REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Alpine A110 2017 - powrót legendy!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Nowy Alpine A110 2017 - powrót legendy!
Nowy Alpine A110 2017 - powrót legendy!
Renault
Renault

REKLAMA

REKLAMA

Legendarny model Alpine A110 powraca w 2017 r. w wielkim stylu. Renault zaprezentowało następcę kultowego auta na tegorocznym salonie samochodowym w Genewie. Auto trafi do sprzedaży jeszcze w 2017 r. Co o nim wiemy?

Nowy Alpine A110 2017 - dwuosobowe coupe ze świetnym rozkładem mas

Według informacji producenta najnowszy Alpinie A110 waży zaledwie 1080 kg (bez opcjonalnego wyposażenia) i ma aluminiową płytę podłogową. Samochód ma 419,8 cm długości, 179,8 cm szerokości oraz 1252 cm wysokości. Nisko umieszczony środek ciężkości i rozkład mas w stosunku 44% na przód i 56% dają nadzieję na dużą frajdę dla kierowcy z prowadzenia tego dwuosobowego coupe.

REKLAMA

Źródłem napędu dla nowego modelu Alpinie jest czterocylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1,8 l, który został skonstruowany w biurze aliansu Renault-Nissan. Zmodyfikowana na potrzeby A110 jednostka napędowa osiąga moc maksymalną 252 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm. Duża moc maksymalna i niska masa przekłada się na doskonałą dynamikę – auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,5 s. Standardowo silnik współpracuje z siedmiobiegową przekładnią DTC Getrag z mokrym sprzęgłem.

Nowy Alpine A110 2017 - powrót legendy!

Nowy Alpine A110 2017 - powrót legendy!

Renault

Renault

Zobacz też: Nowy Alpine - znamy szacunkową cenę

Alpine A110 2017 - 250 km/h bez tylnego spoilera

REKLAMA

Podczas prac nad nowym modelem Alpinie inżynierowie przyłożyli dużą uwagę do aerodynamiki. W konstrukcji nadwozia oprócz przemyślanych kształtów zastosowano m.in. płaską podłogę oraz schowany w pod tylnym zderzakiem dyfuzor. Wszystkie zabiegi poskutkowały tym, że nowy A110 jest jedynym samochodem w swoim segmencie, który osiąga prędkość 250 km/h i nie ma tylnego spoilera. Współczynnik oporu powietrza (Cx) wynosi 0,32.

Jak czytamy w informacji producenta, kierowca Alpinie będzie miał do wyboru trzy tryby jazdy (Normal, Sport, Track), które zmieniają ustawienia silnika, skrzyni biegów, układu kierowniczego, systemu ESC oraz dźwięku pracy układu wydechowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Nowy Alpine A110 2017 - powrót legendy!

Nowy Alpine A110 2017 - powrót legendy!

Renault

Renault

Nowy Alpine A110 - kiedy trafi do sprzedaży?

A110 będzie montowany w zakładzie Alpine w Dieppe. Pierwsze egzemplarze z inauguracyjnej serii trafią do nabywców z kontynentalnej Europy już pod koniec 2017 roku. Dostawy w Wielkiej Brytanii i Japonii rozpoczną się w 2018 roku.

Źródło: Renault

Nowy Alpine A110 2017 - powrót legendy!
Renault
Renault
Nowy Alpine A110 2017 - powrót legendy!
Renault
Renault
Nowy Alpine A110 2017 - powrót legendy!
Renault
Renault
Nowy Alpine A110 2017 - powrót legendy!
Renault
Renault
Nowy Alpine A110 2017 - powrót legendy!
Renault
Renault
Nowy Alpine A110 2017 - powrót legendy!
Renault
Renault
Nowy Alpine A110 2017 - powrót legendy!
Renault
Renault
Nowy Alpine A110 2017 - powrót legendy!
Renault
Renault
Nowy Alpine A110 2017 - powrót legendy!
Renault
Renault
Nowy Alpine A110 2017 - powrót legendy!
Renault
Renault
Nowy Alpine A110 2017 - powrót legendy!
Renault
Renault
Nowy Alpine A110 2017 - powrót legendy!
Renault
Renault
Nowy Alpine A110 2017 - powrót legendy!
Renault
Renault
Nowy Alpine A110 2017 - powrót legendy!
Renault
Renault
Nowy Alpine A110 2017 - powrót legendy!
Renault
Renault
Nowy Alpine A110 2017 - powrót legendy!
Renault
Renault
Nowy Alpine A110 2017 - powrót legendy!
Renault
Renault
Nowy Alpine A110 2017 - powrót legendy!
Renault
Renault
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA