REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Octavia Scout 1.8: Pokojowy zwiadowca

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Medyj
Skoda Octavia Scout 1.8 przód
Skoda Octavia Scout 1.8 przód

REKLAMA

REKLAMA

Scout znaczy zwiadowca. W ofercie Skody jest ich trójka - Fabia, Roomster i Octavia. Jednak podczas gdy dwa pierwsze modele od swoich cywilnych wersji różnią się tylko stylizacją, to trzeci zasługuje w pełni na ten przydomek.

Do niedawna Octavia Scout była jedyną terenówką czeskiego producenta. Teraz jest już Yeti, ale przcież nie każdemu podobają się takie auta. Podwyższone, masywne kombi z napędem na cztery koła, mocnym silnikiem i klasycznym wnętrzem jest ciekawą alternatywą dla wszędobylskich SUVów. Testowany egzemplarz to wersja jeszcze sprzed zaprezentowanego wiosną liftingu, lecz zmiany, które wprowadza są naprawdę kosmetyczne - dotyczą przedniego i tylnego pasa nadwozia. Wnętrze pozostało praktycznie takie samo, a tym bardziej podwozie i napęd. Linia Octavi Scout jest klasyczna i jednocześnie dynamiczna dzięki wysoko poprowadzonej linii okien i zaokrąglonemu tyłowi. Charakteru nadają jej dodakowe osłony z plastiku znane również z innych Scoutów Skody. Obrazu solidnego przecieraka nowych szlaków dopełniają siedemnastocalowe obręcze z pięcioma grubymi ramionami ubrane w opony o szerokości 225.

REKLAMA

REKLAMA

Wnętrze Scouta nie różni się prawie od tego z innych wersji Octavi, posiada dodatkowo uchwyt dla pasażera, element znany właściwie tylko z najlepszych terenówek, a także logo 4x4 na drążku zmiany biegów. Reszta wyposażenia kabiny to standard, z tym, że wysoki. W pełni regulowana, gruba kierownica ze sterowaniem radiem i elektroniką pokładową, czytelne zegary z białym podświetleniem, centralny panel z ekranem dotykowym (ale bez nawigacji), schowki, kieszenie, nawiewy klimatyzacji - także na tunelu środkowym dla pasażerów tylnej kanapy. Doskonale wyprofilowane siedzenia, także te z tyłu, długie siedziska przednich foteli i pełna regulacja miejsca kierowcy sprawiają, że żaden z pasażerów nawet po najdłuższej podróży nie będzie się czuł zmęczony. Bagażnik jest wielki i można go jeszcze powiększyć składając kanapę, choć na płaską podłogę liczyć nie można.

Zobacz też: Opinie kierowców o Skoda Octavia

Scout w porównaniu ze zwykłą Octavią ma prześwit większy o 39 mm, dzięki czemu potrafi wjechać tam, gdzie zwykły kompakt by się nie ośmielił. Poza utwardzonymi drogami przydaje się też napęd na cztery koła rozdzielany między osiami za pomocą sprzęgła Haldex, które ponoć myśli szybciej od kierowcy i dostarcza siłę napędową w tym miejscu i w tym momencie, w którym jest najbardziej potrzebna. Da to się zauważyć nawet przy dynamicznym ruszaniu - odczuwa się, że przyczepność tracona z przodu jest równoważona przez dołączający się natychmiast tył. Tak więc nawet na asfalcie napęd ten daje przewagę - Scout spod świateł na skrzyżowaniu dosłownie wystrzeliwuje i pędzi gnany przez swoje 160 koni buszujących w turbodoładowanym benzynowym silniku 1.8 TSI. Do tego sześciobiegowa skrzynia i uśmiech na ustach kierowcy gwarantowany. Gorzej przy hamowaniu, dla którego skuteczności siła, z jaką należy naciskać na pedał musi być znaczna. Oczywiście na pokładzie są też inne systemy uzurpujące sobie prawo reakcji szybszej niż ludzka - to ESP i ABS. Jednak zestrojono je tak, że nie przeszkadzają w czerpaniu przyjemności z jazdy. Brakuje natomiast systemu wspomagającego zjeżdżanie ze wzniesienia.

REKLAMA

Zobacz też: Suzuki SX4: wszystko czy nic?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podwyższone zawieszenie Octavii Scout jest komfortowe, choć stosunkowo sztywne, więc na drobnych nierównościach lekko podskakuje, a na szerokiej równej drodze sprawia, że auto wydaje się płynąć unosząc się tuż nad nawierzchnią, zachowując jednak pełną przyczepność. W zakrętach z uwagi na wyżej położony środek ciężkości i większy skok zawieszenia podsterowność znana ze zwykłej wersji, szczególnie kombi, jest zniwelowana. Samochód pochyla się bardziej, ale dobrze utrzymuje tor jazdy. Przy większej prędkości na nierównej nawierzchni potrafi podskoczyć i lekko przestawić tył.

Skoda Octavia Scout to ciekawa propozycja dla tych, którzy nie chcą się nadmiernie wywyższać, tylko mieć nieco więcej możliwości od kierowców zwyczajnych kombi. Te dodatkowe atuty to mocny silnik, który przy spokojnej jeździe i w trasie potrzebuje tylko 7 do 8 litrów na 100 kilometrów, oraz napęd na cztery koła i duży prześwit, które pozwalają na eksplorację mniej uczęszczanych dróg. Dlatego w czasach pokoju ten zwiadowca będzie nadawał się najlepiej nie tyle do zwiadu, co do zwiedzania, odkrywania nowych dróg i miejsc - z rodziną albo z przyjaciółmi.

Skoda Octavia Scout 1.8 wnętrze
Skoda Octavia Scout 1.8 fotele przednie
Skoda Octavia Scout 1.8 silnik
Skoda Octavia Scout 1.8 przód/bok
Skoda Octavia Scout 1.8 tył
Skoda Octavia Scout 1.8 przód
Skoda Octavia Scout 1.8 przód
Skoda Octavia Scout 1.8 tył
Skoda Octavia Scout 1.8 przód
Skoda Octavia Scout 1.8 deska rozdzielcza
Skoda Octavia Scout 1.8 zegary
Skoda Octavia Scout 1.8 deska rozdzielcza
Skoda Octavia Scout 1.8 fotel kierowcy
Skoda Octavia Scout 1.8 tylna kanapa
Skoda Octavia Scout 1.8 bagażnik
Skoda Octavia Scout 1.8 przód
Skoda Octavia Scout 1.8 tył
Skoda Octavia Scout 1.8 bok
Skoda Octavia Scout 1.8 przód/bok
Skoda Octavia Scout 1.8 bok
Skoda Octavia Scout 1.8 bok
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA