REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Subaru Legacy IV z LPG

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Subaru Legacy IV dobrze współpracuje z instalacją LPG. Problemy sprawia głównie silnik 3.0 H6 245KM.
Subaru Legacy IV dobrze współpracuje z instalacją LPG. Problemy sprawia głównie silnik 3.0 H6 245KM.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Instalacja gazu LPG w Subaru to dla wielu miłośników japońskiej marki czysta profanacja. Poza tym, nie brakuje także głosów krytyki dotyczących negatywnego wpływu LPG na trwałość silników Subaru. Jak w praktyce spisują się silniki Subaru Legacy IV zasilane gazem LPG?

Subaru Legacy IV generacji to samochód bardzo ceniony na rynku pojazdów używanych. Dynamiczna stylistyka, nadwozie typu sedan lub kombi, wysoka niezawodność, stały napęd na cztery koła i dynamiczne silniki, to mocne strony japońskiego auta. Zaawansowane rozwiązania w układzie przeniesienia napędu, duża masa pojazdu i wysoka moc jednostek napędowych, wpływają wyraźnie na wysokie zużycie paliwa w Legacy. Rosnące ceny paliw powodują, że nawet wierni miłośnicy japońskiej marki, poszukują rozwiązania tego problemu w instalacji gazu LPG.

REKLAMA

LPG w Subaru z silnikiem SOHC

Warto zauważyć, że praktycznie wszystkie silniki benzynowe stosowane w Subaru Legacy IV-generacji, dobrze współpracują z gazem, o ile jest to instalacja z jego sekwencyjnym wtryskiem (IV generacja). Problemy pojawiają się jeśli uwzględnimy koszty przeglądów i serwisowania danej jednostki napędowej. Najtańszy w eksploatacji powinien być sprawdzony silnik 2.0 SOHC 136KM, który nie wymaga kosztownej regulacji luzu zaworowego za pomocą tzw. płytek. Czynność ta w innych odmianach silnikowych nierzadko wymaga wyjęcia motoru z samochodu. Podobnie wygląda sprawa z jednostką 2.5 SOHC 165KM. Regulację wykonywać należy co 20 tys.km, wymieniając za każdym razem także świece zapłonowe.

Zobacz też: Regeneracja głowicy silnika zasilanego gazem LPG

LPG w Subaru z silnikiem DOHC

REKLAMA

Problemy z instalacją gazu w Subaru Legacy IV pojawiają się w przypadku silników wyposażonych dwa wałki rozrządu czyli DOHC. Wielu mechaników ma problem z dostępem do ich czwartego cylindra i z tego powodu muszą wyjmować cały motor z pojazdu. Są jednak fachowcy, którzy radzą sobie z tym problem bez wyciągania jednostki napędowej, ale nawet w takim przypadku koszty regulacji luzu zaworowego są większe niż w przypadku SOHC (luz zaworowy DOHC regulowany jest za pomocą tzw. płytek, w SOHC na za pomocą „śrubek”).

Wyjątkowo wysokie koszty serwisowania dotyczą wersji sześciocylindrowej 3.0 H6 24V 245KM. Z jednej strony długa eksploatacja na gazie LPG nie służy gniazdom zaworowym (ulegają wypaleniu), z drugiej bardzo wysokie koszty obsługi winduje regulacja luzu zaworowego. Wg użytkowników Legacy z tym silnikiem, co 50 tys. km należy przeprowadzić taką operację. Problem polega na tym, że do wyregulowania luzu zaworowego potrzebne są po dwie płytki regulacyjne na każdy zawór (a jest ich 24). Oprócz tego, do wymiany kwalifikują się zazwyczaj także popychacze zaworowe, które są bardzo drogie. Z tego powodu opłacalność montażu instalacji LPG do Subaru Legacy IV z 3-litrowym silnikiem benzynowym jest wątpliwa i raczej nie ma uzasadnienia ekonomicznego. Koszt serwisu jednostki napędowej często przekracza 5 tys. zł, a musi być on wykonywany co 50 tys.km.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA