REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Głowice i ich elementy stosowane w silnikach Cee'd i i30, są wrażliwe na pracę przy zasilaniu LPG.
Głowice i ich elementy stosowane w silnikach Cee'd i i30, są wrażliwe na pracę przy zasilaniu LPG.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Koreańskie kompakty przebojem weszły na europejski rynek motoryzacyjny. Przekonali się do nich także polscy kierowcy, którzy docenili je za rozsądnie skalkulowaną cenę, w stosunku do możliwości jakie oferują. Czy te zdroworozsądkowe auta potrafią równie delikatnie obchodzić się z portfelem swoich właścicieli w trakcie ich codziennej eksploatacji? Czy silniki Kia Cee’d i Hyndai i30 dobrze współpracują z gazem?

KIA Cee’d a LPG

Kia Cee’d w chwili debiutu oferowana była do wyboru z jednym z trzech silników benzynowych - 1.4 16V 109KM, 1.6 16V 122KM oraz 2.0 16V 143KM. Wszystkie posiadały głowicę wyposażoną w dwa wałki rozrządu typu DOHC oraz mechaniczną regulację luzu zaworowego. W 2009 roku auto przeszło modernizację, w wyniku której zmianom uległ nie tylko wygląd auta, ale także silniki (modyfikacje oprogramowania).

REKLAMA

Polecamy: Samochód w firmie - zmiany od 1 kwietnia 2014

REKLAMA

Wszystkie trzy jednostki napędowe mogą współpracować z instalacją LPG. Opinie na temat ich pracy na tym alternatywnym paliwie są jednak mocno podzielone. Nie da się nie zauważyć, że wraz z rosnącym przebiegiem tych aut, rośnie też liczba osób, które mają z kłopot z silnikami.

W wielu przypadkach zanotowano problem wypalania się gniazd zaworowych. To co zastanawia, to tempo w jakim ono nastąpiło. Zdaniem np. firmy Prins, renomowanego producenta instalacji gazowych do aut osobowych, w samochodach KIA Cee’d zasilanych LPG już na dystansie mniejszym niż 100 tys. km pojawiają się objawy, świadczące o przyspieszonym zużyciu elementów głowicy (gniazd zaworowych i zaworów). Co więcej, taka sytuacja zdarza się czasem nawet po pokonaniu na alternatywnym paliwie zaledwie 20 tys.km.

Zobacz też: LPG w VW Golfie IV/V

Duży wpływ na tak szybkie zużycie elementów głowicy, ma rodzaj zastosowanej w danym aucie instalacji LPG oraz kompetencje osób ją montujących, a później serwisujących. Niezwykle istotna jest także częstsza regulacja luzu zaworowego - wg koncernu KIA należy ją wykonywać co 15 000 km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Lubryfikacja

Jeszcze bardziej podzielone są zdania na temat stosowania w silnikach Cee’da tzw. lubryfikacji. Czynność ta polega na dodawaniu specjalnego środka chemicznego (lubryfikatora) do paliwa, który ma na celu wydłuży żywotność zarówno zaworów jak i gniazd zaworowych. W zależności od źródła, rozwiązanie to jest zalecane ze względu m.in. na mechaniczną regulację luzu zaworowego, albo ganione, bowiem upatruje się w tym zwiększania kosztów. Uwzględniając jednak pozytywny wpływ lubryfikacji na żywotność wielu silników uważanych za niezdolne do prawidłowej pracy na LPG( w tym np. silnika Forda 1.6 100KM), warto być może przemyśleć tę inwestycję. Jej koszt kształtuje się na poziomie od 300zł za sterownie mechaniczne do 800zł za rozwiązanie elektroniczne.

Hyundai i30 a LPG

Podobnie jak w modelu Kia Cee’d, tak i w jej bliźniaczej konstrukcji czyli Hyundaiu i30, silniki nie tolerują za dobrze gazu. Aby dobrze funkcjonowały na LPG, niezbędna jest dobrze dobrana i zamontowana instalacja LPG, jej późniejszy serwis i częsta regulacja luzu zaworowego. Wszelkie sprawy eksploatacji i30 są analogiczne jak w przypadku Kii Cee’d, a użytkownicy obu aut mają właściwie identyczne problemy i spostrzeżenia.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA