REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Z tymi silnikami mogą być problemy: Toyota 2.0 D-4D oraz 2.2 D-4D

Silniki D-4D z serii 1AD i 2AD posiada wadę fabryczną. Uszkodzeniu ulega uszczelka pod głowicą. fot. newspress
Silniki D-4D z serii 1AD i 2AD posiada wadę fabryczną. Uszkodzeniu ulega uszczelka pod głowicą. fot. newspress

REKLAMA

REKLAMA

Toyota to marka, która słowo solidność zdaje się mieć ukryte miedzy literami. Nowoczesny silnik Diesla D-4D był dowodem na to, że japoński koncern dysponuje wiedzą, potrzebną do stworzenia bardzo dynamicznej jednostki wysokoprężnej. Coś jednak poszło nie tak na etapie produkcyjnym, gdyż silnik ten boryka się z poważną wadą techniczną.

Po początkowych zachwytach nad wysokimi parametrami jakimi dysponują silniki D-4D a zwłaszcza model 2.2 D-4D D-CAT o mocy 177KM, zaczęły napływać informacje o coraz to nowszych problemach z jakimi muszą radzić sobie serwisy Toyoty. Dwa najpoważniejsze z nich to wysokie zużycie oleju silnikowego oraz przepalająca się uszczelka pod głowicą.  

REKLAMA

Polecamy: Przestępstwa podatkowe. Nowe kary i procedury
NOWOŚĆ
na Infor.pl: Prenumerata elektroniczna Dziennika Gazety Prawnej KUP TERAZ!

Wadliwe silniki z serii D-4D

Problem nie dotyczy zdaniem Toyoty wszystkich silników wysokoprężnych D-4D, a jedynie modeli z serii 1AD oraz 2AD (silnik stosowany także w Lexusie IS220d). Mowa tu o trzech jednostkach: 2.0 D-4D 126KM, 2.2 D-4D 150KM oraz 2.2 D-4D D-CAT 177KM.

Test najnowszej Toyoty RAV4 z silnikiem 2.0 D-4D

Japoński koncern nie zdecydował się na podjęcie akcji serwisowej, jednak przy określonych warunkach gotowy jest naprawić usterkę w danym pojeździe na swój koszt. Aby móc żądać naprawy na koszt Toyoty:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • silnik z serii 1AD/2AD musi zużywać ponad 0,5 litra oleju silnikowego na 1000km;
  • na tłokach widoczny powinien być nagar, a uszczelka pod głowicą musi nosić ślady przepalenia (charakterystyczny czarny nalot widoczny styku bloku silnika i jego głowicy).

Wada konstrukcyjna tego silnika jest na tyle poważna, że producent obecnie wymienia cały silnik na nowy (poza osprzętem). Aby auto zostało zakwalifikowane do naprawy, nie może być ono starsze niż 7 lat, a jego przebieg nie może być większy niż 180tys. km.

Wadliwe silniki były stosowane w następujących modelach Toyoty:

  • Avensis z  1AD lub 2AD (data produkcji:  kwiecień 2005 - luty 2009)
  • RAV4 z 2AD (data produkcji: lipiec 2005 - listopad 2008)
  • Auris z 1AD lub 2AD (data produkcji: wrzesień 2006 do wrzesień 2009)
  • Verso z 2AD (data produkcji: kwiecień 2005 do listopad 2008)

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: 3.0 CDTI, 3.0 TiD, 3.0 dCi.

Jeśli nasze auto poddawane jest regularnemu serwisowi w ASO Toyoty, to jest spora szansa, że w ramach gestu handlowego uda się nam uzyskać darmową pomoc od producenta, nawet jeśli przebieg naszego auta przekracza wyżej wymieniony limit. Tu należy pochwalić japońskiego producenta, bowiem właściwie żaden inny koncern nie interesuje się tak gorliwie o jakość relacji ze swoimi klientami.

Przyczyna awarii silników D-4D

REKLAMA

Według Toyoty Motor Poland przyczyna tkwi w sposobie użytkowania samochodów wyposażonych w nowoczesne, mocno wysilone jednostki diesla. Wysokie obciążenie silnika powoduje deformację i podnoszenie się głowicy, czego efektem jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą.

Problem polega na tym, że w nowych modelach Toyoty silniki nie mają takiego problemu, bądź ma on charakter marginalny. Dotarliśmy do pewnych informacji, które tłumaczą taki stan rzeczy. Jednostki  napędowe z serii 1AD i 2AD mają problem ze zbieraniem się nagaru na tłokach, najprawdopodobniej z powodu niepełnego spalania mieszanki paliwowo-powietrznej. To powoduje, że temperatura w cylindrze osiąga poziom znacznie większy niż może wytrzymać sama głowica. W rezultacie dochodzi do jej deformacji a dodatkowo uszkodzeniu ulegają krawędzie otworów cylindrycznych w bloku silnika. Płyn chłodniczy zaczyna wydostawać się poprzez szczelinę miedzy głowicą  a blokiem, po czym zostaje spalony w komorze cylindra. Widocznym efektem tego zjawiska jest powstawanie pary wodnej, która wylatuje poprzez rurę wydechową.

Test nowej Toyota Auris kombi z silnikiem 2.0 D-4D

warsztaty, które podejmują się naprawy silnika D-4D, wykonując szlif głowicy oraz aluminiowego bloku silnika. Nie wiadomo póki co na jak długo taka naprawa wystarcza, ale jej koszt (ok.4-5tys.zł) jest zdecydowanie niższy niż wymiana całego silnika w ASO (18tys.zł).

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA