REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Suzuki
Suzuki

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki SX4 pierwszej generacji, zyskał sympatię polskich kierowców. Jakie są opinie o tym modelu? Czy trapią go jakieś typowe usterki?

Suzuki od lat słynęło z małych i bardzo zdolnych terenówek. Gdy okazało się, że marka pracuje nad crossoverem, świat momentalnie skierował na nią oczy. Co można powiedzieć o SX4? Stanowi połączenie włoskiej stylizacji, sporej ilości japońskiej technologii oraz węgierskiego montażu. Teoretycznie z tak przygotowanej mieszanki nie powinno wyjść dobre auto. Nie powinno, ale wyszło.

REKLAMA

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki

Suzuki

Suzuki

Na początku nowego millenium Japończycy zdecydowali się na nietypowy mezalians. Zaproponowali współpracę Włochom. Jej skutkiem miał być mały crossover. W roku 2006 w salonach Fiata pojawiło się Sedici, a Suzuki model SX4. Pierwsze wrażenia? Suzuki było nad wyraz mało japońskie. Temu nie można się jednak dziwić. W końcu zlecenie zaprojektowania karoserii auta trafiło do studia Italdesign. Czy to źle? Jak najbardziej nie. Pomysł japońskich designerów z całą pewnością byłby dużo bardziej toporny.

Zespół legendarnego Giorgetto Giugiaro spisał się dosyć dobrze. Z pewnością stylizacja Suzuki SX4 nie jest szczytowym osiągnięciem włoskich projektantów. Z drugiej strony nadwozie okazuje się miłe dla oka oraz bardzo harmonijne. Ciekawym pomysłem było zastosowanie plastikowych nakładek w dolnej części karoserii. Dzięki nim Suzuki prezentuje się dużo bardziej poważnie oraz nabrało nieco offroadowego charakteru.

Zobacz też: Nowy Suzuki Swift 2017 - fakty

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – jakość wykończenia

Włoska stylizacja karoserii została uzupełniona dużo bardziej japońskim wnętrzem. Deska rozdzielcza jest oczywiście prosta i uporządkowana, niestety wyraźnie brakuje jej polotu. Sytuacji nie poprawia ciemna kolorystyka - pasażerowie mogą się poczuć przytłoczeni wszechogarniającą czernią. Suzuki SX4 należy się minus także za jakość wykończenia. Plastiki na konsoli centralnej nie są idealnie spasowane, przez to potrafią skrzypieć podczas jazdy. Zastrzeżenia można mieć też do trwałości tapicerki foteli.

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki

Suzuki

Suzuki

Suzuki SX4 oferuje dużą ilość miejsca dla pasażerów w pierwszym rzędzie siedzeń. Z tyłu lepiej jednak usadzić dzieci. Osoby dorosłe poczują przestrzeń nad głową, ale będą miały zbyt mało miejsca na kolana. Kufer w konfiguracji 5-osobowej mieści 270 litrów - to wynik przyzwoity wśród małych crossoverów. Po złożeniu tylnej kanapy jego pojemność rośnie do 1045 litrów.

Zobacz też: Nowy Suzuki Ignis 2017 – cennik i wrażenia z jazdy

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – trwałość jednostek napędowych

REKLAMA

Prawie 90 procent Suzuki SX4 sprzedawanych na polskich portalach aukcyjnych pochodzi z importu. A to sprawia, że najczęściej występującą jednostką jest 1,9-litrowy diesel DDiS. Być może oznaczenie wygląda typowo japońsko, z Krajem Kwitnącej Wiśni motor nie miał jednak nic wspólnego. To konstrukcja Fiata, która normalnie występuje pod oznaczeniem MultiJet. 120-konny ropniak rozpędza crossovera do 100 km/h w 10,5 sekundy. Nie do końca może się jednak pochwalić małym apetytem. W mieście potrafi spalić prawie 8 litrów oleju napędowego.

Włoski rodowód diesla nie ma żadnego wpływu na jego trwałość. Typowe usterki? Lista jest niezwykle krótka. Z czasem zapycha się zawór EGR, ewentualnie filtr cząstek stałych. Problemy z pozostałym osprzętem, a w tym z kołem dwumasowym, turbosprężarką czy wtryskiwaczami, wynikają albo z zaniedbań poprzedniego właściciela, albo wysokiego przebiegu i naturalnego zużycia.

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki

Suzuki

Suzuki

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – benzyniak bez żadnych zastrzeżeń!

Numerem dwa zestawienia najpopularniejszych silników jest 1,6-litrowy benzyniak. Motor ze zmiennymi fazami rozrządu do roku 2009 generował 107, a później 120 koni mechanicznych. W obydwu przypadkach przyspieszenie do pierwszej setki zajmuje niespełna 11 sekund, a spalanie w mieście oscyluje w granicy przyzwoitych 9 litrów. Benzyniak być może mógłby lepiej radzić sobie z masą Suzuki SX4 I, jednak jest bardzo trwały i posiada bezobsługowy łańcuch rozrządu. Kierowcy skarżą się głównie na usterki katalizatorów - te były jednak często wymieniane już na gwarancji. Poza tym warto uważać z montażem instalacji LPG. Gaz może doprowadzić do wypalenia gniazd zaworowych.

Zobacz też: Test Suzuki Baleno 1.2 DualJet 90 KM man.


REKLAMA

W zdecydowanej mniejszości pozostają dwa silniki diesla. Pierwszym jest 135-konny motor 2,0 DDiS zbudowany przez Fiata oraz 90-konny 1,6 DDiS rodowodem sięgający koncernu PSA. Większa z jednostek oferuje podobną dynamikę jak 1,9-litrowa jednostka DDiS. W tym samym czasie miewa droższe usterki. W silniku zapycha się filtr cząstek stałych oraz urywają się klapy wirowe w kolektorze ssącym. Motor o pojemności 1,6 litra jest najbardziej oszczędny - spala w mieście tylko 6 litrów oleju napędowego. Niestety rozpędza crossovera do pierwszej setki w mizerne 12,5 sekundy oraz boryka się z zatarciami turbosprężarek.

Suzuki SX4 wywodzi się z segmentu B. A to warunkuje prostą konstrukcję zawieszenia. Inżynierowie zestawili kolumny McPhersona z belką skrętną. Układ dosyć dobrze spisuje się na asfalcie. W połączeniu z precyzyjnym układem kierowniczym daje frajdę podczas jazdy. Do tego nie jest mocno awaryjny. Najszybciej wybijają się tanie w wymianie łączniki stabilizatorów. Poza tym znane są przypadki skrzypiących gum stabilizatora. Dźwięki nie świadczą o uszkodzeniu. Ten typ po prostu tak ma!

Zobacz też: Nowy Suzuki Ignis 2017 - kiedy wejdzie do sprzedaży?

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – typowe usterki modelu

W ofercie funkcjonowały zarówno modele z napędem na przednią, jak i dwie osie. W drugim przypadku nie ma jednak mowy o stałym 4x4. W normalnych warunkach układ przekazuje sto procent momentu obrotowego na przednie koła. Tył jest dołączany w pełni elektronicznie za pośrednictwem sprzęgła lepkościowego. Suzuki SX4 zdecydowanie nie jest typem przeprawowym. Sprawdzi się podczas niedzielnego wypadku do lasu i w zasadzie to wszystko. Na szczęście układ jest trwały i dobrze zabezpieczony. Dla przykładu w razie wzrostu temperatury wokoło sprzęgła, system 4x4 jest wyłączany.

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki

Suzuki

Suzuki

Suzuki SX4 cieszy się dobrą opinią mechaników. Ma tytanicznie trwałego benzyniaka oraz dobre diesle, a do tego nie ma praktycznie żadnych problemów z układem elektrycznym. Najpoważniejszą z możliwych usterek jest uszkodzenie przekładni kierowniczej. Poza tym zaledwie kilka lat wytrzymują teleskopy tylnej klapy, zawieszającym się wycieraczkom często winny jest popsuty przełącznik zespolony, a na nadwoziu pojawiają się piwosze ogniska korozji. Rdza dotyczy głównie tylnej klapy, ewentualnie łączeń nadwozia z plastikowymi nakładkami. Serwisowanie Suzuki ma jedną dużą zaletę - części zamienne są szeroko dostępne i poza ASO mają naprawdę rozsądne ceny.

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki

Suzuki

Suzuki

Japończyk został wprowadzony na rynek w roku 2006. To oznacza, że pierwsze egzemplarze mają już 11 lat. Za najtańsze, używane Suzuki trzeba dzisiaj zapłacić 15 tysięcy złotych. Podczas poszukiwania SX4 pierwszej generacji, warto rozejrzeć się za autem pochodzącym z polskiego salonu sprzedaży. Modeli takich jest zaledwie 14 procent. Ale trud może się opłacić - w końcu dużo łatwiej będzie sprawdzić historię serwisową. Auta najmłodsze - które mają nawet 3 lata - potrafią być wyceniane na 40 tysięcy złotych. Poziom wyposażenia Suzuki SX4 jest dobry. Większość aut z drugiej ręki ma klimatyzację, 6 poduszek powietrznych, radioodtwarzacz, ESP oraz kierownicę wielofunkcyjną.

Zobacz też: Test Suzuki Vitara S 1.4 Boosterjet 140 KM

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – podsumowanie

Suzuki SX4 z całą pewnością nie jest typem motoryzacyjnego przystojniaka. Nie jest też autem o imponującej mocy czy charakterystycznym wozidełkiem dla ludzi lubiących wyróżniać się z tłumu. Być może crossover kojarzy się nieco z dojrzałością, dojrzałość ma jednak także i dobre cechy. A główną jest przemyślana technologia, która latami gwarantuje niski wskaźnik awaryjności.

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 19 zł
  • filtr powietrza - od 27 zł
  • filtr paliwa - od 37 zł
  • filtr kabinowy - od 29 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 649 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 227 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 93 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 87 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 54 zł
  • łącznik stabilizatora - od 53 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 38 zł
  • amortyzator - od 175 zł
  • sprzęgło komplet - od 452 zł
  • koło dwumasowe - od 1076 zł

Zobacz też: Nowy Suzuki SX4 S-Cross 2016 – wrażenia z jazdy

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – dane techniczne:

  • 1,6 VVT: 107 KM, 145 Nm, 10,7 s., 180 km/h, 8,5/6,8/5,8
  • 1,6 VVT: 120 KM, 156 Nm, 10,7 s., 185 km/h, 7,9/6,2/5,2
  • 2,0 VVT: 152 KM, 190 Nm, 9,7 s., 195 km/h, 9,5/7,6/6,2
  • 1,6 DDiS: 90 KM, 215 Nm, 12,5 s., 175 km/h, 5,9/4,9/4,3
  • 1,9 DDiS: 120 KM, 280 Nm, 10,5 s., 190 km/h, 7,8/6,3/5,5
  • 2,0 DDiS: 135 KM, 320 Nm, 10,1 s., 195 km/h, 7,0/5,5/4,6

Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Suzuki
Suzuki
Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Suzuki
Suzuki
Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Suzuki
Suzuki
Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Suzuki
Suzuki
Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Suzuki
Suzuki
Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Suzuki
Suzuki
Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Suzuki
Suzuki
Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Suzuki
Suzuki
Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Suzuki
Suzuki
Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Suzuki
Suzuki
Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Suzuki
Suzuki
Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Suzuki
Suzuki
Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Suzuki
Suzuki
Używany Suzuki SX4 I (2006 - 2014) – opinie i typowe usterki
Suzuki
Suzuki
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA