Nowy Suzuki Swift 2017 - fakty
REKLAMA
REKLAMA
Według informacji Suzuki, od 2004 roku sprzedano na świecie aż 5,3 mln sztuk modelu Swift. Jest to niewątpliwie jeden z najważniejszych modeli w portfolio japońskiego producenta.
REKLAMA
Jednak, choć lepsze jest wrogiem dobrego, nikt nie miał wątpliwości, że to najwyższy czas, by wprowadzić na rynek następcę. Zwłaszcza, że konkurencja z segmentu B oferuje coraz nowocześniejsze konstrukcje.
- Postawiliśmy sobie za cel stworzenie samochodu, na widok którego ludzie zawołają „WOW!” (…) – powiedział Masao Kobori, główny inżynier Swifta. Czy się udało?
Zobacz też: Nowy Suzuki Ignis 2017 – cennik i wrażenia z jazdy
Nowy Suzuki Swift 2017 – wymiary i masa
REKLAMA
Według informacji producenta nowy Suzuki Swift jest o 1 cm krótszy od modelu oferowanego dotychczas, ale rozstaw osi powiększono o 2 cm. Bagażnik ma pojemność 265 l, czyli o 54 l więcej niż w modelu schodzącym z rynku. Auto jest też o 1,5 cm niższe i o 4 cm szersze. Obniżono też środek ciężkości, co ma się przełożyć na lepsze właściwości jezdne.
Zgodnie z obecnym trendem w konstrukcjach Suzuki także najnowszy Swift może się pochwalić ponadprzeciętnie niską masą. Najnowszy model może ważyć nawet 840 kg (w zależności od wersji), czyli o 120 kg mniej w stosunku do poprzednika.
Zobacz też: Test Suzuki Baleno 1.2 DualJet 90 KM man.
Nowy Suzuki Swift 2017 – przedział pasażerski
„Zegary”w najnowszym Suzuki Swift są klasyczne, a konsolę centralną zwrócono ku kierowcy pod katem 5 stopni. Trzeba przyznać, że tablica przyrządów została zaprojektowana ze sportowym sznytem.
Jak czytamy w informacji prasowej, kluczowe elementy kokpitu to:
- Konsola centralna, zwrócona ku kierowcy pod kątem 5 st.
- Spłaszczone dołem koło kierownicy
- Przednie fotele profilowane, z powiększonym podparciem bocznym pleców
- Multimedialny, kolorowy wyświetlacz 4.2 cala TFT LCD, przekazujący informacje o samochodzie (w zależności od wersji)
- System łączności Bluetooth Smartphone Linkage Display Audio z 7 calowym ekranem dotykowym i odtwarzaniem plików MP3/WMA/ACC, portem USB i wejściem karty SD
- Panel sterowania automatyczną klimatyzacją z wysokokontrastowym ekranem LCD (w zależności od wersji)
Zobacz też: Test Suzuki Vitara S 1.4 Boosterjet 140 KM
Nowy Suzuki Swift 2017 – nowa platforma Heartect
Najnowszy Suzuki został zaprojektowany w oparciu o platformę najnowszej generacji „HEARTECT”, która charakteryzuje się niską masą i wysoką sztywnością.
W konstrukcji zastosowano nowe zawieszenie z elementami o zwiększonej sztywności. Jak zapewni producent dzięki temu nowy Swift wyróżnia się lepszymi właściwościami jezdnymi od poprzednika.
Nowy Suzuki Swift 2017 – jakie silniki?
REKLAMA
W gamie silnikowej nowego Swifta znalazły się dwie jednostki napędowe. Obie benzynowe. Podstawowym źródłem napędu jest turbodoładowany silnik 1.0 Boosterjet. Drugim dostępnym w gamie jest silnik 1.2 Dualjet o wyższym stopniu sprężania, wyposażony w zawór EGR (ang.: exhaust gas recirculation) oraz podwójny wtrysk.
Wszystkie silniki standardowo współpracują z manualnymi przekładniami, ale dla silnika 1.0 Boosterjet przewidziano opcję w postaci sześciostopniowej skrzyni automatycznej, a w przypadku silnika 1.2 Dualjet w postaci bezstopniowej skrzyni CVT.
Co więcej, przewidziano również wersję SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) dostępną zarówno w konfiguracji z silnikiem 1.0, jak i 1.2.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.