REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

W najnowszej generacji Toyoty Yaris nie znajdziemy charakterystycznych dla starszych odmian elektronicznych wyświetlaczy schowanych w tunelu na górze konsoli centralnej. Nie oznacza to, że nowy Yaris jest pozbawiony elektronicznych bajerów. Jego konstrukcja jest po prostu bardziej przemyślana.

Nadwozie

Najnowszy Yaris mierzy 388,5 cm długości, 169,5 cm szerokości oraz 151 cm wysokości, czyli gabarytami zewnętrznymi nie wyróżnia się zbytnio od konkurentów w swojej klasie. Nadwozie małej Toyoty zostało zaprojektowane zachowawczo, a jedynym nietuzinkowym rozwiązaniem rzucającym się w oczy gdy spoglądamy na Yarisa jest zainstalowanie jednej wycieraczki przedniej szyby. Przyglądając się szczegółom, w nadwoziu Yarisa zwracają uwagę masywne zderzaki oraz przedni pas nawiązujący stylizacją do większych modeli Toyoty.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Toyota Yaris

Wnętrze

Największą ewolucję Yarisa w stosunku do poprzednika widać po zajęciu miejsca w przedziale pasażerskim. To, co od razu „bije po oczach” to lepszej jakości materiały wykończeniowe i inaczej zaprojektowany kokpit. Ale czy lepsza jakość to tylko pierwsze wrażenie? Nie do końca. Tworzywa, z których została wykonana tablica przyrządów przywodzą na myśl bardziej konstrukcje europejskie niż japońskie. A do redakcyjnej recenzji trafiła najbogatsza odmiana Dynamic z tapicerką z wstawkami ze skóry. Z drugiej strony, gdy rozejrzymy się na boki już nie jest tak „różowo”. Boczki drzwi, zwłaszcza w tylnej części wykończono zwykłym czarnym plastikiem. Mimo, to w kategorii jakość wykończenia wnętrza nowy Yaris to milowy krok w stosunku do poprzedniej wersji.

Zobacz też: Test Chevrolet Aveo: z nutką szaleństwa

REKLAMA

Przedział pasażerski jest zaskakująco przestronny i nie ma w tym krzty przesady. Na tylnej kanapie swobodnie usiądą dwie dorosłe osoby i będą miały dużo miejsca na nogi oraz nad głowami.
Fotele i kanapa zapewniają dobre podparcie podczas podróży, obszytą skórą kierownicę trzyma się wygodnie.
Największymi zmianami w stosunku do poprzednika są tradycyjne analogowe „zegary” umieszczone za kołem kierownicy oraz duży kolorowy wyświetlacz systemu Toyota Touch, sprzężony z kamerą cofania (dostępny w standardzie od wersji wyposażeniowej SOL; cena od 49000 zł), zainstalowany na konsoli centralnej. Wspomniany system obejmuje m.in. funkcje personalizacji samochodu, rozbudowane statystki podróży oraz radioodtwarzacz CD z MP3 i WMA. Z kolei droższa odmiana systemu (dopłata 2100 zł) nazwana Toyota Touch&Go obejmuje ponadto nawigację satelitarną, integrację z Google local serach oraz aplikacje Facebook, SMS oraz prognozę pogody.
Bagażnik Toyoty Yaris ma objętość 286 l, czyli rozsądnie planując zmieszczą do niego bagaże na wakacyjny wyjazd.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Suzuki Swift A/T: Maluch w automacie

Napęd

W gamie jednostek napędowych nowej Toyoty Yaris znalazły się trzy silniki (w tym jeden wysokoprężny). Podstawowym źródłem napędu jest benzynowy silnik o pojemności 1 l rozwijający moc 69 KM. Z kolei diesel ma pojemność 1,4 l i moc maksymalną 90 KM.
Pod maską prezentowanego Yarisa pracowała najmocniejsza dostępna jednostka napędowa – benzynowy silnik o pojemności 1,33 l, rozwijający moc 99 KM.

Zobacz też: Test Honda Jazz: dobrze... i drogo

Jest to sprawne źródło napędu dla ważącej ok. 1020 kg Toyoty. Według danych producenta Yaris przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,7 s i może się rozpędzić do 175 km/h.
Warto zaznaczyć, że kierowcy ze sportową żyłką będą zmuszeni do „wkręcania” jednostki napędowej na wyższe obroty. W niższym zakresie obrotów silnik jest ospały. Ale nie dynamika jest najistotniejsza w aucie miejskim. W Yarisie z rozstawem osi wynoszącym 251 cm najbardziej zaskakuje komfort jazdy.
Toyota miękko tłumi nierówności nawierzchni zachowując zadowalającą kierowców lubiących dynamiczną jazdę po zakrętach sztywność zawieszenia. Dodatkowym plusem jest precyzyjnie trafiająca w poszczególne przełożenia dźwignia sześciobiegowej manualnej przekładni.

Zobacz też: Test Peugeot 207 SW: kombi z kosmosu

A minusy? Układ kierowniczy. Działa zbyt lekko, co owszem ułatwia parkingowe manewry, ale osłabia wyczucie auta podczas jazdy.
Jednym z ważniejszych plusów Yarisa jest niskie spalanie. W ruchu miejskim mała Toyota spalała średnio 7 – 7,5 l/100 km.

Podsumowanie

Najtańszy trzydrzwiowy Yaris jest dostępny od 41 tys. zł. Za najtańszą odmianę pięciodrzwiową trzeba zapłacić ok. 2 tys. zł więcej. W najuboższej odmianie na liście wyposażenia standardowego znajdziemy m.in. boczne poduszki powietrzne, komputer pokładowy, radioodtwarzacz, elektrycznie sterowane szyby i lusterka. Z kolei najtańszy, pięciodrzwiowy Yaris z opisywanym silnikiem benzynowym o mocy 99 KM kosztuje 46 500 zł.
Opisywana odmiana z najbogatszą wersją wyposażeniową Dynamic kosztuje 58 600 zł. To sporo, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że przyzwoicie wyposażona odmiana SOL (z manualną klimatyzacją, obszytą skórą kierownicą i systemem Toyota Touch) kosztuje 54 400 zł.
Toyota na polskim rynku nigdy do najtańszych ofert nie należała, ale wyższy koszt zakupu zwykle rekompensuje niska utrata wartości i w miarę bezawaryjna eksploatacja. A to biorąc pod uwagę praktyczność, komfort i ekonomiczny silnik nowego Yarisa czyni z niego ciekawą propozycję dla młodych małżeństw.

Zobacz też: Test Fiat Punto Evo: hot-hatch rozcieńczony

Dane techniczne:

Toyota Yaris 100 1,33 Dynamic

Typ silnika

benzyna

Pojemność

1 329 cm3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

99 KM/6000 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

125 Nm/4000 obr./min.

Napęd

przedni

Skrzynia biegów

man.  6-bieg

Pojemność bagażnika

286 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

388,5/169,5/151 cm

Rozstaw osi

251 cm

V-max

175 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

11,7 s.

Zużycie paliwa*

6,8/4,5/5,4 l/100km

Cena

Od  54 200 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

Dość wysokie nadwozie Toyoty Yaris jest podatne na boczne podmuchy wiatru.
Moto.wieszjak.pl
Toyota Yaris
Moto.wieszjak.pl
Przednia część nadwozia Toyoty Yaris została upodobniona do większych modeli producenta.
Moto.wieszjak.pl
286 l przestrzeni bagażowej w Toyocie Yaris to nie jest imponujący wynik, ale przy rozsądnym rozplanowaniu bagaży spakujemy się na urlop.
Moto.wieszjak.pl
Toyota Yaris. Silnik o pojemności 1,33 l jest oszczędny, ale w dolnych zakresach obrotów mocno ospały.
Moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy jest wygodny, nawet na dłuższych dystansach. Skórzane wstawki nie są dostępne w podstawowych wersjach wyposażenia.
Moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Toyoty Yaris miejsca jest zaskakująco dużo.
Moto.wieszjak.pl
Nowość w Toyocie Yaris - tradycyjne analogowe "zegary". Są czytelne i podświetlone na pomarańczowo. Niestety brakuje wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej.
Moto.wieszjak.pl
Wyświetlacz systemu Toyota Touch jest sprzężony z kamerą cofania. Ekran jest dotykowy i działa sprawnie.
Moto.wieszjak.pl
Tablica przyrządów Toyoty Yaris. Całość jest wykonana z materiałów dobrej jakości. Obsługa poszczególnych urządzeń jest intuicyjna.
Moto.wieszjak.pl
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

REKLAMA

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA