REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Oznaczenia silników BMW - kodowe oznaczenia silników benzynowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
BMW 528i Fot. BMW
BMW 528i Fot. BMW

REKLAMA

REKLAMA

Dla kierowcy to 2-litrowy benzyniak, oznaczenia silników BMW wskazują jednak, że motor nosi nazwę N20B20. Dziś rozkodujemy nazwy spotykane przede wszystkim w serwisach.

W ofercie bawarskiej marki znajduje się 6 typów silników benzynowych. Mają one głowice dysponujące liczbą od 3 do 12 cylindrów. Co więcej, inżynierowie bardzo różnie rozwiązywali kwestię architektury samych jednostek. Bo choć szczególną renomą cieszą się niezwykle charakterystycznie brzmiące rzędowe benzyniaki produkowane przez BMW, marka ma w swojej ofercie również motory zbudowane w oparciu o schemat V8, V10, a nawet V12. Jak odnaleźć się w nomenklaturze stosowanej przez Niemców? Ten poradnik przedstawi większość oznaczeń silników BMW funkcjonujących w sprzedaży od końca lat dziewięćdziesiątych.

REKLAMA

REKLAMA

Oznaczenia silników BMW - 3 cylindry:

  • B38 - produkcja od roku 2013
  • B38A15M0 - 1.5 litra, 136 KM, 220 Nm
  • B38K15T0 - 1.5 litra, 231 KM, 320 Nm

REKLAMA

Oznaczenia silników BMW - 4 cylindry:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • M43 - produkcja w latach 1991 - 2002
  • M43B16 - 1.6 litra, 102 KM, 150 Nm
  • M43B18 - 1.8 litra, 116 KM, 168 Nm
  • M43B19 - 1.9 litra, 105 lub 118 KM, 165 lub 180 Nm

  • M44 - produkcja w latach 1996 - 2001
  • M44B19 - 1.9 litra, 140 KM, 180 Nm

  • N40 - produkcja w latach 2001 - 2004
  • N40B16 - 1.6 litra, 115 KM, 150 Nm

  • N42 - produkcja w latach 2001 - 2004
  • N42B18 - 1.8 litra, 115 KM, 175 Nm
  • N42B20 - 2.0 litry, 143 KM, 200 Nm

  • N43 - produkcja w latach 2007 - 2011, silnik z bezpośrednim wtryskiem
  • N43B16 - 1.6 litra, 122 KM, 160 Nm
  • N43B20 - 2.0 litry, 150 lub 170 KM, 200 lub 210 Nm

  • N45 - produkcja w latach 2004 - 2011
  • N45B16 - 1.6 litra, 115 KM, 150 Nm
  • N45B20S - 2.0 litry, 174 KM, 210 Nm

  • N46 - produkcja w latach 2004 - 2007
  • N46B18 - 1.8 litra, 115 KM, 175 Nm
  • N46B20U1 - 2.0 litry, 130 KM, 180 Nm
  • N46B20U2 - 2.0 litry, 136 KM, 180 Nm
  • N46B20O0 - 2.0 litry, 143 KM, 200 Nm
  • N46B20O1 - 2.0 litry, 150 KM, 200 Nm
  • N46NB20 - 2.0 litry, 156 KM, 200 Nm

  • N13 - produkcja od 2011 r., silnik z bezpośrednim wtryskiem
  • N13B16 - 1.6 litra, 136 lub 170 KM, 220 lub 250 Nm

  • N20 - produkcja od 2011 r., silnik z bezpośrednim wtryskiem
  • N20B16 - 1.6 litra, 170 KM, 250 Nm
  • N20B20 - 2.0 litra, 156, 184, 218, 245 KM, 240, 270, 310, 350 Nm

  • N26 - produkcja od 2012 r.
  • N26B20 - 2.0 litra, 245 KM, 350 Nm

  • B48 - produkcja od 2013 r., silnik z bezpośrednim wtryskiem
  • 135 kW - 246 KM, 290 Nm
  • 141 kW - 192 KM, 280 Nm
  • 170 kW - 231 KM, 300 Nm
  • 185 kW - 252 KM, 350 Nm
  • 190 kW - 258 KM, 400 Nm

Oznaczenia silników BMW - 6 cylindrów:

  • M54 - produkcja w latach 2000 - 2006
  • M54B22 - 2.2 litra, 170 KM, 210 Nm
  • M54B25 - 2.5 litra, 192 KM, 245 Nm
  • M54B30 - 3.0 litry, 231 KM, 300 Nm

  • S54 - produkcja w latach 2000 - 2008
  • S54B32 - 3.2 litra, 348 KM, 365 Nm

  • M56 - produkcja w latach 2002 - 2005
  • M56B25 - 2.5 litra, 184 KM,

  • N52 - produkcja w latach 2005 - 2015
  • N52B25 - 177, 204 lub 218 KM, 230 lub 250 Nm
  • N52B30 - 218, 231, 245, 258, 265 lub 272 KM, 270, 280, 300, 310 lub 315 Nm

  • N53 - produkcja w latach 2007 - 2014
  • N53B25 - 2.5 litra, 190 KM, 235 Nm
  • N53B30 - 3.0 litry, 204, 218, 258 lub 272 KM, 270, 310 lub 320 Nm

  • N54 - produkcja w latach 2006 - 2016, twin-turbo, silnik z bezpośrednim wtryskiem
  • N54B30 - 3.0 litry, 306, 326 lub 340 KM, 400 lub 450 Nm

  • N55 - produkcja od 2009 r., twin-scroll turbo, silnik z bezpośrednim wtryskiem
  • N55B30M0 - 3.0 litry, 306 KM, 400 Nm
  • N55B30 - 3.0 litry, 320 KM, 450 Nm
  • N55B30O0 - 3.0 litry, 326 KM, 450 Nm
  • N55HP - 3.0 litry, 340 KM, 450 Nm
  • N55B30T0 - 3.0 litry, 360 lub 370 KM, 465 lub 500 Nm

  • S55 - produkcja od 2014 r., twin-turbo
  • S55 - 3.0 litry, 410, 431, 450, 460 lub 500 KM

  • B58 - produkcja od 2015 r., twin-scroll turbo, silnik z bezpośrednim wtryskiem
  • B58B30M0 - 3.0 litry, 340 lub 360 KM, 450 lub 500 Nm
  • B58B30M1 - 3.0 litry, 340 KM, 500 Nm
  • B58B30O1 - 3.0 litry, 388 KM, 500 Nm

Oznaczenia silników BMW - V8:

  • M62 - produkcja w latach 1996 - 2005
  • M62B35 - 3.5 litra, 235 KM, 320 Nm
  • M62TUB35 - 3.5 litra, 249 KM, 345 Nm
  • M62B44 - 4.4 litra, 286 KM, 420 Nm
  • M62TUB44 - 4.4 litra, 286 KM, 440 Nm
  • M62TUB46 - 4.6 litra, 347 KM, 480 Nm

  • S62 - produkcja w latach 1998 - 2006
  • S62B50 - 4.9 litra, 400 KM, 500 Nm

  • P60 - produkcja w latach 2000 - 2005
  • P60B40 - 4.0 litry, 450 KM, 480 Nm

  • N62 - produkcja w latach 2001 - 2010
  • N62B36 - 3.6 litra, 272 KM, 360 Nm
  • N62B40 - 4.0 lity, 306 KM, 390 Nm
  • N62B44 - 4.4 litra, 320 lub 333 KM, 440 lub 450 Nm
  • N62B48 - 4.8 litra, 360 lub 367 KM, 500 lub 490 Nm

  • S65 - produkcja w latach 2007 - 2013
  • S65B40 - 4.0 litry, 420 KM, 400 Nm
  • S65B44 - 4.4 litra, 450 KM, 440 Nm

  • N63 - produkcja od 2008 r.
  • N63B40A - 4.0 litry, 408 lub 448 KM, 600 lub 650 Nm
  • N63B44O0 - 4.4 litra, 408 KM, 600 Nm
  • N63B44O1 - 4.4 litra, 450 KM, 650 Nm
  • N63B44O2 - 4.4 litra, 450 KM, 650 Nm
  • N63B44M3 - 4.4 litra, 462 KM, 650 Nm
  • N63B44T3 - 4.4 litra, 530 KM, 750 Nm

  • S63 - produkcja od 2009 r.
  • S63B44O0 - 4.4 litra, 555 KM, 680 Nm
  • S63B44T0 - 4.4 litra, 560 KM, 680 Nm
  • S63B44T2 - 4.4 litra, 575 KM, 750 Nm
  • S63B44T4 - 4.4 litra, 600 KM, 750 Nm

Oznaczenia silników BMW - V10:

  • S85 - produkcja w latach 2005 - 2010
  • S85B50 - 5.0 litrów, 507 KM, 520 Nm

Oznaczenia silników BMW - V12:

  • M73 - produkcja w latach 1993 - 2002
  • M73B54 - 5.4 litra, 326 KM, 490 Nm

  • N73 - produkcja w latach 2003 - 2016
  • N73B60 - 6.0 litrów, 444 KM, 600 Nm

  • N47 - produkcja od 2009 r.
  • N74B60 - 6.0 litrów, 544 KM, 750 Nm
  • N74B66TU - 6.6 litra, 610 KM, 800 Nm

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA