REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Golf IV generacji, w porównaniu do swojego następcy, dysponuje większą paletą silników dobrze współpracujących z instalacją gazu.
Golf IV generacji, w porównaniu do swojego następcy, dysponuje większą paletą silników dobrze współpracujących z instalacją gazu.

REKLAMA

REKLAMA

Wysoka cena paliwa, zmusza coraz więcej osób do zamontowania w swoich autach instalacji gazu. Jak współpracują z nią silniki VW Golfa IV i V generacji?

VW Golf to auto cieszące się niesłabnącym zainteresowaniem na rynku zarówno nowych jaki używanych samochodów. Najchętniej poszukiwane są Golfy wyposażone w wysokoprężny silnik 1.9TDI.  Przemawia za nimi wysoka ekonomiczność oraz relatywnie niskie koszty eksploatacji. Niestety, ze względu na spore przebiegi jakie ma za sobą większość modeli z tą jednostką napędową, coraz trudniej o egzemplarz, który zapewniłby wysoką bezusterkowość.

REKLAMA

REKLAMA

Istnieje jednak możliwość zakupu VW Golfa z silnikiem benzynowym, którego przeszłość nie będzie tak „bogata” jak odmiany 1.9TDI, a którego koszty eksploatacji będzie można obniżyć, poprzez zamontowanie instalacji gazu LPG.

Golf IV

Gama silnikowa Golfa IV generacji obejmowała kilka silników benzynowych, z których większość dobrze współpracuje z LPG. Najlepiej do tego celu nadają się jednostki 1.6 8V 102KM oraz 2.0 8V 116KM. Jeśli instalacja jest dobrze zestrojona i regularnie serwisowana, to nie przysparzają one żadnych problemów. Poza tym 8-zaworowe głowice są znacznie tańsze w ewentualnej naprawie.  Zwolennikom gazu w samochodzie znacznie większe problemy przysporzyć może silnik 1.8T, który wytrzymuje na alternatywnym zasilaniu przebiegi oscylujące w granicy 50tys. km, a później, ze względu na 20-zaworową głowicę, wymaga bardzo kosztownej naprawy(bardzo często nieopłacalnej).

Zobacz też: Instalacja LPG: fakty i mity

REKLAMA

Należy pamiętać, że tuż przed zakończeniem produkcji Golfa IV, Volkswagen wprowadził na rynek jego wersję z silnikiem 1.6 FSI 110KM z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Montaż instalacji gazu w takim samochodzie jest dyskusyjny, bowiem jednostka napędowa oprócz gazu zużywa także benzynę. Jest to związane z koniecznością schładzania wtryskiwaczy benzyny umieszczonych bezpośrednio w komorze spalania. Silnik zużywa oprócz gazu średnio od 20-50% benzyny, w zależności od obciążenia(więcej w korkach, mniej na trasie).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Golf V

W Golfie V generacji dominują silniki wyposażone we wtrysk bezpośredni(FSI), dlatego najrozsądniejszym wyborem jest ten sam silnik, który był dostępny był w Golfie IV czyli 1.6 8V 102KM. Problemów nie powinny przysporzyć także sprawdzone silniki 1.4 16V o mocy 75KM i 80KM. Silniki TSI wyposażone w turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa, borykają się z tym samym problem co 1.6FSI. Oprócz omówionego wcześniej rozwiązania, istnieje możliwość by do obu tych silników(FSI i TSI), zamontować instalację gazową z wtryskiem gazu w fazie ciekłej przez wtryskiwacze benzynowe. To najdroższe rozwiązanie (ok. 6000tys.zł) jest o tyle skuteczne, że eliminuje konieczność schładzania wtryskiwaczy za pomocą benzyny bowiem wykonuje to za nią gaz. Ciężko na chwilę obecną powiedzieć jak duży ma on wpływ na ich żywotność.

Zobacz też: Jakie silniki dobrze znoszą gaz?

Podsumowując warto zauważyć, że niemiecki koncern wyraźnie odsuwa się od silników mogących być zasilanych gazem. Wtrysk bezpośredni paliwa efektywniej wykorzystuje benzynę, jednak powoduje spore problemy przy wykorzystywaniu go na alternatywnym paliwie. Jest jednak szansa, że i ten problem zostanie rozwiązany.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA