REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Fabia Sportline: Dla początkujących

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Medyj
Skoda Fabia Sportline bok
Skoda Fabia Sportline bok

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Fabia jest sprzedażowym hitem. Podczas swojej siedmioletniej kariery znalazła ponad półtora miliona nabywców, z czego bardzo dużo w Niemczech. Solidna technologia i atrakcyjna cena to duża część jej sukcesu.

Od ponad roku jest z nami nowa wersja nadwoziowa tej najmniejszej propozycji czeskiego producenta. I tak jak pierwsza wyprzedzała swoją epokę, obecna czerpie ze znanych wcześniej stylistycznych trendów. Jednym z takich modnych elementów są czarne przednie słupki, standard we wszystkich opcjach wyposażenia. Kolejnym, dostępnym w droższych odmianach Fabii, jest dach w innym kolorze, niż reszta samochodu, czyli srebrnym lub białym, w zależności jaki lepiej pasuje do zestawienia.

REKLAMA

REKLAMA

Nadwozie nosi cechy linii zapoczątkowanej w przełomowym dla Skody Roomsterze. Przód jest uśmiechnięty, profil dachu poprowadzony stosunkowo wysoko. Tył najbardziej nawiązuje do poprzednika, pasując jednocześnie do nowej konwencji. Teraz Fabia wydaje się węższy lub wyższy, ale jeśli różnice w wymiarach są, to niewielkie - reszta to złudzenie wynikające z nowych, bardziej muskularnych kształtów. Testowana wersja Sportline, czarna w srebrnej czapeczce, postawiona została na kołach z aluminiowymi felgami Bear, podkreślającymi jej charakter.

Zobacz też: Opinie kierowców o Skoda Fabia

Po zajęciu miejsca za sterami złudzenia się kończą i nastaje twarda rzeczywistość w postaci zderzającego się z kolanem środkowego panelu deski rozdzielczej. Poprzednia Fabia miała deskę skromną i funkcjonalną, nie narzucającą się, pozostającą w cieniu podszybia. Teraz wszystko zza kierownicy włazi na pasażerów goniąc za obowiązującą w całym koncernie Audi Brand Group modą. Panel sterowania klimatyzacją jest nad radioodtwarzaczem - rozumiem, komfort termiczny jest ważny, ale z doświadczenia wynika, że do regulacji temperatury, szczególnie przy klimatroniku, sięga się dużo rzadziej, niż do radia. Czułbym się lepiej w wersji podstawowej, która ma skromniejszą deskę, niż w tym Sportlinie, nawet z jego pakietem srebrnym, eko-skórzanym i z nakładkami na pedały.

REKLAMA

Sytuację ratują przednie fotele, choć stosunkowo wysoko się na nich siedzi, to wyprofilowane są sportowo i mają bardzo dobre trzymanie boczne, co w szybko pokonywanych zakrętach jest nie do przecenienia. Pasażerowie tylnej kanapy może nie będą się czuli tak dobrze, jak ci z przodu, ale gdy będzie ich dwójka nie powinni też narzekać. Miejsca nad głową i na nogi jest sporo. Kanapa składa się powiększając przestrzeń bagażową. Najpierw podnosi się siedzisko, potem pochyla oparcie, nie zapominając w międzyczasie o pozbyciu się zagłówków. Podłoga bagażnika jest wtedy prawie płaska.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Ford Focus 1.6 Ecoboost: W stronę perfekcji

Silnik 1.9 TDI to legenda, a co za tym idzie również archaizm. Ciężki, głośny, dość paliwożerny, nie za mocny - 105 KM, ale z dobrym momentem i elastycznością. Napędzana nim Fabia porusza się dynamicznie i to wystarczy, żeby zrobić wrażenie na skrzyżowaniu. Biegów podłączonych do niego jest pięć, a lewarek wyraźnie wskazuje z którego z nich się akurat korzysta. Alternatywa? 1.6 16V o tej samej mocy i sporo niższym momencie maksymalnym. Tańsza, ale niezbyt interesująca. Nowy Volkswagenowski turbodiesel dowsizingowany do 1.4 byłby tu bardziej na miejscu.

Zawieszenie Sportline jest po sportowemu twarde, co ma swoje zalety i wady - silnik nie uderza miską o asfalt i zakręty można pokonywać żwawo, ale na dziurach trzęsie mocno i ABS w takich warunkach ma problem z odnalezieniem właściwego rytmu. Na polskich drogach trzeba mocno uważać, żeby nie uszkodzić wspomnianych kół BEAR.

Zobacz też: Suzuki SX4: wszystko czy nic?

O wersji świadczy tylko oznaczenie na klapie bagażnika, nie ma już na szczęście tej ogromnej naklejki na boku znanej ze Sportline poprzedniej wersji nadwoziowej. Reszta sportowych dodatków ukryta jest we wnętrzu, pod srebrnym dachem. Jednak to wszystko jest tylko namiastką prawdziwego usportowienia spotykanego w modelach oznaczonych jako RS. Dla kogo taka Fabia? Raczej nie dla emeryta, z którego stereotypem kojarzy się mała Skoda. Sportline wyskakuje z tej szufladki i pędzi w stronę początkującego kierowcy z zawodniczymi ambicjami, do fana rajdów, wyścigów, któremu nie będzie przeszkadzał nadmierny ryk silnika i gwałtowny masaż kręgosłupa i pośladków. Tylko czy będzie go stać? Może na wyprzedaży rocznika...

Skoda Fabia Sportline przód
Skoda Fabia Sportline tył
Skoda Fabia Sportline bok
Skoda Fabia Sportline bok
Skoda Fabia Sportline tył/bok
Skoda Fabia Sportline przód
Skoda Fabia Sportline wnętrze
Skoda Fabia Sportline fotel kierowcy
Skoda Fabia Sportline tylna kanapa
Skoda Fabia Sportline wnętrze
Skoda Fabia Sportline dach
Skoda Fabia Sportline deska rozdzielcza
Skoda Fabia Sportline bagażnik
Skoda Fabia Sportline bagażnik
Skoda Fabia Sportline silnik
Skoda Fabia Sportline przód
Skoda Fabia Sportline przód/bok
Skoda Fabia Sportline przód/bok
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

REKLAMA

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA