REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik TSI awarie - jakie usterki trapią poszczególne wersje?

Silnik VW Golf, 1.4 TSi fot. Newspress
Silnik VW Golf, 1.4 TSi fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen na początku nowego millenium postawił na bezpośredni wtrysk i doładowanie. To sprawiło, że moc i oszczędność połączyły się w silniku TSI. Awarie? Tych niestety też nie brakuje.

Volkswagen przez lata cieszył się opinią producenta świetnych silników benzynowych. Wolnossące jednostki być może nie oferowały nowych zdobyczy techniki, w zamian były w stanie bezawaryjnie pokonywać setki tysięcy kilometrów, a do tego nadawały się do zasilania gazem. W nowym millenium sytuacja zmieniła się. Niemcy postawili na zaawansowanie i choć to dało motorom moc, przyniosło szereg wad na polu trwałości. Przed zakupem używanego auta Grupy Volkswagena warto zatem wiedzieć który z silników wybrać.

REKLAMA

Silnik 1.2 TSI awarie - EA111 (2009 - 2012):

1.2 TSI EA111

1.2 TSI EA111

Materiały prasowe Volkswagen

Silnik 1.2 TSI zaprezentowany w roku 2009 miał stanowić powiew technologicznej świeżości i zapewnić dynamikę oraz oszczędność. Korzystał z bezpośredniego wtrysku i doładowania, a do tego miał rozrząd napędzany za pomocą łańcucha. Jednostka występowała w trzech wersjach mocy - 86, 90 i 105 koni mechanicznych oraz napędzała szereg modeli Grupy Volkswagena - segmentu B, C czy kombivan. Choć nadzieje wiązane z silnikiem były duże, kierowcy dość szybko rozczarowali się. Konstrukcja nie okazywała się najbardziej dopracowana.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

  • Łańcuch rozrządu potrafi rozciągnąć się jeszcze przed przekroczeniem przebiegu na poziomie 100 tysięcy kilometrów. Winny uszkodzenia często był wadliwie wykonany napinacz.
  • Zacinający się zawór sterujący pracą turbosprężarki.
  • Znane są przypadki uszkodzeń uszczelki pod głowicą.
  • Potrafi spalać duże ilości oleju.

Silnik 1.2 TSI awarie - EA211 (2012 - 2018):

To wersja silnika produkowana od roku 2012. Inżynierowie postanowili przeprojektować kilka newralgicznych punktów po to, aby zwiększyć trwałość jednostki. I tak zastosowali 16-zaworową głowicę oraz zamienili łańcuch na pasek rozrządu. Napęd ma fabrycznie określoną trwałość na 210 tysięcy kilometrów. Podczas częstej eksploatacji w mieście, mechanicy zalecają jednak skrócenie interwału wymiany. Identycznie jak w poprzedniku standardem pozostał bezpośredni wtrysk paliwa oraz doładowanie. Na rynku spotykane są dwa warianty mocy - 90 i 105 koni mechanicznych.

  • Silniki 1.2 TSI EA211 sprawują się bez większych problemów.
  • Należy skrócić interwał wymiany oleju z 30 na 15 tysięcy kilometrów.

Silnik 1.4 TSI awarie - EA111 (2005 - 2012):

1.4 TSI EA111

1.4 TSI EA111

Materiały prasowe Volkswagen

Silnik benzynowy nowej generacji został zaprezentowany w roku 2005 i dedykowany w pierwszej kolejności piątej odsłonie Volkswagena Golfa. Jednostka miała połączyć dynamikę jazdy z oszczędnością, a wszystko za sprawą bezpośredniego wtrysku paliwa i doładowania. W mocniejszych wariantach turbosprężarka została zestawiona z kompresorem. I choć to dawało siłę, stało się też źródłem awarii. Silnik 1.4 TSI w wersji EA111 występuje w kilku wariantach mocy: 122, 140, 150, 160, 170, 180 i 185 KM.

  • Popularną usterką jest rozciąganie się łańcucha rozrządu - winny uszkodzenia jest wadliwie zaprojektowany napinacz.
  • Konstrukcja łańcucha rozrządu została poprawiona w roku 2010 - zabieg nie wyeliminował jednak problemów w stu procentach, a jedynie wydłużył interwał wymiany.
  • Znane są przypadku uszkodzenia sprzęgiełka magnetycznego pompy wody - występuje w mocniejszych wersjach.
  • Potrafi spalać duże ilości oleju silnikowego.
  • Zdarzają się pęknięcia tłoków i pierścieni - dotyczy to przede wszystkim wersji o mocy ponad 160 KM.

Silnik 1.4 TSI awarie - EA211 (od 2012 r.):

1.4 TSI EA211

1.4 TSI EA211

Materiały prasowe Volkswagen

Silnik 1.4 TSI identycznie jak 1.2 TSI został zmodernizowany w roku 2012. Konstrukcja została nieco uproszczona. Inżynierowie zrezygnowali z możliwości montażu kompresora oraz zamienili łańcuch rozrządu na pasek. Napęd należy wymieniać średnio co 200 tysięcy kilometrów. Interwał należy skrócić przede wszystkim w przypadku, w którym samochód jest eksploatowany głównie w mieście. Ciekawostką jest np. system ACT, który pozwala na odłączanie dwóch cylindrów przy niskim obciążeniu w celu zwiększenia oszczędności paliwa. Silnik 1.4 TSI EA211 jest zdecydowanie bardziej trwały. Tak właściwie ciężko wskazać jego słabe punkty - przy zachowaniu dbałości serwisowej sprawuje się bez zarzutu na dużych dystansach. Motor występuje przede wszystkim w dwóch wersjach mocy - 125 i 150 KM.

Tak właściwie ciężko wskazać jakiekolwiek słabe punkty tego silnika. Kierowca powinien pamiętać głównie o regularnej wymianie płynów i filtrów.

Silnik 1.8 TSI awarie - EA888:

1.8 TSI EA888

1.8 TSI EA888

SEAT

Dynamiczny kompakt, ewentualnie limuzyna segmentu D potrzebują silnika benzynowego o dużej mocy. W te właśnie wymogi miała się wpisać jednostka 1.8 TSI o oznaczeniu EA888 produkowana przez koncern Volkswagena. Motor dysponuje mocą na poziomie 160, 170, 180, a nawet 192 koni mechanicznych. A wszystko za sprawą nowoczesnego osprzętu. Co ciekawe, to nie zaawansowana konstrukcja zazwyczaj decyduje o awaryjności niemieckiego benzyniaka. Na ogół problemy powodują niedopracowane drobiazgi.

  • Znane są przypadki zerwania łańcucha rozrządu przy niewielkich przebiegach. Choć producent oficjalnie tego nie przyznaje, winę za uszkodzenie ponosi wadliwy napinacz.
  • W roku 2010 przeprojektowano napinacz, tym samym wydłużając czas życia łańcucha rozrządu.
  • Benzyniak potrafi spalać duże ilości oleju silnikowego.

Silnik 2.0 TSI awarie - EA888:

2.0 TSI EA888

2.0 TSI EA888

Materiały prasowe Volkswagen

2-litrowy, doładowany benzyniak powstał z myślą o dwóch typach modeli - topowych wersjach limuzyn segmentu D, ewentualnie sportowych wariantach kompaktowych hatchbacków. Konstrukcja silnika 2.0 TSI EA888 jest mocno zaawansowana. Inżynierowie postawili na bezpośredni wtrysk, doładowanie czy koło dwumasowe. I choć jednostka rzeczywiście oferuje napędzanym modelom świetne osiągi, nie jest bez wad.

  • Znane są przypadki zerwania łańcucha rozrządu przy niewielkich przebiegach. Choć producent oficjalnie tego nie przyznaje, winę za uszkodzenie ponosi wadliwy napinacz.
  • W roku 2010 przeprojektowano napinacz, tym samym wydłużając czas życia łańcucha rozrządu.
  • Potrafi zużywać duże ilości oleju silnikowego - dotyczy wersji produkowanych do roku 2012. Brak uzupełniania ubytków smarowidła prowadzi do zużycia wałków rozrządu.
  • W roku 2011 - na podstawie modernizacji Gen.3 i Gen.3B problem ze zużyciem oleju został usunięty.

Silnik TSI awarie - podsumowanie

Niemcom na początku nowego millenium poślizgnęła się noga. Nagromadzenie awarii wynika z tego, że być może chcieli być zbyt innowacyjni, a być może w zbytnim pośpiechu wprowadzali kolejne produkty na rynek. Szczęście w nieszczęściu jest takie, że z czasem dopracowali swoje motory benzynowe. W efekcie jednostki TSI produkowane po roku 2012 są wolne od większości chorób wieku dziecięcego i pod pewnymi warunkami mogą się stać godne uwagi na rynku wtórnym.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA