REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

VW Golf VI z LPG

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Silniki TSI współpracują tyko z najdroższą instalacją gazu LPG - LPdi. Jej koszt to ok. 2000 Euro.
Silniki TSI współpracują tyko z najdroższą instalacją gazu LPG - LPdi. Jej koszt to ok. 2000 Euro.

REKLAMA

REKLAMA

Golf VI generacji to model, w którym paleta jednostek napędowych zdominowana jest przez silniki wyposażone w bezpośredni wtrysk benzyny. Rozwiązanie to ma wiele zalet, ale też jedną poważną wadę – problem z montażem instalacji LPG. Który z silników Golfa VI najlepiej pracuje na alternatywny paliwie?

Zakup danego modelu samochodu podyktowany jest albo chwilowym zauroczeniem, albo przemyślaną decyzją. W tym drugim przypadku wiele osób rozważa ograniczenie wydatków na eksploatację auta m.in. poprzez montaż instalacji LPG.

REKLAMA

REKLAMA

W przypadku Golfa VI generacji właściwie każdy silnik można zmodyfikować tak, aby pracował na LPG. Różnica między nimi dotyczy przede wszystkim rodzaju instalacji LPG a tym samym i kosztów.

Zobacz też: Ile samochodów z LPG jeździ po Polskich drogach?

Paleta jednostek benzynowych stosowanych w VW Golfie VI, obejmuje 10 silników:

REKLAMA

wersja oznaczenie moc turbo/kompresor 0-100km/h [s] V-max [km/h] spalanie śr. [l]
1.4 CGGA 80 nie 13,9 172 6,4
1.6 BSE/BSF/CCSA 102 nie 11,3 188 7,1
1.6 BiFuel CHGA 102 nie 12,1(LPG)/11,9 149/169 9,2(LPG)
1.2 TSI CBZB 105 tak/nie 10,6 190 5,7
1.4 TSI CAXA 122 tak/tak 9,5 200 6,2
1.4 TSI CAVD 160 tak/tak 8 220 6,3
1.8 TSI CDAA 160 tak/nie 8 220 6,8
2.0 TSI GTI CCZA 210 tak/nie 6,9 240 7,3
2.0 TSI GTI 35 CDL 235 tak/nie 6,6 247 8,1
2.0 TSI R CDLF (EA113) 270 tak/nie 5,7 250 8,5

Prosty silnik to i prosta eksploatacja

Poszukując Golfa VI z myślą o przystosowaniu go do zasilania gazem LPG najlepiej wybrać wersję z silnikiem 1.6 BiFuel z fabrycznie montowaną instalacją LPG. Jeśli w danej chwili podaż aut w tej odmianie jest niska, warto poszukać Golfa z silnikiem 1.6 8V 102KM, który jest praktycznie identyczny jak w wersji BiFuel i bardzo dobrze pracuje na gazie. Nie ma też większych problemów z silnikiem 1.4 16V 80KM (CGGA) choć przy przebiegach powyżej 150 tys. km mogą być problemy z gniazdami zaworów w głowicy. Nie ma jednak problemu z zakupem nowej bądź używanej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Regeneracja głowicy silnika zasilanego gazem LPG

LPG a silniki TSI

Zupełnie inaczej wygląda sprawa montażu instalacji LPG w silnikach TSI. Wyposażone są one w bezpośredni wtrysk benzyny a to oznacza, że w grę wchodzi tylko instalacja wtrysku gazu w fazie ciekłej. Rozwiązanie to oferuje właściwie tylko jedna firma w Europie a koszt jej montażu wynosi 2000 Euro. Cena jest identyczna w przypadku wszystkich silników TSI stosowanych w Golfie. O tym jak te jednostki sprawują się na alternatywnym paliwie ciężko coś więcej powiedzieć, z uwagi na bardzo małe zainteresowanie ze strony klientów tym rozwiązaniem. Poprosiliśmy o komentarz  w tej sprawie dwóch właścicieli dużych zakładów instalujących tego typu rozwiązanie w silnikach TSI. Stwierdzili oni jednoznacznie, że liczbę klientów, którzy zdecydowali się na montaż instalacji gazu w fazie ciekłej do aut z silnikiem TSI, mogą policzyć na palcach obu rąk. Przyczyna tkwi zarówno w wysokiej cenie, jak i krótkim, bo jednorocznym, okresie od kiedy jest ona dostępna na rynku.

Zobacz też: Auto na gaz LPG – jak przygotować się do zimy?

Podsumowując, jeśli zależy nam na posiadaniu Golfa VI z instalacją LPG najlepiej poszukać egzemplarza z silnikiem 1.6 BiFuel lub 1.6 8V 102KM. W przypadku jednostek TSI droga instalacja może mieć uzasadnieni ekonomiczne jeśli pokonujemy spore dystanse w ciągu roku. Przy obecnej cenie gazu LPG instalacja LPG zwróci się w przypadku silnika 1.4 TSI po prawie 50 tys. km przy założeniu, że z silnikiem jest wszystko w porządku i nie ulegnie awarii.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA