REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 1.4 TSI EA211: awarie, koszty, opinie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
1.4 TSI EA211
1.4 TSI EA211
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Dziś porozmawiamy o zmodernizowanym silniku Grupy Volkswagena. Motor 1.4 TSI EA211 to pewny wybór czy nadal motoryzacyjna mina? Sprawdźmy.

1.4 TSI: opinie o niemieckim silniku

REKLAMA

Silnik 1.4 TSI został zmodernizowany w roku 2012. Po pierwsze inżynierowie wykasowali z niego łańcuch rozrządu - postawili na pasek w kąpieli olejowej. Po drugie pozbyli się wersji korzystającej ze wsparcia i turbosprężarki, i kompresora. To miało usunąć i problem hałasującego napędu rozrządu, i kwestię wypalania tłoków zaworowych oraz pękania bloku. Na ile sę udało? Początkowo opinie kierowców były więcej niż optymistyczne. I do tej pory potrafią takie być. No może poza małym wyjątkami. Ale o awaryjności silnika 1.4 TSI za chwilę.

REKLAMA

Co do zasady silnik 1.4 TSI ma pozytywne opinie wśród kierowców - zarówno wersja 125, jak i 150 koni mechanicznych. Ci chwalą go za dobre osiągi nawet w modelach segmentu D, a skarżą się głównie na wysokie spalanie. Zapotrzebowanie na paliwo w ruchu miejskim potrafi oscylować w granicy 10 litrów. A po nowoczesnym silniku wyposażonym w doładowanie i bezpośredni wtrysk można byłoby oczekiwać nieco mniejszego apetytu.

1.4 TSI: awarie

Najczęściej w kontekście silnika 1.4 TSI EA211 na forach pojawiają się negatywne opinie dotyczące trwałości pompy wody. Ta potrafi wymagać wymiany już po pokonaniu 60 tysięcy kilometrów. Serwisy wykonują naprawę w ramach gwarancji, uszkodzenie może jednak powracać. Czemu niektórzy kierowcy go nie zauważają? Bo występuje w dość specyficznych warunkach - podczas długotrwałej jazdy z dużą prędkością np. na autostradzie wskaźnik temperatury silnika rośnie powyżej optymalnej wartości.

1.4 TSI: co ile wymiana paska rozrządu?

Pasek rozrządu w silniku 1.4 TSI EA211 pracuje w tzw. kąpieli olejowej. A to zdecydowanie wydłuża jego trwałość. Grupa Volkswagena deklaruje, że interwał wymiany napędu to jakieś 210 tysięcy kilometrów. Kiedy przebieg do wizyty serwisowej należy skrócić? Głównie wtedy, gdy samochód jest eksploatowany w mieście. Większa ilość rozruchów wpływa na większe obciążenie paska.

1.4 TSI a LPG - czy się da i czy warto?

Silnik 1.4 TSI z rodziny EA211 posiada bezpośredni wtrysk paliwa. A to w znacznym stopniu utrudnia montaż instalacji LPG. Czy jest to jednak możliwe? Oczywiście, że tak. Z technicznego punktu widzenia da się to zrobić. Ważniejsze pytanie dotyczy jednak opłacalności. Przy klasycznym układzie konieczny jest dotrysk benzyny - ten wynosi od 30 do 100 proc. mieszanki paliwowej. Żeby się pozbyć dotrysku, trzeba natomiast przebudować pompę wysokiego ciśnienia. A to oznacza koszty sięgające nawet 7 tysięcy złotych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

REKLAMA

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

REKLAMA