REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki
Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki
Renault
Renault

REKLAMA

REKLAMA

Używany Renault Espace budzi kontrowersje. Z jednej strony auto wciąż kusi dobrym wyglądem i ponadprzeciętną praktycznością nadwozia. Z drugiej krąży wiele opinii na temat sporej usterkowości modelu. Jaka jest prawda?

Francuzi nigdy nie mieli typowego podejścia do budowy samochodów. Lubili odkrywać nowości, a poszukiwanie nieznanego zaprowadziło ich w roku 1984 do motoryzacyjnego miejsca nazwanego rodzinny van. Espace był pierwszą tego typu konstrukcją w Europie. Auto choć oryginalnie wystylizowane, znalazło zwolenników za sprawą wybitnej praktyczności. I charakter ten bez wątpienia nie zmienił się w czwartej generacji Renault.

REKLAMA

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki

Renault

Renault

REKLAMA

Renault Espace IV zostało zaprezentowane w roku 2002. Dopiero kilka miesięcy później - już w roku 2003 - pierwsze auta pojawiły się w salonach sprzedaży. O stylizacji auta można powiedzieć wiele. Z całą pewnością jest nowoczesna i bez wątpienia przykuwa uwagę. Tylko czy kształt żelazka zaczerpnięty z Megane drugiej generacji jest strzałem w dziesiątkę? No właśnie chyba nie do końca. Forma już przy kompakcie nie prezentuje się najlepiej. Rozciągnięta do rozmiarów vana staje się raczej toporna i ociężała.

Podczas projektowania wnętrza inżynierom przyświecała idea maksymalnie czystej formy oraz dużej ilości przeszkleń. Właśnie dlatego konsola została pozbawiona jakichkolwiek przycisków, a oczom kierowcy ukazuje się nie przednia szyba, a raczej okno panoramiczne. Pomysł z całą pewnością jest ciekawy. Szkoda tylko, że Francuzi nie połączyli go z wyższą jakością materiałów. Choć tapicerka na konsoli jest miła w dotyku, szybko brudzi się, plastiki zaczynają trzeszczeć, a obicie gałki zmiany biegów staje się wyblakłe. Renault twierdzi, że 90 procent materiałów wykorzystanych do wykończenia Espace nadaje się do recyklingu. Po 10 latach eksploatacji tego auta można odnieść wrażenie, że ten recyklingu już stał się faktem.

Zobacz też: Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – to się nazywa praktyczność!

Na szczęście Espace czwartej generacji ma także i pewne zalety. A główną jest wybitna funkcjonalność! W kabinie auta w niezwykle komfortowych warunkach podróżować może nawet siedmiu pasażerów. Co ważne, każdy z nich otrzyma pełnowymiarowy fotel. Poza tym kabina jest pełna praktycznych schowków, konstrukcja gwarantuje wzorowy wynik w testach zderzeniowych, a bagażnik może liczyć nawet 3050 litrów. Oczywiście mowa o modelu Grand i sytuacji, w której autem podróżuje wyłącznie kierowca i jeden pasażer. Gdy w kabinie zasiądzie pięć osób pojemność „maleje” do 780 litrów, a siedem osób 456 litrów. W klasycznych Espace bagażnik może liczyć odpowiednio 2860, 650 lub 291 litrów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki

Renault

Renault

Zobacz też: Używane: Renault Fluence (2009-2016) – opinie użytkowników

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie o silnika Diesla

Renault jest wygodne i przestronne. A to sprawia, że właściciele lubili nim dużo podróżować. Nie ma się zatem co dziwić, że najpopularniejszym motorem na rynku wtórnym jest diesel. 2-litrowa jednostka o mocy 150 koni mechanicznych ma wystarczającą krzepę. Rozpędza Espace do pierwszej setki w niespełna 11 sekund. Dodatkowo w cyklu mieszanym spala tylko 7 litrów oleju napędowego. Silnik 2,0 dCi występuje w jeszcze dwóch wersjach mocy - 130- i 175-konnej. Każdy z wariantów jest jednak tak samo trwały. Jeżeli po drodze nie przydarzy mu się usterka filtra cząstek stałych, osprzęt w zadbanych modelach powinien spokojnie pozwolić na pokonanie 300 tysięcy kilometrów.

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki

Renault

Renault

Numerem dwa w rankingu popularności jest 1,9-litrowy diesel o mocy 116 koni mechanicznych. Jednostka przede wszystkim jest zbyt słaba do tak ciężkiego auta. Renault Espace IV za jej sprawą osiąga pierwszą setkę dopiero po 13,2 sekundy. Co więcej, oferuje przeciętne wyniki spalania. W mieście motor „wypija” niespełna 9 litrów oleju napędowego. Oczywiście nie tylko zbyt niska moc jest problemem silnika 1,9 dCi, ale wysoki wskaźnik awaryjności również. Znane są przypadki kosztownych usterek w postaci obrócenia panewek wału korbowego, uszkodzenia wtryskiwaczy, zatarcia turbosprężarki czy przedwczesnego zużycia mechanizmu skrzyni biegów.

Sporą popularnością wśród diesli cieszy się również jednostka o pojemności 2,2 litra. Występowała ona w wariancie o mocy 150 koni mechanicznych. Tak skonfigurowane auto rozpędza się do pierwszej setki w 11,5 sekundy. Dużo mniej zadowalające od osiągów jest jednak zapotrzebowanie na paliwo. Spalanie w mieście przekracza 10 litrów, a to dużo nawet jak na model o takich gabarytach. Espace 2,2 dCi jest samochodem podwyższonego ryzyka. Motor miewa problemy z obracającymi się panewkami wału korbowego, zużytymi kołami zębatymi w rozrządzie, wyciekami oleju oraz wariującą elektroniką sterującą.

Zobacz też: Używane Renault Megane Coupe 1.4 TCe

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – trwałość silników benzynowych

REKLAMA

Najczęściej występującym silnikiem benzynowym pod maską Renault jest 2-litrowy doładowany motor 4-cylindrowy o mocy 170 koni mechanicznych. Oferuje identyczne osiągi jak wersja 163-konna - tym samym przyspiesza do 100 km/h w 9,9 sekundy, niestety spala w mieście aż 12,5 litra paliwa. Jednostka jest bardzo trwała. Nawet układ doładowania w zadbanych egzemplarzach nie wymaga ingerencji mechanika wcześniej, niż po pokonaniu 250 tysięcy kilometrów.

Alternatywę może stanowić wolnossący benzyniak o pojemności 2-litrów i mocy 140 koni mechanicznych. Autu z pewnością będzie brakować krzepy - osiąga pierwszą setkę w 12,5 sekundy. Do tego wyniki spalania są dalekie od ideału - w mieście oscylują w granicy 13 litrów. Mimo wszystko to konstrukcja sprawdzona, bezawaryjna i dająca możliwość zastosowania instalacji gazowej.


Rynkowy margines stanowi 3,5-litrowa, benzynowa V-szóstka. 245-konna jednostka daje dobrą dynamikę jazdy, ta jest jednak obwarowana aż 17-litrowym spalaniem w mieście. Motor konstrukcji Nissana jest raczej bezproblemowy. Sporadycznie zdarzają się przypadki przegrzania uszczelki pod głowicą. Na dużo dłuższą listę usterek muszą się przygotować właściciele Renault Espace IV wyposażonego w 3-litrowego diesla V6. Silnik Isuzu nie oferuje imponującej mocy - zaledwie 180 koni mechanicznych, a do tego legendarną wręcz awaryjność. Opuszczają się w nim tuleje cylindryczne oraz dochodzi do wypalenia tłoków i spadku ciśnienia w cylindrach. Każda z usterek oznacza generalny remont jednostki.

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki

Renault

Renault

Zobacz też: Test Renault Talisman 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – komfortowe, ale usterkowe zawieszenie

Zawieszenie Renault Espace IV składa się z kolumn McPhersona na przedniej osi oraz belki z wahaczami wleczonymi na tylnej. Sposób zestrojenia resorowania jest komfortowy. Układ niestety nie wytrzymuje dziur na polskich drogach. W efekcie dosyć szybko wymaga wymiany tulei wahacza oraz łączników stabilizatorów. Szczęście w nieszczęściu jest takie, że części zamienne do francuskiego vana są tanie. Naprawa nie powinna się zatem okazać kosztowna.

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki

Renault

Renault

Piętą achillesową Renault Espace czwartej generacji bez wątpienia jest układ elektryczny. Ilość usterek będzie spora i z pewnością z czasem częstotliwość ich ujawniania się zacznie drażnić kierowcę. Właściciele skarżą się na popsute karty Hands Free, czujniki ciśnienia w oponach oraz panele sterujące pracą klimatyzacji. Poza tym model ma ten sam problem, który wcześniej został wykryty w Lagunie II. Mianowicie podczas jazdy bez wyraźnej przyczyny przygasa ekran komputera pokładowego. Mechanizmem, który z czasem może ulec awarii, jest także pompa sprzęgła.

Używane egzemplarze Renault Espace czwartej generacji są zazwyczaj dobrze wyposażone. Nietrudno znaleźć pojazd posiadający ESP, komplet poduszek, automatyczną klimatyzację czy nawigację satelitarną. Choć cena auta w salonie sprzedaży przekraczała 100 tysięcy złotych, dzisiaj za model z drugiej ręki można zapłacić już 6 tysięcy złotych. Skąd tak ogromna utrata wartości? Po pierwsze auto ma już 14 lat. Po drugie Renault nigdy nie miało niskiego wskaźnika deprecjacji. Najdroższe używane Espace kosztują dzisiaj nawet 70 tysięcy złotych - są to jednak auta trzyletnie często z topowym wyposażeniem, które w salonie kosztowały przeszło 170 tysięcy złotych.

Zobacz też: Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – podsumowanie

Jednego Renault Espace czwartej generacji nie da się odmówić. Auto z całą pewnością ma zmyślną i rodzinnie zaprojektowaną kabinę. To świetny środek transportu na wakacyjne wyjazdy, tylko czy równie dobrze sprawdzi się w codziennej eksploatacji? Jeżeli kierowca znajdzie model wyposażony w 2-litrowego diesla, pozbawiony zbędnych gadżetów elektronicznych i zadbany, być może tak. W innym przypadku Francuz może się stać serwisowym koszmarem.

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 22 zł
  • filtr powietrza - od 25 zł
  • filtr paliwa - od 16 zł
  • filtr kabinowy - od 38 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 246 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 147 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 112 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 66 zł
  • łącznik stabilizatora - od 34 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 39 zł
  • amortyzator - od 149 zł
  • sprzęgło komplet - od 667 zł
  • koło dwumasowe - od 2074 zł

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – dane techniczne - silniki benzynowe:

  • 2,0 16v: 140 KM, 191 Nm, 12,5 s., 185 km/h, 12,7/9,4/7,5
  • 2,0T: 163 KM, 270 Nm, 9,9 s., 205 km/h, 12,9/9,7/7,9
  • 2,0T: 170 KM, 270 Nm, 9,9 s., 205 km/h, 12,5/9,6/7,9
  • 3,5 V6: 245 KM, 330 Nm, 8,1 s., 225 km/h, 17,2/12,0/9,0

Zobacz też: Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – dane techniczne - silniki wysokoprężne:

  • 1,9 dCi: 116 KM, 270 Nm, 13,2 s., 180 km/h, 8,6/6,8/5,8
  • 2,0 dCi: 130 KM, 320 Nm, 12,0 s., 184 km/h, 8,9/7,2/6,2
  • 2,0 dCi: 150 KM, 340 Nm, 10,6 s., 194 km/h, 9,3/7,4/6,5
  • 2,0 dCi: 175 KM, 360 Nm, 9,8 s., 200 km/h, 7,0/5,7/5,0
  • 2,2 dCi: 150 KM, 320 Nm, 11,5 s., 190 km/h, 10,3/7,7/6,3
  • 3,0 dCi: 180 KM, 350 Nm, 10,9 s., 205 km/h, 13,3/9,5/7,4

Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki
Renault
Renault
Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki
Renault
Renault
Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki
Renault
Renault
Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki
Renault
Renault
Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki
Renault
Renault
Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki
Renault
Renault
Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki
Renault
Renault
Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki
Renault
Renault
Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki
Renault
Renault
Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki
Renault
Renault
Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki
Renault
Renault
Używany Renault Espace IV (2003 - 2014) – opinie i typowe usterki
Renault
Renault
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA