REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Subaru Legacy IV dobrze współpracuje z instalacją LPG. Problemy sprawia głównie silnik 3.0 H6 245KM.
Subaru Legacy IV dobrze współpracuje z instalacją LPG. Problemy sprawia głównie silnik 3.0 H6 245KM.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Instalacja gazu LPG w Subaru to dla wielu miłośników japońskiej marki czysta profanacja. Poza tym, nie brakuje także głosów krytyki dotyczących negatywnego wpływu LPG na trwałość silników Subaru. Jak w praktyce spisują się silniki Subaru Legacy IV zasilane gazem LPG?

Subaru Legacy IV generacji to samochód bardzo ceniony na rynku pojazdów używanych. Dynamiczna stylistyka, nadwozie typu sedan lub kombi, wysoka niezawodność, stały napęd na cztery koła i dynamiczne silniki, to mocne strony japońskiego auta. Zaawansowane rozwiązania w układzie przeniesienia napędu, duża masa pojazdu i wysoka moc jednostek napędowych, wpływają wyraźnie na wysokie zużycie paliwa w Legacy. Rosnące ceny paliw powodują, że nawet wierni miłośnicy japońskiej marki, poszukują rozwiązania tego problemu w instalacji gazu LPG.

REKLAMA

REKLAMA

LPG w Subaru z silnikiem SOHC

Warto zauważyć, że praktycznie wszystkie silniki benzynowe stosowane w Subaru Legacy IV-generacji, dobrze współpracują z gazem, o ile jest to instalacja z jego sekwencyjnym wtryskiem (IV generacja). Problemy pojawiają się jeśli uwzględnimy koszty przeglądów i serwisowania danej jednostki napędowej. Najtańszy w eksploatacji powinien być sprawdzony silnik 2.0 SOHC 136KM, który nie wymaga kosztownej regulacji luzu zaworowego za pomocą tzw. płytek. Czynność ta w innych odmianach silnikowych nierzadko wymaga wyjęcia motoru z samochodu. Podobnie wygląda sprawa z jednostką 2.5 SOHC 165KM. Regulację wykonywać należy co 20 tys.km, wymieniając za każdym razem także świece zapłonowe.

Zobacz też: Regeneracja głowicy silnika zasilanego gazem LPG

LPG w Subaru z silnikiem DOHC

Problemy z instalacją gazu w Subaru Legacy IV pojawiają się w przypadku silników wyposażonych dwa wałki rozrządu czyli DOHC. Wielu mechaników ma problem z dostępem do ich czwartego cylindra i z tego powodu muszą wyjmować cały motor z pojazdu. Są jednak fachowcy, którzy radzą sobie z tym problem bez wyciągania jednostki napędowej, ale nawet w takim przypadku koszty regulacji luzu zaworowego są większe niż w przypadku SOHC (luz zaworowy DOHC regulowany jest za pomocą tzw. płytek, w SOHC na za pomocą „śrubek”).

REKLAMA

Wyjątkowo wysokie koszty serwisowania dotyczą wersji sześciocylindrowej 3.0 H6 24V 245KM. Z jednej strony długa eksploatacja na gazie LPG nie służy gniazdom zaworowym (ulegają wypaleniu), z drugiej bardzo wysokie koszty obsługi winduje regulacja luzu zaworowego. Wg użytkowników Legacy z tym silnikiem, co 50 tys. km należy przeprowadzić taką operację. Problem polega na tym, że do wyregulowania luzu zaworowego potrzebne są po dwie płytki regulacyjne na każdy zawór (a jest ich 24). Oprócz tego, do wymiany kwalifikują się zazwyczaj także popychacze zaworowe, które są bardzo drogie. Z tego powodu opłacalność montażu instalacji LPG do Subaru Legacy IV z 3-litrowym silnikiem benzynowym jest wątpliwa i raczej nie ma uzasadnienia ekonomicznego. Koszt serwisu jednostki napędowej często przekracza 5 tys. zł, a musi być on wykonywany co 50 tys.km.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA