REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW

REKLAMA

REKLAMA

BMW X5 E70 jeszcze do niedawna kosztowało krocie. Dziś, auto wciąż wygląda świeżo, a ceny używanych egzemplarzy stały się bardziej przystępne. Jakie są opinie użytkowników i typowe usterki tego modelu.

REKLAMA

Gdy w roku 2006 Bawarczycy zaprezentowali drugą odsłonę dużego SUV-a, segment rekreacyjnych „terenówek” był u szczytu rozwoju. Auto wpisało się w wymagania, dzięki czemu osiągnęło rynkowy sukces. Dzisiaj - 11 lat po premierze - BMW jest dostępne za przystępne ceny. Niech kupujący liczą się jednak z tym, że eksploatacja auta segmentu premium to przyjemność, która musi kosztować!

REKLAMA

Pod względem stylizacji druga odsłona BMW X5 nie stanowi potężnego skoku naprzód. To w dużej mierze rozwinięcie projektu znanego z poprzednika. O ile jednak model generacji E53 tworzył nieco klimatu retro, o tyle tutaj odwołania do klasyki zastąpiono czerpaniem z nowoczesności. Początkowo bryła SUV-a budziła mieszane uczucia. Kierowcy nie mogli się przekonać do specyficznej twarzy auta z wytrzeszczonymi oczami. Z czasem BMW opatrzyło się i ugruntowało swoją pozycję na rynku. Mimo pewnych kontrowersji, X5 bez wątpienia wpisuje się w segment premium. Prezentuje się prestiżowo i to już na pierwszy rzut oka.

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

BMW

Zobacz też: Test BMW M4 3.0 Turbo 431 KM

Siłą wnętrza BMW X5 generacji E70 jest stylistyczna prostota. Deska rozdzielcza jest przejrzysta, uporządkowana i tak właściwie bardzo ergonomiczna. Oczywiście nie brakuje jej ostrych krawędzi, ale nie zaburzają one w żaden sposób odbioru całości. Nowością i ciekawym smaczkiem stylistycznym w drugiej odsłonie auta stał się joystick zmiany biegów. Choć jakość materiałów jest wysoka, inżynierowie nie wystrzegli się błędów. Znane są chociażby przypadki wlewania się wody do bagażnika, ewentualnie trzeszczącej rolety w kufrze.

Zobacz też: Test BMW 118i 1.6/136 KM

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) - dużo miejsca i 620 litrów!

Kabina dużego SUV-a bawarskiej marki oferuje wyjątkową przestrzeń. I w pierwszym, i drugim rzędzie siedzeń spokojnie zasiąść mogą wysokie osoby. Poza tym w konfiguracji 5-osobowej kufer liczy aż 620 litrów! Maksymalnie jego pojemność można powiększyć do 1750 litrów, podczas gdy w wariancie 7-osobowym przy komplecie pasażerów jego objętość maleje do 200 litrów. To niewiele, jednak warto pamiętać, że pozycja na dodatkowych i opcjonalnych siedziskach w bagażniku nie jest zbyt wygodna. A to oznacza, że będą raczej wykorzystywane awaryjnie na krótkich dystansach.

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

BMW

BMW X5 generacji E70 w większości przypadków jest naprawdę nieprzyzwoicie wyposażone. Nie brakuje pojazdów, które poza skórzaną tapicerką, ksenonami i nawigacją mają wyświetlacz head-up, zaawansowany system audio czy bezkluczykowy dostęp do wnętrza. Ceny używanych egzemplarzy startują od niespełna 60 tysięcy złotych. Model z roku 2013 może być wyceniony nawet na blisko 180 tysięcy złotych. X-piątki z drugiej ręki zaledwie w jednej czwartej pochodzą z polskich salonów. BMW stoi przede wszystkim dieslami. Aż 88 procent pojazdów korzysta z napędu wysokoprężnego.

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

BMW

Ropniak w każdym przypadku ma pojemność 3 litrów, 6 cylindrów ustawionych w rzędzie i doładowanie. Wyrafinowany motor brzmi bardzo majestatycznie i oferuje moc! Najpopularniejszy na rynku wtórnym wariant ma 235 koni mechanicznych. Silnik generuje 520 Nm momentu obrotowego, co przekłada się na przyspieszenie do pierwszej setki już w 8,1 sekundy. BMW X5 niestety jest duże i ciężkie. A to wpływa na wyniki spalania. Najsłabszy diesel spala w mieście ponad 10 litrów oleju napędowego. W trasie przy delikatnej jeździe wynik można obniżyć do niespełna 7 litrów.

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

BMW

REKLAMA

Nieco mniej popularne są wersje 3-litrowego diesla o mocy 286 i 306 koni mechanicznych. Pierwszy wariant był montowany przed rokiem 2010. Drugi wszedł do produkcji po tej dacie. W obydwu przypadkach do dyspozycji kierowcy pozostają aż dwie turbosprężarki. A dzięki temu dynamika jazdy jest naprawdę imponująca. Słabsza wersja rozpędza BMW X5 E70 do 100 km/h w 7 sekund. Mocniejsza skraca czas sprintu do 6,6 sekundy.

Benzyniaki są sporadycznie spotykane na rynku wtórnym. To motory naprawdę fajne i dobre, jednak raczej nie na kieszeń europejskich użytkowników. Czemu? Otóż mocny silnik benzynowy zamontowany w SUV-ie z plakietką M potrafi „wypić” nawet 30 litrów paliwa! Najpopularniejsza jednostka na rynku wtórnym o pojemności 3 litrów jest bardziej oszczędna, ale to nadal nie oznacza niskiego spalania. W mieście zapotrzebowanie na paliwo sięga 13 litrów. W zamian 306-konny motor rozpędza X5 do 100 km/h w 6,8 sekundy.

Zobacz też: Test BMW 640i Coupe

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) - diesle warto solidnie sprawdzić

Benzynowa X5 stanowi w miarę bezpieczny wybór. Znane są przypadki usterek przekaźników pomp paliwa i problemów z odmą, jednak to drobiazg w porównaniu z dieslami. Właściciele używanych BMW z napędem wysokoprężnym są narażeni przede wszystkim na cztery niesprawności. W silnikach zapychają się wtryskiwacze, psuje się wstępna pompa paliwa, urywają się klapy w kolektorze dolotowym, ewentualnie czyszczenia wymaga filtr cząstek stałych DPF. A to dosyć kosztowna lista.

Zawieszenie BMW X5 E70 jest konstrukcją skomplikowaną. Przednie i tylne koła mocują do nadwozia wahacze. Dodatkowo jednym z elementów resorujących są pneumatyczne miechy. Auto prowadzi się bardzo dobrze. Gwarantuje komfort, ale jednocześnie jest na tyle sprężyste, że też pewnie zachowuje się w zakrętach. Na pochwałę zasługuje również układ kierowniczy - jest niezwykle precyzyjny. Zawieszenie bawarskiego SUV-a jest trwałe. Mimo wszystko po pokonaniu 200 tysięcy kilometrów może wymagać pierwszego remontu. A to nie będzie tanie - jeden wahacz potrafi kosztować grubo ponad 800 złotych!

Zobacz też: Test BMW i3: najlepsze auto elektryczne z Europy?


BMW z uwagi na prestiżowy charakter raczej nigdy nie trafi w teren. Inżynierowie doskonale o tym wiedzieli, właśnie dlatego nie inwestowali w stały napęd na cztery koła. W normalnych warunkach drogowych w X5 generacji E70 moc trafia wyłącznie na tylną oś. Przód jest dołączany w razie poślizgu. Układ napędowy przy zachowaniu interwału wymiany oleju okazuje się trwały. Jedno zastrzeżenie dotyczy zębatki w skrzyni rozdzielczej VGT. Jej zużycie może powodować tajemnicze komunikaty dotyczące awarii ESP, napędu lub hamulca ręcznego. Konieczna jest wymiana.

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

BMW

Najpoważniejsza z możliwych usterek BMW X5 nie dotyczy jednak skrzyni rozdzielczej, a przekładni automatycznej. Uszkadza się w niej mechatronika lub sprzęgło kinetyczne, ewentualnie dochodzi do wycieków oleju. Naprawa mechanizmu może powodować traumę - rachunek od mechanika będzie bowiem opiewać na kilka tysięcy złotych. Źródłem problemów z czasem stanie się również układ elektryczny. Znane są awarie nawigacji satelitarnej, reflektorów ksenonowych, pokręteł iDrive, czujników parkowania i czujników ciśnienia w oponach. W najczarniejszym scenariuszu auto w trakcie jazdy uruchomi elektronicznie sterowany hamulec ręczny - w takim przypadku konieczna jest aktualizacja oprogramowania.

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki

BMW

Standardem dla właścicieli BMW X5 E70 są też nieszczelności w układzie chłodzenia. Płyn przepuszczać może albo zbiorniczek wyrównawczy, albo jeden z przewodów. Poza tym podatny na uszkodzenia jest termostat i łożyska kół, a akumulator już po dwóch latach może nie wytrzymać obciążenia wynikającego z podłączenia dużej ilości urządzeń elektrycznych. Druga generacja X-piątki z całą pewnością nie jest autem bezproblemowym. Na szczęście psują się w niej głównie denerwujące drobiazgi. Oczywiście nie będą one tanie w naprawie, ale taki właśnie jest segment premium.

Zobacz też: Test BMW 118d xDrive

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) - podsumowanie

BMW X5 generacji E70 to z pewnością bardzo nowoczesne, komfortowe i prestiżowe auto. Niestety w tym samym czasie nie będzie tanie w eksploatacji. Przykład? Wymiana tarcz i klocków hamulcowych na przedniej osi kosztuje tysiąc złotych. A to dopiero początek wydatków. Oczywiście to nie oznacza, że X-piątek należy unikać. Należy jedynie być świadomym, że premium to nie tylko przywilej, ale i obowiązek.

Używane BMW X5 E70 - Ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 33 zł
  • filtr powietrza - od 86 zł
  • filtr paliwa - od 86 zł
  • filtr kabinowy - od 81 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 421 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 326 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 253 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 150 zł
  • łącznik stabilizatora - od 61 zł
  • wahacz tył - od 162 zł
  • wahacz przód - od 178 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 86 zł
  • amortyzator - od 267 zł
  • łożysko koła - od 236 zł
  • termostat - od 150 zł

BMW X5 E70 - dane techniczne - silniki benzynowe:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

3,0i

272 KM

8,1 s.

225 km/h

13,8/10,3

3,0i

306 KM

6,8 s.

235 km/h

13,2/10,1

4,4i

407 KM

5,5 s.

240 km/h

17,5/12,5

4,4i

555 KM

4,7 s.

250 km/h

19,3/13,9

4,8i

355 KM

6,5 s.

240 km/h

17,0/12,1

BMW X5 E70 - dane techniczne - silniki wysokoprężne:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

3,0d

235 KM

8,1 s.

216 km/h

10,2/8,1

3,0d

245 KM

7,6 s.

220 km/h

8,7/7,4

3,0d

286 KM

7,0 s.

235 km/h

10,5/8,3

3,0d

306 KM

6,6 s.

236 km/h

8,8/7,5

3,0d

381 KM

5,3 s.

250 km/h

11,4/10,2

Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X5 E70 (2006 - 2013) – opinie i typowe usterki
BMW
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

REKLAMA

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

REKLAMA