REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

VW Golf IV i V z LPG

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Golf IV generacji, w porównaniu do swojego następcy, dysponuje większą paletą silników dobrze współpracujących z instalacją gazu.
Golf IV generacji, w porównaniu do swojego następcy, dysponuje większą paletą silników dobrze współpracujących z instalacją gazu.

REKLAMA

REKLAMA

Wysoka cena paliwa, zmusza coraz więcej osób do zamontowania w swoich autach instalacji gazu. Jak współpracują z nią silniki VW Golfa IV i V generacji?

VW Golf to auto cieszące się niesłabnącym zainteresowaniem na rynku zarówno nowych jaki używanych samochodów. Najchętniej poszukiwane są Golfy wyposażone w wysokoprężny silnik 1.9TDI.  Przemawia za nimi wysoka ekonomiczność oraz relatywnie niskie koszty eksploatacji. Niestety, ze względu na spore przebiegi jakie ma za sobą większość modeli z tą jednostką napędową, coraz trudniej o egzemplarz, który zapewniłby wysoką bezusterkowość.

REKLAMA

Istnieje jednak możliwość zakupu VW Golfa z silnikiem benzynowym, którego przeszłość nie będzie tak „bogata” jak odmiany 1.9TDI, a którego koszty eksploatacji będzie można obniżyć, poprzez zamontowanie instalacji gazu LPG.

Golf IV

Gama silnikowa Golfa IV generacji obejmowała kilka silników benzynowych, z których większość dobrze współpracuje z LPG. Najlepiej do tego celu nadają się jednostki 1.6 8V 102KM oraz 2.0 8V 116KM. Jeśli instalacja jest dobrze zestrojona i regularnie serwisowana, to nie przysparzają one żadnych problemów. Poza tym 8-zaworowe głowice są znacznie tańsze w ewentualnej naprawie.  Zwolennikom gazu w samochodzie znacznie większe problemy przysporzyć może silnik 1.8T, który wytrzymuje na alternatywnym zasilaniu przebiegi oscylujące w granicy 50tys. km, a później, ze względu na 20-zaworową głowicę, wymaga bardzo kosztownej naprawy(bardzo często nieopłacalnej).

Zobacz też: Instalacja LPG: fakty i mity

Należy pamiętać, że tuż przed zakończeniem produkcji Golfa IV, Volkswagen wprowadził na rynek jego wersję z silnikiem 1.6 FSI 110KM z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Montaż instalacji gazu w takim samochodzie jest dyskusyjny, bowiem jednostka napędowa oprócz gazu zużywa także benzynę. Jest to związane z koniecznością schładzania wtryskiwaczy benzyny umieszczonych bezpośrednio w komorze spalania. Silnik zużywa oprócz gazu średnio od 20-50% benzyny, w zależności od obciążenia(więcej w korkach, mniej na trasie).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Golf V

W Golfie V generacji dominują silniki wyposażone we wtrysk bezpośredni(FSI), dlatego najrozsądniejszym wyborem jest ten sam silnik, który był dostępny był w Golfie IV czyli 1.6 8V 102KM. Problemów nie powinny przysporzyć także sprawdzone silniki 1.4 16V o mocy 75KM i 80KM. Silniki TSI wyposażone w turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa, borykają się z tym samym problem co 1.6FSI. Oprócz omówionego wcześniej rozwiązania, istnieje możliwość by do obu tych silników(FSI i TSI), zamontować instalację gazową z wtryskiem gazu w fazie ciekłej przez wtryskiwacze benzynowe. To najdroższe rozwiązanie (ok. 6000tys.zł) jest o tyle skuteczne, że eliminuje konieczność schładzania wtryskiwaczy za pomocą benzyny bowiem wykonuje to za nią gaz. Ciężko na chwilę obecną powiedzieć jak duży ma on wpływ na ich żywotność.

Zobacz też: Jakie silniki dobrze znoszą gaz?

Podsumowując warto zauważyć, że niemiecki koncern wyraźnie odsuwa się od silników mogących być zasilanych gazem. Wtrysk bezpośredni paliwa efektywniej wykorzystuje benzynę, jednak powoduje spore problemy przy wykorzystywaniu go na alternatywnym paliwie. Jest jednak szansa, że i ten problem zostanie rozwiązany.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA