REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Mercedes-Benz W126 SEC (1981 – 1991) – piękny youngtimer

Bartłomiej Jakubiec
Mercedes-Benz SEC
Mercedes-Benz SEC
Mercedes-Benz

REKLAMA

REKLAMA

Nie ma na świecie zbyt wielu osób, które powiedzą, że "Mercedesy" z lat 80-to auta złe. Nie ma też osób, które nie odwrócą głowy na widok jadącego ulicą modelu W126 w wersji coupe. A jak używany Mercedes-Benz W126 wypada pod względem usterkowości?

Model W126 był w czasie produkcji ikoną luksusu na 4 kołach. Jednak Mercedes w 1981 r. postanowił wprowadzić do oferty wersję jeszcze bardziej luksusową od klasycznej limuzyny… Tak powstała wersja SEC, będąca przodkiem dzisiejszej klasy CL…

REKLAMA

Zobacz też: Klasyczne auto: poradnik kupującego

Używany Mercedes-Benz W126 SEC (1981 – 1991 ) – wygląd zewnętrzny i wnętrze

Wygląd Mercedesa-Benza W126 SEC nie wymaga długiego komentarza. Blisko 5 metrowe coupe robi piorunujące wrażenie. Auto ma ponad 1,8 metra szerokości przez co na drodze prezentuje się majestatycznie. Cechą charakterystyczną dla modeli coupe "Mercedesa" budowanych na bazie limuzyn jest brak środkowego słupka oraz ramek szyb. Nie inaczej jest w tym przypadku, przez co auto wydaje się optycznie jeszcze dłuższe niż jest w rzeczywistości. Po opuszczeniu wszystkich szyb można odnieść wrażenie, że dach unosi się w powietrzu.
Wnętrze jest niemniej luksusowe od limuzyny. Skórzana tapicerka, elektrycznie sterowane fotele wraz z elektrycznie sterowanymi zagłówkami, klimatyzacja oraz tempomat to bardzo często spotykane wyposażenie. Elektryka szyb i lusterek to oczywistość. Ciekawym rozwiązaniem, zastosowanym również w W124 Coupe, jest automatyczny podajnik pasów bezpieczeństwa. Miejsca w środku jest dla 4 osób, choć z tyłu wyżsi pasażerowie mogą odczuwać pewien dyskomfort z powodu małej ilości miejsca na nogi i nad głową. Jakość zastosowanych materiałów i montażu, jak przystało na najbardziej luksusowy model Mercedesa, jest wspaniała. Nawet po ponad 20 latach pod zakończeniu produkcji, w zadbanych egzemplarzach nic nie trzeszczy, a skórzana tapicerka prezentuje się świeżo.

Zobacz też: Używane Volvo XC60 - usterki

Używany Mercedes-Benz W126 SEC (1981 – 1991 ) – Technika

Jak przystało na limuzynę mercedesa napęd przekazywany był na tylną oś. W całej historii produkcji W126 SEC montowano wyłącznie silniki w układzie V8 o czterech pojemnościach. W poniższej tabeli znajduje się zestawienie wszystkich montowanych w tym modelu jednostek.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wersja

Moc nominalna/ w wersji z katalizatorem [KM]

Moment obrotowy / w wersji z katalizatorem [Nm]

380

204

315

420

218 / 204

330 / 310

231 / 224 (od 1987 roku)

335 / 325

500

231

390

252 (po 1985 roku)

405

560

272 / 242

430 / 390

300 / 279 (po 1987 roku)

455 / 430

Z całej gamy silników V8 najmniej interesująca jest wersja o pojemności 3,8 litra. Zużywa podobne ilości benzyny co większe silniki nie dając przy tym odpowiedniej radości z prowadzenia auta. Najbardziej popularne są wersje 500. Topowa wersja 560 osiąga pierwszą „setkę” w około 7 sekund rozpędzając się przy tym do 240 km / h.
W126 SEC bez względu na zamontowany motor wyposażony był w automatyczną skrzynię biegów. Sprawna skrzynia działa aksamitnie, bez szarpnięć. Niestety jak przystało na klasyczny „automat” działa powolnie. Na szczęście S-klasa Coupe nie jest autem w którym ktokolwiek by się śpieszył.

Zobacz też: Test Mercedes-Benz M 350 BlueTec

Używany Mercedes-Benz W126 SEC (1981 – 1991 ) – Słabe strony

Mercedesy z lat 80-tych i początku 90-tych uchodzą za auta niesamowicie trwałe. Wszystkie podzespoły są w stanie wytrzymać naprawdę wiele. Największą bolączką modelu, podobnie jak innych Mercedesów z tego okresu, jest korozja nadwozia. Wiele egzemplarzy zadbanych mechanicznie nosiło lub nosi ślady rdzy. Przy zakupie należy wypytać o ewentualne naprawy blacharskie. Jeśli znajdziemy egzemplarz ze sprawną mechaniką oraz zadbanym wnętrzem warto zainwestować w kupno i oddać auto do sprawdzonego blacharza.
Słabym punktem jest automatyczna skrzynia biegów. Ze względu na duży moment obrotowy silnika nie należy wciskać do końca pedału gazu zanim auto nie ruszy. Jeśli poprzedni właściciel często bawił się w wyścigi spod świateł skrzynia może nie działać prawidłowo.
W aucie ponad 20 letnim często figle płatają drobnostki. Zawieszające się wskaźniki pracy silnika, elektryka lusterek, szyb oraz podajnika pasów bezpieczeństwa. Niekiedy dochodzi do uszkodzeń systemu klimatyzacji. Kupując tak wiekowe auto warto sprawdzić działanie wszystkich elementów wnętrza.
Dla potencjalnego nabywcy największym problemem w codziennej eksploatacji auta z pewnością będzie jego spalanie. Nawet najmniejszy motor o pojemności 3,8 litra w mieście zużywa ok. 20 litrów benzyny. Topowa wersja potrafi zużyć nawet 25 litrów na 100 kilometrów podczas średnio dynamicznej jazdy miejskiej. Niektóre egzemplarze na rynku wtórnym wyposażone są w instalacje LPG. Do takich aut trzeba podchodzić ostrożnie, gdyż instalacje często były zakładane po kosztach przy użyciu komponentów nie najlepszej jakości.

Zobacz też: Test Mercedes-Benz C Coupe: luksus, sport i styl

Używany Mercedes W126 SEC (1981 – 1991 ) – podsumowanie

Zadbany Mercedes W126 SEC potrafi dostarczyć mnóstwo radości właścicielowi. Zakup tak kosztownego w utrzymaniu i ewentualnych naprawach trzeba naprawdę dobrze przemyśleć. Na rynku są egzemplarze, których właścicieli przerosły koszty eksploatacji. Po wymarzony pojazd najlepiej udać się do Austrii lub Szwajcarii bądź też szukać ogłoszeń na polskich forach wielbicieli Mercedesa. Na polskich serwisach aukcyjnych ceny wahają się od 15 do 40 tysięcy złotych. Szukając auta na Zachodzie Europy na zakup trzeba przeznaczyć od 20 do prawie 80 tysięcy złotych.

Mercedes-Benz SEC
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz SEC
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz SEC
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz SEC
Mercedes-Benz
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA