REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

2.7 V6 TDI VAG - awarie, problemy, opinie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
2.7 V6 TDI VAG
2.7 V6 TDI VAG
Fot. Audi

REKLAMA

REKLAMA

6-cylindrów i charakterystyczny klekot diesla. To coś, co jeszcze dekadę temu szczególnie cenili kierowcy w segmencie premium. Audi o tym wiedziało - tak powstał silnik 2.7 V6 TDI.

Przejście ze starego w nowe millenium nie było najszczęśliwszym okresem dla Audi. To wtedy na jaw wyszły bowiem poważne problemy z trwałością silnika 2.5 V6 TDI. Niemcy nie mieli jednak zamiaru się poddać. Postanowili zatrzeć negatywne wrażenia. Do tego jednak konieczna im była nowa rodzina jednostek. Tak właśnie powstał diesel 2.7 V6 TDI oraz jego większy brat - 3.0 V6 TDI. Mniejszy z ropniaków miał premierę w roku 2005, większy w roku 2004.

REKLAMA

Podstawą układu wtryskowego w nowych jednostkach stał się układ common rail drugiej generacji. I choć wtryskiwacze piezoelektryczne są bardzo precyzyjne, niestety praktycznie zamykają możliwość regeneracji. Skutek? W razie uszkodzenia trzeba je wymienić na nowe. A to oznacza wydatek na poziomie 1600 złotych za sztukę! Poza tym na liście osprzętu znaleźć można turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek, filtr cząstek stałych czy kolektor dolotowy z klapkami. Silnik 2.7 V6 TDI ma dwie zalety. Z jednej strony pracuje majestatycznie. Z drugiej raczej nie brakuje mu mocy. Dzięki temu idealnie współpracuje i z czteronapędem, i z automatyczną przekładnią.

2.7 V6 TDI VAG - właściwa moc i nieco zbyt wysokie spalanie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Diesel V6 był montowany głównie w trzech modelach Audi. W przypadku A-czwórki motor odnaleźć można pod maską dwóch generacji - B7 i B8. Niemcy montowali jednostkę też w A-piątce i A-szóstce C6. Na rynku funkcjonowały trzy wersje mocy jednostki 2.7 V6 TDI. Najsłabsza dysponuje stadem 163 koni mechanicznych. Mocniejsze generują 180 i 190 koni mechanicznych. Co z osiągami? Audi A4 B7 korzystające ze 180-konnej odmiany diesla przyspiesza do pierwszej setki w 8,4 sekundy. To przyzwoity wynik. Nieco gorzej wyglądają jednak wyniki spalania. Zapotrzebowanie na paliwo w cyklu mieszanym przekracza 7 litrów oleju napędowego.

Napęd rozrządu w widlastym dieslu jest realizowany za pomocą łańcucha. W założeniach konstruktorów element jest praktycznie bezobsługowy - książka serwisowa zaleca jego inspekcję dopiero po pokonaniu 300 tysięcy kilometrów. W rzeczywistości łańcuch nie ma tak wysokiej trwałości i często już po dystansie o połowę niższym pojawiają się pierwsze objawy jego uszkodzenia. Jakie? Przede wszystkim wyraźnie hałasuje i podczas rozruchu, i podczas jazdy. Zignorowanie niepokojących objawów w skrajnym przypadku prowadzi do przeskoczenia łańcucha o kilka ząbków. Wymiana napędu jest z kolei mocno problematyczna.

Rozrząd w silniku 2.7 V6 TDI składa się nie z jednego, a czterech łańcuchów. Najczęściej luzują się te, które napędzają wałki rozrządu. Ceny zestawów części koniecznych do wymiany zaczynają się od niespełna 1900 złotych. Do tego dochodzi jednak koszt robocizny, który nawet poza ASO potrafi osiągnąć kwotę oscylującą w granicy 2000 złotych. Skąd tak wysoka suma? Aby mechanik uzyskał właściwy dostęp do mechanizmu, musi zdemontować praktycznie cały przód auta. A to wymaga wiedzy i bez wątpienia jest czasochłonne.

2.7 V6 TDI VAG - higiena eksploatacji DPF wymaga!

Problemem numer dwa w silniku jest filtr cząstek stałych. Ten szczególnie dokucza podczas częstej eksploatacji w mieście. Niskie prędkości i niewielkie obciążenie jednostki sprawiają, że komputer nie może prawidłowo przeprowadzić procedury oczyszczania osadnika. W ten sposób zgromadzona w nim sadza utwardza się i z czasem zatyka układ wydechowy. Wymiana filtra cząstek stałych DPF w silniku 2.7 V6 TDI z całą pewnością nie będzie miło wspominana. Ceny elementu w sklepach motoryzacyjnych zaczynają się od niespełna 2000 złotych. Do tego konieczny jest montaż i komputerowa adaptacja.

Filtry można regenerować lub po prostu wyciąć. Regeneracja przynosi skutek, jednak na dużo krócej niż wymiana. Z usunięciem osadnika jest taki problem, że jeżeli diagnosta wykryje ten fakt podczas kontroli technicznej, nie przedłuży ważności przeglądu. Trwałość filtra DPF nawet podczas częstej jazdy w mieście można oczywiście wydłużyć. Wystarczy od czasu do czasu zabierać auto za miasto i tam utrzymać wysokie obciążenie silnika przez dobre 15 minut. W ten sposób do układu wydechowego trafi wysoka temperatura, która wypali zgromadzoną w osadniku sadzę.

Czasami z uszkodzeniem filtra cząstek stałych mylone jest uszkodzenie czujnika różnicy ciśnień w układzie wydechowym. A wszystko za sprawą bardzo podobnych objawów. Awaria sondy powoduje wyświetlenie kontrolki DPF na tablicy zegarów oraz ograniczenie mocy silnika. Choć niesprawność czujnika jest denerwująca, jego wymiana na szczęście nie powinna być droga. Nowy element kosztuje już 130 złotych. Do kwoty tej należy doliczyć jeszcze koszt montażu przez mechanika.

2.7 V6 TDI VAG - usterka kolektora? A są dwa!

Tak jak w innych nowoczesnych dieslach, tak i w motorze 2,7 V6 TDI problematyczne bywają klapy w kolektorze dolotowym. Zazwyczaj zaciera się system ich poruszania. Usterka nie jest mocno skomplikowana. Kierowca Audi nie może jednak liczyć na konkurencyjne koszty naprawy. Mechanicy zalecają wymianę całego kolektora dolotowego, a ten niestety występuje głównie jako część oryginalna i jest dostępny przede wszystkim w autoryzowanych stacjach obsługi. Jeden kolektor kosztuje około 2000 złotych. Warto jednak pamiętać, że w silniku V6 zamontowane są dwa - na szczęście rzadko psują się jednocześnie. Właściciela Audi z silnikami 2.7 TDI skarżą się jeszcze na awarie przepustnicy. Nowa w formie zamiennika kosztuje minimum 1200 złotych.

Inżynierowie Audi wyszli z założenia, że drogi w zakupie samochód musi być drogi w eksploatacji. W tą tendencję idealnie wpisuje się motor 2.7 V6 TDI. Ma kilka dosyć poważnych problemów, których usunięcie wymaga od właściciela auta głębszego sięgnięcia do kieszeni. Czy problemów tych można uniknąć? Niestety nie. Część z nich da się odwlec w czasie. Mimo wszystko to jedynie działanie doraźne, które nieco później, ale i tak zaprowadzi kierowcę do mechanika.

2.7 V6 TDI VAG - oznaczenia:

  • 163 KM - BSG, CANB, CAND
  • 180 KM - BPP
  • 190 KM - CANA, CANC

2.7 V6 TDI VAG - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 33 zł
  • filtr powietrza - od 42 zł
  • filtr paliwa - od 54 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 1866 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 588 zł
  • sprzęgło komplet - od 757 zł
  • koło zamachowe - od 1600 zł
  • wtryskiwacz - od 1657 zł
  • zawór EGR - od 346 zł
  • świeca żarowa - od 51 zł
  • filtr cząstek stałych - od 1983 zł
  • sonda lambda - od 487 zł
  • turbosprężarka - od 3616 zł
  • przepływomierz powietrza - od 402 zł

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA