REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Yeti: Wielka stopa w białym mieście

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Medyj
Skoda Yeti przód
Skoda Yeti przód

REKLAMA

REKLAMA

Mieliśmy w kraju prawdziwą zimę. Mróz trzymał, że nawet bałwana trudno było ulepić. Na ulicach można jednak spotkać innego człowieka śniegu - wielką stopę, a właściwie wielkie koło - Yeti. Skodę Yeti.

Yeti dobrze maskuje się w otoczeniu. Nie szokuje wyglądem, w śniegu zostawia podobne ślady, jak inni przedstawiciele gatunku, czyli crossovery albo małe SUVy. Bliższy kontakt natomiast ujawnia ciekawe cechy osobnicze zdradzające pokrewieństwo ze starszym, mniejszym Roomsterem. To czarne przednie słupki, a te środkowe lakierowane w kolorze nadwozia oddzielające kabinę kierowcy od reszty auta, co nasuwaja skojarzenie z lotnictwem, tak jak element nad atrapą chłodnicy przypominający śmigło, czy szklany dach. Człowiek śniegu i samolot? Niewątpliwie ciekawe połączenie.

REKLAMA

REKLAMA

W środku nie ma nic niespodziewanego. Skoda standard, wysoki jak najbardziej. Dobrej jakości materiały, porządny montaż i spasowanie, wzorowa, volkswagenowska ergonomia. Duże, czytelne zegary, przyciski, gałki, wyświetlacz radioodtwarzacza mp3 z nawigacją. Kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach, fotel kierowcy ustawiany elektrycznie z pamięcią dla trzech osób. Tylne fotele przesuwane niezależnie, ale tylko dwa skrajne. Pochylane oparcia sprzyjają relaksowi w dłuższej trasie. Ze środkowego miejsca można zrobić duży i wygodny podłokietnik, ale kosztem dziury do bagażnika.

Zobacz też: Opinie kierowców o Skoda Yeti

Przestrzeń ładunkową można powiększać na wiele sposobów - przesuwając siedzenia lub składając je całkowicie - każde osobno. W samym bagażniku są praktyczne wieszaki na torby, przesuwane po dwa na dwóch szynach po bokach. Jest składana zagroda na drobiazgi i system siatek, kieszonek, przegród - ich rozmieszczenie zależy tylko od potrzeb i wyobraźni użytkownika. Z problemów warto wymienić brak możliwości zasłonięcia wspomnianej dziury po podłokietniko-środkowo-oparciu i sztywną, sporą półkę - dwukierunkowa roleta byłaby bardziej praktyczna, łatwiejsza do schowania przy przewozie dużych przedmiotów.

REKLAMA

Zobacz też: Test Skoda Yeti: Yeti Przyjaciel

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik wysokoprężny 2.0 TDI w techonogii common rail z naszej testówki miał moc 140 KM i maksymalny moment 320 Nm w zakresie 1750 - 2500 obrotów. Zakres to niewielki i mieszcząc się w nim, co ułatwia sześciobiegowa skrzynia, można poruszać się dynamicznie. Spalanie mieści się w zakresie 8 litrów w mieście, 6 w trasie. Nie jest to dużo, biorąc pod uwagę moment obrotowy silnika i napęd na cztery koła, który za pomocą sprzęgła Haldex dołącza tylną oś w razie potrzeby. Silnik jest dobrze wyciszony, więc do kabiny nie przenosi się zbędny hałas czy drgania.

Zobacz też: Test Skoda Fabia GreenLine: Przebój z Czech w wersji Eko

Zawieszenie Yeti wydaje się twardsze, niż w wyposażonej w podobny napęd Octavii Scout. Winne są niskoprofilowe opony. Nowa uterenowiona Skoda czuje się mimo wszystko lepiej na twardej drodze, niż poza nią, choć trzeba przyznać, że po białym idzie śmiało. Atakując głęboki śnieg należy jednak pamiętać o wyłączeniu ESP, włączeniu opcji „off road” i nie zatrzymywaniu się bez potrzeby. Generalnie gaz w podłogę na dwójce, koła prosto i będzie dobrze. A jak już się zakopiemy - delikatnie do przodu i do tyłu, po takim rozbujaniu powinno się udać ruszyć dalej. Oczywiście takiej zimy, jak obecnie, lepiej mieć w bagażniku składaną saperkę.

Zobacz też: Skoda Fabia- którą wersję wybrać? Poradnik kupującego

Nieco ponad sto tysięcy złotych za crossover Skody w podstawie wersji Experience z napędem na cztery koła to cena mało konkurencyjna, nawet w obrębie marki, gdyż taka Octavia Scout jest tańsza, a w zasadzie równie atrakcyjna jako auto rodzinne - na pewno wygodniejsza w trasie. Yeti jest jednak ostatnim krzykiem mody. Dodatkowe gadżety w testowanej wersji windują cenę do niemal 125 tysięcy złotych. Za tę kwotę dostajemy auto solidne, wysokiej jakości i o ciekawym wyglądzie. Dla wielu potencjalnych klientów Škoda pozostanie jednak Škodą. Poczekajmy do maja, zobaczymy, co pokaże centralno-europejska konkurencja.T

Skoda Yeti bok
Skoda Yeti tył
Skoda Yeti przód
Skoda Yeti wnętrze
Skoda Yeti fotel kierowcy
Skoda Yeti tylna kanapa
Skoda Yeti tablica przyrządów
Skoda Yeti deska rozdzielcza
Skoda Yeti tunel środkowy
Skoda Yeti bagażnik
Skoda Yeti bagażnik
Skoda Yeti przednie fotele
Skoda Yeti tylne fotele
Skoda Yeti dach panoramiczny
Skoda Yeti deska rozdzielcza
Skoda Yeti przód
Skoda Yeti bok
Skoda Yeti przóe
Skoda Yeti przód/bok
Skoda Yeti tył
Skoda Yeti przód
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja - czy jednak nie będzie to przysłowiowy gwóźdź do trumny dla tych dopłat?

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

REKLAMA

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA