REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

2.7 V6 TDI VAG - awarie, problemy, opinie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
2.7 V6 TDI VAG
2.7 V6 TDI VAG
Fot. Audi

REKLAMA

REKLAMA

6-cylindrów i charakterystyczny klekot diesla. To coś, co jeszcze dekadę temu szczególnie cenili kierowcy w segmencie premium. Audi o tym wiedziało - tak powstał silnik 2.7 V6 TDI.

Przejście ze starego w nowe millenium nie było najszczęśliwszym okresem dla Audi. To wtedy na jaw wyszły bowiem poważne problemy z trwałością silnika 2.5 V6 TDI. Niemcy nie mieli jednak zamiaru się poddać. Postanowili zatrzeć negatywne wrażenia. Do tego jednak konieczna im była nowa rodzina jednostek. Tak właśnie powstał diesel 2.7 V6 TDI oraz jego większy brat - 3.0 V6 TDI. Mniejszy z ropniaków miał premierę w roku 2005, większy w roku 2004.

REKLAMA

REKLAMA

Podstawą układu wtryskowego w nowych jednostkach stał się układ common rail drugiej generacji. I choć wtryskiwacze piezoelektryczne są bardzo precyzyjne, niestety praktycznie zamykają możliwość regeneracji. Skutek? W razie uszkodzenia trzeba je wymienić na nowe. A to oznacza wydatek na poziomie 1600 złotych za sztukę! Poza tym na liście osprzętu znaleźć można turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek, filtr cząstek stałych czy kolektor dolotowy z klapkami. Silnik 2.7 V6 TDI ma dwie zalety. Z jednej strony pracuje majestatycznie. Z drugiej raczej nie brakuje mu mocy. Dzięki temu idealnie współpracuje i z czteronapędem, i z automatyczną przekładnią.

REKLAMA

2.7 V6 TDI VAG - właściwa moc i nieco zbyt wysokie spalanie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Diesel V6 był montowany głównie w trzech modelach Audi. W przypadku A-czwórki motor odnaleźć można pod maską dwóch generacji - B7 i B8. Niemcy montowali jednostkę też w A-piątce i A-szóstce C6. Na rynku funkcjonowały trzy wersje mocy jednostki 2.7 V6 TDI. Najsłabsza dysponuje stadem 163 koni mechanicznych. Mocniejsze generują 180 i 190 koni mechanicznych. Co z osiągami? Audi A4 B7 korzystające ze 180-konnej odmiany diesla przyspiesza do pierwszej setki w 8,4 sekundy. To przyzwoity wynik. Nieco gorzej wyglądają jednak wyniki spalania. Zapotrzebowanie na paliwo w cyklu mieszanym przekracza 7 litrów oleju napędowego.

Napęd rozrządu w widlastym dieslu jest realizowany za pomocą łańcucha. W założeniach konstruktorów element jest praktycznie bezobsługowy - książka serwisowa zaleca jego inspekcję dopiero po pokonaniu 300 tysięcy kilometrów. W rzeczywistości łańcuch nie ma tak wysokiej trwałości i często już po dystansie o połowę niższym pojawiają się pierwsze objawy jego uszkodzenia. Jakie? Przede wszystkim wyraźnie hałasuje i podczas rozruchu, i podczas jazdy. Zignorowanie niepokojących objawów w skrajnym przypadku prowadzi do przeskoczenia łańcucha o kilka ząbków. Wymiana napędu jest z kolei mocno problematyczna.

Rozrząd w silniku 2.7 V6 TDI składa się nie z jednego, a czterech łańcuchów. Najczęściej luzują się te, które napędzają wałki rozrządu. Ceny zestawów części koniecznych do wymiany zaczynają się od niespełna 1900 złotych. Do tego dochodzi jednak koszt robocizny, który nawet poza ASO potrafi osiągnąć kwotę oscylującą w granicy 2000 złotych. Skąd tak wysoka suma? Aby mechanik uzyskał właściwy dostęp do mechanizmu, musi zdemontować praktycznie cały przód auta. A to wymaga wiedzy i bez wątpienia jest czasochłonne.

2.7 V6 TDI VAG - higiena eksploatacji DPF wymaga!

Problemem numer dwa w silniku jest filtr cząstek stałych. Ten szczególnie dokucza podczas częstej eksploatacji w mieście. Niskie prędkości i niewielkie obciążenie jednostki sprawiają, że komputer nie może prawidłowo przeprowadzić procedury oczyszczania osadnika. W ten sposób zgromadzona w nim sadza utwardza się i z czasem zatyka układ wydechowy. Wymiana filtra cząstek stałych DPF w silniku 2.7 V6 TDI z całą pewnością nie będzie miło wspominana. Ceny elementu w sklepach motoryzacyjnych zaczynają się od niespełna 2000 złotych. Do tego konieczny jest montaż i komputerowa adaptacja.

Filtry można regenerować lub po prostu wyciąć. Regeneracja przynosi skutek, jednak na dużo krócej niż wymiana. Z usunięciem osadnika jest taki problem, że jeżeli diagnosta wykryje ten fakt podczas kontroli technicznej, nie przedłuży ważności przeglądu. Trwałość filtra DPF nawet podczas częstej jazdy w mieście można oczywiście wydłużyć. Wystarczy od czasu do czasu zabierać auto za miasto i tam utrzymać wysokie obciążenie silnika przez dobre 15 minut. W ten sposób do układu wydechowego trafi wysoka temperatura, która wypali zgromadzoną w osadniku sadzę.

Czasami z uszkodzeniem filtra cząstek stałych mylone jest uszkodzenie czujnika różnicy ciśnień w układzie wydechowym. A wszystko za sprawą bardzo podobnych objawów. Awaria sondy powoduje wyświetlenie kontrolki DPF na tablicy zegarów oraz ograniczenie mocy silnika. Choć niesprawność czujnika jest denerwująca, jego wymiana na szczęście nie powinna być droga. Nowy element kosztuje już 130 złotych. Do kwoty tej należy doliczyć jeszcze koszt montażu przez mechanika.

2.7 V6 TDI VAG - usterka kolektora? A są dwa!

Tak jak w innych nowoczesnych dieslach, tak i w motorze 2,7 V6 TDI problematyczne bywają klapy w kolektorze dolotowym. Zazwyczaj zaciera się system ich poruszania. Usterka nie jest mocno skomplikowana. Kierowca Audi nie może jednak liczyć na konkurencyjne koszty naprawy. Mechanicy zalecają wymianę całego kolektora dolotowego, a ten niestety występuje głównie jako część oryginalna i jest dostępny przede wszystkim w autoryzowanych stacjach obsługi. Jeden kolektor kosztuje około 2000 złotych. Warto jednak pamiętać, że w silniku V6 zamontowane są dwa - na szczęście rzadko psują się jednocześnie. Właściciela Audi z silnikami 2.7 TDI skarżą się jeszcze na awarie przepustnicy. Nowa w formie zamiennika kosztuje minimum 1200 złotych.

Inżynierowie Audi wyszli z założenia, że drogi w zakupie samochód musi być drogi w eksploatacji. W tą tendencję idealnie wpisuje się motor 2.7 V6 TDI. Ma kilka dosyć poważnych problemów, których usunięcie wymaga od właściciela auta głębszego sięgnięcia do kieszeni. Czy problemów tych można uniknąć? Niestety nie. Część z nich da się odwlec w czasie. Mimo wszystko to jedynie działanie doraźne, które nieco później, ale i tak zaprowadzi kierowcę do mechanika.

2.7 V6 TDI VAG - oznaczenia:

  • 163 KM - BSG, CANB, CAND
  • 180 KM - BPP
  • 190 KM - CANA, CANC

2.7 V6 TDI VAG - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 33 zł
  • filtr powietrza - od 42 zł
  • filtr paliwa - od 54 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 1866 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 588 zł
  • sprzęgło komplet - od 757 zł
  • koło zamachowe - od 1600 zł
  • wtryskiwacz - od 1657 zł
  • zawór EGR - od 346 zł
  • świeca żarowa - od 51 zł
  • filtr cząstek stałych - od 1983 zł
  • sonda lambda - od 487 zł
  • turbosprężarka - od 3616 zł
  • przepływomierz powietrza - od 402 zł

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA