REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Suzuki SX4 może mieć napęd na przednie lub wszystkie koła. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4 może mieć napęd na przednie lub wszystkie koła. Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki SX4 ma wszystkie cechy, które powinno mieć auto idealne: zwinność auta miejskiego, „krawężnikoodporne” podwozie, napęd na cztery koła oraz przestrzeń pozwalająca czwórce dorosłych ludzi wyskoczyć na weekend za miasto. Często jednak zdarza się, że kiedy chcemy mieć wszystko naraz, nie mamy tak naprawdę niczego. Jak to jest z Suzuki SX4?

Suzuki SX4 debiutowało na rynku w 2006 roku, zaś obecnie oferowana jest wersja po face liftingu, przeprowadzonym po 3 latach od premiery. Bliźniakiem modelu SX4 jest Fiat Sedici, który oprócz logo producenta na masce różni się jedynie detalami. Mieliśmy okazję się o tym przekonać podczas testu Fiata przeprowadzanego kilka miesięcy temu. (Test Fiat Sedici MultiJet: Włoch z japońskim rodowodem). W naszej redakcji gościł także Suzuki SX4 napędzany silnikiem diesla DDiS 135 KM (Test Suzuki SX4: Chomik na kofeinie).

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Suzuki SX4

Nadwozie/Karoseria

Auto wymiarowo plasuje się pomiędzy klasą B a kompaktową. Producent klasyfikuje go jednak jako auto miejskie, więc można uznać, że mamy do czynienia z bardzo wyrośniętym mieszczuchem. Popularność obu aut (Sedici i SX4) na naszych drogach wskazuje na to, że ich wygląd przypadł do gustu klientom. Nie ma w tym nic dziwnego, karoseria jest bowiem dziełem włoskiego biura projektowego Giugiaro. Oczywiście terenowe ambicję auta wymusiły podniesienie karoserii i zastosowanie plastikowych osłon, jednak nie ujmuje to uroku małemu Suzuki. Jest wręcz przeciwnie – dodaje mu to charakteru.

Wnętrze/wyposażenie

Wnętrze jest dość proste i funkcjonalne. Jak na tę klasę auta nie możemy również narzekać na jakość materiałów oraz ich spasowanie. Najważniejsze jest jednak to, że kierowca czuje się za kierownicą komfortowo – wysokie zawieszenie auta oraz duża powierzchnia szyb sprawiają, że widoczność we wszystkie strony jest bardzo dobra. Idealnym uzupełnieniem są tutaj ogromne lusterka.

REKLAMA

Zobacz też: Test Toyota Avensis: gorący towar

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Patrząc na SX4 jako na auto klasy B, w środku jest bardzo dużo miejsca. Dużo, to nie znaczy, że mamy do czynienia z minivanem – mimo większych od konkurentów rozmiarów, z podróży autem najbardziej zadowolony będzie kierowca oraz pasażer siedzący z przodu. Z tyłu lepiej posadzić mniejszych towarzyszy podróży, lub dzieci. Bagażnik mieści jedyne 270 litrów bagażu, co jest już jak najbardziej zadowalającym wynikiem w klasie aut miejskich.

Napęd/Zawieszenie

Testowy Suzuki SX4 wyposażony był w jednostkę benzynową o pojemności 1,6 litra o mocy 107 KM. Przyspieszenie do 100 km/h wynoszące 10,8 s to całkiem przyzwoity wynik, biorąc pod uwagę dość mało aerodynamiczne nadwozie auta. Krótko zestopniowana skrzynia biegów ułatwia sprawne poruszanie się w mieście. Spalanie w teście, realizowanym głównie w mieście, wyniosło średnio 11 litrów. Nie jest to mało, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że napęd na cztery koła nie był zbyt często używany.

Napęd w Suzuki SX4 może być realizowany w trzech trybach; 2WD (napędzana jest tylko i wyłącznie przednia oś), AUTO (w czasie dobrej przyczepności napęd jest przekazywany na przednie koła, a w razie utraty przyczepności zostaje dołączona tylna oś), a także tryb LOCK (stały napęd na cztery koła, który rozłącza się po osiągnięciu prędkości 60 km/h)

Zawieszenie auta zestrojono dość sztywno. Daje to pewność prowadzenia i poczucie panowania nad autem przy każdej prędkości. Z kolei gdy wjedziemy w lekki teren, zawieszenie również nas nie zawiedzie – 19 cm prześwitu wystarczy, by „powalczyć” z czymś więcej niż krawężnikiem na skraju chodnika. Napęd i zawieszenie SX4 może dać dużo frajdy z jazdy np. na piaszczystej plaży lub pokrytej płytkim błotem równinie.

Zobacz też: Test Ford Fiesta Sport - Pozorant?

Podsumowanie i ceny

Suzuki SX4 dzielnie stawia czoło sceptykom i udowadnia, że da się połączyć kilka elementów w całość, bez utraty pozytywnych cech poszczególnych składowych. Suzuki jest poręczne w mieście, stabilne na trasie i całkiem dzielne w terenie. Pewnym problemem może być jedynie dość wysokie spalanie auta oraz jego cena, zaczynająca się od 62 900 zł. Kwota nie wyda się jednak wygórowana, gdy uświadomimy sobie z jak wszechstronnym autem mamy do czynienia.

Dane techniczne:

Suzuki SX4 2.0 DDiS

Typ silnika

Turbodiesel

Pojemność

1 956 cm3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

135 KM/3500 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

320 Nm/1500 obr./min.

Napęd

4x4

Skrzynia biegów

man.  6-bieg

Pojemność bagażnika

270 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

412/173/160,5 cm

Rozstaw osi

250 cm

V-max

180 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

11,2 s.

Zużycie paliwa*

7/4,6/5,5 l/100km

Cena

Od  70 900 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

Suzuki SX4 Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4 to typowy przedstawiciel crossoverów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4 bagażnik w wariancie pięcioosobowej ma pojemność 270 litrów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4: bagażnik w konfiguracji trzyosobowej. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4: bagażnik można powiększyć poprzez złożenie oparć tylnej kanapy. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4: tylna kanapa. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4: przednie fotele. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4: multifunkcyjna kierownica. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4: tablica przyrządów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4: deska rozdzielcza. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4 nieźle radzi sobie z jazdą po nieutwardzonej drodze. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4 ma dużą powierzchnię przeszkloną dzięki czemu kierowca ma doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4 ma standardowo 19 cm prześwitu. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki SX4 to jeden z największych przedstawicieli segmentu B. Fot. Moto.wieszjak.pl
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

REKLAMA

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

REKLAMA

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA