REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

VW Golf VI z LPG

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Silniki TSI współpracują tyko z najdroższą instalacją gazu LPG - LPdi. Jej koszt to ok. 2000 Euro.
Silniki TSI współpracują tyko z najdroższą instalacją gazu LPG - LPdi. Jej koszt to ok. 2000 Euro.

REKLAMA

REKLAMA

Golf VI generacji to model, w którym paleta jednostek napędowych zdominowana jest przez silniki wyposażone w bezpośredni wtrysk benzyny. Rozwiązanie to ma wiele zalet, ale też jedną poważną wadę – problem z montażem instalacji LPG. Który z silników Golfa VI najlepiej pracuje na alternatywny paliwie?

Zakup danego modelu samochodu podyktowany jest albo chwilowym zauroczeniem, albo przemyślaną decyzją. W tym drugim przypadku wiele osób rozważa ograniczenie wydatków na eksploatację auta m.in. poprzez montaż instalacji LPG.

REKLAMA

REKLAMA

W przypadku Golfa VI generacji właściwie każdy silnik można zmodyfikować tak, aby pracował na LPG. Różnica między nimi dotyczy przede wszystkim rodzaju instalacji LPG a tym samym i kosztów.

Zobacz też: Ile samochodów z LPG jeździ po Polskich drogach?

Paleta jednostek benzynowych stosowanych w VW Golfie VI, obejmuje 10 silników:

REKLAMA

wersja oznaczenie moc turbo/kompresor 0-100km/h [s] V-max [km/h] spalanie śr. [l]
1.4 CGGA 80 nie 13,9 172 6,4
1.6 BSE/BSF/CCSA 102 nie 11,3 188 7,1
1.6 BiFuel CHGA 102 nie 12,1(LPG)/11,9 149/169 9,2(LPG)
1.2 TSI CBZB 105 tak/nie 10,6 190 5,7
1.4 TSI CAXA 122 tak/tak 9,5 200 6,2
1.4 TSI CAVD 160 tak/tak 8 220 6,3
1.8 TSI CDAA 160 tak/nie 8 220 6,8
2.0 TSI GTI CCZA 210 tak/nie 6,9 240 7,3
2.0 TSI GTI 35 CDL 235 tak/nie 6,6 247 8,1
2.0 TSI R CDLF (EA113) 270 tak/nie 5,7 250 8,5

Prosty silnik to i prosta eksploatacja

Poszukując Golfa VI z myślą o przystosowaniu go do zasilania gazem LPG najlepiej wybrać wersję z silnikiem 1.6 BiFuel z fabrycznie montowaną instalacją LPG. Jeśli w danej chwili podaż aut w tej odmianie jest niska, warto poszukać Golfa z silnikiem 1.6 8V 102KM, który jest praktycznie identyczny jak w wersji BiFuel i bardzo dobrze pracuje na gazie. Nie ma też większych problemów z silnikiem 1.4 16V 80KM (CGGA) choć przy przebiegach powyżej 150 tys. km mogą być problemy z gniazdami zaworów w głowicy. Nie ma jednak problemu z zakupem nowej bądź używanej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Regeneracja głowicy silnika zasilanego gazem LPG

LPG a silniki TSI

Zupełnie inaczej wygląda sprawa montażu instalacji LPG w silnikach TSI. Wyposażone są one w bezpośredni wtrysk benzyny a to oznacza, że w grę wchodzi tylko instalacja wtrysku gazu w fazie ciekłej. Rozwiązanie to oferuje właściwie tylko jedna firma w Europie a koszt jej montażu wynosi 2000 Euro. Cena jest identyczna w przypadku wszystkich silników TSI stosowanych w Golfie. O tym jak te jednostki sprawują się na alternatywnym paliwie ciężko coś więcej powiedzieć, z uwagi na bardzo małe zainteresowanie ze strony klientów tym rozwiązaniem. Poprosiliśmy o komentarz  w tej sprawie dwóch właścicieli dużych zakładów instalujących tego typu rozwiązanie w silnikach TSI. Stwierdzili oni jednoznacznie, że liczbę klientów, którzy zdecydowali się na montaż instalacji gazu w fazie ciekłej do aut z silnikiem TSI, mogą policzyć na palcach obu rąk. Przyczyna tkwi zarówno w wysokiej cenie, jak i krótkim, bo jednorocznym, okresie od kiedy jest ona dostępna na rynku.

Zobacz też: Auto na gaz LPG – jak przygotować się do zimy?

Podsumowując, jeśli zależy nam na posiadaniu Golfa VI z instalacją LPG najlepiej poszukać egzemplarza z silnikiem 1.6 BiFuel lub 1.6 8V 102KM. W przypadku jednostek TSI droga instalacja może mieć uzasadnieni ekonomiczne jeśli pokonujemy spore dystanse w ciągu roku. Przy obecnej cenie gazu LPG instalacja LPG zwróci się w przypadku silnika 1.4 TSI po prawie 50 tys. km przy założeniu, że z silnikiem jest wszystko w porządku i nie ulegnie awarii.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

REKLAMA

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

REKLAMA

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

REKLAMA