REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)
Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)
Audi
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi A4 B8 wciąż prezentuje się świetnie. Ale, czy to dobra oferta na rynku używanych? Jak jest z trwałością tego modelu?

Audi A4 generacji B8 wreszcie zrzuciło kraciastą flanelę i przestało być klasowym kujonem. Stało się typem przystojniaka, za którym uganiają się wszystkie dziewczyny w szkole. Mocno widoczna przemiana zagwarantowała Niemcom duże zainteresowanie ze strony klientów. Tylko czy zauroczenie z czasem nie przemieni się w serwisowy dylemat? To postanowiliśmy dzisiaj sprawdzić.

REKLAMA

REKLAMA

Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)

Audi

Audi

Audi A4 od zawsze stylistycznie miało jeden problem. Było poprawne, całkiem eleganckie, ale w tym samym czasie do granic nudne. Twórcy modelu generacji B8 nie mieli wyjścia - musieli ten stan rzeczy zmienić. Inaczej auto mogłoby stracić dużo punktów w starciu z konkurencją, która stawała się coraz bardziej oryginalna i nowoczesna. Oczywiście aż do dnia prezentacji nie było wiadomo, w którą stronę pójdą zmiany. Dopiero podczas salonu samochodowego we Frankfurcie w roku 2007 okazało się, że obrany kierunek jest niezwykle gustowny.

Na nadwozie Audi A4 generacji B8 można patrzeć z wielką przyjemnością. To samo dotyczy wersji sedan, jak i kombi czy Allroad. Szczególną uwagę przykuwają dwa akcenty. Po pierwsze linia boczna auta nietypowo dla całego rynku motoryzacyjnego wspina się ku… przodowi. Stosując ten zabieg projektanci optycznie zmniejszyli tył i nadali bryle dynamizmu. Po drugie ogromne wrażenie w momencie premiery robiły przednie reflektory z poprowadzoną niemalże przez środek LED-ową falą świateł do jazdy dziennej.

Po zajęciu miejsca w kabinie kierowca poczuje się jak w mniejszej wersji Audi A6 generacji C6. Inspiracja konsolą centralną większego brata jest wyraźnie widoczna. A to nie jest do końca złe. Gwarantuje bowiem Audi A4 całą masę elegancji i uporządkowania. Poza tym projektanci bardzo dobrze dopracowali zestawienia kolorystyczne, a materiały wykończeniowe z małymi wyjątkami są najwyższej jakości. Jakimi wyjątkami? Dla przykładu plastik użyty do obicia słupków potrafi trzeszczeć podczas jazdy zimą.

REKLAMA

Zobacz też: Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane: Audi A4 B8 (2008-2015) - do ideału trochę brakuje…

Kabina pasażerska Audi A4 B8 jest prawie idealna. Prawie oznacza jednak kilka wad. Przede wszystkim na tylnej kanapie jest ciasno. Nie ma mowy o zabraniu na pokład trzech dorosłych osób. Przeciętnej wielkości są też bagażniki. Sedan zabiera od 480 do 962 litrów, a kombi od 490 do 1430 litrów. Nieco do życzenia pozostawia ergonomia. Na konsoli Niemcy umieścili dużą ilość przycisków. Te po pierwsze są jednak w części skutecznie zasłonięte przez gałkę zmiany biegów, a po drugie nie wykluczyły zastosowania mało intuicyjnego pokrętła do sterowania systemem multimedialnym.

Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)

Audi

Audi

Audi A4 od zawsze słynęło ze skomplikowanego zawieszenia. W przypadku modeli generacji B8 inżynierowie przeszli jednak samych siebie. Wzorując się na większych limuzynach z Ingolstadt zastosowali wielowahaczowe resorowanie każdego z kół. Rozwiązanie gwarantuje komfort i zapewnia idealną trakcję. Niestety raczej słabo zdaje egzamin polskich dróg. A naprawa jest wyjątkowo droga. Dla przykładu komplet elementów potrzebnych do regeneracji zawieszenia przedniej osi kosztuje 2860 złotych. I to tylko w przypadku, w którym wybiera się zamienniki. Warto poszukiwać na rynku wtórnym modeli Quattro. Stały napęd na cztery koła z centralnym mechanizmem różnicowym spisuje się wyśmienicie na drodze.

Nie sposób jest opisać wszystkie wersje silnikowe Audi A4 B8. W końcu jest ich aż 20 i to też odliczając modele S4 i RS4. Opiszemy zatem najważniejsze. Królem oferty używanych Audi A4 bez wątpienia jest 2-litrowy silnik diesla. Można go znaleźć pod maską aż 70 procent egzemplarzy występujących w ogłoszeniach na polskich portalach. 60 procent z nich to wersja o mocy 143 koni mechanicznych. Model nietrudno uznać za optymalny wybór. Oferuje dobrą dynamikę - 9,4 sekundy do pierwszej setki oraz bardzo przyzwoite spalanie - 6,5 litra oleju napędowego w mieście. Bez większych trudności kupujący powinien jednak znaleźć również wariant o mocy 120, 136, 150, 170 i 177 koni mechanicznych.

Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)

Audi

Audi

Podstawowa wątpliwość w przypadku silnika 2,0 TDI dotyczy awaryjności. Na szczęście w Audi A4 B8 były montowane wyłącznie wersje jednostki zasilane za pomocą listwy common rail. A to oznacza, że w stosunku do modeli korzystających z pompowtryskiwaczy, inżynierom udało się wyeliminować problemy z układem smarowania i doładowania oraz głowicą. Pozostał tylko jeden kłopot - filtr cząstek stałych w aucie eksploatowanym w mieście. Mimo wszystko motor jest godny uwagi i nie powinien się stać źródłem większych awarii, oczywiście pod warunkiem rozsądnego przebiegu auta.

Najpopularniejszy z benzyniaków jest 160-konny silnik 1,8 TFSI. Dzięki niemu A4 sedan osiąga pierwszą setkę w 8,6 sekundy. Niestety wyniki spalania niebezpiecznie wędrują pod granicę 10 litrów benzyny. Alternatywę może stanowić 211-konna wersja jednostki 2,0 TFSI. Wyższa moc zdecydowanie poprawia dynamikę jazdy - sprint do 100 km/h trwa tylko 6,9 sekundy. W tym samym czasie podwyższa zapotrzebowanie na paliwo. Mało komu udaje się bowiem utrzymać spalanie w mieście poniżej 10 litrów benzyny. Obydwa benzyniaki nie są wolne od wad. W silniku 1,8 TFSI występują usterka napinacza łańcucha rozrządu. Motor 2,0 TFSI potrafi z kolei spalać duże ilości oleju oraz znane są przypadki wypalania tłoków.

Zobacz też: Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic

Używane: Audi A4 B8 (2008-2015) - V6 TDI to moc z gwiazdką

Nie da się pominąć jeszcze dwóch silników. Mowa o 3-litrowym dieslu V6 i 3,2-litrowym motorze FSI. Duży ropniak stanowi niemiecką klasykę. Charakterystycznie klekocze i ma spory zapas mocy. 245-konna wersja rozpędza sedana do pierwszej setki już w 5,9 sekundy. Na jednostkę warto jednak uważać. Już po pokonaniu 150 tysięcy kilometrów może rozciągnąć się łańcuch rozrządu. A jako że Audi zastosowało nie jeden, a cztery łańcuchy, koszt zakupu samych części przekracza 3 tysiące złotych. Rarytas stanowią A-czwórki napędzane wolnossącą V-szóstką o pojemności 3,2 litra. 265 koni mechanicznych daje satysfakcję, a dźwięk pracy jest powalający. Uwaga jedynie na cewki zapłonowe. Te szybko się przepalają.

Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)

Audi

Audi

Listę awarii Audi A4 B8 otwierają dwie zautomatyzowane skrzynie. Przekładnia S-Tronic z dwoma sprzęgłami momentalnie zmienia biegi, a przy przebiegu na poziomie 200 tysięcy kilometrów zaczyna borykać się z awariami mechatroniki. W skrzyniach Multitronic znane są problemy ze sterowaniem elektronicznym. Poza tym niską trwałość mają łożyska przednich kół, żarówki reflektorów ksenonowych czy system zmywania kloszy świateł. Znane są też przypadki zawieszania się systemu multimedialnego - wtedy konieczna jest aktualizacja.

Zobacz też: Test Audi A4 Allroad Quattro Ultra 2.0 TFSI 252 KM DSG

Dalsza część opisu używanego Audi A4 na następnej stronie


Audi nie jest mocno problematyczne, to jednak jeszcze nie oznacza niskich kosztów eksploatacji. A4 generacji B8 jest nowoczesne i wymaga troskliwej opieki. O ile ceny zamienników dostępnych w sklepach motoryzacyjnych są bardzo przystępne, o tyle wielu procedur serwisowych nie da się wykonać bez obecności dedykowanego komputera (np. wymiana klocków hamulcowych). A to wymusza korzystanie z drogich usług fachowego elektromechnika.

Statystycznie rzecz biorąc przeciętne Audi A4 B8 z polskiego rynku wtórnego to czarne kombi napędzane silnikiem 2,0 TDI, posiadające manualną skrzynię biegów i dobre wyposażenie. Ile kosztuje takie auto? Modele z początku produkcji są wyceniane na 32 tysiące złotych. Za egzemplarz 3-letni trzeba zapłacić minimum 64 tysiące złotych.

Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)

Audi

Audi

Używane: Audi A4 B8 (2008-2015) - podsumowanie

Audi A4 generacji B8 przedstawia całkowicie nową jakość. Jest zdecydowanie ładniejsze i dużo bardziej nowoczesne od poprzednika. Wyższy poziom dopracowania nie oznacza jednak, że inżynierowie wystrzegli się wszystkich błędów. Nadal konstrukcja ma kilka słabych punktów, które wpisują się na listę wydatków eksploatacyjnych w tysiącach złotych. Tylko czy to eliminuje Audi z konkurencji? Nie do końca. Drogie serwisowanie jest kolorytem segmentu premium i nie stanowi niczego niesamowitego także dla Mercedesa czy BMW.

Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)

Audi

Audi

Zobacz też: Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI cod 150 KM man.

Audi A4 B8 (2008-2015) - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 24 zł
  • filtr powietrza - od 34 zł
  • filtr paliwa - od 67 zł
  • filtr kabinowy - od 32 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 667 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 580 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 221 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 213 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 89 zł
  • łącznik stabilizatora - od 33 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 74 zł
  • wahacz - od 130 zł
  • amortyzator - od 150 zł
  • sprzęgło komplet - od 972 zł
  • koło dwumasowe - od 1488 zł
  • filtr cząstek stałych - od 2050 zł

Audi A4 B8 (2008-2015) - dane techniczne - silniki benzynowe:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,8 TFSI

120 KM

10,5 s

208 km/h

9,2/6,9

1,8 TFSI

160 KM

8,6 s

225 km/h

9,5/7,1

1,8 TFSI

170 KM

8,4 s

230 km/h

8,3/6,4

2,0 TFSI

180 KM

7,9 s

236 km/h

8,5/6,7

2,0 TFSI

211 KM

6,9 s

250 km/h

9,9/7,6

2,0 TFSI

225 KM

6,8 s

250 km/h

9,9/7,6

3,0 TFSI

272 KM

5,4 s

250 km/h

10,7/8,1

3,2 FSI

265 KM

6,2 s

250 km/h

13,4/9,1

Audi A4 B8 (2008-2015) - dane techniczne - silniki wysokoprężne:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

2,0 TDI

120 KM

10,7 s

205 km/h

6,1/4,9

2,0 TDI

136 KM

9,5 s

215 km/h

6,1/4,8

2,0 TDI

143 KM

9,4 s

215 km/h

6,5/5,1

2,0 TDI

150 KM

9,1 s

216 km/h

5,4/4,6

2,0 TDI

163 KM

8,3 s

225 km/h

5,0/4,2

2,0 TDI

170 KM

8,3 s

230 km/h

6,2/5,1

2,0 TDI

177 KM

7,8 s

230 km/h

5,5/4,6

2,0 TDI

190 KM

7,3 s

239 km/h

6,2/5,1

2,7 TDI

190 KM

7,9 s

239 km/h

8,1/6,0

3,0 TDI

204 KM

7,1 s

244 km/h

8,1/6,0

3,0 TDI

240 KM

6,1 s

250 km/h

8,8/6,6

3,0 TDI

245 KM

5,9 s

250 km/h

8,8/6,6

Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)
Audi
Audi
Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)
Audi
Audi
Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)
Audi
Audi
Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)
Audi
Audi
Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)
Audi
Audi
Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)
Audi
Audi
Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)
Audi
Audi
Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)
Audi
Audi
Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)
Audi
Audi
Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)
Audi
Audi
Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)
Audi
Audi
Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)
Audi
Audi
Używane: Audi A4 B8 (2008-2015)
Audi
Audi
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA