REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 1.4 TSI EA211: awarie, koszty, opinie

1.4 TSI EA211
1.4 TSI EA211
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Dziś porozmawiamy o zmodernizowanym silniku Grupy Volkswagena. Motor 1.4 TSI EA211 to pewny wybór czy nadal motoryzacyjna mina? Sprawdźmy.

1.4 TSI: opinie o niemieckim silniku

REKLAMA

Silnik 1.4 TSI został zmodernizowany w roku 2012. Po pierwsze inżynierowie wykasowali z niego łańcuch rozrządu - postawili na pasek w kąpieli olejowej. Po drugie pozbyli się wersji korzystającej ze wsparcia i turbosprężarki, i kompresora. To miało usunąć i problem hałasującego napędu rozrządu, i kwestię wypalania tłoków zaworowych oraz pękania bloku. Na ile sę udało? Początkowo opinie kierowców były więcej niż optymistyczne. I do tej pory potrafią takie być. No może poza małym wyjątkami. Ale o awaryjności silnika 1.4 TSI za chwilę.

REKLAMA

Co do zasady silnik 1.4 TSI ma pozytywne opinie wśród kierowców - zarówno wersja 125, jak i 150 koni mechanicznych. Ci chwalą go za dobre osiągi nawet w modelach segmentu D, a skarżą się głównie na wysokie spalanie. Zapotrzebowanie na paliwo w ruchu miejskim potrafi oscylować w granicy 10 litrów. A po nowoczesnym silniku wyposażonym w doładowanie i bezpośredni wtrysk można byłoby oczekiwać nieco mniejszego apetytu.

1.4 TSI: awarie

Najczęściej w kontekście silnika 1.4 TSI EA211 na forach pojawiają się negatywne opinie dotyczące trwałości pompy wody. Ta potrafi wymagać wymiany już po pokonaniu 60 tysięcy kilometrów. Serwisy wykonują naprawę w ramach gwarancji, uszkodzenie może jednak powracać. Czemu niektórzy kierowcy go nie zauważają? Bo występuje w dość specyficznych warunkach - podczas długotrwałej jazdy z dużą prędkością np. na autostradzie wskaźnik temperatury silnika rośnie powyżej optymalnej wartości.

1.4 TSI: co ile wymiana paska rozrządu?

Pasek rozrządu w silniku 1.4 TSI EA211 pracuje w tzw. kąpieli olejowej. A to zdecydowanie wydłuża jego trwałość. Grupa Volkswagena deklaruje, że interwał wymiany napędu to jakieś 210 tysięcy kilometrów. Kiedy przebieg do wizyty serwisowej należy skrócić? Głównie wtedy, gdy samochód jest eksploatowany w mieście. Większa ilość rozruchów wpływa na większe obciążenie paska.

1.4 TSI a LPG - czy się da i czy warto?

Silnik 1.4 TSI z rodziny EA211 posiada bezpośredni wtrysk paliwa. A to w znacznym stopniu utrudnia montaż instalacji LPG. Czy jest to jednak możliwe? Oczywiście, że tak. Z technicznego punktu widzenia da się to zrobić. Ważniejsze pytanie dotyczy jednak opłacalności. Przy klasycznym układzie konieczny jest dotrysk benzyny - ten wynosi od 30 do 100 proc. mieszanki paliwowej. Żeby się pozbyć dotrysku, trzeba natomiast przebudować pompę wysokiego ciśnienia. A to oznacza koszty sięgające nawet 7 tysięcy złotych.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(6)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Olek
    2021-05-18 20:21:34
    ,,Pasek rozrządu w silniku 1.4 TSI EA211 pracuje w tzw. kąpieli olejowej" Panie autorze usunie pan te bzdury , bo się pan ośmiesza!
    0
    pokażodpowiedzi (2)
  • Auto Ktytyk TIPPLYA
    2022-08-04 11:09:18
    Silnik nie montowany w Autach Niue Ma
    0
  • Darus
    2023-05-13 11:01:39
    Kto napisał te głupoty o tym silniku.. Proponuję autorowi artykułu zaczerpnąć wiedzy o silniku ea 211....
    0
  • Jaw1
    2023-07-30 15:27:16
    Mam 1.4 TSI 150KM.rok 2016,nie ma w nim paska rozrządu w oleju.Coś nie bardzo z informacją.
    0
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

REKLAMA

Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

REKLAMA

Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

REKLAMA