REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Skoda Octavia II: Nowy czy używany? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Szwed
Skoda Octavia Family Plus
Skoda Octavia Family Plus
Skoda

REKLAMA

REKLAMA

Niewątpliwymi zaletami kupna Skoday Octavia II prosto z salonu jest gwarancja, sprawdzone pochodzenie (bezpośrednio z fabryki, a nie z np. z kradzieży), możliwość dowolnej konfiguracji wyposażenia i idealny stan techniczny. Niektórzy dorzucają jeszcze do tego lepsze samopoczucie związane z faktem posiadania całkiem nowego auta. Poniżej radzimy, jaką Skodę Octavia wybrać, nową czy używaną?

Najważniejszą zaletą wtórnego rynku motoryzacyjnego jest oczywiście cena. Jak wiadomo niektóre dziesięcioletnie pojazdy ,da się już kupić zdecydowanie poniżej 10% pierwotnej wartości, ale ich stan pozostawi zazwyczaj wiele do życzenia. To nie jedyna wada, gdyż nigdy nie można być tak do końca pewnym legalności źródła auta i nie wiadomo, czy pojazd był eksploatowany zgodnie z zaleceniami producenta.

REKLAMA

REKLAMA

Co więc zrobić, przepłacić kilkanaście - kilkadziesiąt tysięcy za „nówkę” i spać spokojnie, czy zaryzykować kupno używanego, a pieniądze przeznaczyć na inny cel?

Złotym środkiem jest kupno auta z drugiej ręki, ale jeszcze na gwarancji lub takiego, w którym gwarancja dopiero co wygasła. Za przykład weźmy Skodę Octavię II z nowoczesnym, benzynowym silnikiem 1.4 TSI. W najbardziej ubogiej wersji wyposażenia Active, nie znajdziemy nawet radia czy klimatyzacji, a to wszystko w aucie za 63 900 złotych! Jeśli zachcemy uzupełnić te braki, kwota łatwo przekroczy 70 000, a chyba nie o to tu chodzi.

Zobacz też: Utrata wartości pojazdu. Część I

REKLAMA

Na rynku wtórnym Skody z pełnym wyposażeniem i przebiegiem nie przekraczającym 40 tysięcy, można kupić za niespełna 50 tysięcy. Co więcej są to auta krajowe, w większości bezwypadkowe w bardzo dobrym stanie technicznym (co za drobną opłatą można sprawdzić w ASO) i maksymalnie dwuletnie. Jeśli ktoś potrzebuje większej mocy za niespełna 55 tysięcy, można kupić Oktavię 1.8 TSI o mocy 160 koni. Silnik o pojemności 1.4 ma ich tylko 122. Większy motor pali średnio jedynie pół litra więcej paliwa od swojego mniejszego brata, co nie wydaje się wygórowaną ceną za zdecydowanie lepszą dynamikę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie ma się co łudzić, nowe auta są zbyt drogie jak na średnie zarobki Polaków. Jeszcze 10 lat temu rynek aut używanych z gwarancją, bądź jednorocznych prawie nie istniał. Dziś jest to śmiała alternatywa dla kosmicznych cen „nówek”.

Zobacz też: Samochody z fabryczną instalacją LPG. Poradnik kupującego

Jeszcze jedno -im większa pojemność i moc silnika nowego auta, tym większy spadek jego wartości, a co za tym idzie, jeszcze lepsza okazja przy zakupie jednorocznych bądź dwuletnich pojazdów. Pojazdów w bardzo dobrej kondycji i do tego przyzwoicie wyposażonych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA