REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – opinie i typowe usterki

Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – opinie i typowe usterki
Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – opinie i typowe usterki
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz

REKLAMA

REKLAMA

Używane Mercedesy Klasy B przekonują do siebie praktycznym i przestronnym wnętrzem, a także renomą producenta. Jakie są typowe usterki modelu i opinie użytkowników?

Niewątpliwą zaletą Mercedesa-Benza Klasy B generacji W245 jest wygląd nadwozia. Na pierwszy rzut oka auto ma pudełkowatą formę. Model ze Stuttgartu w niczym nie przypomina jednak rodzinnej bagażówki w postaci Zafiry czy Tourana. A decyduje o tym cała masa ostrych krawędzi i wspinająca się ku tyłowi linia okien. Za sprawą tych elementów B klasa wygląda dynamicznie i po prostu zgrabnie. Oczywiście w gruncie rzeczy stylizacja Mercedesa jest nieco zachowawcza. Z perspektywy czasu można jednak stwierdzić, że to zaleta. Dzięki temu nadwozie nie zestarzało się mocno po 12 latach.

REKLAMA

REKLAMA

Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – opinie i typowe usterki

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz

Drugim imieniem Mercedesa-Benza Klasy B jest przestrzeń. Pasażerowie i w pierwszym, i drugim rzędzie siedzeń mają wystarczającą ilość miejsca nad głowami i na nogi. Poza tym mogą zabrać w podróż solidną ilość walizek - kufer ma od 540 do 1530 litrów pojemności. Na uwagę zasługuje również całkowicie płaska podłoga. A to zdecydowanie ułatwia przewożenie większych przedmiotów po zdemontowaniu wszystkich foteli - włącznie z fotelem pasażera z przodu. Stylizacyjnie klasa B stanowi pomieszanie innych modeli Mercedesa. W konsoli centralnej widać odwołania do klasy C, A i ML-a. Inspiracja na szczęście nie zabiła jakości. Materiały są przyjemne w dotyku i okazują się dobrze spasowane.

Zobacz też: Mercedes Benz klasy C (W202) - ostatni prawdziwy Mercedes? - raport po 300 tysiącach kilometrów.

Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – typowe usterki zawieszenia

Zawieszenie Mercedesa-Benza klasy B składa się z kolumn McPhersona na przedniej osi i parabolicznej belki z drążkami Watta z tyłu. Konstrukcja jest stosunkowo prosta, a to oznacza wysoką trwałość i niskie koszty ewentualnych napraw. W resorowaniu minivana najszybciej wybijają się sworznie wahaczy oraz końcówki drążków kierowniczych. Części zamienne można kupić w sklepach motoryzacyjnych już za kilkadziesiąt złotych. Właściciele aut skarżą się też na niską trwałość odbojników tylnych amortyzatorów.

REKLAMA

Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – opinie i typowe usterki

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz

Zestrojenie zawieszenia Mercedesa Klasy B jest raczej sztywne. Nadwozie nie wychyla się w szybko pokonywanych zakrętach, a koła mocno trzymają się asfaltu. W tym samym czasie tłumienie nierówności nie jest tak komfortowe, jak mogłaby wskazywać wielka gwiazda umieszczona na srebrnym grillu. Mimo wszystko nie jest to auto o sportowych aspiracjach. Głównie dlatego, że nieco do życzenia pozostawia precyzja pracy układu kierowniczego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W ofercie tynkowej Klasy B generacji W245 królują egzemplarze napędzane przez silniki wysokoprężne. To one napędzają więcej niż dwie trzecie używanych aut dostępnych obecnie na polskim rynku wtórnym. Szczególnie popularne są modele B180 CDI. Oznaczenie minivana może być nieco mylące. Pod maską pracuje bowiem diesel o pojemności 2 litrów. Motor oferuje 109 koni mechanicznych i 250 Nm momentu obrotowego. Choć sprawność jednostki utrzymuje się na dobrym poziomie, nie można zapominać że pojazd waży przeszło 1300 kilogramów. Efekt? Mercedes przyspiesza do pierwszej setki w 11,3 sekundy - a to niezbyt prestiżowy wynik. Silnik nie jest też typem niejadka - w mieście spala około 7,2 litra oleju napędowego.

Wysokoprężną alternatywę stanowi wersja B200 CDI. Pod maską auta pracuje ten sam motor co poprzednio. Tym jednak razem oferuje 140 koni mechanicznych i 300 Nm momentu obrotowego. Mocniejszy diesel ma dużo więcej krzepy. Rozpędza minivana do 100 km/h w 9,6 sekundy oraz pozwala mu osiągnąć nawet 200 km/h. Niestety spalanie nadal jest dużo wyższe niż chociażby u francuskich odpowiedników. Motor nie potrafi pracować na kropelce i spala w mieście ponad 7 litrów oleju napędowego.

Zobacz też: Używany Mercedes-Benz Klasy R (2005 – 2012) – typowe usterki

Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – typowe usterki jednostek napędowych

Niemieckie diesle korzystają z rozrządu opartego o łańcuch. Przy czym łańcuch ten jest naprawdę trwały. Co z wadami? Przede wszystkim motor ma układ wtryskowy niezwykle wrażliwy na jakość paliwa. Już kilka litrów zanieczyszczonej ropy potrafi skutecznie zatkać wtryskiwacze. Poza tym przy dużym przebiegu wystąpi awaria przepływomierza powietrza oraz niezbyt wysoką trwałością cieszy się sprzęgło.

Najpopularniejszy z silników benzynowych ma pojemność 1,7 litra. Motor najpierw ukrywał się pod oznaczeniem B170, a później od roku 2009 B180. 8-zaworowa konstrukcja o mocy 115 koni mechanicznych oferuje przeciętne osiągi. Auto przyspiesza do pierwszej setki w 11,3 sekundy. Na szczęście spalanie w mieście przy delikatnym operowaniu pedałem gazu nie powinno przekroczyć 9 litrów benzyny.

Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – opinie i typowe usterki

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz

Mercedes klasy B generacji W245 był również oferowany z trzema innymi silnikami benzynowymi. Jednostka o pojemności 1,5 litra ma 95 koni, a 2 litrów 136 koni. Doładowana wersja 2-litrowego motoru zwiększa moc do 193 koni. Wszystkie benzyniaki mają trwałe łańcuchy rozrządu oraz mogą się pochwalić wyjątkową bezawaryjnością. Co więcej, mają 8-zaworowe głowice, a to ułatwia chociażby montaż instalacji gazowej.

Zobacz też: Używany Mercedes-Benz W126 SEC (1981 – 1991) – piękny youngtimer

Używany Mercedes-Benz Klasy B – opinie na temat trwałości

Choć zawieszenie, jakość wykonania kabiny i silniki są ważne, klienci często decydują się na dopłatę do auta segmentu premium z uwagi na bezawaryjność. A w tej kwestii klasa B budzi mieszane uczucia. Oczywiście nie jest to auto, które będzie nagminnie zawodzić swojego właściciela. Mimo wszystko ma serię drobnych dolegliwości, które z czasem zaczną być denerwujące. Dla przykładu Mercedes szybko pali żarówki świateł, a ponadto boryka się z odklejającymi się uszczelki tylnych drzwi, szwankującym centralnym zamkiem, niedziałającymi matami wykrywającymi obecność pasażerów oraz awariami układu elektrycznego.


Jedną z bardziej kosztownych usterek będzie uszkodzenie wspomagania układu kierowniczego. Często winny problemów jest czujnik kąta skrętu kierownicy. Droga jest też wymiana koła pasowego sprężarki klimatyzacji oraz modułu blokady kolumny kierowniczej. Utrzymanie zadbanego egzemplarza niemieckiego minivana nie powinno stanowić dużego wydatku. Zadbane auto najpierw trzeba jednak znaleźć. A oferta jest szeroka. Podobnie zresztą jak i rozpiętość cenowa. Mercedesy klasy B W245 kosztują od 14 do nawet 50 tysięcy złotych.

Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – opinie i typowe usterki

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz

Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) - podsumowanie

Mercedes klasy B z całą pewnością nie stanie się ostoją eksploatacyjnego spokoju. Mimo wszystko zadbany egzemplarz może służyć latami, jednak pod warunkiem że będzie wyposażony w silnik benzynowy. Choć ogólna ocena auta wydaje się być pozytywna, wymaga analizy jeszcze jednego aspektu. Czy gwiazda jest na tyle magiczna, aby wyeliminować z konkurencji całą masę dużo bardziej praktycznych minivanów? No właśnie chyba nie do końca. A to już poważna wątpliwość.

Mercedes-Benz Klasy B - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 14 zł
  • filtr powietrza - od 39 zł
  • filtr paliwa - od 32 zł
  • filtr kabinowy - od 45 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 382 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 86 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 66 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 56 zł
  • łącznik stabilizatora - od 35 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 40 zł
  • amortyzator - od 143 zł
  • sprzęgło komplet - od 637 zł
  • koło dwumasowe - od 1264 zł

Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – opinie i typowe usterki

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz

Zobacz też: Test Mercedes-Benz A200 CDI

Mercedes –Benz Klasy B - dane techniczne:

B150/B160: 95 KM, 140 Nm, 13,2 s, 174 km/h, 8,3/6,6/5,6

B170/B180: 115 KM, 11,3 s, 184 km/h, 8,6/6,8/5,8

B200: 136 KM, 185 Nm, 10,1 s, 196 km/h, 9,3/7,2/6,0

B200 Turbo: 193 KM, 280 Nm, 7,6 s, 225 km/h, 10,5/7,9/6,4

B180 CDI: 109 KM, 250 Nm, 11,3 s, 183 km/h, 7,2/5,6/4,6

B200 CDI: 140 KM, 300 Nm, 9,6 s, 200 km/h, 7,2/5,6/4,6

Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – opinie i typowe usterki
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – opinie i typowe usterki
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – opinie i typowe usterki
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – opinie i typowe usterki
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – opinie i typowe usterki
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – opinie i typowe usterki
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – opinie i typowe usterki
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – opinie i typowe usterki
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – opinie i typowe usterki
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – opinie i typowe usterki
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – opinie i typowe usterki
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Używany Mercedes-Benz Klasy B W245 (2005 - 2011) – opinie i typowe usterki
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy Prezydent Karol Nawrocki podpisze tę nowelizację ustawy Prawo o ruchu drogowym? Jest ważny głos sprzeciwu: Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina Prezydentowi o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz skąd apel o weto prezydenta?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

REKLAMA

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

REKLAMA

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA