REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – opinie i typowe usterki

Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – opinie i typowe usterki
Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – opinie i typowe usterki
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz

REKLAMA

REKLAMA

Używane Mercedesy Klasy B przekonują do siebie praktycznym i przestronnym wnętrzem, a także renomą producenta. Jakie są typowe usterki modelu i opinie użytkowników?

Niewątpliwą zaletą Mercedesa-Benza Klasy B generacji W245 jest wygląd nadwozia. Na pierwszy rzut oka auto ma pudełkowatą formę. Model ze Stuttgartu w niczym nie przypomina jednak rodzinnej bagażówki w postaci Zafiry czy Tourana. A decyduje o tym cała masa ostrych krawędzi i wspinająca się ku tyłowi linia okien. Za sprawą tych elementów B klasa wygląda dynamicznie i po prostu zgrabnie. Oczywiście w gruncie rzeczy stylizacja Mercedesa jest nieco zachowawcza. Z perspektywy czasu można jednak stwierdzić, że to zaleta. Dzięki temu nadwozie nie zestarzało się mocno po 12 latach.

REKLAMA

Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – opinie i typowe usterki

Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – opinie i typowe usterki

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz

Drugim imieniem Mercedesa-Benza Klasy B jest przestrzeń. Pasażerowie i w pierwszym, i drugim rzędzie siedzeń mają wystarczającą ilość miejsca nad głowami i na nogi. Poza tym mogą zabrać w podróż solidną ilość walizek - kufer ma od 540 do 1530 litrów pojemności. Na uwagę zasługuje również całkowicie płaska podłoga. A to zdecydowanie ułatwia przewożenie większych przedmiotów po zdemontowaniu wszystkich foteli - włącznie z fotelem pasażera z przodu. Stylizacyjnie klasa B stanowi pomieszanie innych modeli Mercedesa. W konsoli centralnej widać odwołania do klasy C, A i ML-a. Inspiracja na szczęście nie zabiła jakości. Materiały są przyjemne w dotyku i okazują się dobrze spasowane.

Zobacz też: Mercedes Benz klasy C (W202) - ostatni prawdziwy Mercedes? - raport po 300 tysiącach kilometrów.

Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – typowe usterki zawieszenia

Zawieszenie Mercedesa-Benza klasy B składa się z kolumn McPhersona na przedniej osi i parabolicznej belki z drążkami Watta z tyłu. Konstrukcja jest stosunkowo prosta, a to oznacza wysoką trwałość i niskie koszty ewentualnych napraw. W resorowaniu minivana najszybciej wybijają się sworznie wahaczy oraz końcówki drążków kierowniczych. Części zamienne można kupić w sklepach motoryzacyjnych już za kilkadziesiąt złotych. Właściciele aut skarżą się też na niską trwałość odbojników tylnych amortyzatorów.

Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – opinie i typowe usterki

Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – opinie i typowe usterki

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz

REKLAMA

Zestrojenie zawieszenia Mercedesa Klasy B jest raczej sztywne. Nadwozie nie wychyla się w szybko pokonywanych zakrętach, a koła mocno trzymają się asfaltu. W tym samym czasie tłumienie nierówności nie jest tak komfortowe, jak mogłaby wskazywać wielka gwiazda umieszczona na srebrnym grillu. Mimo wszystko nie jest to auto o sportowych aspiracjach. Głównie dlatego, że nieco do życzenia pozostawia precyzja pracy układu kierowniczego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W ofercie tynkowej Klasy B generacji W245 królują egzemplarze napędzane przez silniki wysokoprężne. To one napędzają więcej niż dwie trzecie używanych aut dostępnych obecnie na polskim rynku wtórnym. Szczególnie popularne są modele B180 CDI. Oznaczenie minivana może być nieco mylące. Pod maską pracuje bowiem diesel o pojemności 2 litrów. Motor oferuje 109 koni mechanicznych i 250 Nm momentu obrotowego. Choć sprawność jednostki utrzymuje się na dobrym poziomie, nie można zapominać że pojazd waży przeszło 1300 kilogramów. Efekt? Mercedes przyspiesza do pierwszej setki w 11,3 sekundy - a to niezbyt prestiżowy wynik. Silnik nie jest też typem niejadka - w mieście spala około 7,2 litra oleju napędowego.

Wysokoprężną alternatywę stanowi wersja B200 CDI. Pod maską auta pracuje ten sam motor co poprzednio. Tym jednak razem oferuje 140 koni mechanicznych i 300 Nm momentu obrotowego. Mocniejszy diesel ma dużo więcej krzepy. Rozpędza minivana do 100 km/h w 9,6 sekundy oraz pozwala mu osiągnąć nawet 200 km/h. Niestety spalanie nadal jest dużo wyższe niż chociażby u francuskich odpowiedników. Motor nie potrafi pracować na kropelce i spala w mieście ponad 7 litrów oleju napędowego.

Zobacz też: Używany Mercedes-Benz Klasy R (2005 – 2012) – typowe usterki

Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – typowe usterki jednostek napędowych

REKLAMA

Niemieckie diesle korzystają z rozrządu opartego o łańcuch. Przy czym łańcuch ten jest naprawdę trwały. Co z wadami? Przede wszystkim motor ma układ wtryskowy niezwykle wrażliwy na jakość paliwa. Już kilka litrów zanieczyszczonej ropy potrafi skutecznie zatkać wtryskiwacze. Poza tym przy dużym przebiegu wystąpi awaria przepływomierza powietrza oraz niezbyt wysoką trwałością cieszy się sprzęgło.

Najpopularniejszy z silników benzynowych ma pojemność 1,7 litra. Motor najpierw ukrywał się pod oznaczeniem B170, a później od roku 2009 B180. 8-zaworowa konstrukcja o mocy 115 koni mechanicznych oferuje przeciętne osiągi. Auto przyspiesza do pierwszej setki w 11,3 sekundy. Na szczęście spalanie w mieście przy delikatnym operowaniu pedałem gazu nie powinno przekroczyć 9 litrów benzyny.

Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – opinie i typowe usterki

Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – opinie i typowe usterki

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz

Mercedes klasy B generacji W245 był również oferowany z trzema innymi silnikami benzynowymi. Jednostka o pojemności 1,5 litra ma 95 koni, a 2 litrów 136 koni. Doładowana wersja 2-litrowego motoru zwiększa moc do 193 koni. Wszystkie benzyniaki mają trwałe łańcuchy rozrządu oraz mogą się pochwalić wyjątkową bezawaryjnością. Co więcej, mają 8-zaworowe głowice, a to ułatwia chociażby montaż instalacji gazowej.

Zobacz też: Używany Mercedes-Benz W126 SEC (1981 – 1991) – piękny youngtimer

Używany Mercedes-Benz Klasy B – opinie na temat trwałości

Choć zawieszenie, jakość wykonania kabiny i silniki są ważne, klienci często decydują się na dopłatę do auta segmentu premium z uwagi na bezawaryjność. A w tej kwestii klasa B budzi mieszane uczucia. Oczywiście nie jest to auto, które będzie nagminnie zawodzić swojego właściciela. Mimo wszystko ma serię drobnych dolegliwości, które z czasem zaczną być denerwujące. Dla przykładu Mercedes szybko pali żarówki świateł, a ponadto boryka się z odklejającymi się uszczelki tylnych drzwi, szwankującym centralnym zamkiem, niedziałającymi matami wykrywającymi obecność pasażerów oraz awariami układu elektrycznego.


Jedną z bardziej kosztownych usterek będzie uszkodzenie wspomagania układu kierowniczego. Często winny problemów jest czujnik kąta skrętu kierownicy. Droga jest też wymiana koła pasowego sprężarki klimatyzacji oraz modułu blokady kolumny kierowniczej. Utrzymanie zadbanego egzemplarza niemieckiego minivana nie powinno stanowić dużego wydatku. Zadbane auto najpierw trzeba jednak znaleźć. A oferta jest szeroka. Podobnie zresztą jak i rozpiętość cenowa. Mercedesy klasy B W245 kosztują od 14 do nawet 50 tysięcy złotych.

Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – opinie i typowe usterki

Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – opinie i typowe usterki

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz

Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) - podsumowanie

Mercedes klasy B z całą pewnością nie stanie się ostoją eksploatacyjnego spokoju. Mimo wszystko zadbany egzemplarz może służyć latami, jednak pod warunkiem że będzie wyposażony w silnik benzynowy. Choć ogólna ocena auta wydaje się być pozytywna, wymaga analizy jeszcze jednego aspektu. Czy gwiazda jest na tyle magiczna, aby wyeliminować z konkurencji całą masę dużo bardziej praktycznych minivanów? No właśnie chyba nie do końca. A to już poważna wątpliwość.

Mercedes-Benz Klasy B - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 14 zł
  • filtr powietrza - od 39 zł
  • filtr paliwa - od 32 zł
  • filtr kabinowy - od 45 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 382 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 86 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 66 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 56 zł
  • łącznik stabilizatora - od 35 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 40 zł
  • amortyzator - od 143 zł
  • sprzęgło komplet - od 637 zł
  • koło dwumasowe - od 1264 zł
Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – opinie i typowe usterki

Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – opinie i typowe usterki

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz

Zobacz też: Test Mercedes-Benz A200 CDI

Mercedes –Benz Klasy B - dane techniczne:

B150/B160: 95 KM, 140 Nm, 13,2 s, 174 km/h, 8,3/6,6/5,6

B170/B180: 115 KM, 11,3 s, 184 km/h, 8,6/6,8/5,8

B200: 136 KM, 185 Nm, 10,1 s, 196 km/h, 9,3/7,2/6,0

B200 Turbo: 193 KM, 280 Nm, 7,6 s, 225 km/h, 10,5/7,9/6,4

B180 CDI: 109 KM, 250 Nm, 11,3 s, 183 km/h, 7,2/5,6/4,6

B200 CDI: 140 KM, 300 Nm, 9,6 s, 200 km/h, 7,2/5,6/4,6

Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – opinie i typowe usterki
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – opinie i typowe usterki
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – opinie i typowe usterki
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – opinie i typowe usterki
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – opinie i typowe usterki
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – opinie i typowe usterki
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – opinie i typowe usterki
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – opinie i typowe usterki
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – opinie i typowe usterki
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – opinie i typowe usterki
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – opinie i typowe usterki
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – opinie i typowe usterki
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy fotoradar sieje postrach w Warszawie. Ponad 7840 zarejestrowanych wykroczeń w niecały miesiąc

Nowy fotoradar sieje postrach w Warszawie. Ponad 7840 zarejestrowanych wykroczeń w niecały miesiąc. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o najświeższych statystykach dotyczących wykroczeń przekroczenia dozwolonej prędkości.

Uwaga kierowcy! Jest ostrzeżenie przed opadami śniegu i ślizgawicą

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej ostrzega: dziś w nocy i jutro rano opady deszczu będą zamarzały. Jest duże prawdopodobieństwo oblodzenia. Należy więc zachować szczególną ostrożność na drodze i nie tylko. Śnieg spadnie w niedzielę.

Jakiego samochodu szukają Polacy, gdy chcą wymienić pojazd [RAPORT]

Polacy planujący wymianę samochodu rozglądają się raczej za opcją używaną z silnikiem spalinowym. Tak deklaruje 55 proc. ankietowanych raportu Santander Consumer Multirent. Jakie kwoty mają w planach przeznaczyć?

Nie słabnie popyt na nowe samochody. W listopadzie do grona liderów, w tym Toyoty, dołączył nieoczekiwanie Ford

Popyt na nowe auta – zarówno osobowe jak i dostawcze o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 tony nie słabnie. W tej drugiej kategorii listopad przyniósł niespodziankę – Renault na fotelu lidera zajmowanym przez tę markę od niepamiętnego czasu zastąpił Ford.

REKLAMA

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan!

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan! W ocenie Ministerstwa Infrastruktury, projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym ma zapewnić bezpieczeństwo ruchu drogowego. Projekt trafił do konsultacji.

Auta autonomiczne na drogach publicznych. MI chce testować

Z projektu noweli ustawy Prawo o ruchu drogowym, opublikowanego w poniedziałek na stronie Rządowego Centrum Legislacyjnego (RCL) wynika, że Ministerstwo Infrastruktury chce wprowadzić możliwość testowania pojazdów półautonomicznych i autonomicznych na publicznych drogach.

System RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o włączeniu systemu RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer. Czym jest system RedLight i jak działa? Kto otrzyma mandat?

Lekkie pojazdy elektryczne - co warto o nich wiedzieć

Większe miasto to zakorkowane ulice, duża emisja dwutlenku węgla i przeciętna prędkość jazdy km/h. Ponadto średnia liczba pasażerów w samochodach poruszających się po miastach to zaledwie 1,3 osoby. Czy lekkie pojazdy elektryczne zrewolucjonizują sposób poruszania się po mieście? 

REKLAMA

KGP: 99 221 interwencji, 380 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 221 interwencji. Byli wzywani do 380 wypadków drogowych.

Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

REKLAMA