1.2 TSI: usterki i opinie
REKLAMA
REKLAMA
1.2 TSI - budowa jednostki:
Małolitrażowy benzyniak 1.2 TSI EA111 zadebiutował w roku 2009. Produkcja silnika została powierzona czeskim zakładom w Mlada Boleslav. Co można powiedzieć o motorze? 1.2 TSI ma cztery cylindry, aluminiowy kadłub, bezpośredni wtrysk paliwa (pompa wytwarza nawet 150 barów!), dwa zawory na cylinder, jeden wałek rozrządu oraz turbosprężarkę z elektronicznym nastawnikiem. Moc? Oferowany był wariant 85- i 105-konny. Paleta modelowa? Ta była niezwykle szeroka. Bo silnik 1.2 TSI był dedykowany segmentom B i C takich marek jak Volkswagen, Skoda, Audi czy Seat.
REKLAMA
1.2 TSI - żywotność i awarie:
Główny problem silnika 1.2 TSI EA111 dotyczy trwałości łańcucha rozrządu. Element często nie pozwala na pokonanie większego przebiegu niż 100 tysięcy kilometrów. Objaw? Metaliczny hałas pojawiający się przy rozruchu silnika. Skutkiem zbagatelizowania usterki w najlepszym przypadku będzie przestawienie rozrządu. W najgorszym zerwanie napędu, kolizja tłoków z zaworami i remont silnika. Koszt naprawy? Ten może sięgnąć kwoty na poziomie 2 tysięcy złotych.
1.2 TSI EA111: usterki na rozrządzie się nie kończą...
Na listę usterek silnika 1.2 TSI EA111 wpisać należy również:
- usterki elektronicznego sterownika turbosprężarki - jego zablokowanie się pogranicza moc i winduje wyniki spalania,
- benzyniak lubi spalać olej - podobno taką ma urodę, ale kierowca powinien o tym wiedzieć, inaczej poziom środka smarnego w silniku spadnie, a to może skutkować chociażby przytarciem turbosprężarki,
- możliwość przegrzania uszczelki pod głowicą - nowoczesna i delikatna konstrukcja jest wrażliwa na temperaturę, do przegrzania uszczelki najczęściej dochodzi powyżej 150 tys. km przebiegu.
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA