REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW

REKLAMA

REKLAMA

BMW X5 E70 jeszcze do niedawna kosztowało krocie. Dziś, auto wciąż wygląda świeżo, a ceny używanych egzemplarzy stały się bardziej przystępne. Jakie są opinie użytkowników i typowe usterki tego modelu.

REKLAMA

Gdy w roku 2006 Bawarczycy zaprezentowali drugą odsłonę dużego SUV-a, segment rekreacyjnych „terenówek” był u szczytu rozwoju. Auto wpisało się w wymagania, dzięki czemu osiągnęło rynkowy sukces. Dzisiaj - 11 lat po premierze - BMW jest dostępne za przystępne ceny. Niech kupujący liczą się jednak z tym, że eksploatacja auta segmentu premium to przyjemność, która musi kosztować!

REKLAMA

Pod względem stylizacji druga odsłona BMW X5 nie stanowi potężnego skoku naprzód. To w dużej mierze rozwinięcie projektu znanego z poprzednika. O ile jednak model generacji E53 tworzył nieco klimatu retro, o tyle tutaj odwołania do klasyki zastąpiono czerpaniem z nowoczesności. Początkowo bryła SUV-a budziła mieszane uczucia. Kierowcy nie mogli się przekonać do specyficznej twarzy auta z wytrzeszczonymi oczami. Z czasem BMW opatrzyło się i ugruntowało swoją pozycję na rynku. Mimo pewnych kontrowersji, X5 bez wątpienia wpisuje się w segment premium. Prezentuje się prestiżowo i to już na pierwszy rzut oka.

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

BMW

Zobacz też: Test BMW M4 3.0 Turbo 431 KM

Siłą wnętrza BMW X5 generacji E70 jest stylistyczna prostota. Deska rozdzielcza jest przejrzysta, uporządkowana i tak właściwie bardzo ergonomiczna. Oczywiście nie brakuje jej ostrych krawędzi, ale nie zaburzają one w żaden sposób odbioru całości. Nowością i ciekawym smaczkiem stylistycznym w drugiej odsłonie auta stał się joystick zmiany biegów. Choć jakość materiałów jest wysoka, inżynierowie nie wystrzegli się błędów. Znane są chociażby przypadki wlewania się wody do bagażnika, ewentualnie trzeszczącej rolety w kufrze.

Zobacz też: Test BMW 118i 1.6/136 KM

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) - dużo miejsca i 620 litrów!

Kabina dużego SUV-a bawarskiej marki oferuje wyjątkową przestrzeń. I w pierwszym, i drugim rzędzie siedzeń spokojnie zasiąść mogą wysokie osoby. Poza tym w konfiguracji 5-osobowej kufer liczy aż 620 litrów! Maksymalnie jego pojemność można powiększyć do 1750 litrów, podczas gdy w wariancie 7-osobowym przy komplecie pasażerów jego objętość maleje do 200 litrów. To niewiele, jednak warto pamiętać, że pozycja na dodatkowych i opcjonalnych siedziskach w bagażniku nie jest zbyt wygodna. A to oznacza, że będą raczej wykorzystywane awaryjnie na krótkich dystansach.

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

BMW

BMW X5 generacji E70 w większości przypadków jest naprawdę nieprzyzwoicie wyposażone. Nie brakuje pojazdów, które poza skórzaną tapicerką, ksenonami i nawigacją mają wyświetlacz head-up, zaawansowany system audio czy bezkluczykowy dostęp do wnętrza. Ceny używanych egzemplarzy startują od niespełna 60 tysięcy złotych. Model z roku 2013 może być wyceniony nawet na blisko 180 tysięcy złotych. X-piątki z drugiej ręki zaledwie w jednej czwartej pochodzą z polskich salonów. BMW stoi przede wszystkim dieslami. Aż 88 procent pojazdów korzysta z napędu wysokoprężnego.

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

BMW

Ropniak w każdym przypadku ma pojemność 3 litrów, 6 cylindrów ustawionych w rzędzie i doładowanie. Wyrafinowany motor brzmi bardzo majestatycznie i oferuje moc! Najpopularniejszy na rynku wtórnym wariant ma 235 koni mechanicznych. Silnik generuje 520 Nm momentu obrotowego, co przekłada się na przyspieszenie do pierwszej setki już w 8,1 sekundy. BMW X5 niestety jest duże i ciężkie. A to wpływa na wyniki spalania. Najsłabszy diesel spala w mieście ponad 10 litrów oleju napędowego. W trasie przy delikatnej jeździe wynik można obniżyć do niespełna 7 litrów.

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

BMW

REKLAMA

Nieco mniej popularne są wersje 3-litrowego diesla o mocy 286 i 306 koni mechanicznych. Pierwszy wariant był montowany przed rokiem 2010. Drugi wszedł do produkcji po tej dacie. W obydwu przypadkach do dyspozycji kierowcy pozostają aż dwie turbosprężarki. A dzięki temu dynamika jazdy jest naprawdę imponująca. Słabsza wersja rozpędza BMW X5 E70 do 100 km/h w 7 sekund. Mocniejsza skraca czas sprintu do 6,6 sekundy.

Benzyniaki są sporadycznie spotykane na rynku wtórnym. To motory naprawdę fajne i dobre, jednak raczej nie na kieszeń europejskich użytkowników. Czemu? Otóż mocny silnik benzynowy zamontowany w SUV-ie z plakietką M potrafi „wypić” nawet 30 litrów paliwa! Najpopularniejsza jednostka na rynku wtórnym o pojemności 3 litrów jest bardziej oszczędna, ale to nadal nie oznacza niskiego spalania. W mieście zapotrzebowanie na paliwo sięga 13 litrów. W zamian 306-konny motor rozpędza X5 do 100 km/h w 6,8 sekundy.

Zobacz też: Test BMW 640i Coupe

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) - diesle warto solidnie sprawdzić

Benzynowa X5 stanowi w miarę bezpieczny wybór. Znane są przypadki usterek przekaźników pomp paliwa i problemów z odmą, jednak to drobiazg w porównaniu z dieslami. Właściciele używanych BMW z napędem wysokoprężnym są narażeni przede wszystkim na cztery niesprawności. W silnikach zapychają się wtryskiwacze, psuje się wstępna pompa paliwa, urywają się klapy w kolektorze dolotowym, ewentualnie czyszczenia wymaga filtr cząstek stałych DPF. A to dosyć kosztowna lista.

Zawieszenie BMW X5 E70 jest konstrukcją skomplikowaną. Przednie i tylne koła mocują do nadwozia wahacze. Dodatkowo jednym z elementów resorujących są pneumatyczne miechy. Auto prowadzi się bardzo dobrze. Gwarantuje komfort, ale jednocześnie jest na tyle sprężyste, że też pewnie zachowuje się w zakrętach. Na pochwałę zasługuje również układ kierowniczy - jest niezwykle precyzyjny. Zawieszenie bawarskiego SUV-a jest trwałe. Mimo wszystko po pokonaniu 200 tysięcy kilometrów może wymagać pierwszego remontu. A to nie będzie tanie - jeden wahacz potrafi kosztować grubo ponad 800 złotych!

Zobacz też: Test BMW i3: najlepsze auto elektryczne z Europy?


BMW z uwagi na prestiżowy charakter raczej nigdy nie trafi w teren. Inżynierowie doskonale o tym wiedzieli, właśnie dlatego nie inwestowali w stały napęd na cztery koła. W normalnych warunkach drogowych w X5 generacji E70 moc trafia wyłącznie na tylną oś. Przód jest dołączany w razie poślizgu. Układ napędowy przy zachowaniu interwału wymiany oleju okazuje się trwały. Jedno zastrzeżenie dotyczy zębatki w skrzyni rozdzielczej VGT. Jej zużycie może powodować tajemnicze komunikaty dotyczące awarii ESP, napędu lub hamulca ręcznego. Konieczna jest wymiana.

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

BMW

Najpoważniejsza z możliwych usterek BMW X5 nie dotyczy jednak skrzyni rozdzielczej, a przekładni automatycznej. Uszkadza się w niej mechatronika lub sprzęgło kinetyczne, ewentualnie dochodzi do wycieków oleju. Naprawa mechanizmu może powodować traumę - rachunek od mechanika będzie bowiem opiewać na kilka tysięcy złotych. Źródłem problemów z czasem stanie się również układ elektryczny. Znane są awarie nawigacji satelitarnej, reflektorów ksenonowych, pokręteł iDrive, czujników parkowania i czujników ciśnienia w oponach. W najczarniejszym scenariuszu auto w trakcie jazdy uruchomi elektronicznie sterowany hamulec ręczny - w takim przypadku konieczna jest aktualizacja oprogramowania.

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

BMW

Standardem dla właścicieli BMW X5 E70 są też nieszczelności w układzie chłodzenia. Płyn przepuszczać może albo zbiorniczek wyrównawczy, albo jeden z przewodów. Poza tym podatny na uszkodzenia jest termostat i łożyska kół, a akumulator już po dwóch latach może nie wytrzymać obciążenia wynikającego z podłączenia dużej ilości urządzeń elektrycznych. Druga generacja X-piątki z całą pewnością nie jest autem bezproblemowym. Na szczęście psują się w niej głównie denerwujące drobiazgi. Oczywiście nie będą one tanie w naprawie, ale taki właśnie jest segment premium.

Zobacz też: Test BMW 118d xDrive

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) - podsumowanie

BMW X5 generacji E70 to z pewnością bardzo nowoczesne, komfortowe i prestiżowe auto. Niestety w tym samym czasie nie będzie tanie w eksploatacji. Przykład? Wymiana tarcz i klocków hamulcowych na przedniej osi kosztuje tysiąc złotych. A to dopiero początek wydatków. Oczywiście to nie oznacza, że X-piątek należy unikać. Należy jedynie być świadomym, że premium to nie tylko przywilej, ale i obowiązek.

Używane BMW X5 E70 - Ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 33 zł
  • filtr powietrza - od 86 zł
  • filtr paliwa - od 86 zł
  • filtr kabinowy - od 81 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 421 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 326 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 253 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 150 zł
  • łącznik stabilizatora - od 61 zł
  • wahacz tył - od 162 zł
  • wahacz przód - od 178 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 86 zł
  • amortyzator - od 267 zł
  • łożysko koła - od 236 zł
  • termostat - od 150 zł

BMW X5 E70 - dane techniczne - silniki benzynowe:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

3,0i

272 KM

8,1 s.

225 km/h

13,8/10,3

3,0i

306 KM

6,8 s.

235 km/h

13,2/10,1

4,4i

407 KM

5,5 s.

240 km/h

17,5/12,5

4,4i

555 KM

4,7 s.

250 km/h

19,3/13,9

4,8i

355 KM

6,5 s.

240 km/h

17,0/12,1

BMW X5 E70 - dane techniczne - silniki wysokoprężne:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

3,0d

235 KM

8,1 s.

216 km/h

10,2/8,1

3,0d

245 KM

7,6 s.

220 km/h

8,7/7,4

3,0d

286 KM

7,0 s.

235 km/h

10,5/8,3

3,0d

306 KM

6,6 s.

236 km/h

8,8/7,5

3,0d

381 KM

5,3 s.

250 km/h

11,4/10,2

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA