REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Które miasto jest „najtańsze” dla kierowców?

Które miasto jest „najtańsze” dla kierowców?
Które miasto jest „najtańsze” dla kierowców?

REKLAMA

REKLAMA

Na podstawie danych polskiej policji można wywnioskować, że poszczególne miasta wojewódzkie cechują się zróżnicowaną częstotliwością wypadków i kolizji drogowych. Te różnice wpływają m.in. na ceny obowiązkowych polis OC.

Średnia składka dla kierowcy z Wrocławia i Opola różni się o ponad 1600 zł …

Informacje prezentowane przez porównywarkę Ubea.pl, pochodzą z kalkulacji, które użytkownicy tego portalu wykonali w trakcie poprzednich 30 dni (patrz dokładne założenia pod poniższą tabelą). W ramach analizy, warto porównać średni poziom składki ubezpieczeń OC (bez dodatków pakietowych) z 17 miast wojewódzkich (okres analizy: marzec 2016 r. i luty 2017 r.). Porównanie Ubea.pl wskazuje, że po roku sporych podwyżek, Poznań nie jest już „najdroższym” miastem dla kierowców. Takie niezbyt zaszczytne miano, nosi teraz Wrocław. W Stolicy Dolnego Śląska, średnia składka OC z lutego 2017 r. wynosiła aż 2871 zł. Ten wynik oznacza zmianę o prawie 64% w stosunku do marca 2016 r. Pod względem średniego kosztu polis OC, negatywnie wyróżniają się również takie miasta jak Warszawa (średnia składka: 2020 zł w lutym 2017 r.), Kraków (2001 zł), Gdańsk (2058 zł) oraz Kielce (2161 zł). Wbrew pozorom, największa zmiana średniej składki w stosunku do marca 2016 roku nie dotyczyła Wrocławia. Jeszcze większy wzrost przeciętnego kosztu OC (+71%), odnotowano dla Kielc.

REKLAMA

Zobacz też: Kto zapłaci za szkody powstałe na skutek karambolu?

Wśród miast wojewódzkich z najdroższymi polisami OC, zdecydowanie przeważają duże metropolie.

Dane porównywarki ubezpieczeń Ubea.pl wskazują również, że różnica pomiędzy skrajnymi wynikami jest bardzo duża. Średnia składka OC dla kierowcy z Wrocławia i Opola różni się o ponad 1600 zł. Warto zwrócić uwagę, że to właśnie drugie z wymienionych miast, teraz jest liderem cenowym (patrz poniższe zestawienie). „W Opolu odnotowano również spadek średniej ceny OC od marca 2016 r. do lutego 2017 r. (około 13%)” - mówi Paweł Kuczyński, prezes porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Różnice przeciętnego kosztu OC dla miast wojewódzkich mogą przekraczać nawet 100%.

Porównanie i zmiany średnich składek ubezpieczeń OC w 17 miastach wojewódzkich (marzec 2016 r. - luty 2017 r.)*

Nazwa miasta

(kolejność według liczby mieszkańców)

Średnia roczna składka polisy OC

  1. produktów pakietowych) w marcu 2016 r.

Średnia roczna składka polisy OC

(bez produktów pakietowych)

w lutym 2017 r.

Zmiana średniej składki od

marca 2016 r.

do lutego 2017 r.

Warszawa

od 1161 zł (AXA Direct) do 2064 zł (Generali Direct), średnia: 1616 zł

od 1362 zł (AXA Ubezpieczenia) do

3324 zł (You Can Drive), średnia: 2020 zł

+25,00%

Kraków

od 853 zł (Ergo Hestia) do 2001 zł (Generali Direct), średnia: 1359 zł

od 1392 zł (AXA Ubezpieczenia) do

2649 zł (You Can Drive), średnia: 2001 zł

+47,24%

Łódź

od 1175 zł (TUW TUZ) do 2140 zł (Generali Direct), średnia: 1621 zł

od 1287 zł (AXA Ubezpieczenia) do

2385 zł (Generali Direct), średnia: 1803 zł

+11,23%

Wrocław

od 1320 zł (TUW TUZ) do 2191 zł (Generali Direct), średnia: 1755 zł

od 1949 zł (AXA Ubezpieczenia) do

3810 zł (Generali Direct), średnia: 2871 zł

+63,59%

Poznań

od 1199 zł (TUW TUZ) do 2505 zł (UNIQA), średnia: 1823 zł

od 1205 zł (AXA Ubezpieczenia) do

2328 zł (Generali Direct), średnia: 1634 zł

-10,37%

Gdańsk

od 1285 zł (AXA Direct) do 2480 zł (UNIQA), średnia: 1726 zł

od 1355 zł (AXA Ubezpieczenia) do

3089 zł (You Can Drive), średnia: 2058 zł

+19,24%

Szczecin

od 1087 zł (TUW TUZ) do 2560 zł (Generali Direct), średnia: 1675 zł

od 1078 zł (AXA Ubezpieczenia) do

2581 zł (Generali Direct), średnia: 1675 zł

0,00%

Bydgoszcz

od 1069 zł (TUW TUZ) do 2076 zł (Generali Direct), średnia: 1560 zł

od 1239 zł (Liberty Ubezpieczenia) do

2763 zł (You Can Drive), średnia: 1848 zł

+18,46%

Lublin

od 1005 zł (AXA Direct) do 1915 zł (Gothaer), średnia: 1370 zł

od 1244 zł (AXA Ubezpieczenia) do

2660 zł (Gothaer), średnia: 1782 zł

+30,07%

Katowice

od 1047 zł (Liberty Ubezpieczenia) do 1849 zł (UNIQA), średnia: 1416 zł

od 1136 zł (Liberty Ubezpieczenia) do

2156 zł (You Can Drive), średnia: 1598 zł

+12,85%

Białystok

od 1122 zł (AXA Direct) do 2003 zł (Generali Direct), średnia: 1488 zł

od 1243 zł (AXA Ubezpieczenia) do

2248 zł (Generali Direct), średnia: 1726 zł

+15,99%

Toruń

od 917 zł (Aviva) do 1872 zł

(UNIQA), średnia: 1313 zł

od 1206 zł (Liberty Ubezpieczenia) do

2698 zł (You Can Drive), średnia: 1802 zł

+37,24%

Kielce

od 836 zł (AXA Direct) do 1885 zł

(You Can Drive), średnia: 1263 zł

od 1222 zł (AXA Ubezpieczenia) do

3140 zł (Gothaer), średnia: 2161 zł

+71,10%

Rzeszów

od 793 zł (Aviva) do 1541 zł

(Gothaer), średnia: 1140 zł

od 1042 zł (AXA Ubezpieczenia) do

2560 zł (You Can Drive), średnia: 1640 zł

+43,86%

Olsztyn

od 1087 zł (Aviva) do 2027 zł

(UNIQA), średnia: 1497 zł

od 1209 zł (AXA Ubezpieczenia) do

2156 zł (Gothaer), średnia: 1694 zł

+13,16%

Opole

od 974 zł (Liberty Ubezpieczenia) do 1809 zł (Generali Direct), średnia: 1416 zł

od 880 zł (AXA Ubezpieczenia) do

2324 zł (Gothaer), średnia: 1232 zł

-12,99%

Zielona Góra

od 1073 zł (AXA Direct) do 2053 zł (Generali Direct), średnia: 1412 zł

od 1226 zł (AXA Ubezpieczenia) do

3264 zł (You Can Drive), średnia: 1903 zł

+34,77%

*- Podane składki są wynikiem kalkulacji wykonanych przez użytkowników serwisu Ubea.pl (pierwsza analiza: od 14 lutego 2016 r. do 14 marca 2016 r., druga analiza: od 30 stycznia 2017 r. do 28 lutego 2017 r.)

Źródło: opracowanie własne na podstawie danych Ubea.pl Wysokość składek OC i AC w Twoim mieście

Jeszcze większe różnice cenowe dotyczą polis oferowanych w jednym mieście

Na omówienie zasługują również informacje dotyczące rozpiętości cen notowanych w poszczególnych miastach. Te różnice cenowe obliczone dla jednej lokalizacji, bywają jeszcze większe niż w przypadku stolic różnych województw. Przykładem może być Wrocław. Na terenie dolnośląskiej metropolii, średni koszt ubezpieczenia OC dla kierowców (bez dodatków pakietowych) w lutym 2017 r. wahał się od 1949 zł (AXA Ubezpieczenia) do 3810 zł (Generali Direct). Takie różnice nie są czymś nadzwyczajnym w innych miastach wojewódzkich (patrz powyższe zestawienie). W większości tych ośrodków miejskich, najtańszą ofertę z lutego 2017 roku miała firma AXA Ubezpieczenia. Na drugim biegunie lokowała się marka You Can Drive (Ergo Hestia). Trzeba jednak pamiętać, że wspomniany ubezpieczyciel posiada ofertę tylko dla młodych kierowców, co negatywnie wpływa na wysokość średniej składki za OC.

Zobacz też: Kolizja drogowa, co dalej?

REKLAMA

Wyniki dotyczące rozpiętości cenowej polis oferowanych w jednym mieście sugerują, że przed zakupem nowego OC, kierowca powinien każdorazowo korzystać z porównywarki. Nie można również przywiązywać się do jednego ubezpieczyciela. „Potwierdzają to dane z powyższej tabeli. Nietrudno zauważyć, że w ciągu jednego roku zupełnie zmienili się liderzy cenowi z poszczególnych miast wojewódzkich” - podsumowuje Paweł Kuczyński, prezes porównywarki ubezpieczeń Ubea.pl.

Kolejność cenowa ubezpieczycieli może się zmienić nawet w krótkim czasie. Dlatego przed przedłużeniem obowiązkowego ubezpieczenia OC w sprawdzonej firmie, warto skorzystać z porównywarki.

Źródło: [Porównywarka OC i AC Ubea.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA