REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

VW Golf IV i V z LPG

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Golf IV generacji, w porównaniu do swojego następcy, dysponuje większą paletą silników dobrze współpracujących z instalacją gazu.
Golf IV generacji, w porównaniu do swojego następcy, dysponuje większą paletą silników dobrze współpracujących z instalacją gazu.

REKLAMA

REKLAMA

Wysoka cena paliwa, zmusza coraz więcej osób do zamontowania w swoich autach instalacji gazu. Jak współpracują z nią silniki VW Golfa IV i V generacji?

VW Golf to auto cieszące się niesłabnącym zainteresowaniem na rynku zarówno nowych jaki używanych samochodów. Najchętniej poszukiwane są Golfy wyposażone w wysokoprężny silnik 1.9TDI.  Przemawia za nimi wysoka ekonomiczność oraz relatywnie niskie koszty eksploatacji. Niestety, ze względu na spore przebiegi jakie ma za sobą większość modeli z tą jednostką napędową, coraz trudniej o egzemplarz, który zapewniłby wysoką bezusterkowość.

REKLAMA

Istnieje jednak możliwość zakupu VW Golfa z silnikiem benzynowym, którego przeszłość nie będzie tak „bogata” jak odmiany 1.9TDI, a którego koszty eksploatacji będzie można obniżyć, poprzez zamontowanie instalacji gazu LPG.

Golf IV

Gama silnikowa Golfa IV generacji obejmowała kilka silników benzynowych, z których większość dobrze współpracuje z LPG. Najlepiej do tego celu nadają się jednostki 1.6 8V 102KM oraz 2.0 8V 116KM. Jeśli instalacja jest dobrze zestrojona i regularnie serwisowana, to nie przysparzają one żadnych problemów. Poza tym 8-zaworowe głowice są znacznie tańsze w ewentualnej naprawie.  Zwolennikom gazu w samochodzie znacznie większe problemy przysporzyć może silnik 1.8T, który wytrzymuje na alternatywnym zasilaniu przebiegi oscylujące w granicy 50tys. km, a później, ze względu na 20-zaworową głowicę, wymaga bardzo kosztownej naprawy(bardzo często nieopłacalnej).

Zobacz też: Instalacja LPG: fakty i mity

Należy pamiętać, że tuż przed zakończeniem produkcji Golfa IV, Volkswagen wprowadził na rynek jego wersję z silnikiem 1.6 FSI 110KM z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Montaż instalacji gazu w takim samochodzie jest dyskusyjny, bowiem jednostka napędowa oprócz gazu zużywa także benzynę. Jest to związane z koniecznością schładzania wtryskiwaczy benzyny umieszczonych bezpośrednio w komorze spalania. Silnik zużywa oprócz gazu średnio od 20-50% benzyny, w zależności od obciążenia(więcej w korkach, mniej na trasie).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Golf V

W Golfie V generacji dominują silniki wyposażone we wtrysk bezpośredni(FSI), dlatego najrozsądniejszym wyborem jest ten sam silnik, który był dostępny był w Golfie IV czyli 1.6 8V 102KM. Problemów nie powinny przysporzyć także sprawdzone silniki 1.4 16V o mocy 75KM i 80KM. Silniki TSI wyposażone w turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa, borykają się z tym samym problem co 1.6FSI. Oprócz omówionego wcześniej rozwiązania, istnieje możliwość by do obu tych silników(FSI i TSI), zamontować instalację gazową z wtryskiem gazu w fazie ciekłej przez wtryskiwacze benzynowe. To najdroższe rozwiązanie (ok. 6000tys.zł) jest o tyle skuteczne, że eliminuje konieczność schładzania wtryskiwaczy za pomocą benzyny bowiem wykonuje to za nią gaz. Ciężko na chwilę obecną powiedzieć jak duży ma on wpływ na ich żywotność.

Zobacz też: Jakie silniki dobrze znoszą gaz?

Podsumowując warto zauważyć, że niemiecki koncern wyraźnie odsuwa się od silników mogących być zasilanych gazem. Wtrysk bezpośredni paliwa efektywniej wykorzystuje benzynę, jednak powoduje spore problemy przy wykorzystywaniu go na alternatywnym paliwie. Jest jednak szansa, że i ten problem zostanie rozwiązany.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

REKLAMA

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

REKLAMA