REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Od czego zależy cena ubezpieczenia OC?

Subskrybuj nas na Youtube
Od czego zależy cena ubezpieczenia OC?
Od czego zależy cena ubezpieczenia OC?
mfind.pl
mfind.pl

REKLAMA

REKLAMA

Od czego zależy cena ubezpieczenia OC? Także od zawodu, który wykonuje kierowca. Na przykład rolnik zapłaci za OC mniej niż informatyk. Różnice w wycenach kosztów OC dla różnych zawodów sięgają nawet kilkuset złotych.

OC najdroższe dla studentów, sportowców i pracowników działów IT

Zdecydowanie najwięcej za ubezpieczenie OC płacą studenci i uczniowie (średnio 1160 zł) oraz sportowcy (907 zł) – wynika z analizy ponad 350 tys. kalkulacji w kalkulatorze OC/AC mfind. Jak zauważają eksperci, wynika to przede wszystkim z młodego wieku – kierowcy z tych grup nie wyrobili jeszcze zniżek za bezszkodową jazdę, często muszą też liczyć się z podwyżką za wiek. Sporo płacą również pracownicy działu IT (732 zł).

REKLAMA

Od czego zależy cena <a class=ubezpieczenia OC?"/>

Od czego zależy cena ubezpieczenia OC?

mfind.pl

mfind.pl

Zobacz też: Wypadek z pojazdem uprzywilejowanym

Najtańsze OC jest dla rencistów i pracowników administracji publicznej

Z kolei najmniej za obowiązkowe ubezpieczenie płacą najstarsi właściciele aut – emeryci i renciści (458 zł). Niskimi stawkami OC mogą się cieszyć również rolnicy (473 zł), pracownicy administracji publicznej (516 zł), służby mundurowe (518 zł) i nauczyciele (519 zł). Oznacza to, że np. osoba zatrudniona w administracji płaci za polisę średnio o 216 zł mniej niż informatyk.

W środku stawki plasują się pracownicy biurowi (570 zł), prawnicy (592 zł) czy przedsiębiorcy i samozatrudnieni (616 zł).

Można by przypuszczać, że znaczenie ma tutaj wartość auta i na OC więcej wydają pracownicy z lepiej opłacanych grup zawodowych. Jednak jak wyjaśniają eksperci mfind.pl, przy wyliczaniu składki tego obowiązkowego ubezpieczenia, cena samochodu ma minimalne znaczenie. Kluczowy jest tutaj przede wszystkim wiek i poziom zniżek.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dlaczego rolnicy płacą mniej za OC?

– Oprócz wieku i doświadczenia właściciela samochodu, znaczenie mają również inne czynniki – komentuje Urszula Borowiecka, ekspert porównywarki OC/AC mfind.pl. – Ubezpieczyciele prowadzą swoje statystyki wypadkowe i mogą być do niektórych grup zawodowych “uprzedzeni”, a inne faworyzować. Przykładowo osoby bezrobotne jeżdżą raczej starymi, zniszczonymi samochodami, przez co stanowią większe zagrożenie na drodze – ich stawki OC są więc wyższe. Z kolei rolnicy poruszają się zazwyczaj po wiejskich, mało uczęszczanych drogach, więc w ich przypadku ryzyko kolizji jest niskie. Ich polisy są zatem bardzo tanie – wyjaśnia Borowiecka.

Źródło: mfind.pl

Ubezpieczenie Fot. shutterstock
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA