REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW

REKLAMA

REKLAMA

BMW X5 E70 jeszcze do niedawna kosztowało krocie. Dziś, auto wciąż wygląda świeżo, a ceny używanych egzemplarzy stały się bardziej przystępne. Jakie są opinie użytkowników i typowe usterki tego modelu.

REKLAMA

Gdy w roku 2006 Bawarczycy zaprezentowali drugą odsłonę dużego SUV-a, segment rekreacyjnych „terenówek” był u szczytu rozwoju. Auto wpisało się w wymagania, dzięki czemu osiągnęło rynkowy sukces. Dzisiaj - 11 lat po premierze - BMW jest dostępne za przystępne ceny. Niech kupujący liczą się jednak z tym, że eksploatacja auta segmentu premium to przyjemność, która musi kosztować!

REKLAMA

Pod względem stylizacji druga odsłona BMW X5 nie stanowi potężnego skoku naprzód. To w dużej mierze rozwinięcie projektu znanego z poprzednika. O ile jednak model generacji E53 tworzył nieco klimatu retro, o tyle tutaj odwołania do klasyki zastąpiono czerpaniem z nowoczesności. Początkowo bryła SUV-a budziła mieszane uczucia. Kierowcy nie mogli się przekonać do specyficznej twarzy auta z wytrzeszczonymi oczami. Z czasem BMW opatrzyło się i ugruntowało swoją pozycję na rynku. Mimo pewnych kontrowersji, X5 bez wątpienia wpisuje się w segment premium. Prezentuje się prestiżowo i to już na pierwszy rzut oka.

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

BMW

Zobacz też: Test BMW M4 3.0 Turbo 431 KM

Siłą wnętrza BMW X5 generacji E70 jest stylistyczna prostota. Deska rozdzielcza jest przejrzysta, uporządkowana i tak właściwie bardzo ergonomiczna. Oczywiście nie brakuje jej ostrych krawędzi, ale nie zaburzają one w żaden sposób odbioru całości. Nowością i ciekawym smaczkiem stylistycznym w drugiej odsłonie auta stał się joystick zmiany biegów. Choć jakość materiałów jest wysoka, inżynierowie nie wystrzegli się błędów. Znane są chociażby przypadki wlewania się wody do bagażnika, ewentualnie trzeszczącej rolety w kufrze.

Zobacz też: Test BMW 118i 1.6/136 KM

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) - dużo miejsca i 620 litrów!

Kabina dużego SUV-a bawarskiej marki oferuje wyjątkową przestrzeń. I w pierwszym, i drugim rzędzie siedzeń spokojnie zasiąść mogą wysokie osoby. Poza tym w konfiguracji 5-osobowej kufer liczy aż 620 litrów! Maksymalnie jego pojemność można powiększyć do 1750 litrów, podczas gdy w wariancie 7-osobowym przy komplecie pasażerów jego objętość maleje do 200 litrów. To niewiele, jednak warto pamiętać, że pozycja na dodatkowych i opcjonalnych siedziskach w bagażniku nie jest zbyt wygodna. A to oznacza, że będą raczej wykorzystywane awaryjnie na krótkich dystansach.

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

BMW

BMW X5 generacji E70 w większości przypadków jest naprawdę nieprzyzwoicie wyposażone. Nie brakuje pojazdów, które poza skórzaną tapicerką, ksenonami i nawigacją mają wyświetlacz head-up, zaawansowany system audio czy bezkluczykowy dostęp do wnętrza. Ceny używanych egzemplarzy startują od niespełna 60 tysięcy złotych. Model z roku 2013 może być wyceniony nawet na blisko 180 tysięcy złotych. X-piątki z drugiej ręki zaledwie w jednej czwartej pochodzą z polskich salonów. BMW stoi przede wszystkim dieslami. Aż 88 procent pojazdów korzysta z napędu wysokoprężnego.

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

BMW

Ropniak w każdym przypadku ma pojemność 3 litrów, 6 cylindrów ustawionych w rzędzie i doładowanie. Wyrafinowany motor brzmi bardzo majestatycznie i oferuje moc! Najpopularniejszy na rynku wtórnym wariant ma 235 koni mechanicznych. Silnik generuje 520 Nm momentu obrotowego, co przekłada się na przyspieszenie do pierwszej setki już w 8,1 sekundy. BMW X5 niestety jest duże i ciężkie. A to wpływa na wyniki spalania. Najsłabszy diesel spala w mieście ponad 10 litrów oleju napędowego. W trasie przy delikatnej jeździe wynik można obniżyć do niespełna 7 litrów.

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

BMW

REKLAMA

Nieco mniej popularne są wersje 3-litrowego diesla o mocy 286 i 306 koni mechanicznych. Pierwszy wariant był montowany przed rokiem 2010. Drugi wszedł do produkcji po tej dacie. W obydwu przypadkach do dyspozycji kierowcy pozostają aż dwie turbosprężarki. A dzięki temu dynamika jazdy jest naprawdę imponująca. Słabsza wersja rozpędza BMW X5 E70 do 100 km/h w 7 sekund. Mocniejsza skraca czas sprintu do 6,6 sekundy.

Benzyniaki są sporadycznie spotykane na rynku wtórnym. To motory naprawdę fajne i dobre, jednak raczej nie na kieszeń europejskich użytkowników. Czemu? Otóż mocny silnik benzynowy zamontowany w SUV-ie z plakietką M potrafi „wypić” nawet 30 litrów paliwa! Najpopularniejsza jednostka na rynku wtórnym o pojemności 3 litrów jest bardziej oszczędna, ale to nadal nie oznacza niskiego spalania. W mieście zapotrzebowanie na paliwo sięga 13 litrów. W zamian 306-konny motor rozpędza X5 do 100 km/h w 6,8 sekundy.

Zobacz też: Test BMW 640i Coupe

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) - diesle warto solidnie sprawdzić

Benzynowa X5 stanowi w miarę bezpieczny wybór. Znane są przypadki usterek przekaźników pomp paliwa i problemów z odmą, jednak to drobiazg w porównaniu z dieslami. Właściciele używanych BMW z napędem wysokoprężnym są narażeni przede wszystkim na cztery niesprawności. W silnikach zapychają się wtryskiwacze, psuje się wstępna pompa paliwa, urywają się klapy w kolektorze dolotowym, ewentualnie czyszczenia wymaga filtr cząstek stałych DPF. A to dosyć kosztowna lista.

Zawieszenie BMW X5 E70 jest konstrukcją skomplikowaną. Przednie i tylne koła mocują do nadwozia wahacze. Dodatkowo jednym z elementów resorujących są pneumatyczne miechy. Auto prowadzi się bardzo dobrze. Gwarantuje komfort, ale jednocześnie jest na tyle sprężyste, że też pewnie zachowuje się w zakrętach. Na pochwałę zasługuje również układ kierowniczy - jest niezwykle precyzyjny. Zawieszenie bawarskiego SUV-a jest trwałe. Mimo wszystko po pokonaniu 200 tysięcy kilometrów może wymagać pierwszego remontu. A to nie będzie tanie - jeden wahacz potrafi kosztować grubo ponad 800 złotych!

Zobacz też: Test BMW i3: najlepsze auto elektryczne z Europy?


BMW z uwagi na prestiżowy charakter raczej nigdy nie trafi w teren. Inżynierowie doskonale o tym wiedzieli, właśnie dlatego nie inwestowali w stały napęd na cztery koła. W normalnych warunkach drogowych w X5 generacji E70 moc trafia wyłącznie na tylną oś. Przód jest dołączany w razie poślizgu. Układ napędowy przy zachowaniu interwału wymiany oleju okazuje się trwały. Jedno zastrzeżenie dotyczy zębatki w skrzyni rozdzielczej VGT. Jej zużycie może powodować tajemnicze komunikaty dotyczące awarii ESP, napędu lub hamulca ręcznego. Konieczna jest wymiana.

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

BMW

Najpoważniejsza z możliwych usterek BMW X5 nie dotyczy jednak skrzyni rozdzielczej, a przekładni automatycznej. Uszkadza się w niej mechatronika lub sprzęgło kinetyczne, ewentualnie dochodzi do wycieków oleju. Naprawa mechanizmu może powodować traumę - rachunek od mechanika będzie bowiem opiewać na kilka tysięcy złotych. Źródłem problemów z czasem stanie się również układ elektryczny. Znane są awarie nawigacji satelitarnej, reflektorów ksenonowych, pokręteł iDrive, czujników parkowania i czujników ciśnienia w oponach. W najczarniejszym scenariuszu auto w trakcie jazdy uruchomi elektronicznie sterowany hamulec ręczny - w takim przypadku konieczna jest aktualizacja oprogramowania.

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

BMW

Standardem dla właścicieli BMW X5 E70 są też nieszczelności w układzie chłodzenia. Płyn przepuszczać może albo zbiorniczek wyrównawczy, albo jeden z przewodów. Poza tym podatny na uszkodzenia jest termostat i łożyska kół, a akumulator już po dwóch latach może nie wytrzymać obciążenia wynikającego z podłączenia dużej ilości urządzeń elektrycznych. Druga generacja X-piątki z całą pewnością nie jest autem bezproblemowym. Na szczęście psują się w niej głównie denerwujące drobiazgi. Oczywiście nie będą one tanie w naprawie, ale taki właśnie jest segment premium.

Zobacz też: Test BMW 118d xDrive

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) - podsumowanie

BMW X5 generacji E70 to z pewnością bardzo nowoczesne, komfortowe i prestiżowe auto. Niestety w tym samym czasie nie będzie tanie w eksploatacji. Przykład? Wymiana tarcz i klocków hamulcowych na przedniej osi kosztuje tysiąc złotych. A to dopiero początek wydatków. Oczywiście to nie oznacza, że X-piątek należy unikać. Należy jedynie być świadomym, że premium to nie tylko przywilej, ale i obowiązek.

Używane BMW X5 E70 - Ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 33 zł
  • filtr powietrza - od 86 zł
  • filtr paliwa - od 86 zł
  • filtr kabinowy - od 81 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 421 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 326 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 253 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 150 zł
  • łącznik stabilizatora - od 61 zł
  • wahacz tył - od 162 zł
  • wahacz przód - od 178 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 86 zł
  • amortyzator - od 267 zł
  • łożysko koła - od 236 zł
  • termostat - od 150 zł

BMW X5 E70 - dane techniczne - silniki benzynowe:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

3,0i

272 KM

8,1 s.

225 km/h

13,8/10,3

3,0i

306 KM

6,8 s.

235 km/h

13,2/10,1

4,4i

407 KM

5,5 s.

240 km/h

17,5/12,5

4,4i

555 KM

4,7 s.

250 km/h

19,3/13,9

4,8i

355 KM

6,5 s.

240 km/h

17,0/12,1

BMW X5 E70 - dane techniczne - silniki wysokoprężne:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

3,0d

235 KM

8,1 s.

216 km/h

10,2/8,1

3,0d

245 KM

7,6 s.

220 km/h

8,7/7,4

3,0d

286 KM

7,0 s.

235 km/h

10,5/8,3

3,0d

306 KM

6,6 s.

236 km/h

8,8/7,5

3,0d

381 KM

5,3 s.

250 km/h

11,4/10,2

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

REKLAMA