REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

VW Golf IV i V z LPG

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Golf IV generacji, w porównaniu do swojego następcy, dysponuje większą paletą silników dobrze współpracujących z instalacją gazu.
Golf IV generacji, w porównaniu do swojego następcy, dysponuje większą paletą silników dobrze współpracujących z instalacją gazu.

REKLAMA

REKLAMA

Wysoka cena paliwa, zmusza coraz więcej osób do zamontowania w swoich autach instalacji gazu. Jak współpracują z nią silniki VW Golfa IV i V generacji?

VW Golf to auto cieszące się niesłabnącym zainteresowaniem na rynku zarówno nowych jaki używanych samochodów. Najchętniej poszukiwane są Golfy wyposażone w wysokoprężny silnik 1.9TDI.  Przemawia za nimi wysoka ekonomiczność oraz relatywnie niskie koszty eksploatacji. Niestety, ze względu na spore przebiegi jakie ma za sobą większość modeli z tą jednostką napędową, coraz trudniej o egzemplarz, który zapewniłby wysoką bezusterkowość.

REKLAMA

REKLAMA

Istnieje jednak możliwość zakupu VW Golfa z silnikiem benzynowym, którego przeszłość nie będzie tak „bogata” jak odmiany 1.9TDI, a którego koszty eksploatacji będzie można obniżyć, poprzez zamontowanie instalacji gazu LPG.

Golf IV

Gama silnikowa Golfa IV generacji obejmowała kilka silników benzynowych, z których większość dobrze współpracuje z LPG. Najlepiej do tego celu nadają się jednostki 1.6 8V 102KM oraz 2.0 8V 116KM. Jeśli instalacja jest dobrze zestrojona i regularnie serwisowana, to nie przysparzają one żadnych problemów. Poza tym 8-zaworowe głowice są znacznie tańsze w ewentualnej naprawie.  Zwolennikom gazu w samochodzie znacznie większe problemy przysporzyć może silnik 1.8T, który wytrzymuje na alternatywnym zasilaniu przebiegi oscylujące w granicy 50tys. km, a później, ze względu na 20-zaworową głowicę, wymaga bardzo kosztownej naprawy(bardzo często nieopłacalnej).

Zobacz też: Instalacja LPG: fakty i mity

REKLAMA

Należy pamiętać, że tuż przed zakończeniem produkcji Golfa IV, Volkswagen wprowadził na rynek jego wersję z silnikiem 1.6 FSI 110KM z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Montaż instalacji gazu w takim samochodzie jest dyskusyjny, bowiem jednostka napędowa oprócz gazu zużywa także benzynę. Jest to związane z koniecznością schładzania wtryskiwaczy benzyny umieszczonych bezpośrednio w komorze spalania. Silnik zużywa oprócz gazu średnio od 20-50% benzyny, w zależności od obciążenia(więcej w korkach, mniej na trasie).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Golf V

W Golfie V generacji dominują silniki wyposażone we wtrysk bezpośredni(FSI), dlatego najrozsądniejszym wyborem jest ten sam silnik, który był dostępny był w Golfie IV czyli 1.6 8V 102KM. Problemów nie powinny przysporzyć także sprawdzone silniki 1.4 16V o mocy 75KM i 80KM. Silniki TSI wyposażone w turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa, borykają się z tym samym problem co 1.6FSI. Oprócz omówionego wcześniej rozwiązania, istnieje możliwość by do obu tych silników(FSI i TSI), zamontować instalację gazową z wtryskiem gazu w fazie ciekłej przez wtryskiwacze benzynowe. To najdroższe rozwiązanie (ok. 6000tys.zł) jest o tyle skuteczne, że eliminuje konieczność schładzania wtryskiwaczy za pomocą benzyny bowiem wykonuje to za nią gaz. Ciężko na chwilę obecną powiedzieć jak duży ma on wpływ na ich żywotność.

Zobacz też: Jakie silniki dobrze znoszą gaz?

Podsumowując warto zauważyć, że niemiecki koncern wyraźnie odsuwa się od silników mogących być zasilanych gazem. Wtrysk bezpośredni paliwa efektywniej wykorzystuje benzynę, jednak powoduje spore problemy przy wykorzystywaniu go na alternatywnym paliwie. Jest jednak szansa, że i ten problem zostanie rozwiązany.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA