REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Skoda Octavia II: Nowy czy używany? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Szwed
Skoda Octavia Family Plus
Skoda Octavia Family Plus
Skoda

REKLAMA

REKLAMA

Niewątpliwymi zaletami kupna Skoday Octavia II prosto z salonu jest gwarancja, sprawdzone pochodzenie (bezpośrednio z fabryki, a nie z np. z kradzieży), możliwość dowolnej konfiguracji wyposażenia i idealny stan techniczny. Niektórzy dorzucają jeszcze do tego lepsze samopoczucie związane z faktem posiadania całkiem nowego auta. Poniżej radzimy, jaką Skodę Octavia wybrać, nową czy używaną?

Najważniejszą zaletą wtórnego rynku motoryzacyjnego jest oczywiście cena. Jak wiadomo niektóre dziesięcioletnie pojazdy ,da się już kupić zdecydowanie poniżej 10% pierwotnej wartości, ale ich stan pozostawi zazwyczaj wiele do życzenia. To nie jedyna wada, gdyż nigdy nie można być tak do końca pewnym legalności źródła auta i nie wiadomo, czy pojazd był eksploatowany zgodnie z zaleceniami producenta.

REKLAMA

Co więc zrobić, przepłacić kilkanaście - kilkadziesiąt tysięcy za „nówkę” i spać spokojnie, czy zaryzykować kupno używanego, a pieniądze przeznaczyć na inny cel?

Złotym środkiem jest kupno auta z drugiej ręki, ale jeszcze na gwarancji lub takiego, w którym gwarancja dopiero co wygasła. Za przykład weźmy Skodę Octavię II z nowoczesnym, benzynowym silnikiem 1.4 TSI. W najbardziej ubogiej wersji wyposażenia Active, nie znajdziemy nawet radia czy klimatyzacji, a to wszystko w aucie za 63 900 złotych! Jeśli zachcemy uzupełnić te braki, kwota łatwo przekroczy 70 000, a chyba nie o to tu chodzi.

Zobacz też: Utrata wartości pojazdu. Część I

REKLAMA

Na rynku wtórnym Skody z pełnym wyposażeniem i przebiegiem nie przekraczającym 40 tysięcy, można kupić za niespełna 50 tysięcy. Co więcej są to auta krajowe, w większości bezwypadkowe w bardzo dobrym stanie technicznym (co za drobną opłatą można sprawdzić w ASO) i maksymalnie dwuletnie. Jeśli ktoś potrzebuje większej mocy za niespełna 55 tysięcy, można kupić Oktavię 1.8 TSI o mocy 160 koni. Silnik o pojemności 1.4 ma ich tylko 122. Większy motor pali średnio jedynie pół litra więcej paliwa od swojego mniejszego brata, co nie wydaje się wygórowaną ceną za zdecydowanie lepszą dynamikę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie ma się co łudzić, nowe auta są zbyt drogie jak na średnie zarobki Polaków. Jeszcze 10 lat temu rynek aut używanych z gwarancją, bądź jednorocznych prawie nie istniał. Dziś jest to śmiała alternatywa dla kosmicznych cen „nówek”.

Zobacz też: Samochody z fabryczną instalacją LPG. Poradnik kupującego

Jeszcze jedno -im większa pojemność i moc silnika nowego auta, tym większy spadek jego wartości, a co za tym idzie, jeszcze lepsza okazja przy zakupie jednorocznych bądź dwuletnich pojazdów. Pojazdów w bardzo dobrej kondycji i do tego przyzwoicie wyposażonych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

REKLAMA

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

REKLAMA