REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Yeti: Wielka stopa w białym mieście

Maciej Medyj
Skoda Yeti przód
Skoda Yeti przód

REKLAMA

REKLAMA

Mieliśmy w kraju prawdziwą zimę. Mróz trzymał, że nawet bałwana trudno było ulepić. Na ulicach można jednak spotkać innego człowieka śniegu - wielką stopę, a właściwie wielkie koło - Yeti. Skodę Yeti.

REKLAMA

Yeti dobrze maskuje się w otoczeniu. Nie szokuje wyglądem, w śniegu zostawia podobne ślady, jak inni przedstawiciele gatunku, czyli crossovery albo małe SUVy. Bliższy kontakt natomiast ujawnia ciekawe cechy osobnicze zdradzające pokrewieństwo ze starszym, mniejszym Roomsterem. To czarne przednie słupki, a te środkowe lakierowane w kolorze nadwozia oddzielające kabinę kierowcy od reszty auta, co nasuwaja skojarzenie z lotnictwem, tak jak element nad atrapą chłodnicy przypominający śmigło, czy szklany dach. Człowiek śniegu i samolot? Niewątpliwie ciekawe połączenie.

REKLAMA

W środku nie ma nic niespodziewanego. Skoda standard, wysoki jak najbardziej. Dobrej jakości materiały, porządny montaż i spasowanie, wzorowa, volkswagenowska ergonomia. Duże, czytelne zegary, przyciski, gałki, wyświetlacz radioodtwarzacza mp3 z nawigacją. Kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach, fotel kierowcy ustawiany elektrycznie z pamięcią dla trzech osób. Tylne fotele przesuwane niezależnie, ale tylko dwa skrajne. Pochylane oparcia sprzyjają relaksowi w dłuższej trasie. Ze środkowego miejsca można zrobić duży i wygodny podłokietnik, ale kosztem dziury do bagażnika.

Zobacz też: Opinie kierowców o Skoda Yeti

Przestrzeń ładunkową można powiększać na wiele sposobów - przesuwając siedzenia lub składając je całkowicie - każde osobno. W samym bagażniku są praktyczne wieszaki na torby, przesuwane po dwa na dwóch szynach po bokach. Jest składana zagroda na drobiazgi i system siatek, kieszonek, przegród - ich rozmieszczenie zależy tylko od potrzeb i wyobraźni użytkownika. Z problemów warto wymienić brak możliwości zasłonięcia wspomnianej dziury po podłokietniko-środkowo-oparciu i sztywną, sporą półkę - dwukierunkowa roleta byłaby bardziej praktyczna, łatwiejsza do schowania przy przewozie dużych przedmiotów.

Zobacz też: Test Skoda Yeti: Yeti Przyjaciel

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik wysokoprężny 2.0 TDI w techonogii common rail z naszej testówki miał moc 140 KM i maksymalny moment 320 Nm w zakresie 1750 - 2500 obrotów. Zakres to niewielki i mieszcząc się w nim, co ułatwia sześciobiegowa skrzynia, można poruszać się dynamicznie. Spalanie mieści się w zakresie 8 litrów w mieście, 6 w trasie. Nie jest to dużo, biorąc pod uwagę moment obrotowy silnika i napęd na cztery koła, który za pomocą sprzęgła Haldex dołącza tylną oś w razie potrzeby. Silnik jest dobrze wyciszony, więc do kabiny nie przenosi się zbędny hałas czy drgania.

Zobacz też: Test Skoda Fabia GreenLine: Przebój z Czech w wersji Eko

Zawieszenie Yeti wydaje się twardsze, niż w wyposażonej w podobny napęd Octavii Scout. Winne są niskoprofilowe opony. Nowa uterenowiona Skoda czuje się mimo wszystko lepiej na twardej drodze, niż poza nią, choć trzeba przyznać, że po białym idzie śmiało. Atakując głęboki śnieg należy jednak pamiętać o wyłączeniu ESP, włączeniu opcji „off road” i nie zatrzymywaniu się bez potrzeby. Generalnie gaz w podłogę na dwójce, koła prosto i będzie dobrze. A jak już się zakopiemy - delikatnie do przodu i do tyłu, po takim rozbujaniu powinno się udać ruszyć dalej. Oczywiście takiej zimy, jak obecnie, lepiej mieć w bagażniku składaną saperkę.

Zobacz też: Skoda Fabia- którą wersję wybrać? Poradnik kupującego

Nieco ponad sto tysięcy złotych za crossover Skody w podstawie wersji Experience z napędem na cztery koła to cena mało konkurencyjna, nawet w obrębie marki, gdyż taka Octavia Scout jest tańsza, a w zasadzie równie atrakcyjna jako auto rodzinne - na pewno wygodniejsza w trasie. Yeti jest jednak ostatnim krzykiem mody. Dodatkowe gadżety w testowanej wersji windują cenę do niemal 125 tysięcy złotych. Za tę kwotę dostajemy auto solidne, wysokiej jakości i o ciekawym wyglądzie. Dla wielu potencjalnych klientów Škoda pozostanie jednak Škodą. Poczekajmy do maja, zobaczymy, co pokaże centralno-europejska konkurencja.T

Skoda Yeti bok
Skoda Yeti tył
Skoda Yeti przód
Skoda Yeti wnętrze
Skoda Yeti fotel kierowcy
Skoda Yeti tylna kanapa
Skoda Yeti tablica przyrządów
Skoda Yeti deska rozdzielcza
Skoda Yeti tunel środkowy
Skoda Yeti bagażnik
Skoda Yeti bagażnik
Skoda Yeti przednie fotele
Skoda Yeti tylne fotele
Skoda Yeti dach panoramiczny
Skoda Yeti deska rozdzielcza
Skoda Yeti przód
Skoda Yeti bok
Skoda Yeti przóe
Skoda Yeti przód/bok
Skoda Yeti tył
Skoda Yeti przód
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA