REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Głowice i ich elementy stosowane w silnikach Cee'd i i30, są wrażliwe na pracę przy zasilaniu LPG.
Głowice i ich elementy stosowane w silnikach Cee'd i i30, są wrażliwe na pracę przy zasilaniu LPG.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Koreańskie kompakty przebojem weszły na europejski rynek motoryzacyjny. Przekonali się do nich także polscy kierowcy, którzy docenili je za rozsądnie skalkulowaną cenę, w stosunku do możliwości jakie oferują. Czy te zdroworozsądkowe auta potrafią równie delikatnie obchodzić się z portfelem swoich właścicieli w trakcie ich codziennej eksploatacji? Czy silniki Kia Cee’d i Hyndai i30 dobrze współpracują z gazem?

KIA Cee’d a LPG

Kia Cee’d w chwili debiutu oferowana była do wyboru z jednym z trzech silników benzynowych - 1.4 16V 109KM, 1.6 16V 122KM oraz 2.0 16V 143KM. Wszystkie posiadały głowicę wyposażoną w dwa wałki rozrządu typu DOHC oraz mechaniczną regulację luzu zaworowego. W 2009 roku auto przeszło modernizację, w wyniku której zmianom uległ nie tylko wygląd auta, ale także silniki (modyfikacje oprogramowania).

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy: Samochód w firmie - zmiany od 1 kwietnia 2014

Wszystkie trzy jednostki napędowe mogą współpracować z instalacją LPG. Opinie na temat ich pracy na tym alternatywnym paliwie są jednak mocno podzielone. Nie da się nie zauważyć, że wraz z rosnącym przebiegiem tych aut, rośnie też liczba osób, które mają z kłopot z silnikami.

W wielu przypadkach zanotowano problem wypalania się gniazd zaworowych. To co zastanawia, to tempo w jakim ono nastąpiło. Zdaniem np. firmy Prins, renomowanego producenta instalacji gazowych do aut osobowych, w samochodach KIA Cee’d zasilanych LPG już na dystansie mniejszym niż 100 tys. km pojawiają się objawy, świadczące o przyspieszonym zużyciu elementów głowicy (gniazd zaworowych i zaworów). Co więcej, taka sytuacja zdarza się czasem nawet po pokonaniu na alternatywnym paliwie zaledwie 20 tys.km.

Zobacz też: LPG w VW Golfie IV/V

REKLAMA

Duży wpływ na tak szybkie zużycie elementów głowicy, ma rodzaj zastosowanej w danym aucie instalacji LPG oraz kompetencje osób ją montujących, a później serwisujących. Niezwykle istotna jest także częstsza regulacja luzu zaworowego - wg koncernu KIA należy ją wykonywać co 15 000 km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Lubryfikacja

Jeszcze bardziej podzielone są zdania na temat stosowania w silnikach Cee’da tzw. lubryfikacji. Czynność ta polega na dodawaniu specjalnego środka chemicznego (lubryfikatora) do paliwa, który ma na celu wydłuży żywotność zarówno zaworów jak i gniazd zaworowych. W zależności od źródła, rozwiązanie to jest zalecane ze względu m.in. na mechaniczną regulację luzu zaworowego, albo ganione, bowiem upatruje się w tym zwiększania kosztów. Uwzględniając jednak pozytywny wpływ lubryfikacji na żywotność wielu silników uważanych za niezdolne do prawidłowej pracy na LPG( w tym np. silnika Forda 1.6 100KM), warto być może przemyśleć tę inwestycję. Jej koszt kształtuje się na poziomie od 300zł za sterownie mechaniczne do 800zł za rozwiązanie elektroniczne.

Hyundai i30 a LPG

Podobnie jak w modelu Kia Cee’d, tak i w jej bliźniaczej konstrukcji czyli Hyundaiu i30, silniki nie tolerują za dobrze gazu. Aby dobrze funkcjonowały na LPG, niezbędna jest dobrze dobrana i zamontowana instalacja LPG, jej późniejszy serwis i częsta regulacja luzu zaworowego. Wszelkie sprawy eksploatacji i30 są analogiczne jak w przypadku Kii Cee’d, a użytkownicy obu aut mają właściwie identyczne problemy i spostrzeżenia.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA