REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Mercedes-Benz GLK X204 (2008 - 2015) – co się psuje?

Używane: Mercedes-Benz GLK X204 (2008 - 2015)
Używane: Mercedes-Benz GLK X204 (2008 - 2015)
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes-Benz dosyć długo ociągał się z wprowadzeniem do sprzedaży średniej wielkości SUV-a. GLK trafił na rynek w roku 2008, podczas gdy BMW miało podobny model w ofercie już od roku 2003. Jakie są główne bolączki tego ciepło przyjętego przez rynek modelu?

Stylizacja modelu GLK generacji X204 jest dosyć nieoczekiwana. Model otrzymał kwadratowe nadwozie. Oczywiście posiada akcenty charakterystyczne dla „Mercedesów” z pierwszej dekady XXI wieku, ale sam kształt karoserii stanowi oczywistą retrospekcję z lat 80-tych. Skąd pomysł? Nietrudno domyślić się, że projektanci mogli inspirować się terenową legendą - modelem klasy G. A skojarzenie to wbrew pozorom nie jest najgorsze. Terenówka utrzymująca się na motoryzacyjnym topie już czwartą dekadę, pojawia się na podjazdach najdroższych domów na świecie. A to wyjątkowo dobra i przede wszystkim prestiżowa asocjacja dla właściciela dużo mniejszego GLK.

REKLAMA

REKLAMA

Design kabiny pasażerskiej identycznie jak nadwozia nie jest rewolucyjny. Niemcy postawili na prostotę i klasykę. Oczywiście całość uzupełnili elementami charakterystycznymi dla wszystkich Mercedesów. Kierowca GLK X204 musi przyzwyczaić się do obsługi jednej manetki sterującej pracą i kierunkowskazów, i wycieraczek. Ponadto panel klimatyzacji pochodzi jeszcze z klasy E generacji W211, system multimedialny jest obsługiwany za pomocą mało intuicyjnego pokrętła, a konsola jest dosłownie naszpikowana małymi przyciskami.

Używane: Mercedes-Benz GLK X204 (2008 - 2015)

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz

Zobacz też: Mercedes Benz klasy C (W202) - ostatni prawdziwy Mercedes? - raport po 300 tysiącach kilometrów

Używane: Mercedes-Benz GLK X204 (2008 - 2015) - 450 litrów to dobry wynik

Mercedes GLK z całą pewnością jest pełnoprawnym SUV-em. To jednak jeszcze nie gwarantuje dużej ilości przestrzeni. Nadwozie auta jest zaprojektowane w taki sposób, że we wnętrzu nie ma za dużo miejsca na nogi. Skutek? Wysokie osoby powinny unikać podróżowania na tylnej kanapie. Na szczęście bagażnik oferuje wystarczającą przestrzeń. Jego pojemność waha się od 450 do 1550 litrów. Kabina Mercedesa jest bardzo dobrze wygłuszona. Kierowca i pasażerowie słyszą podczas jazdy głównie delikatny pomruk silnika. Zastrzeżenia można mieć jednak do materiałów wykończeniowych. Część plastików jest twarda i nieprzyjemna w dotyku.

REKLAMA

Karoseria inspirowana legendarną Gelendą ukrywa technologię pożyczoną wprost z Mercedesa klasy C W204. Przeszczep części jest widoczny chociażby w konstrukcji zawieszenia. Przód GLK korzysta z kolumn McPhersona i dwóch wahaczy poprzecznych na stronę. Tył z kolei to oś wielowahaczowa. Niemiecki SUV jest przysadzisty i stosunkowo sztywny. Dzięki temu okazuje się stabilny podczas jazdy z większymi prędkościami oraz wykonywania nagłych manewrów. Oczywiście Mercedes ma sztywne, ale i sprężyste zawieszenie, a to sprawia że pasażerowie nie powinni narzekać na komfort. Resorowanie jest trwałe. Spokojnie pokonuje 250 - 300 tysięcy kilometrów bez ingerencji mechanika.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane: Mercedes-Benz GLK X204 (2008 - 2015)

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz

GLK zadebiutował na rynku 9 lat temu. A to oznacza, że ceny niemieckiego SUV-a nieco stopniały na rynku wtórnym. Dzisiaj za używany egzemplarz z początku produkcji trzeba zapłacić minimum 60 tysięcy złotych. Dobrze wyposażona wersja z roku 2015 może być wyceniona nawet na przeszło 140 tysięcy złotych. Aż 84 procent rynku używanych Mercedesów GLK należy do silników diesla. Poza tym dominują dobrze wyposażone wersje. Bazowych jednostek napędowych praktycznie nikt nie wybierał, a niemalże standardem jest skórzana tapicerka, światła ksenonowe, nawigacja czy automatyczna skrzynia biegów.

Najczęściej sprzedawanym modelem był Mercedes GLK 220 CDI. Pod oznaczeniem ukrywa się świetnie znany, 4-cylindrowy motor wysokoprężny o pojemności 2,1 litra. W tej wersji oferuje on 170 koni mechanicznych i aż 400 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie do pierwszej setki zajmuje SUV-owi 8,8 sekundy. Spalanie w cyklu miejskim powinno nieznacznie przekroczyć 8 litrów oleju napędowego. Mniejszy z dostępnych w GLK diesli to dobra konstrukcja. Usterki? Standardem jest rozszczelnianie pompy wody, uszkodzenie sterownika przepływu powietrza turbosprężarki oraz zapchanie filtra cząstek stałych.

Zobacz też: Używany Mercedes-Benz Klasy R (2005 – 2012) – typowe usterki

Używane: Mercedes-Benz GLK X204 (2008 - 2015) - 540 Nm i trwałość!

Dużo mniej popularny, ale nadal często spotykany jest ropniak GLK 320 CDI. W tym przypadku pod maską Mercedesa pracuje 3-litrowy motor V6 o mocy 224 koni mechanicznych. Moment obrotowy na poziomie 540 Nm sprawia, że auto przyspiesza do 100 km/h w 7,5 sekundy. Niestety jest paliwożerny. W mieście SUV spali niemalże 10 litrów oleju napędowego. Duże wydatki na stacji benzynowej skutkują jednak niemalże perfekcyjną trwałością. Do przebiegu na poziomie 250 tysięcy kilometrów 3-litrowy diesel nie powinien być powodem żadnych problemów. Znane są co prawda przypadki zacierania panewek, ale są one mocno sporadyczne.

Używane: Mercedes-Benz GLK X204 (2008 - 2015)

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz

Jeżeli chodzi o ofertę silników benzynowych, na rynku wtórnym najczęściej spotykane są modele GLK 350. 3,5-litrowa V-szóstka o mocy 272 koni mechanicznych wyśmienicie radzi sobie z SUV-em. Rozpędza go do pierwszej setki już w 6,7 sekundy. W tym samym czasie ma mało akceptowalne wyniki spalania. Podczas jazdy w mieście motor potrafi „wypić” ponad 14 litrów bezołowiowej. Wolnossąca V-szóstka jest udaną konstrukcją. Inżynierom zdarzyła się mimo wszystko wpadka. W motorze może się rozciągnąć łańcuch rozrządu, ewentualnie uszkodzić jeden z czterech wariatorów faz rozrządu.

Dalszy ciąg na następnej stronie


Słabsze wersje silnikowe mogły zostać wyposażone w napęd na tylne koła. Z tego przywileju nie korzystał jednak niemalże nikt. Stąd szczególną popularnością na rynku wtórnym cieszą się Mercedesy GLK X204 korzystające z systemu 4MATIC. W układzie pojawia się sprzęgło wiskotyczne. Jego zadaniem jest rozdział mocy między oś przednią a tylną w stosunku 45:55. Dodatkowo napęd korzysta z pomocy ESP i ASR. Elektroniczny „czterołap” z pewnością nie sprawdzi się w profesjonalnie przygotowanym off-roadzie. W zamian poprawia bezpieczeństwo podczas jazdy w trudnych warunkach drogowych, co z pewnością doceni każdy właściciel rodzinnego GLK.

Użytkownicy Mercedesów-Benzów GLK skarżą się na kilka problemów. Przede wszystkim wycieki ze zbiorniczka płynu do spryskiwaczy, awarie silnika unoszącego tylną klapę i nieszczelność układu klimatyzacji, ewentualnie nieprzyjemny zapach wydobywający się z nawiewów. Psuje się też fabryczne radio. Czasami zawodzi wzmacniacz, czasami napęd CD, a czasami nawigacja satelitarna. Na listę usterek można wpisać także problemy z oprogramowaniem automatycznej skrzyni biegów oraz akumulator, który gdy jest słabo naładowany, powoduje wyświetlanie kontrolek ostrzegawczych na tablicy zegarów.

Niesprawności opisywane przez użytkowników Mercedesa GLK X204 na forach w dużej mierze są usuwane przez autoryzowane stacje na mocy gwarancji. Poza tym nie wpływają na pozytywną ocenę ogólną auta sformułowaną chociażby przez ośrodek TUV. W badaniu na rok 2017 model został okrzyknięty najmniej awaryjnym pojazdem w wieku od 2 do 3 lat. Pierwsze miejsce zajął ex aequo z Porsche 911, a to naprawdę duże wyróżnienie.

Używane: Mercedes-Benz GLK X204 (2008 - 2015)

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz

Używane: Mercedes-Benz GLK X204 (2008 - 2015) - podsumowanie

Kierowcy poszukujący ciekawie wyglądającego SUV-a średniej wielkości z segmentu premium z pewnością powinni wziąć pod uwagę Mercedesa GLK generacji X204. Być może model nie jest najbardziej przestronny, a niektóre materiały powinny być lepszej jakości, ale z pewnością dobrze się prowadzi i na razie nie rujnuje właścicieli częstymi wizytami w serwisie. Co więcej, stylistycznie wygląda jak baby-Gelenda. A to nadaje autu dodatkowego smaczku.

Zobacz też: Test Mercedes-Benz GLA 250 4MATIC

Mercedes-Benz GLK - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 37 zł
  • filtr powietrza - od 142 zł
  • filtr paliwa - od 87 zł
  • filtr kabinowy - od 77 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 795 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 298 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 156 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 110 zł
  • łącznik stabilizatora - od 65 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 79 zł
  • amortyzator - od 407 zł
  • sprzęgło komplet - od 935 zł
  • koło dwumasowe - od 2753 zł

Używane: Mercedes-Benz GLK X204 (2008 - 2015)

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLK - dane techniczne - silniki benzynowe:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

GLK 200

184 KM

8,8 s.

210 km/h

9,2/7,3

GLK 250

211 KM

7,9 s.

215 km/h

9,0/7,5

GLK 300

231 KM

7,6 s.

210 km/h

13,6/10,2

GLK 350

272 KM

6,7 s.

230 km/h

14,1/10,4

GLK 350

306 KM

6,5 s.

238 km/h

12,1/9,4

Mercedes-Benz GLK - dane techniczne - silniki wysokoprężne:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

GLK 200 CDI

143 KM

10,2 s.

195 km/h

7,2/6,0

GLK 220 CDI

170 KM

8,8 s.

205 km/h

8,4/6,7

GLK 250 CDI

204 KM

7,9 s.

210 km/h

8,6/6,9

GLK 320 CDI

224 KM

7,5 s.

215 km/h

9,6/7,9

GLK 350 CDI

231 KM

7,3 s.

225 km/h

9,7/8,0

GLK 350 CDI

265 KM

6,4 s.

232 km/h

8,3/7,0

Używane: Mercedes-Benz GLK X204 (2008 - 2015)
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Używane: Mercedes-Benz GLK X204 (2008 - 2015)
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Używane: Mercedes-Benz GLK X204 (2008 - 2015)
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Używane: Mercedes-Benz GLK X204 (2008 - 2015)
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Używane: Mercedes-Benz GLK X204 (2008 - 2015)
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Używane: Mercedes-Benz GLK X204 (2008 - 2015)
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Używane: Mercedes-Benz GLK X204 (2008 - 2015)
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Używane: Mercedes-Benz GLK X204 (2008 - 2015)
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Używane: Mercedes-Benz GLK X204 (2008 - 2015)
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Używane: Mercedes-Benz GLK X204 (2008 - 2015)
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes GLK fot. Mercedes
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA