REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Suzuki SX4: wszystko czy nic?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakub Tujaka
Suzuki SX4 może mieć napęd na przednie lub wszystkie koła. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4 może mieć napęd na przednie lub wszystkie koła. Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki SX4 ma wszystkie cechy, które powinno mieć auto idealne: zwinność auta miejskiego, „krawężnikoodporne” podwozie, napęd na cztery koła oraz przestrzeń pozwalająca czwórce dorosłych ludzi wyskoczyć na weekend za miasto. Często jednak zdarza się, że kiedy chcemy mieć wszystko naraz, nie mamy tak naprawdę niczego. Jak to jest z Suzuki SX4?

Suzuki SX4 debiutowało na rynku w 2006 roku, zaś obecnie oferowana jest wersja po face liftingu, przeprowadzonym po 3 latach od premiery. Bliźniakiem modelu SX4 jest Fiat Sedici, który oprócz logo producenta na masce różni się jedynie detalami. Mieliśmy okazję się o tym przekonać podczas testu Fiata przeprowadzanego kilka miesięcy temu. (Test Fiat Sedici MultiJet: Włoch z japońskim rodowodem). W naszej redakcji gościł także Suzuki SX4 napędzany silnikiem diesla DDiS 135 KM (Test Suzuki SX4: Chomik na kofeinie).

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Suzuki SX4

Nadwozie/Karoseria

Auto wymiarowo plasuje się pomiędzy klasą B a kompaktową. Producent klasyfikuje go jednak jako auto miejskie, więc można uznać, że mamy do czynienia z bardzo wyrośniętym mieszczuchem. Popularność obu aut (Sedici i SX4) na naszych drogach wskazuje na to, że ich wygląd przypadł do gustu klientom. Nie ma w tym nic dziwnego, karoseria jest bowiem dziełem włoskiego biura projektowego Giugiaro. Oczywiście terenowe ambicję auta wymusiły podniesienie karoserii i zastosowanie plastikowych osłon, jednak nie ujmuje to uroku małemu Suzuki. Jest wręcz przeciwnie – dodaje mu to charakteru.

Wnętrze/wyposażenie

Wnętrze jest dość proste i funkcjonalne. Jak na tę klasę auta nie możemy również narzekać na jakość materiałów oraz ich spasowanie. Najważniejsze jest jednak to, że kierowca czuje się za kierownicą komfortowo – wysokie zawieszenie auta oraz duża powierzchnia szyb sprawiają, że widoczność we wszystkie strony jest bardzo dobra. Idealnym uzupełnieniem są tutaj ogromne lusterka.

REKLAMA

Zobacz też: Test Toyota Avensis: gorący towar

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Patrząc na SX4 jako na auto klasy B, w środku jest bardzo dużo miejsca. Dużo, to nie znaczy, że mamy do czynienia z minivanem – mimo większych od konkurentów rozmiarów, z podróży autem najbardziej zadowolony będzie kierowca oraz pasażer siedzący z przodu. Z tyłu lepiej posadzić mniejszych towarzyszy podróży, lub dzieci. Bagażnik mieści jedyne 270 litrów bagażu, co jest już jak najbardziej zadowalającym wynikiem w klasie aut miejskich.

Napęd/Zawieszenie

Testowy Suzuki SX4 wyposażony był w jednostkę benzynową o pojemności 1,6 litra o mocy 107 KM. Przyspieszenie do 100 km/h wynoszące 10,8 s to całkiem przyzwoity wynik, biorąc pod uwagę dość mało aerodynamiczne nadwozie auta. Krótko zestopniowana skrzynia biegów ułatwia sprawne poruszanie się w mieście. Spalanie w teście, realizowanym głównie w mieście, wyniosło średnio 11 litrów. Nie jest to mało, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że napęd na cztery koła nie był zbyt często używany.

Napęd w Suzuki SX4 może być realizowany w trzech trybach; 2WD (napędzana jest tylko i wyłącznie przednia oś), AUTO (w czasie dobrej przyczepności napęd jest przekazywany na przednie koła, a w razie utraty przyczepności zostaje dołączona tylna oś), a także tryb LOCK (stały napęd na cztery koła, który rozłącza się po osiągnięciu prędkości 60 km/h)

Zawieszenie auta zestrojono dość sztywno. Daje to pewność prowadzenia i poczucie panowania nad autem przy każdej prędkości. Z kolei gdy wjedziemy w lekki teren, zawieszenie również nas nie zawiedzie – 19 cm prześwitu wystarczy, by „powalczyć” z czymś więcej niż krawężnikiem na skraju chodnika. Napęd i zawieszenie SX4 może dać dużo frajdy z jazdy np. na piaszczystej plaży lub pokrytej płytkim błotem równinie.

Zobacz też: Test Ford Fiesta Sport - Pozorant?

Podsumowanie i ceny

Suzuki SX4 dzielnie stawia czoło sceptykom i udowadnia, że da się połączyć kilka elementów w całość, bez utraty pozytywnych cech poszczególnych składowych. Suzuki jest poręczne w mieście, stabilne na trasie i całkiem dzielne w terenie. Pewnym problemem może być jedynie dość wysokie spalanie auta oraz jego cena, zaczynająca się od 62 900 zł. Kwota nie wyda się jednak wygórowana, gdy uświadomimy sobie z jak wszechstronnym autem mamy do czynienia.

Dane techniczne:

Suzuki SX4 2.0 DDiS

Typ silnika

Turbodiesel

Pojemność

1 956 cm3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

135 KM/3500 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

320 Nm/1500 obr./min.

Napęd

4x4

Skrzynia biegów

man.  6-bieg

Pojemność bagażnika

270 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

412/173/160,5 cm

Rozstaw osi

250 cm

V-max

180 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

11,2 s.

Zużycie paliwa*

7/4,6/5,5 l/100km

Cena

Od  70 900 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

Suzuki SX4 Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4 to typowy przedstawiciel crossoverów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4 bagażnik w wariancie pięcioosobowej ma pojemność 270 litrów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4: bagażnik w konfiguracji trzyosobowej. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4: bagażnik można powiększyć poprzez złożenie oparć tylnej kanapy. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4: tylna kanapa. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4: przednie fotele. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4: multifunkcyjna kierownica. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4: tablica przyrządów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4: deska rozdzielcza. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4 nieźle radzi sobie z jazdą po nieutwardzonej drodze. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4 ma dużą powierzchnię przeszkloną dzięki czemu kierowca ma doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4 ma standardowo 19 cm prześwitu. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4 to jeden z największych przedstawicieli segmentu B. Fot. Moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA