REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Z tymi silnikami mogą być problemy: Toyota 2.0 D-4D oraz 2.2 D-4D

Silniki D-4D z serii 1AD i 2AD posiada wadę fabryczną. Uszkodzeniu ulega uszczelka pod głowicą. fot. newspress
Silniki D-4D z serii 1AD i 2AD posiada wadę fabryczną. Uszkodzeniu ulega uszczelka pod głowicą. fot. newspress

REKLAMA

REKLAMA

Toyota to marka, która słowo solidność zdaje się mieć ukryte miedzy literami. Nowoczesny silnik Diesla D-4D był dowodem na to, że japoński koncern dysponuje wiedzą, potrzebną do stworzenia bardzo dynamicznej jednostki wysokoprężnej. Coś jednak poszło nie tak na etapie produkcyjnym, gdyż silnik ten boryka się z poważną wadą techniczną.

Po początkowych zachwytach nad wysokimi parametrami jakimi dysponują silniki D-4D a zwłaszcza model 2.2 D-4D D-CAT o mocy 177KM, zaczęły napływać informacje o coraz to nowszych problemach z jakimi muszą radzić sobie serwisy Toyoty. Dwa najpoważniejsze z nich to wysokie zużycie oleju silnikowego oraz przepalająca się uszczelka pod głowicą.  

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy: Przestępstwa podatkowe. Nowe kary i procedury
NOWOŚĆ
na Infor.pl: Prenumerata elektroniczna Dziennika Gazety Prawnej KUP TERAZ!

Wadliwe silniki z serii D-4D

Problem nie dotyczy zdaniem Toyoty wszystkich silników wysokoprężnych D-4D, a jedynie modeli z serii 1AD oraz 2AD (silnik stosowany także w Lexusie IS220d). Mowa tu o trzech jednostkach: 2.0 D-4D 126KM, 2.2 D-4D 150KM oraz 2.2 D-4D D-CAT 177KM.

Test najnowszej Toyoty RAV4 z silnikiem 2.0 D-4D

REKLAMA

Japoński koncern nie zdecydował się na podjęcie akcji serwisowej, jednak przy określonych warunkach gotowy jest naprawić usterkę w danym pojeździe na swój koszt. Aby móc żądać naprawy na koszt Toyoty:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • silnik z serii 1AD/2AD musi zużywać ponad 0,5 litra oleju silnikowego na 1000km;
  • na tłokach widoczny powinien być nagar, a uszczelka pod głowicą musi nosić ślady przepalenia (charakterystyczny czarny nalot widoczny styku bloku silnika i jego głowicy).

Wada konstrukcyjna tego silnika jest na tyle poważna, że producent obecnie wymienia cały silnik na nowy (poza osprzętem). Aby auto zostało zakwalifikowane do naprawy, nie może być ono starsze niż 7 lat, a jego przebieg nie może być większy niż 180tys. km.

Wadliwe silniki były stosowane w następujących modelach Toyoty:

  • Avensis z  1AD lub 2AD (data produkcji:  kwiecień 2005 - luty 2009)
  • RAV4 z 2AD (data produkcji: lipiec 2005 - listopad 2008)
  • Auris z 1AD lub 2AD (data produkcji: wrzesień 2006 do wrzesień 2009)
  • Verso z 2AD (data produkcji: kwiecień 2005 do listopad 2008)

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: 3.0 CDTI, 3.0 TiD, 3.0 dCi.

Jeśli nasze auto poddawane jest regularnemu serwisowi w ASO Toyoty, to jest spora szansa, że w ramach gestu handlowego uda się nam uzyskać darmową pomoc od producenta, nawet jeśli przebieg naszego auta przekracza wyżej wymieniony limit. Tu należy pochwalić japońskiego producenta, bowiem właściwie żaden inny koncern nie interesuje się tak gorliwie o jakość relacji ze swoimi klientami.

Przyczyna awarii silników D-4D

Według Toyoty Motor Poland przyczyna tkwi w sposobie użytkowania samochodów wyposażonych w nowoczesne, mocno wysilone jednostki diesla. Wysokie obciążenie silnika powoduje deformację i podnoszenie się głowicy, czego efektem jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą.

Problem polega na tym, że w nowych modelach Toyoty silniki nie mają takiego problemu, bądź ma on charakter marginalny. Dotarliśmy do pewnych informacji, które tłumaczą taki stan rzeczy. Jednostki  napędowe z serii 1AD i 2AD mają problem ze zbieraniem się nagaru na tłokach, najprawdopodobniej z powodu niepełnego spalania mieszanki paliwowo-powietrznej. To powoduje, że temperatura w cylindrze osiąga poziom znacznie większy niż może wytrzymać sama głowica. W rezultacie dochodzi do jej deformacji a dodatkowo uszkodzeniu ulegają krawędzie otworów cylindrycznych w bloku silnika. Płyn chłodniczy zaczyna wydostawać się poprzez szczelinę miedzy głowicą  a blokiem, po czym zostaje spalony w komorze cylindra. Widocznym efektem tego zjawiska jest powstawanie pary wodnej, która wylatuje poprzez rurę wydechową.

Test nowej Toyota Auris kombi z silnikiem 2.0 D-4D

warsztaty, które podejmują się naprawy silnika D-4D, wykonując szlif głowicy oraz aluminiowego bloku silnika. Nie wiadomo póki co na jak długo taka naprawa wystarcza, ale jej koszt (ok.4-5tys.zł) jest zdecydowanie niższy niż wymiana całego silnika w ASO (18tys.zł).

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA