rejestracji pojazdów w 2026 r. Nowelizacja Prawa o ruchu drogowym - projekt deregulacyjny

W dniu 17 czerwca 2025 r. opublikowany został projekt ustawy, która ma znowelizować Prawo o ruchu drogowym. Nowelizacja ta ma zrealizować m.in. postulaty deregulacyjne zespołu SprawdzaMy kierowanego przez Rafała Brzoskę - w szczególności w zakresie rejestracji pojazdów. Zmiany mają wejść w życie w większości po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia w Dzienniku Ustaw, a więc z pewnością już w 2026 roku.

Sektor logistyczny pokazuje w I połowie 2025 r., że radzi sobie z globalnymi zakłóceniami (wojna handlowa USA-Chiny). Koszty wymiany handlowej będą jednak rosły

Widmo historycznego spadku wolumenu przeładunków i wzrost kosztów transportu to dwa dominujące efekty w logistyce, które wywołała wojna handlowa na linii Chiny-USA. Pomimo obniżenia globalnych prognoz dla PKB i handlu, operatorzy logistyczni wciąż radzą sobie zaskakująco dobrze, choć wśród europejskich ekspertów zarządzających łańcuchami dostaw panuje zgodność co do tego, że koszty wymiany handlowej będą rosły. Jednocześnie 70% z nich twierdzi, że na kolejne zakłócenia i nieoczekiwane zwroty akcji będzie w stanie odpowiedzieć w ciągu maksymalnie 3 dni.

Większa elastyczność w wypowiadaniu umów OC [Projekt nowelizacji trafił do konsultacji]

Do uzgodnień, konsultacji publicznych i opiniowania trafił projekt nowelizacji ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Chodzi o zmiany w OC.

KGP: 112 716 interwencji, 470 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 716 interwencji. Byli wzywani do 470 wypadków drogowych.

REKLAMA

OC dla rowerzystów – konieczność czy ograniczanie wolności? Polacy podzieleni

Czy rowerzyści powinni mieć obowiązkowe OC? Wraz ze wzrostem liczby jednośladów na drogach, temat ten wraca jak bumerang i dzieli opinię publiczną. Najnowsze badanie Rankomat.pl pokazuje, że Polacy są niemal równo podzieleni – nie brakuje zarówno zwolenników bezpieczeństwa, jak i obrońców niezależności.

Masz radio w samochodzie? Możesz spodziewać się kontroli

Właściciele samochodów – zarówno osoby prywatne, jak i przedsiębiorcy – powinni pamiętać o opłatach za używanie odbiorników radiofonicznych. Chodzi o konieczność opłacania abonamentu RTV za radioodbiornik zamontowany w pojeździe. Jaka jest opłata abonamentowa w 2025 r.? Kto jest zwolniony?

KGP: 116 725 interwencji, 519 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 116 725 interwencji. Byli wzywani do 519 wypadków drogowych.

Rozwiązanie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) [PROJEKT]

W środę, 4 czerwca 2025 r. w wykazie prac legislacyjnych rządu pojawił się projekt nowelizacji ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Chodzi o zmiany dotyczące rozwiązania umowy OC.

REKLAMA

Transport w Polsce 2024: Spadek przewozów towarów, wzrost liczby pasażerów. Informacja sygnalna GUS

Główny Urząd Statystyczny opublikował informację sygnalną dotyczącą przewodu ładunków i pasażerów w 2024 r. Z informacji GUS wynika, że w porównaniu z 2023 r., wzrosła liczba pasażerów korzystających z większości środków transportu – wyjątkiem był jedynie transport wodny śródlądowy. Z kolei całkowita masa przewiezionych ładunków oraz wykonana praca przewozowa nieznacznie się zmniejszyły.

KGP: 117 251 interwencji, 487 wypadków drogowych, 33 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 117 251 interwencji. Byli wzywani do 487 wypadków drogowych.

REKLAMA