REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Grupa PSA przejmuje Opla

Nowy Opel Insignia Grand Sport 2017
Nowy Opel Insignia Grand Sport 2017
Opel

REKLAMA

REKLAMA

To już jest pewnie, General Motors sprzeda francuskiemu koncernowi PSA niemiecką markę Opel. Dzięki transakcji szacowanej na 2,2 miliarda euro Grupa PSA stanie się drugim, największym producentem samochodów w Europie.

Właściciel marek Peugeot i Citroen drugim największym producentem samochodów w Europie

Grupa PSA stanie się drugim, największym producentem samochodów w Europie. Mocna pozycja na macierzystych rynkach stanie się podstawą rentownego wzrostu na całym świecie.

REKLAMA

Utworzona przez Grupę we współpracy z bankiem BNP Paribas spółka joint venture przejmie spółki finansowe General Motors, wspierając tym samym rozwój marek Opel/Vauxhall.

Szacowana na 2,2 miliardów euro transakcja przyśpieszy tempo zmian w koncernie General Motors. Bardziej celowa alokacja środków przyniesie akcjonariuszom znaczne korzyści.

Zobacz też: Czy można komuś pożyczyć leasingowany samochód?

REKLAMA

General Motors Co. (notowana na giełdzie w Nowym Jorku pod nazwą GM) oraz Grupa PSA (notowana na giełdzie w Paryżu jako UG) ogłosiły porozumienie, na mocy którego należąca do koncernu General Motors spółka Opel/Vauxhall oraz europejskie oddziały GM Financial zostaną odsprzedane Grupie PSA za odpowiednio 1,3 miliarda i 0,9 miliarda euro.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po przejęciu marek Opel i Vauxhall, których przychody wyniosły w 2016 roku 17,7 miliardów euro, PSA stanie się drugim największym w Europie producentem samochodów z udziałem rynkowym na poziomie 17%.

Zobacz też: Wypadek z pojazdem uprzywilejowanym

Czy Opel stanie się rentowny?

„Bardzo cieszymy się z połączenia ze spółką Opel/Vauxhall. Będziemy rozwijać ją w przyszłości i pracować nad dalszą poprawą wskaźników finansowych” – powiedział Carlos Tavares, prezes zarządu PSA. „Jesteśmy pełni uznania dla osiągnięć pracowników spółki Opel/Vauxhall, sukcesów jej popularnych marek oraz wieloletniej tradycji. Chcemy zarządzać Grupą PSA oraz spółką Opel/ Vauxhall, wykorzystując atuty wszystkich posiadanych przez nas marek. Jesteśmy pewni, że Opel/Vauxhall jest dla nas odpowiednim partnerem, czego dowodem są opracowane już wspólnie produkty, które zdobyły uznanie na europejskich rynkach. Uważamy, że przejęcie jest naturalną kontynuacją naszej współpracy i kolejnym krokiem w jej dalszym rozwoju.”

„Jesteśmy przekonani, że dzięki naszemu wsparciu, spółce Opel/Vauxhall uda się szybciej osiągnąć zyskowność. Jednocześnie zapewniamy dotrzymanie wszystkich zobowiązań złożonych przez koncern GM pracownikom spółki Opel/Vauxhall” – dodał Carlos Tavares.

Źródło: Materiały Grupy PSA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA