REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Suzuki Swift 2017 - fakty

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Nowy Suzuki Swift 2017
Nowy Suzuki Swift 2017
Suzuki
Suzuki

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki zaprezentowało najnowszą generację modelu Swift. Do sprzedaży trafi w kwietniu 2017 r. Co o nim wiemy?

Według informacji Suzuki, od 2004 roku sprzedano na świecie aż 5,3 mln sztuk modelu Swift. Jest to niewątpliwie jeden z najważniejszych modeli w portfolio japońskiego producenta.

REKLAMA

REKLAMA

Jednak, choć lepsze jest wrogiem dobrego, nikt nie miał wątpliwości, że to najwyższy czas, by wprowadzić na rynek następcę. Zwłaszcza, że konkurencja z segmentu B oferuje coraz nowocześniejsze konstrukcje.

- Postawiliśmy sobie za cel stworzenie samochodu, na widok którego ludzie zawołają „WOW!” () – powiedział Masao Kobori, główny inżynier Swifta. Czy się udało?

Nowy Suzuki Swift 2017

Suzuki

Suzuki

Zobacz też: Nowy Suzuki Ignis 2017 – cennik i wrażenia z jazdy

REKLAMA

Nowy Suzuki Swift 2017 – wymiary i masa

Według informacji producenta nowy Suzuki Swift jest o 1 cm krótszy od modelu oferowanego dotychczas, ale rozstaw osi powiększono o 2 cm. Bagażnik ma pojemność 265 l, czyli o 54 l więcej niż w modelu schodzącym z rynku. Auto jest też o 1,5 cm niższe i o 4 cm szersze. Obniżono też środek ciężkości, co ma się przełożyć na lepsze właściwości jezdne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zgodnie z obecnym trendem w konstrukcjach Suzuki także najnowszy Swift może się pochwalić ponadprzeciętnie niską masą. Najnowszy model może ważyć nawet 840 kg (w zależności od wersji), czyli o 120 kg mniej w stosunku do poprzednika.

Nowy Suzuki Swift 2017

Suzuki

Suzuki

Zobacz też: Test Suzuki Baleno 1.2 DualJet 90 KM man.

  

Nowy Suzuki Swift 2017 – przedział pasażerski

„Zegary”w najnowszym Suzuki Swift są klasyczne, a konsolę centralną zwrócono ku kierowcy pod katem 5 stopni. Trzeba przyznać, że tablica przyrządów została zaprojektowana ze sportowym sznytem.

Jak czytamy w informacji prasowej, kluczowe elementy kokpitu to:

  • Konsola centralna, zwrócona ku kierowcy pod kątem 5 st.
  • Spłaszczone dołem koło kierownicy
  • Przednie fotele profilowane, z powiększonym podparciem bocznym pleców
  • Multimedialny, kolorowy wyświetlacz 4.2 cala TFT LCD, przekazujący informacje o samochodzie (w zależności od wersji)
  • System łączności Bluetooth Smartphone Linkage Display Audio z 7 calowym ekranem dotykowym i odtwarzaniem plików MP3/WMA/ACC, portem USB i wejściem karty SD
  • Panel sterowania automatyczną klimatyzacją z wysokokontrastowym ekranem LCD (w zależności od wersji)

Nowy Suzuki Swift 2017

Suzuki

Suzuki

Zobacz też: Test Suzuki Vitara S 1.4 Boosterjet 140 KM

Nowy Suzuki Swift 2017 – nowa platforma Heartect

Najnowszy Suzuki został zaprojektowany w oparciu o platformę najnowszej generacji „HEARTECT”, która charakteryzuje się niską masą i wysoką sztywnością.

W konstrukcji zastosowano nowe zawieszenie z elementami o zwiększonej sztywności. Jak zapewni producent dzięki temu nowy Swift wyróżnia się lepszymi właściwościami jezdnymi od poprzednika.

Nowy Suzuki Swift 2017

Suzuki

Suzuki

Nowy Suzuki Swift 2017 – jakie silniki?

W gamie silnikowej nowego Swifta znalazły się dwie jednostki napędowe. Obie benzynowe. Podstawowym źródłem napędu jest turbodoładowany silnik 1.0 Boosterjet. Drugim dostępnym w gamie jest silnik 1.2 Dualjet o wyższym stopniu sprężania, wyposażony w zawór EGR (ang.: exhaust gas recirculation) oraz podwójny wtrysk.

Wszystkie silniki standardowo współpracują z manualnymi przekładniami, ale dla silnika 1.0 Boosterjet przewidziano opcję w postaci sześciostopniowej skrzyni automatycznej, a w przypadku silnika 1.2 Dualjet w postaci bezstopniowej skrzyni CVT.

Co więcej, przewidziano również wersję SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) dostępną zarówno w konfiguracji z silnikiem 1.0, jak i 1.2.

Nowy Suzuki Swift 2017
Suzuki
Suzuki
Nowy Suzuki Swift 2017
Suzuki
Suzuki
Nowy Suzuki Swift 2017
Suzuki
Suzuki
Nowy Suzuki Swift 2017
Suzuki
Suzuki
Nowy Suzuki Swift 2017
Suzuki
Suzuki
Nowy Suzuki Swift 2017
Suzuki
Suzuki
Nowy Suzuki Swift 2017
Suzuki
Suzuki
Nowy Suzuki Swift 2017
Suzuki
Suzuki
Nowy Suzuki Swift 2017
Suzuki
Suzuki
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA