Nowy DS7 Crossback – nowy gracz na rynku SUVów
REKLAMA
REKLAMA
Modele wyodrębnionej z Citroena marki DS są spadkobiercami tradycji rozpoczętej przez awangardowy model DS, który znalazł się w ofercie Citroena w latach 1955-1975. Każdy z nowych modeli DS które oznaczone są numerami charakteryzuje się nietuzinkowym designem, zarówno karoserii, jak i przedziału pasażerskiego. Spoglądając na pierwsze ilustracje nowego DS7 Crossback nie ulega wątpliwości, że najnowszy SUV francuskiej marki będzie bardzo efektowny.
REKLAMA
Nowoczesnego sznytu dodają nadwoziu reflektory Full LED i tylne lampy 3D REAR LIGHTS, których projektowanie wymagało zastosowania wyjątkowo precyzyjnego grawerowania laserowego.
Zobacz też: Test DS4 Crossback 1.6 THP 165 KM EAT6
Nietuzinkowe wnętrze
REKLAMA
Ale największe wrażenie robi projekt wnętrza. Projektanci popuścili wodze fantazji rysując tablicę przyrządów. Charakterystycznymi punktami kokpitu są dwa kolorowe ekrany o przekątnych 12 cali. Przedział pasażerki może zostać wykończony na jeden z pięciu oferowanych sposobów, a jak powiedział Thierry Metroz, Dyrektor ds. Stylu DS.: „Każdy materiał i każdy detal dowodzi inspiracji światem haute couture: jego szlachetnością i zmysłowością przy wykonaniu najdrobniejszych szczegółów.”
Jak czytamy w informacji prasowej producenta, od 2019 r. DS7 Crossback będzie dostępny, jako 300 konna hybryda z napędem na obie osie i automatyczną ośmiobiegową przekładnią. Pojazd będzie mógł pokonać dystans do 60 km w trybie zeroemisyjnym.
Dane techniczne
Hybrydowy zespół napędowy DS. Crossback obejmuje:
- benzynowy silnik spalinowy o mocy 200 KM,
- dwa silniki elektryczne (jeden z przodu i jeden z tyłu). Moc dostarczana z dwóch silników elektrycznych (80 kW i do 90 kW w układzie skumulowanym) wspomagająca silnik spalinowy pozwala osiągnąć łączną moc 300 KM.
- automatyczną, elektrycznie sterowaną, 8-stopniową skrzynię biegów umieszczoną poprzecznie na przedniej osi, między silnikiem spalinowym a silnikiem elektrycznym,
- kompaktowy akumulator litowo-jonowy o pojemności 12-13 kW/h i mocy 90 kW, umieszczony pod podłogą,
- elektrycznie napęd tylny zapewniający wersjom 4x4 znakomite osiągi. Moment obrotowy 450 Nm, uzyskiwany przy napędzie na cztery koła, zapewnia płynne i szybkie reakcje na polecenia kierowcy, a tym samym gwarantuje wyjątkowo bezstresową jazdę.
Możliwe są trzy tryby pracy: w 100% elektryczny (ZEV), hybrydowy doskonały na długie trasy bez konieczności ładowania (HEV) i kombinowany (SPORT). Technologia ta umożliwia doładowywanie akumulatora w fazach zwalniania oraz podczas toczenia pojazdu.
W trybie w 100% elektrycznym, akumulator o mocy 13 kW zapewnia zasięg do 60 km.
W trybie standardowym pełne doładowanie akumulatora z domowego gniazdka trwa 4,5 godziny.
W przypadku gniazda 32 A (w trybie przyspieszonym), czas ten ulega skróceniu do 2,5 godzin dzięki układowi ładowania o mocy 6,6 kW.
Źródło: Materiały prasowe DS
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.