REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik TSI awarie - jakie usterki trapią poszczególne wersje?

Silnik VW Golf, 1.4 TSi fot. Newspress
Silnik VW Golf, 1.4 TSi fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen na początku nowego millenium postawił na bezpośredni wtrysk i doładowanie. To sprawiło, że moc i oszczędność połączyły się w silniku TSI. Awarie? Tych niestety też nie brakuje.

Volkswagen przez lata cieszył się opinią producenta świetnych silników benzynowych. Wolnossące jednostki być może nie oferowały nowych zdobyczy techniki, w zamian były w stanie bezawaryjnie pokonywać setki tysięcy kilometrów, a do tego nadawały się do zasilania gazem. W nowym millenium sytuacja zmieniła się. Niemcy postawili na zaawansowanie i choć to dało motorom moc, przyniosło szereg wad na polu trwałości. Przed zakupem używanego auta Grupy Volkswagena warto zatem wiedzieć który z silników wybrać.

REKLAMA

Silnik 1.2 TSI awarie - EA111 (2009 - 2012):

1.2 TSI EA111

1.2 TSI EA111

Materiały prasowe Volkswagen

Silnik 1.2 TSI zaprezentowany w roku 2009 miał stanowić powiew technologicznej świeżości i zapewnić dynamikę oraz oszczędność. Korzystał z bezpośredniego wtrysku i doładowania, a do tego miał rozrząd napędzany za pomocą łańcucha. Jednostka występowała w trzech wersjach mocy - 86, 90 i 105 koni mechanicznych oraz napędzała szereg modeli Grupy Volkswagena - segmentu B, C czy kombivan. Choć nadzieje wiązane z silnikiem były duże, kierowcy dość szybko rozczarowali się. Konstrukcja nie okazywała się najbardziej dopracowana.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

  • Łańcuch rozrządu potrafi rozciągnąć się jeszcze przed przekroczeniem przebiegu na poziomie 100 tysięcy kilometrów. Winny uszkodzenia często był wadliwie wykonany napinacz.
  • Zacinający się zawór sterujący pracą turbosprężarki.
  • Znane są przypadki uszkodzeń uszczelki pod głowicą.
  • Potrafi spalać duże ilości oleju.

Silnik 1.2 TSI awarie - EA211 (2012 - 2018):

To wersja silnika produkowana od roku 2012. Inżynierowie postanowili przeprojektować kilka newralgicznych punktów po to, aby zwiększyć trwałość jednostki. I tak zastosowali 16-zaworową głowicę oraz zamienili łańcuch na pasek rozrządu. Napęd ma fabrycznie określoną trwałość na 210 tysięcy kilometrów. Podczas częstej eksploatacji w mieście, mechanicy zalecają jednak skrócenie interwału wymiany. Identycznie jak w poprzedniku standardem pozostał bezpośredni wtrysk paliwa oraz doładowanie. Na rynku spotykane są dwa warianty mocy - 90 i 105 koni mechanicznych.

  • Silniki 1.2 TSI EA211 sprawują się bez większych problemów.
  • Należy skrócić interwał wymiany oleju z 30 na 15 tysięcy kilometrów.

Silnik 1.4 TSI awarie - EA111 (2005 - 2012):

1.4 TSI EA111

1.4 TSI EA111

Materiały prasowe Volkswagen

Silnik benzynowy nowej generacji został zaprezentowany w roku 2005 i dedykowany w pierwszej kolejności piątej odsłonie Volkswagena Golfa. Jednostka miała połączyć dynamikę jazdy z oszczędnością, a wszystko za sprawą bezpośredniego wtrysku paliwa i doładowania. W mocniejszych wariantach turbosprężarka została zestawiona z kompresorem. I choć to dawało siłę, stało się też źródłem awarii. Silnik 1.4 TSI w wersji EA111 występuje w kilku wariantach mocy: 122, 140, 150, 160, 170, 180 i 185 KM.

  • Popularną usterką jest rozciąganie się łańcucha rozrządu - winny uszkodzenia jest wadliwie zaprojektowany napinacz.
  • Konstrukcja łańcucha rozrządu została poprawiona w roku 2010 - zabieg nie wyeliminował jednak problemów w stu procentach, a jedynie wydłużył interwał wymiany.
  • Znane są przypadku uszkodzenia sprzęgiełka magnetycznego pompy wody - występuje w mocniejszych wersjach.
  • Potrafi spalać duże ilości oleju silnikowego.
  • Zdarzają się pęknięcia tłoków i pierścieni - dotyczy to przede wszystkim wersji o mocy ponad 160 KM.

Silnik 1.4 TSI awarie - EA211 (od 2012 r.):

1.4 TSI EA211

1.4 TSI EA211

Materiały prasowe Volkswagen

Silnik 1.4 TSI identycznie jak 1.2 TSI został zmodernizowany w roku 2012. Konstrukcja została nieco uproszczona. Inżynierowie zrezygnowali z możliwości montażu kompresora oraz zamienili łańcuch rozrządu na pasek. Napęd należy wymieniać średnio co 200 tysięcy kilometrów. Interwał należy skrócić przede wszystkim w przypadku, w którym samochód jest eksploatowany głównie w mieście. Ciekawostką jest np. system ACT, który pozwala na odłączanie dwóch cylindrów przy niskim obciążeniu w celu zwiększenia oszczędności paliwa. Silnik 1.4 TSI EA211 jest zdecydowanie bardziej trwały. Tak właściwie ciężko wskazać jego słabe punkty - przy zachowaniu dbałości serwisowej sprawuje się bez zarzutu na dużych dystansach. Motor występuje przede wszystkim w dwóch wersjach mocy - 125 i 150 KM.

Tak właściwie ciężko wskazać jakiekolwiek słabe punkty tego silnika. Kierowca powinien pamiętać głównie o regularnej wymianie płynów i filtrów.

Silnik 1.8 TSI awarie - EA888:

1.8 TSI EA888

1.8 TSI EA888

SEAT

Dynamiczny kompakt, ewentualnie limuzyna segmentu D potrzebują silnika benzynowego o dużej mocy. W te właśnie wymogi miała się wpisać jednostka 1.8 TSI o oznaczeniu EA888 produkowana przez koncern Volkswagena. Motor dysponuje mocą na poziomie 160, 170, 180, a nawet 192 koni mechanicznych. A wszystko za sprawą nowoczesnego osprzętu. Co ciekawe, to nie zaawansowana konstrukcja zazwyczaj decyduje o awaryjności niemieckiego benzyniaka. Na ogół problemy powodują niedopracowane drobiazgi.

  • Znane są przypadki zerwania łańcucha rozrządu przy niewielkich przebiegach. Choć producent oficjalnie tego nie przyznaje, winę za uszkodzenie ponosi wadliwy napinacz.
  • W roku 2010 przeprojektowano napinacz, tym samym wydłużając czas życia łańcucha rozrządu.
  • Benzyniak potrafi spalać duże ilości oleju silnikowego.

Silnik 2.0 TSI awarie - EA888:

2.0 TSI EA888

2.0 TSI EA888

Materiały prasowe Volkswagen

2-litrowy, doładowany benzyniak powstał z myślą o dwóch typach modeli - topowych wersjach limuzyn segmentu D, ewentualnie sportowych wariantach kompaktowych hatchbacków. Konstrukcja silnika 2.0 TSI EA888 jest mocno zaawansowana. Inżynierowie postawili na bezpośredni wtrysk, doładowanie czy koło dwumasowe. I choć jednostka rzeczywiście oferuje napędzanym modelom świetne osiągi, nie jest bez wad.

  • Znane są przypadki zerwania łańcucha rozrządu przy niewielkich przebiegach. Choć producent oficjalnie tego nie przyznaje, winę za uszkodzenie ponosi wadliwy napinacz.
  • W roku 2010 przeprojektowano napinacz, tym samym wydłużając czas życia łańcucha rozrządu.
  • Potrafi zużywać duże ilości oleju silnikowego - dotyczy wersji produkowanych do roku 2012. Brak uzupełniania ubytków smarowidła prowadzi do zużycia wałków rozrządu.
  • W roku 2011 - na podstawie modernizacji Gen.3 i Gen.3B problem ze zużyciem oleju został usunięty.

Silnik TSI awarie - podsumowanie

Niemcom na początku nowego millenium poślizgnęła się noga. Nagromadzenie awarii wynika z tego, że być może chcieli być zbyt innowacyjni, a być może w zbytnim pośpiechu wprowadzali kolejne produkty na rynek. Szczęście w nieszczęściu jest takie, że z czasem dopracowali swoje motory benzynowe. W efekcie jednostki TSI produkowane po roku 2012 są wolne od większości chorób wieku dziecięcego i pod pewnymi warunkami mogą się stać godne uwagi na rynku wtórnym.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Cud na rynku nowych samochodów w kwietniu 2024: sprzedaż rośnie, auta tanieją

Zazwyczaj zwiększony popyt na określony towar winduje jego cenę w górę. Tymczasem na rynku nowych samochodów, zwłaszcza dostawczych i z segmentu premium, mimo dużej dynamiki sprzedaży obserwujemy obniżkę cen.

Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Polacy zdecydowali

Według badania przeprowadzonego przez SW Research dla "Wprost", prawie połowa Polaków (48,1 proc.) popiera zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Jednakże, 35 proc. respondentów jest przeciwnego zdania, a niespełna 17 proc. nie ma wyrobionego zdania na ten temat.

Prawo jazdy dla czternastolatka? Tak, ale tylko kategorii AM: na jakie pojazdy

Prawo jazdy kategorii AM to pierwszy krok dla młodzieży do aktywnego uczestnictwa w ruchu drogowym. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu młodzi ludzie mogą nie tylko czerpać korzyści z nowych form transportu, ale również robić to w sposób bezpieczny i świadomy.

Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

REKLAMA

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

REKLAMA

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

REKLAMA