REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Suzuki
Suzuki

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki SX4 pierwszej generacji, zyskał sympatię polskich kierowców. Jakie są opinie o tym modelu? Czy trapią go jakieś typowe usterki?

Suzuki od lat słynęło z małych i bardzo zdolnych terenówek. Gdy okazało się, że marka pracuje nad crossoverem, świat momentalnie skierował na nią oczy. Co można powiedzieć o SX4? Stanowi połączenie włoskiej stylizacji, sporej ilości japońskiej technologii oraz węgierskiego montażu. Teoretycznie z tak przygotowanej mieszanki nie powinno wyjść dobre auto. Nie powinno, ale wyszło.

REKLAMA

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki

Suzuki

Suzuki

Na początku nowego millenium Japończycy zdecydowali się na nietypowy mezalians. Zaproponowali współpracę Włochom. Jej skutkiem miał być mały crossover. W roku 2006 w salonach Fiata pojawiło się Sedici, a Suzuki model SX4. Pierwsze wrażenia? Suzuki było nad wyraz mało japońskie. Temu nie można się jednak dziwić. W końcu zlecenie zaprojektowania karoserii auta trafiło do studia Italdesign. Czy to źle? Jak najbardziej nie. Pomysł japońskich designerów z całą pewnością byłby dużo bardziej toporny.

Zespół legendarnego Giorgetto Giugiaro spisał się dosyć dobrze. Z pewnością stylizacja Suzuki SX4 nie jest szczytowym osiągnięciem włoskich projektantów. Z drugiej strony nadwozie okazuje się miłe dla oka oraz bardzo harmonijne. Ciekawym pomysłem było zastosowanie plastikowych nakładek w dolnej części karoserii. Dzięki nim Suzuki prezentuje się dużo bardziej poważnie oraz nabrało nieco offroadowego charakteru.

Zobacz też: Nowy Suzuki Swift 2017 - fakty

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – jakość wykończenia

Włoska stylizacja karoserii została uzupełniona dużo bardziej japońskim wnętrzem. Deska rozdzielcza jest oczywiście prosta i uporządkowana, niestety wyraźnie brakuje jej polotu. Sytuacji nie poprawia ciemna kolorystyka - pasażerowie mogą się poczuć przytłoczeni wszechogarniającą czernią. Suzuki SX4 należy się minus także za jakość wykończenia. Plastiki na konsoli centralnej nie są idealnie spasowane, przez to potrafią skrzypieć podczas jazdy. Zastrzeżenia można mieć też do trwałości tapicerki foteli.

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki

Suzuki

Suzuki

Suzuki SX4 oferuje dużą ilość miejsca dla pasażerów w pierwszym rzędzie siedzeń. Z tyłu lepiej jednak usadzić dzieci. Osoby dorosłe poczują przestrzeń nad głową, ale będą miały zbyt mało miejsca na kolana. Kufer w konfiguracji 5-osobowej mieści 270 litrów - to wynik przyzwoity wśród małych crossoverów. Po złożeniu tylnej kanapy jego pojemność rośnie do 1045 litrów.

Zobacz też: Nowy Suzuki Ignis 2017 – cennik i wrażenia z jazdy

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – trwałość jednostek napędowych

REKLAMA

Prawie 90 procent Suzuki SX4 sprzedawanych na polskich portalach aukcyjnych pochodzi z importu. A to sprawia, że najczęściej występującą jednostką jest 1,9-litrowy diesel DDiS. Być może oznaczenie wygląda typowo japońsko, z Krajem Kwitnącej Wiśni motor nie miał jednak nic wspólnego. To konstrukcja Fiata, która normalnie występuje pod oznaczeniem MultiJet. 120-konny ropniak rozpędza crossovera do 100 km/h w 10,5 sekundy. Nie do końca może się jednak pochwalić małym apetytem. W mieście potrafi spalić prawie 8 litrów oleju napędowego.

Włoski rodowód diesla nie ma żadnego wpływu na jego trwałość. Typowe usterki? Lista jest niezwykle krótka. Z czasem zapycha się zawór EGR, ewentualnie filtr cząstek stałych. Problemy z pozostałym osprzętem, a w tym z kołem dwumasowym, turbosprężarką czy wtryskiwaczami, wynikają albo z zaniedbań poprzedniego właściciela, albo wysokiego przebiegu i naturalnego zużycia.

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki

Suzuki

Suzuki

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – benzyniak bez żadnych zastrzeżeń!

Numerem dwa zestawienia najpopularniejszych silników jest 1,6-litrowy benzyniak. Motor ze zmiennymi fazami rozrządu do roku 2009 generował 107, a później 120 koni mechanicznych. W obydwu przypadkach przyspieszenie do pierwszej setki zajmuje niespełna 11 sekund, a spalanie w mieście oscyluje w granicy przyzwoitych 9 litrów. Benzyniak być może mógłby lepiej radzić sobie z masą Suzuki SX4 I, jednak jest bardzo trwały i posiada bezobsługowy łańcuch rozrządu. Kierowcy skarżą się głównie na usterki katalizatorów - te były jednak często wymieniane już na gwarancji. Poza tym warto uważać z montażem instalacji LPG. Gaz może doprowadzić do wypalenia gniazd zaworowych.

Zobacz też: Test Suzuki Baleno 1.2 DualJet 90 KM man.


REKLAMA

W zdecydowanej mniejszości pozostają dwa silniki diesla. Pierwszym jest 135-konny motor 2,0 DDiS zbudowany przez Fiata oraz 90-konny 1,6 DDiS rodowodem sięgający koncernu PSA. Większa z jednostek oferuje podobną dynamikę jak 1,9-litrowa jednostka DDiS. W tym samym czasie miewa droższe usterki. W silniku zapycha się filtr cząstek stałych oraz urywają się klapy wirowe w kolektorze ssącym. Motor o pojemności 1,6 litra jest najbardziej oszczędny - spala w mieście tylko 6 litrów oleju napędowego. Niestety rozpędza crossovera do pierwszej setki w mizerne 12,5 sekundy oraz boryka się z zatarciami turbosprężarek.

Suzuki SX4 wywodzi się z segmentu B. A to warunkuje prostą konstrukcję zawieszenia. Inżynierowie zestawili kolumny McPhersona z belką skrętną. Układ dosyć dobrze spisuje się na asfalcie. W połączeniu z precyzyjnym układem kierowniczym daje frajdę podczas jazdy. Do tego nie jest mocno awaryjny. Najszybciej wybijają się tanie w wymianie łączniki stabilizatorów. Poza tym znane są przypadki skrzypiących gum stabilizatora. Dźwięki nie świadczą o uszkodzeniu. Ten typ po prostu tak ma!

Zobacz też: Nowy Suzuki Ignis 2017 - kiedy wejdzie do sprzedaży?

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – typowe usterki modelu

W ofercie funkcjonowały zarówno modele z napędem na przednią, jak i dwie osie. W drugim przypadku nie ma jednak mowy o stałym 4x4. W normalnych warunkach układ przekazuje sto procent momentu obrotowego na przednie koła. Tył jest dołączany w pełni elektronicznie za pośrednictwem sprzęgła lepkościowego. Suzuki SX4 zdecydowanie nie jest typem przeprawowym. Sprawdzi się podczas niedzielnego wypadku do lasu i w zasadzie to wszystko. Na szczęście układ jest trwały i dobrze zabezpieczony. Dla przykładu w razie wzrostu temperatury wokoło sprzęgła, system 4x4 jest wyłączany.

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki

Suzuki

Suzuki

Suzuki SX4 cieszy się dobrą opinią mechaników. Ma tytanicznie trwałego benzyniaka oraz dobre diesle, a do tego nie ma praktycznie żadnych problemów z układem elektrycznym. Najpoważniejszą z możliwych usterek jest uszkodzenie przekładni kierowniczej. Poza tym zaledwie kilka lat wytrzymują teleskopy tylnej klapy, zawieszającym się wycieraczkom często winny jest popsuty przełącznik zespolony, a na nadwoziu pojawiają się piwosze ogniska korozji. Rdza dotyczy głównie tylnej klapy, ewentualnie łączeń nadwozia z plastikowymi nakładkami. Serwisowanie Suzuki ma jedną dużą zaletę - części zamienne są szeroko dostępne i poza ASO mają naprawdę rozsądne ceny.

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki

Suzuki

Suzuki

Japończyk został wprowadzony na rynek w roku 2006. To oznacza, że pierwsze egzemplarze mają już 11 lat. Za najtańsze, używane Suzuki trzeba dzisiaj zapłacić 15 tysięcy złotych. Podczas poszukiwania SX4 pierwszej generacji, warto rozejrzeć się za autem pochodzącym z polskiego salonu sprzedaży. Modeli takich jest zaledwie 14 procent. Ale trud może się opłacić - w końcu dużo łatwiej będzie sprawdzić historię serwisową. Auta najmłodsze - które mają nawet 3 lata - potrafią być wyceniane na 40 tysięcy złotych. Poziom wyposażenia Suzuki SX4 jest dobry. Większość aut z drugiej ręki ma klimatyzację, 6 poduszek powietrznych, radioodtwarzacz, ESP oraz kierownicę wielofunkcyjną.

Zobacz też: Test Suzuki Vitara S 1.4 Boosterjet 140 KM

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – podsumowanie

Suzuki SX4 z całą pewnością nie jest typem motoryzacyjnego przystojniaka. Nie jest też autem o imponującej mocy czy charakterystycznym wozidełkiem dla ludzi lubiących wyróżniać się z tłumu. Być może crossover kojarzy się nieco z dojrzałością, dojrzałość ma jednak także i dobre cechy. A główną jest przemyślana technologia, która latami gwarantuje niski wskaźnik awaryjności.

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 19 zł
  • filtr powietrza - od 27 zł
  • filtr paliwa - od 37 zł
  • filtr kabinowy - od 29 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 649 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 227 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 93 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 87 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 54 zł
  • łącznik stabilizatora - od 53 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 38 zł
  • amortyzator - od 175 zł
  • sprzęgło komplet - od 452 zł
  • koło dwumasowe - od 1076 zł

Zobacz też: Nowy Suzuki SX4 S-Cross 2016 – wrażenia z jazdy

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – dane techniczne:

  • 1,6 VVT: 107 KM, 145 Nm, 10,7 s., 180 km/h, 8,5/6,8/5,8
  • 1,6 VVT: 120 KM, 156 Nm, 10,7 s., 185 km/h, 7,9/6,2/5,2
  • 2,0 VVT: 152 KM, 190 Nm, 9,7 s., 195 km/h, 9,5/7,6/6,2
  • 1,6 DDiS: 90 KM, 215 Nm, 12,5 s., 175 km/h, 5,9/4,9/4,3
  • 1,9 DDiS: 120 KM, 280 Nm, 10,5 s., 190 km/h, 7,8/6,3/5,5
  • 2,0 DDiS: 135 KM, 320 Nm, 10,1 s., 195 km/h, 7,0/5,5/4,6

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Suzuki
Suzuki
Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Suzuki
Suzuki
Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Suzuki
Suzuki
Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Suzuki
Suzuki
Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Suzuki
Suzuki
Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Suzuki
Suzuki
Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Suzuki
Suzuki
Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Suzuki
Suzuki
Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Suzuki
Suzuki
Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Suzuki
Suzuki
Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Suzuki
Suzuki
Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Suzuki
Suzuki
Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Suzuki
Suzuki
Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Suzuki
Suzuki
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

KGP: 114 678 interwencji, 483 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 678 interwencji. Byli wzywani do 483 wypadków drogowych.

Masz wadę wzroku? W 2025 możesz stracić prawo jazdy. Sprawdź, co oznacza symbol 04-O

W 2025 roku coraz więcej kierowców traci prawo jazdy z powodu problemów ze wzrokiem – nawet jeśli wcześniej nie było przeciwwskazań. Powód? Nowe zasady badań i większa ostrożność lekarzy orzeczników. Wystarczy, że nie spełnisz jednego z wymagań: ostrości widzenia, odpowiedniego pola widzenia lub zdolności do prowadzenia auta po zmroku. Szczególnie narażone są osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności ze symbolem 04-O, a także pacjenci z zaćmą, jaskrą i zwyrodnieniem plamki żółtej (AMD). Sprawdź, kiedy lekarz może cofnąć Twoje uprawnienia i jak się przed tym zabezp

REKLAMA

Tankujesz E10? Sprawdź, czy Twoje auto sobie z nią poradzi – mechanicy ostrzegają

Zatankował i… żałował. Mechanicy ostrzegają: E10 niszczy starsze auta. W 2025 roku wielu kierowców wciąż nie zdaje sobie sprawy, że ich silnik może ulec poważnej awarii. Sprawdź, czy Twoje auto jest na liście zagrożonych – naprawa może kosztować nawet 8 tys. zł.

Zanim ruszysz w trasę. Praktyczne rady na wakacyjne podróże samochodem

Odpowiednie przygotowanie do podróży ma kluczowe znaczenie dla bezpiecznego przebiegu wakacyjnej trasy. Regularna kontrola stanu technicznego samochodu, przemyślane pakowanie, zaplanowanie trasy oraz zadbanie o wygodę kierowcy mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo – zarówno nasze, jak i innych osób na drodze.

REKLAMA