REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

VW Golf VI z LPG

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Silniki TSI współpracują tyko z najdroższą instalacją gazu LPG - LPdi. Jej koszt to ok. 2000 Euro.
Silniki TSI współpracują tyko z najdroższą instalacją gazu LPG - LPdi. Jej koszt to ok. 2000 Euro.

REKLAMA

REKLAMA

Golf VI generacji to model, w którym paleta jednostek napędowych zdominowana jest przez silniki wyposażone w bezpośredni wtrysk benzyny. Rozwiązanie to ma wiele zalet, ale też jedną poważną wadę – problem z montażem instalacji LPG. Który z silników Golfa VI najlepiej pracuje na alternatywny paliwie?

Zakup danego modelu samochodu podyktowany jest albo chwilowym zauroczeniem, albo przemyślaną decyzją. W tym drugim przypadku wiele osób rozważa ograniczenie wydatków na eksploatację auta m.in. poprzez montaż instalacji LPG.

REKLAMA

W przypadku Golfa VI generacji właściwie każdy silnik można zmodyfikować tak, aby pracował na LPG. Różnica między nimi dotyczy przede wszystkim rodzaju instalacji LPG a tym samym i kosztów.

Zobacz też: Ile samochodów z LPG jeździ po Polskich drogach?

Paleta jednostek benzynowych stosowanych w VW Golfie VI, obejmuje 10 silników:

wersja oznaczenie moc turbo/kompresor 0-100km/h [s] V-max [km/h] spalanie śr. [l]
1.4 CGGA 80 nie 13,9 172 6,4
1.6 BSE/BSF/CCSA 102 nie 11,3 188 7,1
1.6 BiFuel CHGA 102 nie 12,1(LPG)/11,9 149/169 9,2(LPG)
1.2 TSI CBZB 105 tak/nie 10,6 190 5,7
1.4 TSI CAXA 122 tak/tak 9,5 200 6,2
1.4 TSI CAVD 160 tak/tak 8 220 6,3
1.8 TSI CDAA 160 tak/nie 8 220 6,8
2.0 TSI GTI CCZA 210 tak/nie 6,9 240 7,3
2.0 TSI GTI 35 CDL 235 tak/nie 6,6 247 8,1
2.0 TSI R CDLF (EA113) 270 tak/nie 5,7 250 8,5

Prosty silnik to i prosta eksploatacja

Poszukując Golfa VI z myślą o przystosowaniu go do zasilania gazem LPG najlepiej wybrać wersję z silnikiem 1.6 BiFuel z fabrycznie montowaną instalacją LPG. Jeśli w danej chwili podaż aut w tej odmianie jest niska, warto poszukać Golfa z silnikiem 1.6 8V 102KM, który jest praktycznie identyczny jak w wersji BiFuel i bardzo dobrze pracuje na gazie. Nie ma też większych problemów z silnikiem 1.4 16V 80KM (CGGA) choć przy przebiegach powyżej 150 tys. km mogą być problemy z gniazdami zaworów w głowicy. Nie ma jednak problemu z zakupem nowej bądź używanej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Regeneracja głowicy silnika zasilanego gazem LPG

LPG a silniki TSI

Zupełnie inaczej wygląda sprawa montażu instalacji LPG w silnikach TSI. Wyposażone są one w bezpośredni wtrysk benzyny a to oznacza, że w grę wchodzi tylko instalacja wtrysku gazu w fazie ciekłej. Rozwiązanie to oferuje właściwie tylko jedna firma w Europie a koszt jej montażu wynosi 2000 Euro. Cena jest identyczna w przypadku wszystkich silników TSI stosowanych w Golfie. O tym jak te jednostki sprawują się na alternatywnym paliwie ciężko coś więcej powiedzieć, z uwagi na bardzo małe zainteresowanie ze strony klientów tym rozwiązaniem. Poprosiliśmy o komentarz  w tej sprawie dwóch właścicieli dużych zakładów instalujących tego typu rozwiązanie w silnikach TSI. Stwierdzili oni jednoznacznie, że liczbę klientów, którzy zdecydowali się na montaż instalacji gazu w fazie ciekłej do aut z silnikiem TSI, mogą policzyć na palcach obu rąk. Przyczyna tkwi zarówno w wysokiej cenie, jak i krótkim, bo jednorocznym, okresie od kiedy jest ona dostępna na rynku.

Zobacz też: Auto na gaz LPG – jak przygotować się do zimy?

Podsumowując, jeśli zależy nam na posiadaniu Golfa VI z instalacją LPG najlepiej poszukać egzemplarza z silnikiem 1.6 BiFuel lub 1.6 8V 102KM. W przypadku jednostek TSI droga instalacja może mieć uzasadnieni ekonomiczne jeśli pokonujemy spore dystanse w ciągu roku. Przy obecnej cenie gazu LPG instalacja LPG zwróci się w przypadku silnika 1.4 TSI po prawie 50 tys. km przy założeniu, że z silnikiem jest wszystko w porządku i nie ulegnie awarii.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
OC dla rowerzystów – konieczność czy ograniczanie wolności? Polacy podzieleni

Czy rowerzyści powinni mieć obowiązkowe OC? Wraz ze wzrostem liczby jednośladów na drogach, temat ten wraca jak bumerang i dzieli opinię publiczną. Najnowsze badanie Rankomat.pl pokazuje, że Polacy są niemal równo podzieleni – nie brakuje zarówno zwolenników bezpieczeństwa, jak i obrońców niezależności.

Masz radio w samochodzie? Możesz spodziewać się kontroli

Właściciele samochodów – zarówno osoby prywatne, jak i przedsiębiorcy – powinni pamiętać o opłatach za używanie odbiorników radiofonicznych. Chodzi o konieczność opłacania abonamentu RTV za radioodbiornik zamontowany w pojeździe. Jaka jest opłata abonamentowa w 2025 r.? Kto jest zwolniony?

KGP: 116 725 interwencji, 519 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 116 725 interwencji. Byli wzywani do 519 wypadków drogowych.

Rozwiązanie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) [PROJEKT]

W środę, 4 czerwca 2025 r. w wykazie prac legislacyjnych rządu pojawił się projekt nowelizacji ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Chodzi o zmiany dotyczące rozwiązania umowy OC.

REKLAMA

Transport w Polsce 2024: Spadek przewozów towarów, wzrost liczby pasażerów. Informacja sygnalna GUS

Główny Urząd Statystyczny opublikował informację sygnalną dotyczącą przewodu ładunków i pasażerów w 2024 r. Z informacji GUS wynika, że w porównaniu z 2023 r., wzrosła liczba pasażerów korzystających z większości środków transportu – wyjątkiem był jedynie transport wodny śródlądowy. Z kolei całkowita masa przewiezionych ładunków oraz wykonana praca przewozowa nieznacznie się zmniejszyły.

KGP: 117 251 interwencji, 487 wypadków drogowych, 33 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 117 251 interwencji. Byli wzywani do 487 wypadków drogowych.

Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

REKLAMA

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA