REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
1.4 TSI EA211
1.4 TSI EA211
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Dziś porozmawiamy o zmodernizowanym silniku Grupy Volkswagena. Motor 1.4 TSI EA211 to pewny wybór czy nadal motoryzacyjna mina? Sprawdźmy.

1.4 TSI: opinie o niemieckim silniku

Silnik 1.4 TSI został zmodernizowany w roku 2012. Po pierwsze inżynierowie wykasowali z niego łańcuch rozrządu - postawili na pasek w kąpieli olejowej. Po drugie pozbyli się wersji korzystającej ze wsparcia i turbosprężarki, i kompresora. To miało usunąć i problem hałasującego napędu rozrządu, i kwestię wypalania tłoków zaworowych oraz pękania bloku. Na ile sę udało? Początkowo opinie kierowców były więcej niż optymistyczne. I do tej pory potrafią takie być. No może poza małym wyjątkami. Ale o awaryjności silnika 1.4 TSI za chwilę.

REKLAMA

REKLAMA

Co do zasady silnik 1.4 TSI ma pozytywne opinie wśród kierowców - zarówno wersja 125, jak i 150 koni mechanicznych. Ci chwalą go za dobre osiągi nawet w modelach segmentu D, a skarżą się głównie na wysokie spalanie. Zapotrzebowanie na paliwo w ruchu miejskim potrafi oscylować w granicy 10 litrów. A po nowoczesnym silniku wyposażonym w doładowanie i bezpośredni wtrysk można byłoby oczekiwać nieco mniejszego apetytu.

1.4 TSI: awarie

Najczęściej w kontekście silnika 1.4 TSI EA211 na forach pojawiają się negatywne opinie dotyczące trwałości pompy wody. Ta potrafi wymagać wymiany już po pokonaniu 60 tysięcy kilometrów. Serwisy wykonują naprawę w ramach gwarancji, uszkodzenie może jednak powracać. Czemu niektórzy kierowcy go nie zauważają? Bo występuje w dość specyficznych warunkach - podczas długotrwałej jazdy z dużą prędkością np. na autostradzie wskaźnik temperatury silnika rośnie powyżej optymalnej wartości.

1.4 TSI: co ile wymiana paska rozrządu?

Pasek rozrządu w silniku 1.4 TSI EA211 pracuje w tzw. kąpieli olejowej. A to zdecydowanie wydłuża jego trwałość. Grupa Volkswagena deklaruje, że interwał wymiany napędu to jakieś 210 tysięcy kilometrów. Kiedy przebieg do wizyty serwisowej należy skrócić? Głównie wtedy, gdy samochód jest eksploatowany w mieście. Większa ilość rozruchów wpływa na większe obciążenie paska.

REKLAMA

1.4 TSI a LPG - czy się da i czy warto?

Silnik 1.4 TSI z rodziny EA211 posiada bezpośredni wtrysk paliwa. A to w znacznym stopniu utrudnia montaż instalacji LPG. Czy jest to jednak możliwe? Oczywiście, że tak. Z technicznego punktu widzenia da się to zrobić. Ważniejsze pytanie dotyczy jednak opłacalności. Przy klasycznym układzie konieczny jest dotrysk benzyny - ten wynosi od 30 do 100 proc. mieszanki paliwowej. Żeby się pozbyć dotrysku, trzeba natomiast przebudować pompę wysokiego ciśnienia. A to oznacza koszty sięgające nawet 7 tysięcy złotych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA