REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

VW Golf IV i V z LPG

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Golf IV generacji, w porównaniu do swojego następcy, dysponuje większą paletą silników dobrze współpracujących z instalacją gazu.
Golf IV generacji, w porównaniu do swojego następcy, dysponuje większą paletą silników dobrze współpracujących z instalacją gazu.

REKLAMA

REKLAMA

Wysoka cena paliwa, zmusza coraz więcej osób do zamontowania w swoich autach instalacji gazu. Jak współpracują z nią silniki VW Golfa IV i V generacji?

VW Golf to auto cieszące się niesłabnącym zainteresowaniem na rynku zarówno nowych jaki używanych samochodów. Najchętniej poszukiwane są Golfy wyposażone w wysokoprężny silnik 1.9TDI.  Przemawia za nimi wysoka ekonomiczność oraz relatywnie niskie koszty eksploatacji. Niestety, ze względu na spore przebiegi jakie ma za sobą większość modeli z tą jednostką napędową, coraz trudniej o egzemplarz, który zapewniłby wysoką bezusterkowość.

REKLAMA

Istnieje jednak możliwość zakupu VW Golfa z silnikiem benzynowym, którego przeszłość nie będzie tak „bogata” jak odmiany 1.9TDI, a którego koszty eksploatacji będzie można obniżyć, poprzez zamontowanie instalacji gazu LPG.

Golf IV

Gama silnikowa Golfa IV generacji obejmowała kilka silników benzynowych, z których większość dobrze współpracuje z LPG. Najlepiej do tego celu nadają się jednostki 1.6 8V 102KM oraz 2.0 8V 116KM. Jeśli instalacja jest dobrze zestrojona i regularnie serwisowana, to nie przysparzają one żadnych problemów. Poza tym 8-zaworowe głowice są znacznie tańsze w ewentualnej naprawie.  Zwolennikom gazu w samochodzie znacznie większe problemy przysporzyć może silnik 1.8T, który wytrzymuje na alternatywnym zasilaniu przebiegi oscylujące w granicy 50tys. km, a później, ze względu na 20-zaworową głowicę, wymaga bardzo kosztownej naprawy(bardzo często nieopłacalnej).

Zobacz też: Instalacja LPG: fakty i mity

Należy pamiętać, że tuż przed zakończeniem produkcji Golfa IV, Volkswagen wprowadził na rynek jego wersję z silnikiem 1.6 FSI 110KM z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Montaż instalacji gazu w takim samochodzie jest dyskusyjny, bowiem jednostka napędowa oprócz gazu zużywa także benzynę. Jest to związane z koniecznością schładzania wtryskiwaczy benzyny umieszczonych bezpośrednio w komorze spalania. Silnik zużywa oprócz gazu średnio od 20-50% benzyny, w zależności od obciążenia(więcej w korkach, mniej na trasie).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Golf V

W Golfie V generacji dominują silniki wyposażone we wtrysk bezpośredni(FSI), dlatego najrozsądniejszym wyborem jest ten sam silnik, który był dostępny był w Golfie IV czyli 1.6 8V 102KM. Problemów nie powinny przysporzyć także sprawdzone silniki 1.4 16V o mocy 75KM i 80KM. Silniki TSI wyposażone w turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa, borykają się z tym samym problem co 1.6FSI. Oprócz omówionego wcześniej rozwiązania, istnieje możliwość by do obu tych silników(FSI i TSI), zamontować instalację gazową z wtryskiem gazu w fazie ciekłej przez wtryskiwacze benzynowe. To najdroższe rozwiązanie (ok. 6000tys.zł) jest o tyle skuteczne, że eliminuje konieczność schładzania wtryskiwaczy za pomocą benzyny bowiem wykonuje to za nią gaz. Ciężko na chwilę obecną powiedzieć jak duży ma on wpływ na ich żywotność.

Zobacz też: Jakie silniki dobrze znoszą gaz?

Podsumowując warto zauważyć, że niemiecki koncern wyraźnie odsuwa się od silników mogących być zasilanych gazem. Wtrysk bezpośredni paliwa efektywniej wykorzystuje benzynę, jednak powoduje spore problemy przy wykorzystywaniu go na alternatywnym paliwie. Jest jednak szansa, że i ten problem zostanie rozwiązany.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA